lekker!!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:57 schreef PdeHoog het volgende:
Haring opNu B&J Chocolate Fudge Brownie
Klonk ook wel ergquote:
goed P.! En fietsen in deze kou! Brr, held!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:36 schreef PdeHoog het volgende:
WowBen inmiddels zover afgevallen dat een dure winterjas, die ik vorig jaar gekocht heb en een tikkie te strak zat en die ik niet durfte terug te brengen
, nu best goed zit
Denk dat ik die zo maar aan trek richting Den Haag. Ik vond het vanmiddag best frisjes al en ik wil eigenlijk wel gaan fietsen. Geen zin in al te veel kou dan
Gaat er niet beter op worden als je niet eet, FFT. Zorg nou eens goed voor jezelf. Je moet zo een hele avond inspannend werk doen en dan eet je niet van te vorenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:48 schreef FutureFairytale het volgende:
ik ben aan t wachten bij A4 restaurant, danseres heeft half uur vertraging pff. Nog niet gegeten maar geen trek..niet helemaal lekker ofzo
ja is wel zo maar ik denk dat mn hoofd gek doet omdat ik na vanochtend niets meer gedronken hebquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gaat er niet beter op worden als je niet eet, FFT. Zorg nou eens goed voor jezelf. Je moet zo een hele avond inspannend werk doen en dan eet je niet van te voren
Tsk tsk, wat ben jij negatief, niks voor jou de laatste tijdquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:26 schreef Memento-Mori het volgende:
Ben nu alweer thuis, zegt genoeg toch
ach, zolang je het niet elke dag/week doet kan 't bestquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:44 schreef Stereotomy het volgende:
1-0 door Pellè
Lekker Moblo!!! Jammer dat die calorieen er zo snel bij aantikken met olijfolie als dip
FF, livin' on the edge.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja is wel zo maar ik denk dat mn hoofd gek doet omdat ik na vanochtend niets meer gedronken heb![]()
Misschien wel.quote:
Ik kan ook niet lang meer wakker blijven denk ikquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien wel.Had vanochtend voor het eerst sinds tijden weer uitgeslapen tot 11:00. Heb m'n slaap hard nodig, morgen veel studeren en dingen voorbereiden...
Wat heb je gemaakt?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:49 schreef golfer het volgende:
Zo. Bezoek is weer vertrokken. Eten wat we gemaakt hebben was geslaagd.
Lekker nog even ontspannen met een whiskietje.
Klinkt lekker, en gezelligquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:57 schreef Bluezz het volgende:
Voortje: golfers champignonragout op geroosterd maisbrood (ingesmeerd met knof en olie)
Hoofd: Mijn quiche champ/prei/ui/beenham/ei/uitgebakken ontbijtspek (roomboter/parmesaan korstdeeg)
Toe: 2 soorten sorbetijs met slagroom en verse bramen en een limoncello ernaast
Veul wijn dus nu veul water. Weer lekker bijgekletst met broer en schzus.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Wat is FD een waardeloze kok zeg
quote:
Tell usquote:
Ik helaas niet.quote:
Goede score.quote:Op zondag 17 oktober 2010 01:44 schreef PdeHoog het volgende:
GoedenavondTerug uit Den Haag
12 km in een recordtijd van 37minuten
![]()
Misschien morgen weer
Lekker temperatuurtje iddquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:45 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Goede score.
Ik was vandaag ook snel, maar dat moest wel want anders vroor m'n neus eraf voordat ik thuis was. Mensen wat was het koud ineens.
Ik ben er weer!quote:
Ik zie allemaal "niet eens"-jes. Ben je een beetje opstandig aan het worden, krakquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:50 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ben er weer!
Er werd niet eens met b'hs gezwaaid of over het balkon gespuugd.
En ik mocht van z80 niet eens een asbakje in de hal losschroeven.![]()
Kortom, het was leuk!
Je gaat nog verslaafd raken aan fietsen, pas maar op!quote:Op zondag 17 oktober 2010 01:44 schreef PdeHoog het volgende:
GoedenavondTerug uit Den Haag
12 km in een recordtijd van 37minuten
![]()
Misschien morgen weer
Och ik heb wel eens verhalen gehoord over meets he.....quote:Op zondag 17 oktober 2010 01:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zie allemaal "niet eens"-jes. Ben je een beetje opstandig aan het worden, krak![]()
Nouquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:51 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je gaat nog verslaafd raken aan fietsen, pas maar op!
Vertelquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:53 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Och ik heb wel eens verhalen gehoord over meets he.....![]()
![]()
Ik heb een goed regenpak, dus regen vind ik minder vervelend dan wind.quote:Op zondag 17 oktober 2010 01:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NouStiekem vind ik het wel lekker ja
Lekker frisse lucht, beweging, records proberen te verbeteren en zo
Alleen komende week ga ik niet fietsen heb ik besloten. Ik zie een boel regen nl. en ik ben wel goed maar niet gek
Ik nog nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:54 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb een goed regenpak, dus regen vind ik minder vervelend dan wind.
Slaap lekker. Ik ga de katten voederen en dan ook naar bed.quote:Op zondag 17 oktober 2010 01:55 schreef krakkemieke het volgende:
Oh ja, ik ging slapen. Welterusten!
Slapenquote:Op zondag 17 oktober 2010 02:01 schreef rijsttafel het volgende:
Ik twijfel. Zal ik gewoon gaan proberen te slapen of nog wat eten maken en met een drankje een boek gaan lezen?
Geen moeilijke keuze eigenlijk
ik dacht ook in de auto op de terugweg; zal ik nog wat eten maken want heb niet avondgegeten of gewoon een beetje chips eten. werd het laatste want wilde zsm door naar bed. morgen eet ik weer goed en stevig P.quote:Op zondag 17 oktober 2010 02:01 schreef rijsttafel het volgende:
Ik twijfel. Zal ik gewoon gaan proberen te slapen of nog wat eten maken en met een drankje een boek gaan lezen?
Geen moeilijke keuze eigenlijk
dingen met kaas, maar je verhaal klopte niet, ben niet besprongenquote:Op zondag 17 oktober 2010 02:12 schreef FutureFairytale het volgende:
FD! Hoe was het en wat heb je gekookt/geserveerd?
nou ja zeg, snap er niks vanquote:Op zondag 17 oktober 2010 03:06 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
dingen met kaas, maar je verhaal klopte niet, ben niet besprongen
quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nou ja zeg, snap er niks van![]()
kaas![]()
bleef er nog iemand bij je slapen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:58 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]die meisjes zijn net 15SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
inderdaad... en morgen moe want doordeweeks ritme moet weer komenquote:Op zondag 17 oktober 2010 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
als ik 't zou kunnen zou ik nu ook nog niet hier posten, maar gewoon slapen..
Ritme is 'n bitch!
yup... gelukkig heb ik nog 2 weken op de maandagen niet meteen om half 9 college. November en december welquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
inderdaad... en morgen moe want doordeweeks ritme moet weer komen
Klinkt goedquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:17 schreef DarkElf het volgende:
En gisteren met vriendinnetje bedacht dat we volgend jaar een paar dagen naar Kopenhagen gaan samen (als we ons niet bedenken en ineens ergens anders heen willen), leuk!!!
Have fun!quote:Zo eens aankleden en dan lekker ergens lunchen met de mr, tis zalig weer om even eruit te gaan
Het is wel aardig koud (hier dan)quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:19 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...wat zal ik doenNog een keer naar Den Haag fietsen of gewoon de tram pakken?
Kou kan je je op kledenquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:21 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
Het is wel aardig koud (hier dan)
Denk dat dat et gaat worden jaquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
Fietsen! Het is echt heerlijk weer (hier in ieder geval) en de rest van de week wordt 't kloteweer, dus zou er nog even van genieten
Je wordt ook een dagje ouder hequote:Op zondag 17 oktober 2010 11:22 schreef Aure het volgende:
Goedemorgen! Pff ben nog steeds aan t bijkomen![]()
quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat ik gister de hele dag moest werken hielp ook niet echt mee
quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:40 schreef Aure het volgende:
[..]
Het leven van een twintiger is echt zwaar.
vanaf je 20e begin je met dementerenquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is het daar ook mee eensch...
het grote aftakelen begint..
wie is je 'zusje'?quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:22 schreef Aure het volgende:
Goedemorgen! Pff ben nog steeds aan t bijkomenDus verslag & foto's komen later
Heb nu mn 'zusje' te logeren en morgen wordt ze omgeruild voor dr broer, die enorm aan t puberen is, dus ben benieuwd hoe ie zich gaat gedragen hier
Oppaskindje van mn mama. Dr broer kwam bij ons vanaf 3 maanden (van ma t/m vr, van 7 tot 6 ongeveer, soms nog wel langer) en zij vanaf 2 maanden al geloof ik. Nu zijn ze 12 en 14 en horen ze gewoon bij de familiequote:
quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:02 schreef LieLie het volgende:
Kaartjes besteld voor de Nacht van de Geschiedenis in A'dam volgend weekend
Heul hard aan t werken, in het begin dus heel veel, maar op een gegeven moment een stuk minder hoorquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:18 schreef FutureFairytale het volgende:
wat leuk Aure! maar waar waren de ouders van de oppaskinderen?
Gauchos!quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef LieLie het volgende:
Kun je op of in de buurt van het Leidseplein nog ergens echt lekker eten?
Korte Leidse Dwarsstraat is vol met restaurants, wel een beetje toeristisch maar is wel lekker.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef LieLie het volgende:
Kun je op of in de buurt van het Leidseplein nog ergens echt lekker eten?
quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Korte Leidse Dwarsstraat is vol met restaurants, wel een beetje toeristisch maar is wel lekker.
wel lekker ja. de pasta's zijn lekkerquote:
Ja, dat er genoeg te vinden is weet ik. Maar ik vind het altijd wat twijfelachtig qua kwaliteitquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Korte Leidse Dwarsstraat is vol met restaurants, wel een beetje toeristisch maar is wel lekker.
Ik snap dat je dat nu zo denkt, maar neem maar van me aan dat het allemaal wat ingewikkelder ligt, maar dat ga ik niet zo hier vertellenquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef FutureFairytale het volgende:
dat zullen vast wel goede vrienden van je ouders zijn dan. 2 kinderen in de fam erbij is niet niks
maar zo snel al naar jullie... vraag ik me toch af waarom ze al aan kinderen zijn begonnen![]()
ik geloof jequote:Op zondag 17 oktober 2010 12:34 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat nu zo denkt, maar neem maar van me aan dat het allemaal wat ingewikkelder ligt, maar dat ga ik niet zo hier vertellen
g-a-u-c-h-o-squote:Op zondag 17 oktober 2010 12:30 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, dat er genoeg te vinden is weet ik. Maar ik vind het altijd wat twijfelachtig qua kwaliteit
Haha, ik heb hem bekeken ja. Die ziet er wel oké uit.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
g-a-u-c-h-o-s![]()
bife de lomo met pepersaus
Nou...je reageert welquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:38 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wat kort door de bocht eerlijk gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:43 schreef Aure het volgende:
Ik ga naar de film!!Have funSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:43 schreef Aure het volgende:
Ik ga naar de film!!ben benieuwd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik gooi er ook een kinderfilmpje in: Atlantis
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Greenzone, Black Hawk Down, Sneakers, Bourne Trilogie, Nikitaquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef rijsttafel het volgende:
Zondag.. dan kijk ik 's avonds meestal ook een filmpje. Iemand tips? Geen kinderfilmpjes a.u.b.
Frequently Asked Questions about Time Travelquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef rijsttafel het volgende:
Zondag.. dan kijk ik 's avonds meestal ook een filmpje. Iemand tips? Geen kinderfilmpjes a.u.b.
ja idd, hoor maar weinig over de housewarming.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:18 schreef Bluezz het volgende:
FD hoe was je housewarming nou
Wat een zonnetje
Brothersquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:55 schreef rijsttafel het volgende:
Ik las hier gewoon overheenquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:50 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben er weer!
Er werd niet eens met b'hs gezwaaid of over het balkon gespuugd.
En ik mocht van z80 niet eens een asbakje in de hal losschroeven.![]()
Kortom, het was leuk!
Brothers is geen actie luitjequote:Op zondag 17 oktober 2010 13:33 schreef rijsttafel het volgende:
Bedankt voor de filmtips luitjes! Ik hou normaal niet zo erg van actiefilms, dus ik denk dat het dat Time Travel ding gaat worden
tof! iets rustiger dan verwacht, en iets meer bier over dan de planning wasquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:18 schreef Bluezz het volgende:
FD hoe was je housewarming nou
Wat een zonnetje
quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:33 schreef rijsttafel het volgende:
Bedankt voor de filmtips luitjes! Ik hou normaal niet zo erg van actiefilms, dus ik denk dat het dat Time Travel ding gaat worden
Ben benieuwd! Dat ie niet zo lang is, is geen probleem. Kan ik ook nog wat studeren vandaagquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is niet zo'n lange film, heb 'm deze zomer per ongeluk gezien toen we in Wales waren... hij is echt té raar, en krijgt een 7,1 @ IMDBMr.Mo en ik vonden hem iig érg leuk
Rustig is goed, lekker meer gelegenheid om te praten en bier over is niet ergquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:37 schreef flying-dutchman het volgende:
\
tof! iets rustiger dan verwacht, en iets meer bier over dan de planning was(komt wel op)
stuk rustiger dan mijn vorige housewarming (geen schade)
mijn citroen hapjes waren niet helemaal geluktdus moet ik meer oefenen (heb nog genoeg citroenen, of gebruik ik die voor het maken van Vespers).
Zo ff laatste afwas doen, stofzuigertje er doorheen en nog ff langs de winkel voor eten voor vanavond.
vorige keer gebeurd met badquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Rustig is goed, lekker meer gelegenheid om te praten en bier over is niet erg
Zou wat moois zijn als je tijdens je housewarming al schade aan je woning hebt
* Bluezz springt zo in badje met boek en daarna een wandeling in het zonnetje
Gewoon gaan fietsenquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:46 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz springt zo in badje met boek en daarna een wandeling in het zonnetje
Druk gefilmdquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Pee: hoe vond je Green Zone? ik vond het een beetje druk gefilmd, werd er een beetje duizelig van. verder vond ik het verhaal wel ok
Nou..dat valt vies tegenquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wandelen verbruikt meer calo'sIk wil ff naar Thijsse's hof
Moest daar altijd verplicht heen op de basisschoolquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wandelen verbruikt meer calo'sIk wil ff naar Thijsse's hof
Ik ga op de fiets naar het hof en dan lopend door het hof. Goed Pee?quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:57 schreef PdeHoog het volgende:
Nou..dat valt vies tegenHet verbruikt hetzelfde aantal kcals, alleen...omdat je sneller bij je einddoel bent kost het dus minder
gewoon in het centrum lopen/shoppen/dam zittenquote:
quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga op de fiets naar het hof en dan lopend door het hof. Goed Pee?![]()
Wat ben je aan het doen danquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:05 schreef borisz het volgende:
Weer een paar biertjes ingevoerd... Inmiddels 240 in de db.
zuiplapquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:05 schreef borisz het volgende:
Weer een paar biertjes ingevoerd... Inmiddels 240 in de db.
Klinkt goedquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:45 schreef flying-dutchman het volgende:
Trouwens het menu
quesadilla met cajun kip/ananas
nachos met gekruid gehakt, paprika's jalepino's en kaas
en Helado de Canela als toetje
natuurlijk de eerste 2 dingen met guacamole en creme freche (alleen de guacamole was niet helemaal gelukt omdat een van de avacado's niet rijp was en dus niet helemaal tot moes ging.)
Jaquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ben je aan het doen danZijn dat het aantal biertjes dat je geproefd hebt?
Had ik al gezien in het WW-topicquote:
Coolquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:09 schreef borisz het volgende:
[..]
JaVanaf feb 2008 bijgehouden tot nu.
![]()
Ja een beetje. Ben niet zo van de hoparoma's met een fleugje zoetzuur met kruiden en koffie. Een afronk van sinaasappelkersencombinatiequote:
Het was heerlijk! Ik ben niet gek op avocado, maar ik heb de meeste guacamole gegeten geloof ik.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:45 schreef flying-dutchman het volgende:
Trouwens het menu
quesadilla met cajun kip/ananas
nachos met gekruid gehakt, paprika's jalepino's en kaas
en Helado de Canela als toetje
natuurlijk de eerste 2 dingen met guacamole en creme freche (alleen de guacamole was niet helemaal gelukt omdat een van de avacado's niet rijp was en dus niet helemaal tot moes ging.)
Jolanda!quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:24 schreef flying-dutchman het volgende:
oh en wie kent er een zekere meindert-jan![]()
Jawel, alleen ik eet het nietquote:
dat kan ik echt niet. mensen die vlees lekker vinden en het niet etenquote:
Als het maar te drinken isquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Met whisky/wijn/etc ben ik ook niet zo.
geen idee, kan het niet doorsturenquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
![]()
Maar de vraag blijft: Hoeveel?
Onzin! Moet je opletten hoe jij zonder vlees kan als je geen geld hebt om het te kopen. Het zit gewoon in je hersenen geprogrammeerd dat jij vlees wil eten.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat kan ik echt niet. mensen die vlees lekker vinden en het niet etenik kan niet meer zonder vlees
ik eet het iedere dag en als ik het niet eet merk ik het gelijk (tussen mn oren) want dan mis ik het. zonder vlees heb ik niet gegetenquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Onzin! Moet je opletten hoe jij zonder vlees kan als je geen geld hebt om het te kopen. Het zit gewoon in je hersenen geprogrammeerd dat jij vlees wil eten.
vind ik ook wat overdreven. Eet jij nooit eens vega?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik eet het iedere dag en als ik het niet eet merk ik het gelijk (tussen mn oren) want dan mis ik het. zonder vlees heb ik niet gegeten
Dat zeg ik! Geprogrammeerd!quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik eet het iedere dag en als ik het niet eet merk ik het gelijk (tussen mn oren) want dan mis ik het. zonder vlees heb ik niet gegeten
quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:37 schreef Windigo het volgende:
Hoi![]()
Alexxxxxx en ik hebben een beker gewonnen met een puzzelrit
[ afbeelding ]
brainwashing by the meat industry!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eh nee..quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:37 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
vind ik ook wat overdreven. Eet jij nooit eens vega?
Wat hij zegt. Elke dag vlees eten vind ik overdreven. Geen vlees eten net zo overdreven (sorry Vorkquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Onzin! Moet je opletten hoe jij zonder vlees kan als je geen geld hebt om het te kopen. Het zit gewoon in je hersenen geprogrammeerd dat jij vlees wil eten.
Leuk! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:37 schreef Windigo het volgende:
Hoi![]()
Alexxxxxx en ik hebben een beker gewonnen met een puzzelrit
[ afbeelding ]
Ik heb er zelf geen moeite mee. Gewoon zorgen dat de dingen die je kookt zonder vlees/vis minstens net zo lekker zijn als gerechten met. Dat is de truc.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat kan ik echt niet. mensen die vlees lekker vinden en het niet etenik kan niet meer zonder vlees
quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:38 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
brainwashing by the meat industry!!!
conspiracies!
secret government
mannetjes met alu hoedjes op!IddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Conspiracy Theory! Misschien maar een vegetarisch dieet voor een maandje of 4. Dat verhelpt het wel
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
jesquote:
Dankjequote:
Belangrijkquote:
Rijsttafel is de naamquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat hij zegt. Elke dag vlees eten vind ik overdreven. Geen vlees eten net zo overdreven (sorry Vork). De middenweg is prima.
vind koken leuk maar niet voor mezelf alleen. en sowieso als ik kook zoek ik altijd recepten uit met vlees of vis. maar ik heb ook geen motivatie om het niet te eten eigenlijkquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen moeite mee. Gewoon zorgen dat de dingen die je kookt zonder vlees/vis minstens net zo lekker zijn als gerechten met. Dat is de truc.En je went er vanzelf aan, ik mis 't niet.
Als je het ook wil proberen moet je gewoon eerst 1 of 2 keer per week vegetarisch proberen te koken en dan langzaamaan dat uitbreiden. Als je niet van koken houdt, lijkt het me niet te doen, trouwens. Want dan stap je op een luie dag al snel terug naar een stukje vlees omdat het makkelijk is.
maar wat als je bv uitgenodigd wordt voor een bbq? houden mensen er dan rekening mee en komen aan met vega dingen voor jou?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:41 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Rijsttafel is de naam![]()
Excuses aanvaard, maar ik zie niet wat er overdreven aan is. Het is niet dat ik mezelf moet tegenhouden als ik in de supermarkt langs het vleesschap loop ofzo.![]()
En als ik een keer erg trek heb ik vlees, kook ik vast wel een biologisch stukje goed vlees. Zo ben ik dan ook wel weer. Het moet wel leuk blijven. Maar dat is nu al een jaar niet gebeurd en zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Ik was druk met leuke dingen doen, dat kan ook gelukkigquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Windigo![]()
wilde al vragen of iemand wist waar je was!
gefeliciteerd! leuk
gelukkig maar, ben blij dat het leuk wasquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:44 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik was druk met leuke dingen doen, dat kan ook gelukkigIk wilde jullie er nu alleen in laten delen
![]()
Hehe. Nee, overdreven is niet het juiste woord er voor. Vond het wel leuk staan in die zin. Maar ik zie niet in wat geen vlees eten voor toevoeging heeft. Je maakt het jezelf lastiger en je mist wat basis stoffen die je lichaam uit vlees haalt. Elke dag vind ik net zo overdreven om het te eten. Het is duur en het wordt zo gewoon.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:41 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Rijsttafel is de naam![]()
Excuses aanvaard, maar ik zie niet wat er overdreven aan is. Het is niet dat ik mezelf moet tegenhouden als ik in de supermarkt langs het vleesschap loop ofzo.![]()
En als ik een keer erg trek heb ik vlees, kook ik vast wel een biologisch stukje goed vlees. Zo ben ik dan ook wel weer. Het moet wel leuk blijven. Maar dat is nu al een jaar niet gebeurd en zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Goed voor het milieu, goed voor de lijn, goed voor je gezondheid, goed voor de dieren, goed voor de portemonnee. Kies maar uitquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vind koken leuk maar niet voor mezelf alleen. en sowieso als ik kook zoek ik altijd recepten uit met vlees of vis. maar ik heb ook geen motivatie om het niet te eten eigenlijk
Wat Rijst zegt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen moeite mee. Gewoon zorgen dat de dingen die je kookt zonder vlees/vis minstens net zo lekker zijn als gerechten met. Dat is de truc.En je went er vanzelf aan, ik mis 't niet.
Als je het ook wil proberen moet je gewoon eerst 1 of 2 keer per week vegetarisch proberen te koken en dan langzaamaan dat uitbreiden. Als je niet van koken houdt, lijkt het me niet te doen, trouwens. Want dan stap je op een luie dag al snel terug naar een stukje vlees omdat het makkelijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja het was heel erg leuk, zeker omdat we het nu vaker gaan doen, we gaan nu voor de titel lada-rijders van het jaarquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
gelukkig maar, ben blij dat het leuk was
nah, soms eet ik voor de makkelijkheid noodles (zonder groente en vlees) maar als ik dan nadenk heb ik meestal 's middags iets van vleeswaren gegeten.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:45 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Goed voor het milieu, goed voor de lijn, goed voor je gezondheid, goed voor de dieren, goed voor de portemonnee. Kies maar uit![]()
Dat je het voor jezelf moet doen geeft je juist de mogelijkheid, want veel mensen staan er niet voor open. Elke dag vlees had ik vroeger bij m'n ouders ook, die kunnen echt niet zonder. Hetzelfde toen ik nog samenwoonde met m'n ex. Maar sinds zij de deur uit is, is dat elke dag vlees heel snel veranderd.Je hebt het ook helemaal niet nodig, elke dag vlees.
Bij BBQ's wordt het eigenlijk altijd wel gevraagd als het niet bekend is. Helaas krijg je bij BBQ's wel altijd de meeste vragen en het meeste commentaar. Een BBQ is nu niet echt de geschikte gelegenheid om over wel/niet vlees te discusserenquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
maar wat als je bv uitgenodigd wordt voor een bbq? houden mensen er dan rekening mee en komen aan met vega dingen voor jou?
lada-rijders? geen idee wat jullie doen hoor maar als jullie het leuk vinden, keep goingquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja het was heel erg leuk, zeker omdat we het nu vaker gaan doen, we gaan nu voor de titel lada-rijders van het jaar(Alle prijzen een jaar lang winnen
)
tilapiafilet en zalmquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:47 schreef LieLie het volgende:
Ik wil wel eens wat vaker iets met vis eten, maar we hebben niet echt een visboer handig in de buurt. Supermarkt heeft vers niet zo'n groot aanbod. Wel vanalles in de diepvries, wat soms ook best oké is
zelf je eigen eten mee moeten nemen bij een etentje vind ik zoquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:49 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Bij BBQ's wordt het eigenlijk altijd wel gevraagd als het niet bekend is. Helaas krijg je bij BBQ's wel altijd de meeste vragen en het meeste commentaar. Een BBQ is nu niet echt de geschikte gelegenheid om over wel/niet vlees te discusseren![]()
M'n vrienden vinden het maar raar, dus die hebben er schijt aan (hun goed recht), maar dan zorg ik zelf wel voor wat te eten. Andere vrienden zijn zelf ook vegetariërs, dus daar is het dan weer geen probleem.
Alex is lid van een autoclub (Lada-club Nederland) en daar hebben we die prijs gewonnenquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lada-rijders? geen idee wat jullie doen hoor maar als jullie het leuk vinden, keep going
Let op!! 'Vers' is bij zowel supermarkt als visboer vaak nepvers!quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:47 schreef LieLie het volgende:
Ik wil wel eens wat vaker iets met vis eten, maar we hebben niet echt een visboer handig in de buurt. Supermarkt heeft vers niet zo'n groot aanbod. Wel vanalles in de diepvries, wat soms ook best oké is
Aan je keuken heeft het natuurlijk geen toevoeging, maar de redenen die ik eerder genoemd heb, maken het het voor mij vooralsnog meer dan waard. (Goed voor het milieu, goed voor de lijn [op mij niet zo toepasbaar], goed voor je gezondheid, goed voor de dieren, goed voor de portemonnee.)quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hehe. Nee, overdreven is niet het juiste woord er voor. Vond het wel leuk staan in die zin. Maar ik zie niet in wat geen vlees eten voor toevoeging heeft. Je maakt het jezelf lastiger en je mist wat basis stoffen die je lichaam uit vlees haalt. Elke dag vind ik net zo overdreven om het te eten. Het is duur en het wordt zo gewoon.
Nogmaals, geen verwijt naar vegetarier's oid.
Dus dan kan ik beter gewoon diepvriesvis kopen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Let op!! 'Vers' is bij zowel supermarkt als visboer vaak nepvers!
Vis wordt vaak in diepvries aangeleverd (met name pangasius, die wordt voor Nederland uitsluitend in Vietnam ingekocht). Deze diepvriesvis wordt als zodanig in supermarkten verkocht, of eerst *ontdooit* en dan als ' vers' verkocht in de supermarkt of vishandel.
Neppert dus.
Nouja, hoe die vrienden van mij koken is toch niet over naar huis te schrijven dus dat maakt weinig uitquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zelf je eigen eten mee moeten nemen bij een etentje vind ik zo
(net als een kind wat iets anders te eten krijgt)
Dat laatste betwijfel ik nog steeds omdat je ook gewoon dierlijke vetten e.d. nodig hebt. Maar verder ben ik het eens op al je genoemde punten en om die reden houd ik er ook rekening mee bij het samenstellen van een weekmenuquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:54 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Aan je keuken heeft het natuurlijk geen toevoeging, maar de redenen die ik eerder genoemd heb, maken het het voor mij vooralsnog meer dan waard. (Goed voor het milieu, goed voor de lijn [op mij niet zo toepasbaar], goed voor je gezondheid, goed voor de dieren, goed voor de portemonnee.)
Alle stoffen die in vlees zitten kan je ook prima uit andere bronnen halen, trouwens.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:00 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Lielie: ja was leuk! Lekker gegeten, lekkere whisky er bij, gezellige tent.. En daarna bij vrienden thuis nog wat gedronken en spelletjes gedaan. Ontspannen en gezellig.
Wat stond er op het menu? en welke whisky's werden erbij gedronken?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:00 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Lielie: ja was leuk! Lekker gegeten, lekkere whisky er bij, gezellige tent.. En daarna bij vrienden thuis nog wat gedronken en spelletjes gedaan. Ontspannen en gezellig.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik nog steeds omdat je ook gewoon dierlijke vetten e.d. nodig hebt. Maar verder ben ik het eens op al je genoemde punten en om die reden houd ik er ook rekening mee bij het samenstellen van een weekmenu
Jij vond het eten blijkbaar lekkerderder dan Memo?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:00 schreef z80 het volgende:
ook weer online.
vannacht om 02:30 uur thuis.
net de vloer en de was gedaan.
nu wachten dat de vloer droog is, om daarna de pizza in de oven.
en vlees, ja lekker.
maar een paar dagen zonder is ook geen probleem.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Wat Rijst zegt.
Ik heb eens vegetarisch gekookt voor een vleeseter, hij dacht ik jokte want hij vond het zo lekker.![]()
Maar echt alles was vegetarisch.In India kunnen ze wel goed vegatarisch koken, inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
Ik eet ook gevarieerd, al heel lang, en iedere dag dierlijke producten (weliswaar niet elke dag vlees) toch heb ik een b12 tekort om onduidelijke redenen en moet aan de prikken. Oké, mijn darmen worden nu onderzocht om te kijken of alles wel goed gaat met de vertering, maar toch dat zet me wel aan het denken. Ik heb iedere dag genoeg groente, fruit en noten en zuivel gegeten als ik geen vlees at, en toch hield ik het niet vol om vegetariër te zijn en blijk ik een b12 tekort te hebben. Ik vraag me dus wel af of je verhaal écht voor iedereen opgaat.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:05 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Goed bezig dan.
Maar dat vlees nodig zou zijn is een fabeltje dat komt van het feit dat vlees volwaardige eiwitten bevat die plantaardige bronnen en veel zuivel niet bevatten. Echter, die eiwitten worden in je verteringsstelsel afgebroken tot aminozuren die wél in plantaardige bronnen zitten, dus maakt het uiteindelijk niet uit als je maar gevarieerd eet. Een combinatie van groenten of peulvruchten en granen of zaden bijvoorbeeld, bevat uiteindelijk hetzelfde.
Tot zover mijn technische verhaal
Ho, volwaardige eiwitten betekent juist dat alle aminozuren erin verwerkt zitten. Eiwitten zijn immers opgebouwd uit aminozuren.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:05 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Goed bezig dan.
Maar dat vlees nodig zou zijn is een fabeltje dat komt van het feit dat vlees volwaardige eiwitten bevat die plantaardige bronnen en veel zuivel niet bevatten. Echter, die eiwitten worden in je verteringsstelsel afgebroken tot aminozuren die wél in plantaardige bronnen zitten, dus maakt het uiteindelijk niet uit als je maar gevarieerd eet. Een combinatie van groenten of peulvruchten en granen of zaden bijvoorbeeld, bevat uiteindelijk hetzelfde.
Tot zover mijn technische verhaal
Ik had indisch gekookt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:07 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
In India kunnen ze wel goed vegatarisch koken, inderdaad.
Voor gezonde mensen wel, imho.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:09 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik eet ook gevarieerd, al heel lang, en iedere dag dierlijke producten (weliswaar niet elke dag vlees) toch heb ik een b12 tekort om onduidelijke redenen en moet aan de prikken. Oké, mijn darmen worden nu onderzocht om te kijken of alles wel goed gaat met de vertering, maar toch dat zet me wel aan het denken. Ik heb iedere dag genoeg groente, fruit en noten en zuivel gegeten als ik geen vlees at, en toch hield ik het niet vol om vegetariër te zijn en blijk ik een b12 tekort te hebben. Ik vraag me dus wel af of je verhaal écht voor iedereen opgaat.
Ja, had ook een kennis die dat had. Dan is het niet verstandig om vegetariër te worden, natuurlijk. Maar in doorsnee gevallen is het prima te doen om je B12 uit zuivel te halen. Heb zelfs gehoord van levenslange veganisten die geen supplementen namen en toch een normaal B12 niveau hebben.. hoe dat kan weet ik ook nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:09 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik eet ook gevarieerd, al heel lang, en iedere dag dierlijke producten (weliswaar niet elke dag vlees) toch heb ik een b12 tekort om onduidelijke redenen en moet aan de prikken. Oké, mijn darmen worden nu onderzocht om te kijken of alles wel goed gaat met de vertering, maar toch dat zet me wel aan het denken. Ik heb iedere dag genoeg groente, fruit en noten en zuivel gegeten als ik geen vlees at, en toch hield ik het niet vol om vegetariër te zijn en blijk ik een b12 tekort te hebben. Ik vraag me dus wel af of je verhaal écht voor iedereen opgaat.
Dan is t toch inderdaad héél bizar dat ik een b12 tekort hebquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:12 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Voor gezonde mensen wel, imho.
Je hebt pas risico op een tekort aan b12 als je veganist bent.
En andersom kan het ook: mijn buurvrouw die gewoon gezond eet en af en toe zondigt, had teveel vitaminen in haar bloed.
Oké wat had je kennis dan? Of was die ook gezond verder? Want veganist ben ik nooit geweestquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:13 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, had ook een kennis die dat had. Dan is het niet verstandig om vegetariër te worden, natuurlijk. Maar in doorsnee gevallen is het prima te doen om je B12 uit zuivel te halen. Heb zelfs gehoord van levenslange veganisten die geen supplementen namen en toch een normaal B12 niveau hebben.. hoe dat kan weet ik ook niet
Dat zeg ik (of dat bedoelde ik tenminste), die aminozuren kan je ook uit plantaardige bronnen halen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ho, volwaardige eiwitten betekent juist dat alle aminozuren erin verwerkt zitten. Eiwitten zijn immers opgebouwd uit aminozuren.
Verder moet je je een ongans aan plantaardige bronnen eten wil je dezelfde hoeveelheid eiwitten halen als een kipfilet'je bijvoorbeeld.
Er kunnen daar heel veel redenen voor zijn, voedselinname is slechts één factor.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:13 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dan is t toch inderdaad héél bizar dat ik een b12 tekort hebIk hoop dat er morgen duidelijk wordt wat er dan is.
Oh oké dat wist ik dan weer niet, de dokter zei alleen dat dat met voedsel te maken had. Dat ga ik eens onderzoeken dan.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Er kunnen daar heel veel redenen voor zijn, voedselinname is slechts één factor.
Ik had vooraf een visrtrio bestaande uit 2 grote mosselen, een soort salade van inktvis en mosseltjes en nog wat en een stuk vis. Lekker! We hadden nog Schots bier staan dus nog geen whisky er bij.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:04 schreef borisz het volgende:
[..]
Wat stond er op het menu? en welke whisky's werden erbij gedronken?
Verder had hij niets. At gewoon vlees als een malle, maar was heel moe en er was B12 tekort bij 'm geconstateerd. Toen kreeg hij ook die prikken waar jij het over had. Inmiddels is het over en nog onduidelijk hoe het precies kwam.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Oké wat had je kennis dan? Of was die ook gezond verder? Want veganist ben ik nooit geweest![]()
Wetenschappelijke bron?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:15 schreef rijsttafel het volgende:
Vegetariërs leven gemiddeld langer met minder kans op hart- en vaatziekten, dus het kan in ieder geval geen ongezonde keuze zijn.
Laat dat alsjeblieft door dokters onderzoeken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Oh oké dat wist ik dan weer niet, de dokter zei alleen dat dat met voedsel te maken had. Dat ga ik eens onderzoeken dan.
Voedsel is één factor, het kan bv zijn dat je darmen niet goed werken waardoor er minder vitamine b12 absorptie is. Ik denk niet dat de dokter je wilde lastigvallen met de 15+ redenen waarom je een vitamine B12 tekort *zou* kunnen hebben, maar eerst wat testen wil doen voor de vaakst voorkomende oorzaken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Oh oké dat wist ik dan weer niet, de dokter zei alleen dat dat met voedsel te maken had. Dat ga ik eens onderzoeken dan.
Dat klinkt heel lekker!quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik had vooraf een visrtrio bestaande uit 2 grote mosselen, een soort salade van inktvis en mosseltjes en nog wat en een stuk vis. Lekker! We hadden nog Schots bier staan dus nog geen whisky er bij.
Als hoofdgerecht had ik een tournedos van hooglanderrund en hert (gecombineerd tot 1 stuk vlees met een spekje er omheen) Zeer mals en lekker. Daarbij kreeg ik een jonge Clynelish van een onafhankelijke bottelaar. Thijs had kipfilet gevuld met huisgerookte zalm en gepaneerd met havervlokken. Hij had er een jonge Higland park, ook van een onafhankelijke bottelaar.
Toen hadden we een tussenwhisky gevraagd: we kregen een 15 jaar oude Benraich, lekker vol van smaak en een goede opmaat voor het dessert.
We wilden eigenlijk apple crumble maar die had te lang in de oven gestaanmaar in plaats daar van had hij dadeltaartjes met kaneelijs en sticky caramel sauce..
Heel erg lekker!!
Toen nog een afsluitende whisky. We vroegen om een rokerige en die kregen we! Echt een hele lekkere van deze serie: http://www.wemyssmalts.com/wvm/Other_Malts.html De Peat Chimney. Een collectie samengesteld door Charlie Maclean, erg lekker en goed te betalen! Leuke kennismaking op deze manier voor ons. Wullie is dol op onafhankelijke bottelaars omdat die vaak én erg lekker én wat beter te betalen zijn omdat je niet voor een merknaam betaalt.
Kortom: erg erg erg geslaagd!!!!![]()
Ohja en in februari organiseert hij met zijn whiksy club een festival in de grote kerk in AlkmaarDus die date hebben we met onze vrienden vast gemaakt!! Daar willen we absoluut heen gaan
Waarom denk je steeds dat ik niets aan proffessionals overlaat?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:17 schreef LieLie het volgende:
[..]
Laat dat alsjeblieft door dokters onderzoeken.
http://www.wisegeek.com/h(...)really-healthier.htmquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wetenschappelijke bron?![]()
Bovendien zegt dit niks over de quality of life, mocht dit waar zijn en het wetenschappelijk is vastgesteld dat vegetariërs langer leven, het kan goed zijn dat ze uit hetzelfde onderzoek als ongelukkiger worden bestempeld.
Ik bedoel ook dat lezen dat je zelf dan gaat doen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Waarom denk je steeds dat ik niets aan proffessionals overlaat?
Ik bedoel dat ik gewoon ga lezen over wat er nog meer bestaat aan mogelijkheden, maar op de website staat niks behalve voeding als oorzaak. Ik vraag me dus af waar Steer zijn info vandaan heeft?
Hij wilde helemaal geen testen doen, ik moest hem overhalen om naar mn darmen te kijken. Hij wilde alleen injecties doen en verder zei hij niks over testen, stuurde me alleen door naar een dieetiste.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voedsel is één factor, het kan bv zijn dat je darmen niet goed werken waardoor er minder vitamine b12 absorptie is. Ik denk niet dat de dokter je wilde lastigvallen met de 15+ redenen waarom je een vitamine B12 tekort *zou* kunnen hebben, maar eerst wat testen wil doen voor de vaakst voorkomende oorzaken.
Wat is er mis met weten wat je zelf hebtquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat lezen dat je zelf dan gaat doen.
Welke website? Consumentenwebsite noemen niet alle oorzaken op omdat het 1) niet relevant is, 2) alles onnodig gecompliceerd maakt en 3) ze niet willen dat patienten naar zebra's gaan zoeken als ze een paard horen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:21 schreef Windigo het volgende:
Ik bedoel dat ik gewoon ga lezen over wat er nog meer bestaat aan mogelijkheden, maar op de website staat niks behalve voeding als oorzaak.
Tja, is nog ergens blijven hangen in m'n opleiding. Maar om even willekeurig aan te geven dat er heel veel oorzaken *kunnen* zijn van vitamine B12 tekort:quote:Ik vraag me dus af waar Steer zijn info vandaan heeft?
Ik heb nu trouwens wel de lijst gevonden met oorzaken buiten een veganistisch dieet, ik denk dat ik wel aan mijn dokter ga vragen of er verder onderzoek kan worden gedaan want ik heb nooit een veganistisch dieet gehad.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voedsel is één factor, het kan bv zijn dat je darmen niet goed werken waardoor er minder vitamine b12 absorptie is. Ik denk niet dat de dokter je wilde lastigvallen met de 15+ redenen waarom je een vitamine B12 tekort *zou* kunnen hebben, maar eerst wat testen wil doen voor de vaakst voorkomende oorzaken.
Dat kan ook: als je met supplementen je symptomen kan weghalen dan is dat ook een oplossing. Als voedsel idd de hoofdoorzaak was van je vitamine B12 tekort dan kun je daar dan op lange termijn mee werken met de dietiste.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef Windigo het volgende:
[..]
Hij wilde helemaal geen testen doen, ik moest hem overhalen om naar mn darmen te kijken. Hij wilde alleen injecties doen en verder zei hij niks over testen, stuurde me alleen door naar een dieetiste.
MeMo smaakte bestquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij vond het eten blijkbaar lekkerderder dan Memo?
De website van de stichting b12 tekort lijkt me een redelijke bronquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Welke website? Consumentenwebsite noemen niet alle oorzaken op omdat het 1) niet relevant is, 2) alles onnodig gecompliceerd maakt en 3) ze niet willen dat patienten naar zebra's gaan zoeken als ze een paard horen.
[..]
Tja, is nog ergens blijven hangen in m'n opleiding. Maar om even willekeurig aan te geven dat er heel veel oorzaken *kunnen* zijn van vitamine B12 tekort:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3458451
Kan dus ook een parasiet zijn. De kans dat je dit hebt is waarschijnlijk kleiner dan dat er over 5 minuten een piano op je hoofd valt, dus dit kun je meteen ook weer vergeten.
Ik had ook eens gehoord dat het met stress te maken kan hebben. (zoals eigenlijk vrijwel alle gezondheidsklachtenquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:26 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb nu trouwens wel de lijst gevonden met oorzaken buiten een veganistisch dieet, ik denk dat ik wel aan mijn dokter ga vragen of er verder onderzoek kan worden gedaan want ik heb nooit een veganistisch dieet gehad.
Nou ja daar heeft hij nooit echt naar gekeken, hij vroeg alleen of ik weinig vlees at en toen zei ik ja. Maar op de website van de stichting lees ik dat 2 plakken kaas en een bak kwark per dag al genoeg b12 zou moeten opleveren, en dat eet ik al jaren iedere dag. Maar goed, ik hoor t morgen wel (denk ik).quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat kan ook: als je met supplementen je symptomen kan weghalen dan is dat ook een oplossing. Als voedsel idd de hoofdoorzaak was van je vitamine B12 tekort dan kun je daar dan op lange termijn mee werken met de dietiste.
Ja.. zo iets.. erg lekker moet ik zeggenquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:26 schreef golfer het volgende:
Klink allemaal lekker Sun en TAV.![]()
Alleen die tournedos begrijp ik niet helemaal? Rund en hert combineren tot 1 stuk vlees
Het is absoluut geen raar idee, aangezien veel vegetariers uit principe (cognitief, dus) vlees mijden, maar waarbij hun lichamen fysiologisch naar vlees snakken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef rijsttafel het volgende:
Lijkt me sterk dat je zo'n een keuze maakt die je leven minder gelukkig maakt. Je doet het voor jezelf namelijk. Ik ben er in ieder geval wel gelukkiger onder, anders zou ik het natuurlijk niet doen. Hetzelfde geld voor zover ik weet voor andere vegetariërs die ik ken.Beetje raar idee is dat van jou
![]()
![]()
Ik zou gewoon kijken wat de doc te melden heeft.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:29 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nou ja daar heeft hij nooit echt naar gekeken, hij vroeg alleen of ik weinig vlees at en toen zei ik ja. Maar op de website van de stichting lees ik dat 2 plakken kaas en een bak kwark per dag al genoeg b12 zou moeten opleveren, en dat eet ik al jaren iedere dag. Maar goed, ik hoor t morgen wel (denk ik).
Ik ken alleen maar vegetariërs die erg trots zijn op zichzelf omdat ze het kunnen en die daar erg gelukkig van worden geloof ikquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is absoluut geen raar idee, aangezien veel vegetariers uit principe (cognitief, dus) vlees mijden, maar waarbij hun lichamen fysiologisch naar vlees snakken. Dit zijn de vegetariërs die het wellicht niet gaan volhouden, maar degenen die koppig zijn en ondanks alle signalen van hun lichaam toch cognitief doorgaan met vegetariër zijn, kunnen zeker ongelukkiger zijn. *Ondanks* (of juist dankzij) dat ze hun principes volhouden.
Eh, jezelf?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:32 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar vegetariërs die erg trots zijn op zichzelf omdat ze het kunnen en die daar erg gelukkig van worden geloof ikHeb nog nooit een vegetariër nostalgisch naar mijn stukje vlees zien kijken.
ze zullen heus niet laten merken dat ze het kut vinden om vega te zijn lijkt mij... als je zoiets doet zonder er zelf trots op te zijn doe je het echt nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:32 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar vegetariërs die erg trots zijn op zichzelf omdat ze het kunnen en die daar erg gelukkig van worden geloof ikHeb nog nooit een vegetariër nostalgisch naar mijn stukje vlees zien kijken.
Ja maar toen was ik darmee ook geen vegetariër meerquote:
Vind het wat vergezocht, maar oké er zit misschien wat in. Echter denk ik niet dat het aannemelijk is dat je lichaam naar vlees snakt als het gewoon de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, iets wat makkelijk mogelijk is met een vegatarisch dieet. Het enige wat je dan nog zou kunnen missen is de smaak.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is absoluut geen raar idee, aangezien veel vegetariers uit principe (cognitief, dus) vlees mijden, maar waarbij hun lichamen fysiologisch naar vlees snakken.
Mensen zijn immers omnivoren.
Dit zijn de vegetariërs die het wellicht niet gaan volhouden, maar degenen die koppig zijn en ondanks alle signalen van hun lichaam toch cognitief doorgaan met vegetariër zijn, kunnen zeker ongelukkiger zijn. *Ondanks* (of juist dankzij) dat ze hun principes volhouden.
Ze vinden het ook niet kut, dus laten ze het ook niet merken. Veel vegetariërs lusten ook helemaal geen vlees (meer).quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:34 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
ze zullen heus niet laten merken dat ze het kut vinden om vega te zijn lijkt mij... als je zoiets doet zonder er zelf trots op te zijn doe je het echt niet
Dan lees je niet goedquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:27 schreef Windigo het volgende:
[..]
De website van de stichting b12 tekort lijkt me een redelijke bron
Dus niet alleen voedselinname, maar ook andere oorzaken kunnen een rol spelen.quote:Oorzaken
De oorzaken van een vitamine B12 tekort
Er bestaan vele oorzaken voor een tekort aan vitamine B12. Deze zijn onder te verdelen in 4 categorieën: verminderde inname (geen/te weinig dierlijke producten), een gestoorde opname, aangeboren stoornissen in het metabolisme, en gestoorde benutting. Ook is het mogelijk dat er bij één persoon meerdere oorzaken naast elkaar aanwezig zijn.
http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/diagnose/oorzaken
quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:21 schreef Windigo het volgende:
Ik bedoel dat ik gewoon ga lezen over wat er nog meer bestaat aan mogelijkheden, maar op de website staat niks behalve voeding als oorzaak.
Zal het in m'n achterhoofd houdenquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:42 schreef TAV74 het volgende:
Trouwens, als iemand ooit nog een cadeau voor me zoekt, 5 minuten gratis winkelen bij de Hielander wordt zeer op prijs gesteldWat een snoepwinkel met die vele honderden flessen Whisky daar
Ik heb later al gepost dat ik het niet goed had gezienquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed
[..]
Dus niet alleen voedselinname, maar ook andere oorzaken kunnen een rol spelen.
[..]
Hmm, citroenquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:39 schreef Anthraxx het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dat zo ziet dan gaat het water toch in je mond lopen
Heerlijkquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:39 schreef Anthraxx het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dat zo ziet dan gaat het water toch in je mond lopen
Verdorie, ik ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
Ik vind discussies over wel of geen vlees eten altijd zo nutteloos; moet iedereen gewoon lekker zelf wetenquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:52 schreef Windigo het volgende:
Haha, een discussie over vegetarisme mondt uit in meer mensen met zin in vlees.. Werkt nogal averechts denk ik zo![]()
Ik ging vanavond toch al vlees eten.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:52 schreef Windigo het volgende:
Haha, een discussie over vegetarisme mondt uit in meer mensen met zin in vlees.. Werkt nogal averechts denk ik zo![]()
Mensen vinden het gewoon leuk om hun mening te geven, of t nou zin heeft of niet denk ikquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind discussies over wel of geen vlees eten altijd zo nutteloos; moet iedereen gewoon lekker zelf weten
Als iemand onterecht beweerd dat vegetarisme ongezond is, dan ga ik daarop in, ja.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:56 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mensen vinden het gewoon leuk om hun mening te geven, of t nou zin heeft of niet denk ik
Veel mensen zouden de wereld een stukje beter maken door hun mening eens voor zich te houden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:56 schreef Windigo het volgende:
Mensen vinden het gewoon leuk om hun mening te geven, of t nou zin heeft of niet denk ik
Mie Toe.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind discussies over wel of geen vlees eten altijd zo nutteloos; moet iedereen gewoon lekker zelf weten
quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Veel mensen zouden de wereld een stukje beter maken door hun mening eens voor zich te houden.
verstandig, verstandigquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb er een mening over maar ik houd hem voor me.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:02 schreef Anthraxx het volgende:
ik heb er een mening over maar ik houd hem voor me.
Als iedereen op dit forum discussies zou negeren, dan heeft Fok geen bestaansrecht meer.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:10 schreef rijsttafel het volgende:
Maargoed, je hoeft natuurlijk een discussie niet verplicht te lezen of erin mee te doen. Het is een vrije wereld! Of tenminste, dat wordt beweerd
Ik negeer echter al maanden alle kledingtopics in LIF met veel succesquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als iedereen op dit forum discussies zou negeren, dan heeft Fok geen bestaansrecht meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |