abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:52:20 #251
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87744782
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 03:33 schreef okiokinl het volgende:

[..]

haha volgens mij ben JIJ hier volledig overtuigd van je eigen dogmas..
je hoort mij niet ontkennen dat het ook extremisten zijn, alleen dat als je beweerd dat ze hetzelfde zijn als nazis, je toch echt niet goed bij je hoofd bent. ze zijn misschien net zo fanatiek, maar wel volledig het tegnovergestelde. nazis zijn haters, racisten, asociaal, verheerlijken geweld en willen onderdrukken, ani-facisten zijn daar fel op tegen en bereid geweld te gebruilken om het te stoppen.
De haat die uit de ogen van de ene groep simplistische idioten straalt is precies dezelfde haat als die uit de ogen van de andere groep simplistische idioten straalt. De haat van ik heb 100% gelijk, dus woorden zijn nergens voor nodig, alleen geweld is goed.

quote:
daar doet jouw simplistische kijk niets aan af. sommige mensen hebben geen zin om braaf toe te kijken hoe het tuig toeslaat.
Die paar nazis zijn net zo min een bedreiging voor onze democratie als die paar extreem linkse fascisten dat zijn.

Een overgrote meerderheid van ons land is democratisch. We spreken hier democratisch regels af, en de politie is prima in staat die regels uit te voeren. Dat jij denkt dat een paar relschoppers een bedreiging zijn, en dat je daarom zelf precies hetzelfde moet doen (echt, dat je niet ziet dat je precies hetzelfde bent :') ), namelijk schreeuwen, intimideren en geweld, is een van jouw dogmas.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:55:13 #252
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87744898
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 07:43 schreef kitao het volgende:

[..]

Was alles maar zo mooi dat er alleen redelijke mensen waren om mee samen te leven en dat de politie iedere vorm van misdaad wel zelf even oplost.
dan kon iedereen, net als jij , gewoon languit op de bank gaan liggen voor de tv en zich nergens druk om maken.
die tijd is allang voorbij.
na de jaren veertig waren dit soort excessen volgens mij ondenkbaar dat nazies door de straten paradeerden en ik weet niet precies wanneer het weer op gang is gekomen maar het wordt steeds erger is mijn indruk.
als ik alleen al kijk naar de reacties hier dan sta ik er van versteld hoeveel posters het eigenlijk goedkeuren dat dit schorum van overzee hun haat hier komt verspreiden.
met alleen een anti-discriminatiewet red je het niet , er zou een duidelijk signaal vanuit de samenleving moeten komen dat men dit tuig niet accepteert.
En als mensen niet met woorden te overtuigen zijn dan moet je naar geweld grijpen, want jij hebt zonder enige twijfel 100% gelijk.

Welkom in de wondere wereld van het fascisme. Je hebt je het anti-democratische en gewelddadige karakter van het fascisme echt helemaal eigen gemaakt, proficiat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:57:26 #253
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87744973
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:28 schreef StephanL het volgende:
Het zijn geen nazi's. DDL de nederlandse versie van de EDL die ook een deel organiseerd, roept op om een vreedzaam protest te houden zonder geweld. Zij moeten laten zien, omdat het de eerste keer is dat de EDL en DDL demonstreren hier in Nederland dat het ook anders kan en dat er ook vreedzaam gedemonstreerd worden.

De DDL distancieert zich zelf van geweld en nazi's, en dus ook van organisaties als de Voorpost en NVU.
Nee, het zijn engelen, bezorgde burgers die ons alleen maar willen beschermen tegen het grote gevaar. Afgezien van de andere sticker die je erop plakt ben je net zo'n idioot als kitao en okiokinl.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:04:01 #254
262650 kitao
prikplaatje
pi_87745188
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

En als mensen niet met woorden te overtuigen zijn dan moet je naar geweld grijpen, want jij hebt zonder enige twijfel 100% gelijk.

Welkom in de wondere wereld van het fascisme. Je hebt je het anti-democratische en gewelddadige karakter van het fascisme echt helemaal eigen gemaakt, proficiat.
graag gedaan.

^O^
megalomaniac
pi_87745215
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, het zijn engelen, bezorgde burgers die ons alleen maar willen beschermen tegen het grote gevaar. Afgezien van de andere sticker die je erop plakt ben je net zo'n idioot als kitao en okiokinl.
:D Misschien zijn we wel allemaal idioten in een samenleving die ontspoort is en waar je alleen mee telt als je een baan hebt. Het zogenaamde huisje boompje beestje.

Overigens die NVU demonstratie die werd aangehaald, zal plaats vinden in Den Haag, ook op 30 oktober dus. Wordt een feestdag voor de afa's.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:10:55 #256
262650 kitao
prikplaatje
pi_87745484
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:04 schreef StephanL het volgende:

[..]

:D Misschien zijn we wel allemaal idioten in een samenleving die ontspoort is en waar je alleen mee telt als je een baan hebt. Het zogenaamde huisje boompje beestje.

Overigens die NVU demonstratie die werd aangehaald, zal plaats vinden in Den Haag, ook op 30 oktober dus. Wordt een feestdag voor de afa's.
waarom nou nooit eens in rotterdam, wat mankeert die gasten ?

|:(
megalomaniac
pi_87747658
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

De haat die uit de ogen van de ene groep simplistische idioten straalt is precies dezelfde haat als die uit de ogen van de andere groep simplistische idioten straalt. De haat van ik heb 100% gelijk, dus woorden zijn nergens voor nodig, alleen geweld is goed.
[..]

Die paar nazis zijn net zo min een bedreiging voor onze democratie als die paar extreem linkse fascisten dat zijn.

Een overgrote meerderheid van ons land is democratisch. We spreken hier democratisch regels af, en de politie is prima in staat die regels uit te voeren. Dat jij denkt dat een paar relschoppers een bedreiging zijn, en dat je daarom zelf precies hetzelfde moet doen (echt, dat je niet ziet dat je precies hetzelfde bent :') ), namelijk schreeuwen, intimideren en geweld, is een van jouw dogmas.
kan alleen mar herhalen wat ik hiervoor schreef. anti facisten terroriseren de maatschappij niet, ze confronteren mensen die dat wel doen, en vinden dat dit soort tuig helemaal niet moet kunnen marcheren en hun haat zaaien. als jij dat precies hetzelfde vind, vind ik dat nogal dom.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:21:08 #258
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87747997
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:12 schreef okiokinl het volgende:

[..]

kan alleen mar herhalen wat ik hiervoor schreef. anti facisten terroriseren de maatschappij niet, ze confronteren mensen die dat wel doen, en vinden dat dit soort tuig helemaal niet moet kunnen marcheren en hun haat zaaien. als jij dat precies hetzelfde vind, vind ik dat nogal dom.
Dus ik kan bij een antifa demonstratie gewoon in pak met stropdas langs de kant staan zonder dat ik wordt aangevallen? Ook als ik een kakkerplofkop als Van Baalen heb? Hou jezelf toch niet zo voor de gek man.
pi_87748236
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus ik kan bij een antifa demonstratie gewoon in pak met stropdas langs de kant staan zonder dat ik wordt aangevallen? Ook als ik een kakkerplofkop als Van Baalen heb? Hou jezelf toch niet zo voor de gek man.
Dat kan gerust, als je er maar niet voor springt :P
pi_87748252
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

tuurlijk. stel je niet zo aan, ben je ooit wel eens bij zoiets wezen kijken? ik heb nog nooit in mn leven een antifa normale mensen zien aanvallen. anti-facistisch, snap je wel wat dat betekend?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:28:31 #261
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_87748261
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:12 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Maar waarom gunnen ze andersdenkenden niet het recht om te demonstreren?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_87748301
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

andersdenkenden wel, facisten niet. facisten accepteren geen andersdenkenden, dus verspelen hun recht om dat zelf te eisen. net zoals een moordenaar zn recht verspeelt om vrij rond te lopen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:36:13 #263
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87748551
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:29 schreef okiokinl het volgende:

[..]

andersdenkenden wel, facisten antifas niet. facisten antifas accepteren geen andersdenkenden, dus verspelen hun recht om dat zelf te eisen. net zoals een moordenaar zn recht verspeelt om vrij rond te lopen.
Precies hetzelfde.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:56:18 #264
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_87749326
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:29 schreef okiokinl het volgende:

[..]

andersdenkenden wel, facisten niet. facisten accepteren geen andersdenkenden, dus verspelen hun recht om dat zelf te eisen. net zoals een moordenaar zn recht verspeelt om vrij rond te lopen.
Maar bepaalt de rechtstaat toch? Als deze een bepaalde groep een vergunning voor een demonstratie geeft, wat geeft andere dan het recht deze met veel geweld te verstoren?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:06:04 #265
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87749691
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Komt voort uit hoe het voor, tijdens en na het bewind van Hitler ging. Macht ligt op straat en nergens anders.

Dus als de ene groep zich op straat gaat organiseren en daarbij intimideert en/of geweld gebruikt, ziet de ander het als plicht er op een zelfde wijze tegenin te gaan om te voorkomen dat de tegenstander de macht op straat in handen krijgt.

Uiteraard zit er tegenwoordig, nu de situatie minder nijpend is ook een groot deel rotzooischopperij bij, niets meer of minder. Maar de oorsprong van dit straatgeweld is geen onzin, maar de eerder genoemde realiteit dat macht op straat ligt en niet in een wetboek of parlement.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:06:48 #266
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87749713
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:56 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Maar bepaalt de rechtstaat toch? Als deze een bepaalde groep een vergunning voor een demonstratie geeft, wat geeft andere dan het recht deze met veel geweld te verstoren?
Ga er gerust van uit dat deze specifieke groep geen antifascisten nodig heeft om tot geweld te komen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:22:39 #267
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87750338
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Komt voort uit hoe het voor, tijdens en na het bewind van Hitler ging. Macht ligt op straat en nergens anders.

Dus als de ene groep zich op straat gaat organiseren en daarbij intimideert en/of geweld gebruikt, ziet de ander het als plicht er op een zelfde wijze tegenin te gaan om te voorkomen dat de tegenstander de macht op straat in handen krijgt.

Uiteraard zit er tegenwoordig, nu de situatie minder nijpend is ook een groot deel rotzooischopperij bij, niets meer of minder. Maar de oorsprong van dit straatgeweld is geen onzin, maar de eerder genoemde realiteit dat macht op straat ligt en niet in een wetboek of parlement.
Daar hebben we in beschaafde democratieen zoals Nederland de politie voor.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:24:19 #268
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87750411
quote:

[..]

Ga er gerust van uit dat deze specifieke groep geen antifascisten nodig heeft om tot geweld te komen.
En andersom. Als die antifas geen fascisten meer kunnen vinden dan gaan ze wel veehouders of PVV vertegenwoordigers aanvallen.

Echt, je kan wel doen alsof het uit nobele ideologie is, maar het is niets anders dan een excuus om te rellen. En dat geldt voor beide kanten.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:29:12 #269
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87750604
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daar hebben we in beschaafde democratieen zoals Nederland de politie voor.
Klopt, en vooralsnog is dat ook genoeg.

Maar er zijn situaties denkbaar waarin dit niet zo is, of er in ieder geval aardig te beargumenteren valt dat dit niet zo is. Maar zover zijn we in NL nog niet nee.

Evengoed kan ik sympathie opbrengen voor eenieder die toch besluit zelf eens een ongezouten mening over die EDL te geven met een stuk hout.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:31:18 #270
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87750668
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

En andersom. Als die antifas geen fascisten meer kunnen vinden dan gaan ze wel veehouders of PVV vertegenwoordigers aanvallen.

Echt, je kan wel doen alsof het uit nobele ideologie is, maar het is niets anders dan een excuus om te rellen. En dat geldt voor beide kanten.
Volgens mij geef ik net aan dat dat een rol speelt. Maar die motivatie verschilt van persoon tot persoon. Denken dat het voor iedereen alleen maar een excuus is om te rellen, dat gaat voorbij aan de dynamiek van dergelijke processen.

Al die oude leiders en legers uit de klassieke tijd waar iedereen altijd vol lof over spreekt, daar geldt namelijk exact hetzelfde voor.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:48:30 #271
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87751302
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Klopt, en vooralsnog is dat ook genoeg.

Maar er zijn situaties denkbaar waarin dit niet zo is, of er in ieder geval aardig te beargumenteren valt dat dit niet zo is. Maar zover zijn we in NL nog niet nee.

Evengoed kan ik sympathie opbrengen voor eenieder die toch besluit zelf eens een ongezouten mening over die EDL te geven met een stuk hout.
Ja, laten we mensen die een andere mening hebben dan Fortune_Cookie lijfstraffen gaan geven. En dan claimen dat je zelf geen fascist bent, hoe krijg je het uit je keyboard. _O- _O-
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:50:41 #272
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87751377
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Volgens mij geef ik net aan dat dat een rol speelt. Maar die motivatie verschilt van persoon tot persoon. Denken dat het voor iedereen alleen maar een excuus is om te rellen, dat gaat voorbij aan de dynamiek van dergelijke processen.

Al die oude leiders en legers uit de klassieke tijd waar iedereen altijd vol lof over spreekt, daar geldt namelijk exact hetzelfde voor.
Er zijn genoeg antiracisme festivals en demonstraties die niet door antifa tuig worden georganiseerd, en er zijn politieke partijen die fel tegen racisme zijn. Als je puur uit bent op het fysiek aanvallen van mensen met een andere mening dan ben je gewoon een fascist, of je nou claimt fascist of anti-fascist te zijn.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:51:41 #273
262650 kitao
prikplaatje
pi_87751410
quote:

[..]

precies, maar dat gaat ook niet meer op nu de wapens vrijwel uitsluitend in handen van de overheid zijn.
megalomaniac
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:57:18 #274
262650 kitao
prikplaatje
pi_87751611
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:56 schreef Mr.J het volgende:

[..]

lees de OP eens of neem de tijd om dit topic eens door te lezen.
dan hoef je niet zulke overbodige vragen te stellen.
megalomaniac
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:58:56 #275
262650 kitao
prikplaatje
pi_87751675
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

en dit is dus gewoon een aanname zonder grond.
stel dat....dan gebeurt er dit.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')