abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87613008
Er komen meer Sibeertjes op FOK!
Wende met haar Siberen en een Sibeer-blikopener in spé Xcalibur!

En natuurlijk mijn Faruq:

Siberische katten vormen een jong kattenras, pas in 1992 erkend als kattenras en nog volop in ontwikkeling. Momenteel is de Neva Masquarade apart vermeld op stambomen als NEM ipv SIB. Velen denken dat het enkel een kleurvarieteit is van hetzelfde ras, anderen menen dat ze verschillend van ras zijn.

De vacht zou hypo-allergeen zijn wegens ontbreken van bepaalde bestanddelen in het speeksel.

Spui hier je foto's en verhalen over dit bijzondere kattenras.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_87615773
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:26 schreef LekkerApart het volgende:
Er komen meer Sibeertjes op FOK!
Wende met haar Siberen en een Sibeer-blikopener in spé Xcalibur!

En natuurlijk mijn Faruq:
[ afbeelding ]

Siberische katten vormen een jong kattenras, pas in 1992 erkend als kattenras en nog volop in ontwikkeling. Momenteel is de Neva Masquarade apart vermeld op stambomen als NEM ipv SIB. Velen denken dat het enkel een kleurvarieteit is van hetzelfde ras, anderen menen dat ze verschillend van ras zijn.

De vacht zou hypo-allergeen zijn wegens ontbreken van bepaalde bestanddelen in het speeksel.

Spui hier je foto's en verhalen over dit bijzondere kattenras.
Wat een pluisje O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_87617906
Ik vind het echt mooie katten, staan zéér hoog op mijn verlanglijst :Y Lang haar, stoere bouw en gewoon in alle kleurvarieteiten die ik mooi vind, zelfs point !

Of Siberen en Neva Masquerades één of twee rassen zijn is een puur technische aangelegenheid. Uit twee Siberen kunnen Neva kittens geboren worden.
pi_87626215
Siberen zijn een bijzondere verschijning, wat compacter dan een Noor en wat minder grof dan een Maine Coon.
Hun halflange vacht die zomers behoorlijk verminderd hun volle staarten en bijna alle kleuren zijn toegestaan.
Een Russische boerderijkat die nog maar kort erkent is als ras met soms nog echte Russische voorouders in de stambomen. Stamboom van Faruq: http://pawpeds.com/db/?a=p&id=745777&g=4&p=sib&date=iso&o=ajgrep

Maar ohhh hun karakter en bijzonderheden, dat is nog mooier dan het uiterlijk!

• Zo lomp en onbezonnen als maar kan, de kandelaars zitten hier met dubbelzijdig tape vast in de vensterbanken, als hij er tussendoor wandelt dan stoot hij uit lompigheid alles er per ongeluk uit.

• Klimt in de kattenren tot 2 meter hoogte, kijkt over een schouder en springt al draaiend een meter door de lucht om op een steunpaal te gaan liggen.

• Helpt graag mee met klussen, oa boormachine, hamers, steekt overal zijn nieuwsgierige neus en pootjes tussen

• Pikt alles wat maar interessant is, bijv heeft een oompje de bril uit zijn handen gelepeld toen die voor de krabpaal zijn beslagen glazen wou schoonwrijven of een rondslingerende USB-stick waar hij trots mee in zijn bek rondsluipt.

• Zo lief, voel je maar eens een dag niet lekker of doe je zeer, je Sibeer is diegene die het eerste bij je is om te knuffelen
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:55:47 #5
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_87626263
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:53 schreef LekkerApart het volgende:
Siberen zijn een bijzondere verschijning, wat compacter dan een Noor en wat minder grof dan een Maine Coon.
Hun halflange vacht die zomers behoorlijk verminderd hun volle staarten en bijna alle kleuren zijn toegestaan.
Een Russische boerderijkat die nog maar kort erkent is als ras met soms nog echte Russische voorouders in de stambomen. Stamboom van Faruq: http://pawpeds.com/db/?a=p&id=745777&g=4&p=sib&date=iso&o=ajgrep

Maar ohhh hun karakter en bijzonderheden, dat is nog mooier dan het uiterlijk!

• Zo lomp en onbezonnen als maar kan, de kandelaars zitten hier met dubbelzijdig tape vast in de vensterbanken, als hij er tussendoor wandelt dan stoot hij uit lompigheid alles er per ongeluk uit.

• Klimt in de kattenren tot 2 meter hoogte, kijkt over een schouder en springt al draaiend een meter door de lucht om op een steunpaal te gaan liggen.

• Helpt graag mee met klussen, oa boormachine, hamers, steekt overal zijn nieuwsgierige neus en pootjes tussen

• Pikt alles wat maar interessant is, bijv heeft een oompje de bril uit zijn handen gelepeld toen die voor de krabpaal zijn beslagen glazen wou schoonwrijven of een rondslingerende USB-stick waar hij trots mee in zijn bek rondsluipt.

• Zo lief, voel je maar eens een dag niet lekker of doe je zeer, je Sibeer is diegene die het eerste bij je is om te knuffelen
Geweldig diertje. En die foto! O+
Qui habet aures audiendi audiat
pi_87626524
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 17 oktober 2010 @ 11:12:05 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87626587
Dit topic is veelste gevaarlijk... ;(
Ben namelijk m'n vrouwtje aan het overtuigen om haar neus eens een paar keer in een siber te stoppen om te kijken of het een reactie te weeg brengt. *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_87626612
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:55 schreef tisauch het volgende:

[..]

Geweldig diertje. En die foto! O+
Zeker een geweldige kat, het is ook mijn knuffelbeer.

Die foto is op het moment dat we druk aan het verhuizen waren, meneer had al een speeltje uit een doos gejat en was al prima gesetteld. De Noor heeft het veel zwaarder gehad, die vond het niet echt leuk en door al het lawaai en drukte was die best van slag. Faruq niet, die jatte timmermanspotloden en vond de wiebelende duimstokken erg enig.

Helaas heeft hij (bijna 3, 11.11.07) nog niet echt een hele volle wintervacht gehad, maar meneer zit liever voor de haard en ligt liever onder de dekens dan om buiten in de ren te spelen als het kouder is dus vreemd is dat niet.

quote:
Ben namelijk m'n vrouwtje aan het overtuigen om haar neus eens een paar keer in een siber te stoppen om te kijken of het een reactie te weeg brengt. *O*
Heel gevaarlijk, we hebben nu een Noor en een Sibeer en ik wil de samenstelling niet wijzigen, maar als er ooit wat bijkomt dan zijn het zeker Siberen. Ash, de Noor, is ook erg lief daar niet van hoor, maar Siberen zijn echt heel bijzonder!
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:22:21 #9
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_87628209
Super die filmpjes! We hebben zelf twee britjes, maar dit ras is ook geweldig mooi om te zien. *;
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:32:44 #10
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_87634466
Deze gaan we volgen.
Prachtige kat O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_87644371
Tsja, als ik dan genoemd wordt in de OP... :P

Ik ben vanmiddag voor de 2e keer bij die cattery geweest om te kijken of ik ECHT niet allergisch ben... donderdag had ik daar al 2 uur gezeten zonder problemen, ook nu had ik nergens last van! :)

Ik had al 1 van de witte katertjes gereserveerd, die is dus over 3 weken van mij *;
Het is de kleinste van het nest (nakomertje), maar dat compenseert ie ruimschoots met z'n brutaliteit... hij is erg enthousiast, nergens bang voor en blijft non-stop spelen tot hij echt omvalt en in coma op schoot in slaap valt!

2 GSM foto's van vanmiddag:

pi_87644419
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:12 schreef Netsplitter het volgende:
Gewoon een keer bij een cattery gaan kijken :)
Ik ben ECHT allergisch voor katten, maar ik had dus nergens last van... echt ongelooflijk :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 17 oktober 2010 @ 20:33:43 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87644697
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:28 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Gewoon een keer bij een cattery gaan kijken :)
Ik ben ECHT allergisch voor katten, maar ik had dus nergens last van... echt ongelooflijk :D
Ik moet het idd gewoon een keer regelen, heb je helemaal gelijk in. :Y

Maar even een praktische vraag.
Wij wonen 4 hoog in een flatje, gelukkig wel met 2 verdiepingen. :)
Is het dan wel wijs om zulke katten/poezen te houden?
Ze kunnen wel het hele huis door rennen enzo en liggen waar ze willen, maar buiten wordt een stuk moeilijker.

Mag ik trouwens vragen naar welke catterij jij gegaan bent?? :@
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 17 oktober 2010 @ 20:37:47 #14
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_87644927
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik moet het idd gewoon een keer regelen, heb je helemaal gelijk in. :Y

Maar even een praktische vraag.
Wij wonen 4 hoog in een flatje, gelukkig wel met 2 verdiepingen. :)
Is het dan wel wijs om zulke katten/poezen te houden?
Ze kunnen wel het hele huis door rennen enzo en liggen waar ze willen, maar buiten wordt een stuk moeilijker.

Mag ik trouwens vragen naar welke catterij jij gegaan bent?? :@
Ons oude huis was een flat op de 1e verdieping. Ook niet handig met katten.
We lieten ze alleen op het balkon als iemand erbij was. Verder hadden we de katten een tuigje aangedaan en die vervolgens aan de lijn vastgemaakt. Doe je dat van jongs af aan dan wennen ze daar snel aan.
pi_87645236
Ik woon 9 en 10 hoog op een flat, ook 2 verdiepingen dus :)

Waar die van mij vandaan komt is een bescheiden hoekwoning met op het moment dus een heleboel katten, 2 honden en 4 mensen. Daar komen ze buiten ook alleen in een ren, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.

Ik DM je even over de cattery.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 17 oktober 2010 @ 20:45:06 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87645359
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:42 schreef Xcalibur het volgende:
Ik woon 9 en 10 hoog op een flat, ook 2 verdiepingen dus :)

Waar die van mij vandaan komt is een bescheiden hoekwoning met op het moment dus een heleboel katten, 2 honden en 4 mensen. Daar komen ze buiten ook alleen in een ren, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.

Ik DM je even over de cattery.
Thx. :)

Dat is goed nieuws.
Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken. :D
pi_87645675
Je hebt een DM.

Trouwens: die witte variant schijnt nogal bijzonder te zijn. Zover zij wisten was de moeder de 19e witte Sibeer in Nederland, met dit nestje en misschien nog een paar andere zijn er hooguit 25 van in Nederland! :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 17 oktober 2010 @ 20:56:41 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87646018
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:50 schreef Xcalibur het volgende:
Je hebt een DM.

Trouwens: die witte variant schijnt nogal bijzonder te zijn. Zover zij wisten was de moeder de 19e witte Sibeer in Nederland, met dit nestje en misschien nog een paar andere zijn er hooguit 25 van in Nederland! :D
Cool. :)
Het zou ons niet uitmaken welke kleur ze hebben zolang ze maar gezond zijn.
Mocht ze niet allergisch zijn voor dit ras dan is de kans zeer groot dat er minimaal 1 komt, het liefst zelfs 2 zodat ze elkaar hebben overdag zeg maar.
pi_87660740
Wij hebben op 1 hoog ene 50 m2 ook onze jongens gehad. Het balkon hadden we afgeschermd met dezelfde alu=panelen als je in het filmpje van de ren zag.

Ging prima, alleen dan moet je niet lopen zeuren dat ze niet op de bank mogen, niet in de slaapkamer mogen ed. Of te wel die van ons sprinten door het hele huis en hadden het prima naar hun zin.

Een klein stukje buiten als in een afgeschermd balkon is voldoende hoor, je hebt ook van die netten die je kunt spannen. Buiten is meer voor een frisse neus en de een vindt het ook prettiger dan de ander, Ash de Noor zit geregeld buiten te koekeloeren maar Faruq blieft liever een kachel als het buiten te koud is en die komt maar een minuut of 10 buiten met dit weer.
pi_87661242
Springen ze niet op het randje van het hek enzo?
Dat lijkt me het lastigste om te voorkomen en het meest gevaarlijke?
pi_87679712
Wij hadden de panelen rondom staan dus konden ze nergens heen.

Oooh en wit Sibeertje O+
Niet doof? Leuk hoor!
pi_87680610

Siberen hebben van die heerlijke bolle snoetjes!
pi_87682194
Mja, daar ga ik geen toestemming voor krijgen op mijn balkon :P
En hij is niet doof nee, tenzij hij een talent heeft om de koelkastdeur die open gaat te detecteren :D

Mooi beest trouwens :)
pi_87682370
Wij hebben ook niet om toestemming gevraagd. Dat was ons huurhuis in Tokkiebuurt en wij waren de enige met een gezellig balkon ed. Dus er was niemand die er wat van zei, zag er netjes uit, is niet dicht en zat niet aan huis vastgemaakt maar alleen aan railing en een deurtje als tweede uitgang in huis. In principe kon niemand dit dan ook tegenhouden.

In het filmpje met het tuintje staan dezelfde panelen weer, maar nu bij ons eigen huisje in een betere buurt :)
pi_87682430
Ze zijn hier nogal streng.... een zonnescherm in een afwijkende kleur komt er ook niet door zeg maar...
Anyway, het wordt toch eerst winter, dus ik heb nog even de tijd om wat te verzinnen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')