quote:Je hoeft alleen te lezen waar je hier op gereageerd hebt. Weet niet hoe het met je begrijpend lezen gesteld is, maar het lijkt mij dat we het toch redelijk oneens zijn, anders moet ik misschien bij mezelf te rade gaan. Zou zomaar kunnen.Op maandag 25 oktober 2010 12:07 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waar heb je dat precies aangegeven dan, want ik heb nog maar bar weinig concreets van je gelezen hier.
quote:Waarover zijn wij het oneens?Op maandag 25 oktober 2010 12:13 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Je hoeft alleen te lezen waar je hier op gereageerd hebt. Weet niet hoe het met je begrijpend lezen gesteld is, maar het lijkt mij dat we het toch redelijk oneens zijn, anders moet ik misschien bij mezelf te rade gaan. Zou zomaar kunnen. [ afbeelding ]
quote:Weet je niet meer waarom je vond dat je mij moest proberen te schofferen?
quote:Dat is één mening. Waarom heeft die bepaalde mening gelijk?Op maandag 25 oktober 2010 12:06 schreef Compatibel het volgende:
[..]
"No. Like all labels they tell you one thing, and one thing only: Where does an individual so identified fit into the food chain, the pecking order? Not ideology or sexual taste, but something much simpler: clout. Not who I fuck or who fucks me, but who will come to the phone when I call, who owes me favors. This is what a label refers to. Now to someone who does not understand this, a homosexual is what I am because I have sex with men, but really this is wrong. A homosexual is somebody who, in 15 years of trying cannot get a pissant anit-discrimination bill through the city council. A homosexual is somebody who knows nobody and who nobody knows. Who has zero clout. Does this sound like me Henry? "
http://www.imdb.com/title/tt0318997/quotes
(Trudy Dehue liet het fragment zien in zomergasten 2009)
quote:Als je ervan geniet (sex met het eigen geslacht), dan ben je bi.Op maandag 25 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
Ergens toch wel apart. Een man/vrouw die op jonge leeftijd wel eens met een meisje/jongen sex heeft gehad en vervolgens alleen maar met mannen/vrouwen het bed deelt en relaties heeft zal nimmer bi genoemd worden. Maar o wee als je jezelf hetero wil noemen nadat je ooit in je pubertijd hebt geëxperimenteerd met hetzelfde geslacht.
Een enkele ervaring zegt niets. Als je over langere periode met beide sexen het bed hebt gedeeld, ja... dan heb je wel iets bisexueels in je, dat kan niet anders. Maar een enkele ervaring is niet bepaald definiërend.
quote:Het feit dat iemand het een keer heeft geprobeerd, maar het niet echt voor herhaling vatbaar vond lijkt mij een aanwijzing dat je het niet heel erg geweldig vond.Op maandag 25 oktober 2010 14:15 schreef ThunderBitch het volgende:
Als je ervan geniet (sex met het eigen geslacht), dan ben je bi.
quote:Kun je niet duidelijker zijn? Ik wil gewoon graag weten waar je exact staat in deze discussie.Op maandag 25 oktober 2010 13:03 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Weet je niet meer waarom je vond dat je mij moest proberen te schofferen?
quote:Wut?Op maandag 25 oktober 2010 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is één mening. Waarom heeft die bepaalde mening gelijk?
Ik ben het er mee eens ; dat als je ervan geniet om met hetzelfde geslacht te neuken / pijpen, dan ben je op zijn minst Bii. Het heet niet voor niks 'homoSEKSUEEL'.
Op 13 jarige leeftijd iets uit proberen is natuurlijk wat anders. Experimenteren doet bijna iedereen wel. Maar als je er op latere leeftijd nog van geniet, dan ben je op zijn minst dus Bii.
Wat jij probeert te beweren is dat als een man, allerlei mannen loopt te neuken, en verder geen enkele vrouw in beeld is, diegene 'gewoon' hetero is. Dat slaat dus helemaal nergens op.
En nu laat ik me toch meeslepen
quote:Klopt, maar we hebben het niet over 1 persoon, het ging om het principe dat als je met mannen het bed deelt en het lekker vindt, je niet kan claimen dat je hetero bent.Op maandag 25 oktober 2010 15:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het feit dat iemand het een keer heeft geprobeerd, maar het niet echt voor herhaling vatbaar vond lijkt mij een aanwijzing dat je het niet heel erg geweldig vond.
Maar dat kan aan mij liggen.
quote:Nee, dat ga ik niet uitzoeken. Je was zelf bij die discussie.Op maandag 25 oktober 2010 15:15 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Kun je niet duidelijker zijn? Ik wil gewoon graag weten waar je exact staat in deze discussie.
quote:Zolang er nog minderwaardig wordt gedaan over homo- en biseksualiteit vind ik het wel kunnen hoor.Op maandag 25 oktober 2010 15:42 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Klopt, maar we hebben het niet over 1 persoon, het ging om het principe dat als je met mannen het bed deelt en het lekker vindt, je niet kan claimen dat je hetero bent.
quote:Vertaal dat eens terug zoals jij dat begrijpt.Op maandag 25 oktober 2010 15:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wut?
De quote illustreert waarom mensen bang zijn om gezien te worden als homo- of biseksueel, door dit in een maatschappelijke context te plaatsen.
Edit: met name dit deel:
"No. Like all labels they tell you one thing, and one thing only: Where does an individual so identified fit into the food chain, the pecking order?"
quote:Aparte redenering. Omdat er minderwaardig gedaan wordt over homo- of bisexualiteit, is een man die met mannen het bed deelt wel hetero. Begrijp ik je goed?Op maandag 25 oktober 2010 15:45 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Zolang er nog minderwaardig wordt gedaan over homo- en biseksualiteit vind ik het wel kunnen hoor.
quote:Ik vraag het omdat ik er bij was. Jij bent degene die vaag doet en constant beweert dat je niets hoeft te onderbouwen en te verduidelijken. Wat een zwaktebod zeg; vertel nu maar gewoon waarom er iets mis is met niet-heteroseksualiteit. Wat doe je hier eigenlijk, ik begrijp het oprecht niet. Zelfs geenstijl komt verder dan nodeloos geroeptoeter zonder enige onderbouwing, samenhang en verduidelijking.Op maandag 25 oktober 2010 15:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee, dat ga ik niet uitzoeken. Je was zelf bij die discussie.
quote:Het is niet zo, maar ik kan me wel voorstellen waarom mensen zich als zodanig voordoen. Of moet ik weer verwijzen naar de quote van Al pacino?Op maandag 25 oktober 2010 15:47 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Aparte redenering. Omdat er minderwaardig gedaan wordt over homo- of bisexualiteit, is een man die met mannen het bed deelt wel hetero. Begrijp ik je goed?
quote:Dan zijn we het eens dat ze dus WEL homo of bi zijn.Op maandag 25 oktober 2010 15:49 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het is niet zo, maar ik kan me wel voorstellen waarom mensen zich als zodanig voordoen. Of moet ik weer verwijzen naar de quote van Al pacino?
quote:Nee, jij denkt mij slim voor je karretje te spannen, omdat je zelf niet tot de kern komt.Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik vraag het omdat ik er bij was. Jij bent degene die vaag doet en constant beweert dat je niets hoeft te onderbouwen en te verduidelijken. Wat een zwaktebod zeg; vertel nu maar gewoon waarom er iets mis is met niet-heteroseksualiteit. Wat doe je hier eigenlijk, ik begrijp het oprecht niet. Zelfs geenstijl komt verder dan nodeloos geroeptoeter zonder enige onderbouwing, samenhang en verduidelijking.
quote:Je bent absoluut niet duidelijk, ik wel.Op maandag 25 oktober 2010 16:00 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee, jij denkt mij slim voor je karretje te spannen, omdat je zelf niet tot de kern komt.
Ik ben heel duidelijk wat ik ervan vind. Had alleen geen zin om me te te moeten rechtvaardigen om mijn mening.
quote:Echt niet. Het is in ieder geval duidelijk dat ik het niet met je eens ben. Misschien moet je hard werken aan je identiteit.Op maandag 25 oktober 2010 16:22 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Je bent absoluut niet duidelijk, ik wel.
quote:Waarin ben ik niet duidelijk dan?Op maandag 25 oktober 2010 16:38 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Echt niet. Het is in ieder geval duidelijk dat ik het niet met je eens ben. Misschien moet je hard werken aan je identiteit.
quote:Mwoi, de schofferingen aan mijn adres waren wel van een groter kaliber, dacht ik zo.Op maandag 25 oktober 2010 17:29 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarin ben ik niet duidelijk dan?
Ik wil nog steeds graag weten waarover je het nu precies niet met mij eens bent, want dat begrijp ik serieus niet. Flauwe opmerkingen als 'je moet aan je identiteit werken' en 'wat aan je begrijpend lezen doen' zijn in een serieuze discussie nogal kinderachtig, vind je niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |