abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:57:13 #1
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_87600767
Mijn vriendin heeft een Fujitsu Siemens Amilo M1437G. Sinds eergister lopen er witte balken door het beeld bij het opstarten, slaat het scherm groen en rood uit als Windows wordt opgestart en nog voor dat dit volledig is gebeurd is het hele scherm zwart. De laptop zelf lijkt nog redelijk goed te werken want als je de power knop indrukt sluit het zichzelf netjes af.

Zelf heb ik een desktop met een beeldscherm met VGA stekker. Haar laptop heeft een DVI uitgang. Aangezien dat ding minimaal 5 jaar oud is weet ik niet of de laptop VGA compatible is. Eerdere pogingen in die buurt hebben tot niets geleden.

Heeft iemand een idee hoe ik tot de bestanden op die laptop kan komen? Svideo misschien? Zoals je begrijpt ben ik IT technisch een absolute n00b en hoop dan ook op goede raad van de gurus hier op FOK *O*
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_87600803
HDD eruitschroeven en in je desktop plaatsen?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_87600928
Gewoon een dvi vga blokje pakken en goan!
pi_87600964
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:03 schreef Khadgar het volgende:
Als dat ding geen vga uitpoept dan kan je er blokjes tussenzetten wat je wil, maar werken gaat 't niet
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:04:24 #5
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_87600966
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:03 schreef Khadgar het volgende:
Dat dacht ik dus ook maar eenmaal bij de plaatselijke IT boer aangekomen werd ik meewarig aangekenen en vertelde die gast me dat de kans dat de laptop compatible is met het VGA scherm nogal klein is
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_87601211
Waarom probeer je het niet gewoon? ik denk dat de kans wel groot dat het gaat lukken, hier http://www.ciao-shopping.(...)GHz_15_4_TFT__896000 staat ook dat er een DVI-VGA blokje bij zit geleverd, en die geven ze er vast niet bij als het niet werkt ofwel?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_87602413
Natuurlijk kan je er wel een vga mon. aan hangen...via een dvi verloop naar vga, gewoon proberen. Je kan dan de laptop nog als computer gebruiken. Data redden, gewoon de HD er uit schroeven en eventueel in een externe HD behuizing plaatsen. De plaatselijk Computerboer kan je daarbij best helpen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Domein op 16-10-2010 13:05:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')