Klinkt interessant, heb je hier een bron van?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:40 schreef Durjee het volgende:
LET GOED OP !!!
Eventuele schulden die de vorige bewoner had, moeten niet op jou terugvallen
Bij sommige executieverkopen neemt de "nieuwe bewoner" (jij dus in dit geval)
alle nog openstaande rekeningen mee over.
Dus als de vorige bewoner nog schulden had bij gem. belasting, gas/water/stroom ed
zou jij die ook moeten betalen
Ff goed nakijken dat je geen kast in de zak koopt
Dit kan ik bevestigen. Bij venduehuis neem je die kosten over...quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:41 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Klinkt interessant, heb je hier een bron van?
Ik heb geen uitleg gekregen waarom het langer zou duren, ja de papierafhandeling ed, maar dat lijkt me logisch. De bewoners wonen er niet meer, dus het huis staat nu leeg. De bewoners hebben met moeite het huis leeg moeten halen begreep ik van de makelaar, ze zijn meerdere malen gewaarschuwd.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:25 schreef Feestkabouter het volgende:
heb je ook uitleg gekregen waarom het langer zou kunnen duren?
ben ik wel benieuwd naar.
bedoelen ze dat het langer te koop staat?
of dat de papieren afhandeling langer duurt aan de kant van de verkoop?
geen ervaring mee, maar ik zou goed opletten.
je moet goed door het huis en eventuele spullen die erin staan heenkijken.
ik bedoel: iemand die in een gewone situatie zijn huis laat bezichtigen voor verkoop, doet zijn best om het er zo voordelig mogelijk uit te laten zien.
nu is dat niet het geval.
kan in je voordeel zijn, maar kijk gewoon heel goed en kritisch.
onderhoud: gewoon goed rapport laten opmaken door een bouwkundige keurder.
verder denk ik niet dat er voor jou als eventuele koper veel nadeligs aan kan zitten. als je het koopt is het van jou, eventuele geschiedenis van voor de koop is dan niet meer relevant.
1 ding nog: zorg voor een goeie verklaring waaruit blijkt dat de verkoper er niet meer woont. als er nog eens een deurwaarder langskomt kun je dat laten zien.
check ook of ie bij de gemeente is uitgeschreven van je adres.
en maak foto's van de meterstanden op het moment dat je de woning krijgt, geef de standen goed door.
kan zijn dat de verkoper die rekeningen ook niet meer kon betalen. zorg dat jij alleen betaalt wat jij verbruikt.
Nee, de bewoners zijn al uit het huis gezet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:29 schreef exlurker het volgende:
Is de woning na koop ook vrij te aanvaarden, of zit je ongewild met een bewoner opgescheept die moeilijk uit het huis gezet kan worden
Hmm, daar was ik niet over geïnformeerd. De makelaar zei zelf ook dat er niet zo veel ruimte was met de evt biedingen en dat er ook niet veel speling was. Wat voor eindbod zou dan reeël kunnen zijn voor deze woning?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:35 schreef Bootje84 het volgende:
120.000 bieden voor een huis die 127.000 op zou moeten brengen is echt maf. Op een executieverkoop biedt je over het algemeen 70% van de waarde.
Besides.. voor 120K een huis hebben.. Kon dat maar waar ik woon.. Hier betaal je 2 ton voor een fucking startersappartement
Bedankt voor de tip! Dat wist ik nog niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:40 schreef Durjee het volgende:
LET GOED OP !!!
Eventuele schulden die de vorige bewoner had, moeten niet op jou terugvallen
Bij sommige executieverkopen neemt de "nieuwe bewoner" (jij dus in dit geval)
alle nog openstaande rekeningen mee over.
Dus als de vorige bewoner nog schulden had bij gem. belasting, gas/water/stroom ed
zou jij die ook moeten betalen
Ff goed nakijken dat je geen kast in de zak koopt
Wat is 70% van 127K?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef bella87 het volgende:
[..]
Hmm, daar was ik niet over geïnformeerd. De makelaar zei zelf ook dat er niet zo veel ruimte was met de evt biedingen en dat er ook niet veel speling was. Wat voor eindbod zou dan reeël kunnen zijn voor deze woning?
Ja, dat zou ik ook zeggen als ik de makelaar wasquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef bella87 het volgende:
[..]
Hmm, daar was ik niet over geïnformeerd. De makelaar zei zelf ook dat er niet zo veel ruimte was met de evt biedingen en dat er ook niet veel speling was. Wat voor eindbod zou dan reeël kunnen zijn voor deze woning?
Wat een onzin. Als iemand failliet is dan moet het pand verkocht worden en het liefst zo snel mogelijk voor een redelijke prijs. Wordt ie niet verkocht, dan zal ie waarschijnlijk wel naar een veiling gaan en daar brengt ie waarschijnlijk stukken minder op bij een verkoop.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef bella87 het volgende:
[..]
Op een executieverkoop kun je ook als particulier kopen. Je moet je alleen niet laten intimideren door de aanwezige handelaren die je niet bepaald zullen verwelkomen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:51 schreef Leandra het volgende:
Dat de eigenaar faiiliet is wil niet automatisch zeggen dat dit al een executieverkoop is.... op een executieverkoop heb je als particulier vrijwel geen kans om te kopen.
Zo te lezen is het meer een laatste kans op een vrije verkoop om een executieverkoop te voorkomen, dat kan voor zowel de eigenaar als de schuldeisers beduidend voordeliger zijn dan een executieverkoop, want in dat geval zal de prijs idd een stuk lager liggen, en dus het aantal schulden wat open blijft staan hoger.
Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt dat er op mijn gehuurde kamer juist de vorderingen liepen, omdat ze de vorige bewoonster niet te pakken kregen daar ze alweer verhuist wasquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:28 schreef Renesite het volgende:
Als ik het goed heb vervallen de vorderingen op het huis van de vorige eigenaar bij inschijving hypotheek/notaris/koopakte. Ik kan het alleen niet hard maken op het moment...
Nee hoor, de makelaars vinden het prachtig als er particulieren die een woning graag willen hebben mee komen doen, want ofwel:quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:29 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Op een executieverkoop kun je ook als particulier kopen. Je moet je alleen niet laten intimideren door de aanwezige handelaren die je niet bepaald zullen verwelkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |