Wat een pluisjequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:26 schreef LekkerApart het volgende:
Er komen meer Sibeertjes op FOK!
Wende met haar Siberen en een Sibeer-blikopener in spé Xcalibur!
En natuurlijk mijn Faruq:
[ afbeelding ]
Siberische katten vormen een jong kattenras, pas in 1992 erkend als kattenras en nog volop in ontwikkeling. Momenteel is de Neva Masquarade apart vermeld op stambomen als NEM ipv SIB. Velen denken dat het enkel een kleurvarieteit is van hetzelfde ras, anderen menen dat ze verschillend van ras zijn.
De vacht zou hypo-allergeen zijn wegens ontbreken van bepaalde bestanddelen in het speeksel.
Spui hier je foto's en verhalen over dit bijzondere kattenras.
Geweldig diertje. En die foto!quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:53 schreef LekkerApart het volgende:
Siberen zijn een bijzondere verschijning, wat compacter dan een Noor en wat minder grof dan een Maine Coon.
Hun halflange vacht die zomers behoorlijk verminderd hun volle staarten en bijna alle kleuren zijn toegestaan.
Een Russische boerderijkat die nog maar kort erkent is als ras met soms nog echte Russische voorouders in de stambomen. Stamboom van Faruq: http://pawpeds.com/db/?a=p&id=745777&g=4&p=sib&date=iso&o=ajgrep
Maar ohhh hun karakter en bijzonderheden, dat is nog mooier dan het uiterlijk!
• Zo lomp en onbezonnen als maar kan, de kandelaars zitten hier met dubbelzijdig tape vast in de vensterbanken, als hij er tussendoor wandelt dan stoot hij uit lompigheid alles er per ongeluk uit.
• Klimt in de kattenren tot 2 meter hoogte, kijkt over een schouder en springt al draaiend een meter door de lucht om op een steunpaal te gaan liggen.
• Helpt graag mee met klussen, oa boormachine, hamers, steekt overal zijn nieuwsgierige neus en pootjes tussen
• Pikt alles wat maar interessant is, bijv heeft een oompje de bril uit zijn handen gelepeld toen die voor de krabpaal zijn beslagen glazen wou schoonwrijven of een rondslingerende USB-stick waar hij trots mee in zijn bek rondsluipt.
• Zo lief, voel je maar eens een dag niet lekker of doe je zeer, je Sibeer is diegene die het eerste bij je is om te knuffelen
Zeker een geweldige kat, het is ook mijn knuffelbeer.quote:
Heel gevaarlijk, we hebben nu een Noor en een Sibeer en ik wil de samenstelling niet wijzigen, maar als er ooit wat bijkomt dan zijn het zeker Siberen. Ash, de Noor, is ook erg lief daar niet van hoor, maar Siberen zijn echt heel bijzonder!quote:Dit topic is veelste gevaarlijk...
Ben namelijk m'n vrouwtje aan het overtuigen om haar neus eens een paar keer in een siber te stoppen om te kijken of het een reactie te weeg brengt.
Gewoon een keer bij een cattery gaan kijkenquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:12 schreef Netsplitter het volgende:
Dit topic is veelste gevaarlijk...
Ben namelijk m'n vrouwtje aan het overtuigen om haar neus eens een paar keer in een siber te stoppen om te kijken of het een reactie te weeg brengt.
Ik moet het idd gewoon een keer regelen, heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:28 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Gewoon een keer bij een cattery gaan kijken
Ik ben ECHT allergisch voor katten, maar ik had dus nergens last van... echt ongelooflijk
Ons oude huis was een flat op de 1e verdieping. Ook niet handig met katten.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik moet het idd gewoon een keer regelen, heb je helemaal gelijk in.
Maar even een praktische vraag.
Wij wonen 4 hoog in een flatje, gelukkig wel met 2 verdiepingen.
Is het dan wel wijs om zulke katten/poezen te houden?
Ze kunnen wel het hele huis door rennen enzo en liggen waar ze willen, maar buiten wordt een stuk moeilijker.
Mag ik trouwens vragen naar welke catterij jij gegaan bent??
Thx.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:42 schreef Xcalibur het volgende:
Ik woon 9 en 10 hoog op een flat, ook 2 verdiepingen dus
Waar die van mij vandaan komt is een bescheiden hoekwoning met op het moment dus een heleboel katten, 2 honden en 4 mensen. Daar komen ze buiten ook alleen in een ren, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
Ik DM je even over de cattery.
Cool.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:50 schreef Xcalibur het volgende:
Je hebt een DM.
Trouwens: die witte variant schijnt nogal bijzonder te zijn. Zover zij wisten was de moeder de 19e witte Sibeer in Nederland, met dit nestje en misschien nog een paar andere zijn er hooguit 25 van in Nederland!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |