abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:19:35 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87743817
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:04 schreef ChumChum het volgende:
*Grote knip*
ik durf niet te zeggen dat het aan je techniek ligt aangezien ik je nog nooit heb zien snowboarden. Laat ik daar maar mee beginnen. Het enige zinnige wat ik er over kan zeggen dat je zeker niet verkrampt moet gaan staan. Spanning op je voeten zetten (door bijvoorbeeld je tenen te krommen) helpt niet met snowboarden en als je er niets aan hebt kun je het beter achterwege laten :P
Er schiet mij verder niet echt iets te binnen wat je kunt veranderen aan je houding. Dan zou ik je moeten zien boarden.

Ik heb ook wel eens pijn in mijn voeten. Bij mij zit het dan meestal aan de zijkant en soms onder mijn voet. Soms doet dat gruwelijk pijn. Voor een gedeelte is de oplossing bij mij de schoenen en de bindingen.
Ik moet stijve schoenen hebben anders ga ik mijn veters te strak aan trekken waardoor ik mijn voet/tenen af knel. Op het moment dat mijn schoenen nog flink stijf zijn blijf de schoen nog genoeg in zijn vorm zodat dit niet gebeurd. Handig genoeg weet ik dus wanneer ik nieuwe schoenen moet hebben, want als ik pijn in mijn voeten krijg ben ik aan nieuwe toe, want dan gaat de stijfheid eruit :P
Daarnaast heb ik de neiging om bij slappere schoenen mijn straps strakker aan te trekken. Waardoor mijn voet afgekneld wordt. Vooral de binding geeft dan een probleem. Snowboarden doet gruwelijke pijn aan mijn voeten. Stap ik in de lift en doe ik mijn binding los, trekt het wel weer weg.
Bedenk wel dat je schoenen strak genoeg zitten dat ze niet meer kunnen bewegen, maar ook niet zo strak dat het oncomfortabel wordt.

Je kunt nog wat proberen te veranderen aan je stance. Iets verder uit elkaar, wat meer je achterste voet naar buiten of naar binnen. Met je voorste voet hetzelfde proberen. etc

Meer kan ik ook niet verzinnen....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87748513
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:19 schreef Komakie het volgende:

Bij mij was het probleem opgelost door de binding van mijn voorste voet een wat grotere hoek te geven. Board nu op 23 graden voor en -15 graden achter. Probleem was toen weg.

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jammer genoeg geen aanbiedingen meer. Ik heb nog 1 boardje liggen. Een Fun.Kink 153.
Als je er nog iemand voor weet :P

Ik voor poeder rijden geen langere Evil Twin nemen. Het blijft een freestyleboardje. Of je moet er veel setback aan meegeven, maar dat rijdt met een freestyle-/twinboard niet echt lekker gezien de flex.

Ik zou voor een directional gaan die iets langer is dan 155. Ik blijf bij de Goliath...
Wat voor board is dat? Ik heb nog iemand die opzoek is naar een goed flexibel boardje (hij heeft 3 jaar ervaring, en kan niet extreem goed boarden)
W0ei ?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:49:22 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87749066
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:35 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Bij mij was het probleem opgelost door de binding van mijn voorste voet een wat grotere hoek te geven. Board nu op 23 graden voor en -15 graden achter. Probleem was toen weg.
[..]

Wat voor board is dat? Ik heb nog iemand die opzoek is naar een goed flexibel boardje (hij heeft 3 jaar ervaring, en kan niet extreem goed boarden)
De Goliath is niet zo slap. Lekker allmountain board waar je mee kunt knallen, maar ook nog wel een beetje kunt freestylen.

Hoe lang is die persoon? Ik heb nog een Bataleon Fun.Kink 153 in de aanbieding. Lekker flexibel freestyle boardje :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_87749156
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

De Goliath is niet zo slap. Lekker allmountain board waar je mee kunt knallen, maar ook nog wel een beetje kunt freestylen.

Hoe lang is die persoon? Ik heb nog een Bataleon Fun.Kink 153 in de aanbieding. Lekker flexibel freestyle boardje :)
Net zo lang als ik, 1.96. Hij weegt denk ik tussen de 80 en 85kg. Stuur anders ff een mail/pm dan zal ik het aan hem doorgeven!

Edit: ik moet wel lezen, 153 is wel erg kort :{
W0ei ?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:02:14 #55
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87751804
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:51 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Net zo lang als ik, 1.96. Hij weegt denk ik tussen de 80 en 85kg. Stuur anders ff een mail/pm dan zal ik het aan hem doorgeven!

Edit: ik moet wel lezen, 153 is wel erg kort :{
153 is een "tikkie" aan de korte kant :P
pi_87753397
haha dan lijkt het net alsof je een skateboard onder je voeten hebt!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:52:39 #57
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_87758809
Eerste dag op de gletsjer geweest vandaag, mega slecht zicht maar fijne sneeuw. Wel even wennen weer hoor, en pokke koud! Maar heb me goed vermaakt :)
Vrijdag begint de cursus, ben heel benieuwd!
an urge to help mankind overcomes me
pi_87759161
Jaloers.

Het kan zijn dat ik wat gemist heb, maar ga je nu eerst de opleiding doen en aansluitend meteen lesgeven, of heb je al een lerarenopleiding achter de rug?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:04:46 #59
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_87759334
Ik ga komende week [nja 10 dagen dus] de Anwarter cursus doen en blijf dan voor het hele seizoen om les te geven. November is hier natuurlijk nog geen kip te bekennen dus hebben we lekker vrij en dan half december begint het werken zo ongeveer.

Moet zeggen dat ik verbaasd was over de hoeveelheid mensen op de Kitz vandaag. Maar na wat rondvragen bleek dat middelbare scholen in Nederland deze week herfstvakantie hebben.
De rest van het gebied opent 27 november pas.
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:05:19 #60
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87759355
Hoppa. Ik kan ook weer hoi zeggen hier. Ga 2e kerstdag een week naar Tirol. Benieuwd hoe dat is qua drukte rond die tijd. De enige keren dat ik ben geweest waren steeds weekendjes naar Sierra Nevada in Spanje. En dat was gewoon tussendoor, niet in het hoogseizoen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_87761387
Toch weer ff volgen dit.
Dit jaar weer is naar Oostenrijk zien te komen *O*
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:08:28 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87761661
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoppa. Ik kan ook weer hoi zeggen hier. Ga 2e kerstdag een week naar Tirol. Benieuwd hoe dat is qua drukte rond die tijd. De enige keren dat ik ben geweest waren steeds weekendjes naar Sierra Nevada in Spanje. En dat was gewoon tussendoor, niet in het hoogseizoen.
Afhankelijk waar je naar toe gaat erg druk.
Zeker in de gebieden waar nogal wat nederlanders komen.

Ik heb er net een paar dagen bij geregeld. We zouden eerst donderdagavond voor de kerstvakantie weg gaan.
Nu dinsdagavond 8-)

In het kader van "enjoy every day" hebben we er toch weer 2 daagjes bij geregeld 8-)
pi_87761741
@GenesiZ: Wil je je evil twin niet ruilen tegen een Capita foto fetish :P 158.

Mijn eigen Evil twin blijkt nogal special te zijn en wil ik wat zuiniger mee aan doen :Y
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_87765469
Nog een kippenvelfilmpje van Terje
http://whitelines.mpora.c(...)der-line-alaska.html

In Now/Here zit een vergelijkbare scene met Frederik Kalbermatten.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:05:30 #65
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87766690
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Afhankelijk waar je naar toe gaat erg druk.
Zeker in de gebieden waar nogal wat nederlanders komen.

Ik heb er net een paar dagen bij geregeld. We zouden eerst donderdagavond voor de kerstvakantie weg gaan.
Nu dinsdagavond 8-)

In het kader van "enjoy every day" hebben we er toch weer 2 daagjes bij geregeld 8-)
Ach we zitten midden op de piste in een hotel. Erg mooi. Sowieso denk ik wel mooi met die kerstige sfeer. Ik heb er zin in, wordt vast gezellig.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:21:41 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87767657
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:05 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ach we zitten midden op de piste in een hotel. Erg mooi. Sowieso denk ik wel mooi met die kerstige sfeer. Ik heb er zin in, wordt vast gezellig.
Ik heb al 9 jaar geen kerst en nieuwjaar in Nederland gevierd, bevalt prima. :)
pi_87777281
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:10 schreef KneusTeun het volgende:
@GenesiZ: Wil je je evil twin niet ruilen tegen een Capita foto fetish :P 158.

Mijn eigen Evil twin blijkt nogal special te zijn en wil ik wat zuiniger mee aan doen :Y
Helaas, ik wil wel weer graag een Bataleon maar dan iets stijver dan de ET. Heb jij ET met de test/demo print? (meest rechtse)

Ik ben zelf 2x in de kerstvakantie naar Oostenrijk geweest en moet zeggen dat ik niet veel last had van de drukte (Zell am See/Kaprun & Kirchberg) Enkel bij een aantal drukke punten moet je iets langer wachten bij de lift maar alles liep wel goed door.

Als je een keer de mogelijkheid hebt om oud&nieuw te vieren in Oostenrijk dan kan ik Kirchberg/Westendorf/Brixen & Kitsbuhel afraden. Geen kont te beleven en in Kitzbuhel alleen kouwe kak die tot 23:55 binnen zit en voor 10min naar buiten komen voor het toasten. Om 00:30 waren de straten weer helemaal leeg :X

Zell am See daarentegen is echt _O_ ^O^ Klikken is groter :)

Check de exif, genomen op 01-01-2008 om 00:00:07 :P

[ Bericht 2% gewijzigd door GenesiZ op 21-10-2010 00:49:42 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_87777354
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jammer genoeg geen aanbiedingen meer. Ik heb nog 1 boardje liggen. Een Fun.Kink 153.
Als je er nog iemand voor weet :P

Ik voor poeder rijden geen langere Evil Twin nemen. Het blijft een freestyleboardje. Of je moet er veel setback aan meegeven, maar dat rijdt met een freestyle-/twinboard niet echt lekker gezien de flex.

Ik zou voor een directional gaan die iets langer is dan 155. Ik blijf bij de Goliath...
Thanks, ik nijg ook nog steeds naar de Goliath, al lijkt me de Hero ook wel wat maar is wel ouder. Waarom het vroeg over de lengte, op Marktplaats staan er testboards van Bataleon te koop (zie hierboven) met een ubervette print maar dat zijn Evil Twins met een andere look.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:44:30 #69
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87777493
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb al 9 jaar geen kerst en nieuwjaar in Nederland gevierd, bevalt prima. :)
Dit wordt mijn eerste keer níet in Nederland. Zal wel geen heel groots feest worden met Oud&Nieuw want al mijn vrienden zitten wel in Nederland. Ga met de schoonfamilie, maar wordt vast ook leuk. Gezellig met vriendinlief. :D
pi_87777590
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:44 schreef JRB het volgende:
Nog een kippenvelfilmpje van Terje
http://whitelines.mpora.c(...)der-line-alaska.html

In Now/Here zit een vergelijkbare scene met Frederik Kalbermatten.
Leuk stukje, maar geen kippenvel bij mij. Doe mij deze maar (vanaf 1:00) Ik heb ook een keer een plaatje gezien van volgends mij Jeremy Jones die een berg op klom, met z'n board in z'n handen tegen een megasteile wand, dat was ook vet kippenvel.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:54:49 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87777780
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:38 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Thanks, ik nijg ook nog steeds naar de Goliath, al lijkt me de Hero ook wel wat maar is wel ouder. Waarom het vroeg over de lengte, op Marktplaats staan er testboards van Bataleon te koop (zie hierboven) met een ubervette print maar dat zijn Evil Twins met een andere look.
Hmmm heb je daar een linkje van?
Die boards met die tekst erop zijn testboards. Ben benieuwd wie ze verkoopt.
Me vriendin vind die print ook al wel cool. :D
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:58:21 #72
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87777864
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:47 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Leuk stukje, maar geen kippenvel bij mij. Doe mij deze maar (vanaf 1:00) Ik heb ook een keer een plaatje gezien van volgends mij Jeremy Jones die een berg op klom, met z'n board in z'n handen tegen een megasteile wand, dat was ook vet kippenvel.
Als dat liedje van de Foo Fighters in kickt _O_
pi_87778201
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:47 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Klopt, maar die heb ik al iets te vaak gezien. Desalniettemin voorlopig onovertrefbaar (even wachten op Deeper idd)

Hier geeft juist de hele voorbereiding mij rillingen. Van z'n ademhaling/hartslag, naar het vrijmaken van de drop in, het zogenaamde nonchalante fluiten en “as soon as I drop in I can’t turn, so I gotta go straight.” _O_
Mooi dat je dan ook even die stilte aan de andere kant van de radio hoort, whehe.
pi_87779333
Ik heb dat met een stukje dat volgends mij in That's it, That's all zit, dan gaat er ook een rijder indroppen,dat geeft ie aan via de radio, dan ff stuk en dan hoor je alleen een diepe zucht/ademhaling en dan dropt hij in + muziek erachter. Heerlijk gewoon :D
pi_87779350
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm heb je daar een linkje van?
Die boards met die tekst erop zijn testboards. Ben benieuwd wie ze verkoopt.
Me vriendin vind die print ook al wel cool. :D
http://link.marktplaats.nl/382012257

Nog even een update, heb zojuist voor ¤ 189,- een setje Union Force SL's besteld van vorig seizoen :P

Maandag/Dinsdag ophalen!!! *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 23% gewijzigd door GenesiZ op 21-10-2010 00:54:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')