Ik kom net terug van m'n werk (als barkeeper) in Winschoten... ja dat kleine stadje in het uiterste noord oosten van ons land.
Het hele marktplein heeft uiteindelijk zijn deuren maar moeten sluiten want de hel brak zowaar los vannacht.
In de discotheek aan het marktplein was vanavond een "scholieren party" voor kinderen tussen de 14 en 18 jaar, iets dat eindigde in hevige gevechten met ruim 100 man tegen de politie.
Wat begint als een klein opstootje en een flink gevecht uiteindelijk was voor de politie reden om in te grijpen midden op het plein, toen besloten beide zijden zich maar tegen de politie te keren en trokken sommigen uit alle hoeken en gaten stokken waarmee ze deze agenten te lijf gingen.
Dit bracht weer bekijks van ruim 100 andere scholiertjes en alles dat in de omgeving aan dronken volk te vinden was en deze begonnen zich er ook mee te bemoeien. De politie wist al snel versterking te krijgen maar het kwaad was al geschied, ruim 100 man van tussen de 14 en 20 jaar oud begonnen massaal op de politie in te beuken met als gevolg dat de politie een aantal honden los liet om van zich af te bijten....
Ik zag notabene nog hoe een (ongeveer) 14 jarig meisje eerst in haar enkel werd gebeten door één van de honden en vervolgens door de agenten met een gummiknuppel neer werd geslagen.
Uiteindelijk zag ik hoe ongeveer 5 jongens geboeid werden afgevoerd en de politie besloot de zaak te sussen door zich met z'n allen terug te trekken op de naastgelegen parkeerplaats.
De menigte was alleen maar groter geworden, en een hoop van deze jongens en meisjes besloten maar om vanaf het marktplein met zoveel mogelijk stenen en glazen richting de politie auto's te gooien... waarbij ook andere auto's beschadigd raakten.
De agenten probeerden nog een aantal keer de sterke arm der wet te laten zien door in groepen met knuppels en honden de menigte uit elkaar te drijven maar gooiden uiteindelijk de handdoek in de ring en gingen er vandoor.
Er werd uiteindelijk een stoet richting het politie bureau georganiseerd om daar de boel maar aan gort te slaan, hier heb ik verder niets meer van gezien of gehoord.... de rest bleef nog een tijdje rond schreeuwen en rellen op het marktplein alvorens ze een pizza of shoarma schotel gingen halen.
Hoe een kinder feestje.... in een plaatselijke discotheek kan uitlopen tot iets als bovenstaande..... ik heb dit nog nooit hier meegemaakt en ik vind het gewoonweg BELACHELIJK!
Dat er de volgende keer nog een stuk harder opgetreden mag worden!
[ Bericht 0% gewijzigd door horned_reaper op 16-10-2010 10:37:37 ]