abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:23:36 #226
8875 Mdk
Smart-ass
pi_87710291
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:19 schreef kitao het volgende:

[..]

ik vind van niet en voorzover ik weet is racisme en discriminatie bij wet hier nog steeds verboden.
dit zijn groeperingen die er juist geen geheim van maken dat zij het liefst bepaalde mensen al dan niet hardhandig willen buitensluiten op grond van ras, geloof en politieke opvattingen.
toch worden zij beschermd door de politie en krijgen alle ruimte om hun gestoorde opvattingen te uiten.
het zij zo, maar verwacht dan niet dat iedereen stilletjes zn bek houdt.
Wellicht kun je jezelf voorstellen dat er ook mensen zijn die net zo fel tegen jouw overtuigingen zijn?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:25:40 #227
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87710368
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:23 schreef Mdk het volgende:

[..]

Wellicht kun je jezelf voorstellen dat er ook mensen zijn die net zo fel tegen jouw overtuigingen zijn?
Natuurlijk niet. Onmogelijk. Hij heeft toch gelijk?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87737102
iedereen die net zo over anti-facisten denkt als over facisten, is niet goed wijs.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 00:48:13 #229
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87738255
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:12 schreef okiokinl het volgende:
iedereen die net zo over anti-facisten denkt als over facisten, is niet goed wijs.
Hetzelfde verschil tussen Ajax hooligans en Feyenoord hooligans. Twee bendes agressievelingen die absoluut geen interesse hebben in mensen met argumenten overtuigen. Volledig overtuigd van hun eigen dogmas, en uit op geweld.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87738622
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hetzelfde verschil tussen Ajax hooligans en Feyenoord hooligans. Twee bendes agressievelingen die absoluut geen interesse hebben in mensen met argumenten overtuigen. Volledig overtuigd van hun eigen dogmas, en uit op geweld.
onzin, zonder facisten was anti-facistisch geweld er niet.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:13:52 #231
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87738904
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:03 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Volgens de antifa zijn de politie ook fascisten. En anders vinden ze wel een andere vijand. Je kan lang lullen, maar je kan er niet omheen dat het tuig is waar niet mee te praten valt. Extremisten zijn fout, van welke kant dan ook. Het is geen toeval dat veel extremisten eerst links waren en toen rechts, of andersom. Totdat je dat inziet ben je precies hetzelfde als een nazi sympathisant. Niet dat ik denk dat je me begrijpt, want zoals ik al eerder zei, extremisten zijn volledig overtuigd van hun eigen dogmas.
pi_87739450
Ik snap eigenlijk niet waarom de vrijheid van demonstratie voor deze Engelse hooligans zou moeten gelden. Ze hebben toch helemaal niks te maken met de Nederlandse politiek en rechtsspraak?
pi_87740498
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Volgens de antifa zijn de politie ook fascisten. En anders vinden ze wel een andere vijand. Je kan lang lullen, maar je kan er niet omheen dat het tuig is waar niet mee te praten valt. Extremisten zijn fout, van welke kant dan ook. Het is geen toeval dat veel extremisten eerst links waren en toen rechts, of andersom. Totdat je dat inziet ben je precies hetzelfde als een nazi sympathisant. Niet dat ik denk dat je me begrijpt, want zoals ik al eerder zei, extremisten zijn volledig overtuigd van hun eigen dogmas.
haha volgens mij ben JIJ hier volledig overtuigd van je eigen dogmas..
je hoort mij niet ontkennen dat het ook extremisten zijn, alleen dat als je beweerd dat ze hetzelfde zijn als nazis, je toch echt niet goed bij je hoofd bent. ze zijn misschien net zo fanatiek, maar wel volledig het tegnovergestelde. nazis zijn haters, racisten, asociaal, verheerlijken geweld en willen onderdrukken, ani-facisten zijn daar fel op tegen en bereid geweld te gebruilken om het te stoppen. daar doet jouw simplistische kijk niets aan af. sommige mensen hebben geen zin om braaf toe te kijken hoe het tuig toeslaat.
pi_87740964
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:03 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Zonder extreme mensen was er helemaal geen geweld.

De ene extreme groep roept het antwoord van de andere extreme groep op en de meelopers die wel van een relletje houden komen voor de speciale gelegenheid ook even onder hun steen vandaan.

Mensen die niets met geweld hebben en echt iets te vertellen hebben kunnen dat prima via de media. Die hebben het niet nodig zich te laten horen door in intimiderende outfits in groepen op straat te verschijnen (alleen durven ze niet 8-) ), met stenen te gooien, auto's in brand te steken, met vlagvertoon voorbijgangers de stuipen op het lijf te jagen en het leefgebied van andere mensen te verzieken. ;)
pi_87741087
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:42 schreef Picchia het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom de vrijheid van demonstratie voor deze Engelse hooligans zou moeten gelden. Ze hebben toch helemaal niks te maken met de Nederlandse politiek en rechtsspraak?
Wellicht leuk om ook eens een keer zo'n tweeduizend Pakistanen uit Waziristan in te vliegen om tegen Wilders te demonstreren. Krijg je zoiets in hartje Amsterdam.. om 'een statement' te maken:
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 20 oktober 2010 @ 07:43:37 #236
262650 kitao
prikplaatje
pi_87741178
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 06:44 schreef dylany het volgende:

[..]

Zonder extreme mensen was er helemaal geen geweld.

De ene extreme groep roept het antwoord van de andere extreme groep op en de meelopers die wel van een relletje houden komen voor de speciale gelegenheid ook even onder hun steen vandaan.

Mensen die niets met geweld hebben en echt iets te vertellen hebben kunnen dat prima via de media. Die hebben het niet nodig zich te laten horen door in intimiderende outfits in groepen op straat te verschijnen (alleen durven ze niet 8-) ), met stenen te gooien, auto's in brand te steken, met vlagvertoon voorbijgangers de stuipen op het lijf te jagen en het leefgebied van andere mensen te verzieken. ;)
Was alles maar zo mooi dat er alleen redelijke mensen waren om mee samen te leven en dat de politie iedere vorm van misdaad wel zelf even oplost.
dan kon iedereen, net als jij , gewoon languit op de bank gaan liggen voor de tv en zich nergens druk om maken.
die tijd is allang voorbij.
na de jaren veertig waren dit soort excessen volgens mij ondenkbaar dat nazies door de straten paradeerden en ik weet niet precies wanneer het weer op gang is gekomen maar het wordt steeds erger is mijn indruk.
als ik alleen al kijk naar de reacties hier dan sta ik er van versteld hoeveel posters het eigenlijk goedkeuren dat dit schorum van overzee hun haat hier komt verspreiden.
met alleen een anti-discriminatiewet red je het niet , er zou een duidelijk signaal vanuit de samenleving moeten komen dat men dit tuig niet accepteert.
megalomaniac
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:27:31 #237
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87742560
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 07:43 schreef kitao het volgende:

[..]

Was alles maar zo mooi dat er alleen redelijke mensen waren om mee samen te leven en dat de politie iedere vorm van misdaad wel zelf even oplost.
dan kon iedereen, net als jij , gewoon languit op de bank gaan liggen voor de tv en zich nergens druk om maken.
die tijd is allang voorbij.
na de jaren veertig waren dit soort excessen volgens mij ondenkbaar dat nazies door de straten paradeerden en ik weet niet precies wanneer het weer op gang is gekomen maar het wordt steeds erger is mijn indruk.
als ik alleen al kijk naar de reacties hier dan sta ik er van versteld hoeveel posters het eigenlijk goedkeuren dat dit schorum van overzee hun haat hier komt verspreiden.
met alleen een anti-discriminatiewet red je het niet , er zou een duidelijk signaal vanuit de samenleving moeten komen dat men dit tuig niet accepteert.
stel nou dat niemand het iets interesseert dat deze gasten hier komen demonstreren. dat ze gewoon hun demonstratietje doen en er verder met geen woord gerept wordt over hen. denk je niet dat dat effectiever is dan de hand in de bijenkorf te steken?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_87742581
Het zijn geen nazi's. DDL de nederlandse versie van de EDL die ook een deel organiseerd, roept op om een vreedzaam protest te houden zonder geweld. Zij moeten laten zien, omdat het de eerste keer is dat de EDL en DDL demonstreren hier in Nederland dat het ook anders kan en dat er ook vreedzaam gedemonstreerd worden.

De DDL distancieert zich zelf van geweld en nazi's, en dus ook van organisaties als de Voorpost en NVU.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:34:42 #239
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87742728
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:28 schreef StephanL het volgende:
Het zijn geen nazi's. DDL de nederlandse versie van de EDL die ook een deel organiseerd, roept op om een vreedzaam protest te houden zonder geweld. Zij moeten laten zien, omdat het de eerste keer is dat de EDL en DDL demonstreren hier in Nederland dat het ook anders kan en dat er ook vreedzaam gedemonstreerd worden.

De DDL distancieert zich zelf van geweld en nazi's, en dus ook van organisaties als de Voorpost en NVU.
ik neem aan dat de schattebouten zich wel zullen verdedigen als ze een peleton afa's en bondkraagjes op zich af zien komen. of keren ze de andere wang toe?
pi_87742799
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik neem aan dat de schattebouten zich wel zullen verdedigen als ze een peleton afa's en bondkraagjes op zich af zien komen. of keren ze de andere wang toe?
Tuurlijk, maar ze roepen niet op tot geweld naar de afa's zoals zij wel doen op dit moment. Zij willen gewoon demonstreren daar en dat is het.
pi_87742852
quote:

:')
pi_87743014
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

:')
:D
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:58:20 #243
262650 kitao
prikplaatje
pi_87743257
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

stel nou dat niemand het iets interesseert dat deze gasten hier komen demonstreren. dat ze gewoon hun demonstratietje doen en er verder met geen woord gerept wordt over hen. denk je niet dat dat effectiever is dan de hand in de bijenkorf te steken?
op zich wel indien het slechts die tientallen (?) a-politiek ingestelde hooligans zou betreffen.
probleem is echter dat achter deze 'die-hards' zich een wereld bevindt die het met hun eens is.
dus door te laten merken dat er ook veel tegenstanders zijn van hun opvattingen voorkom je dat zij de overhand krijgen.
bovendien doet jouw voorgestelde methode mij meer denken aan struisvogelpolitiek in de hoop dat het vanzelf wel overwaait.

(heeft iemand trouwens enig idee hoeveel van die onnozelen er hier gaan komen en meelopen ?)
megalomaniac
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:03:37 #244
262650 kitao
prikplaatje
pi_87743407
quote:

vergeleken met edl zijn voorpost en nvu watjes als ik de video's en verslagen bekijk/lees.
wie hier in trapt is nog dommer dat het varkens achtereinde.

8)7
megalomaniac
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:10:38 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87743581
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:58 schreef kitao het volgende:

(heeft iemand trouwens enig idee hoeveel van die onnozelen er hier gaan komen en meelopen ?)
zal wel weer een handjevol zijn. zoals altijd.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:29:32 #246
262650 kitao
prikplaatje
pi_87744071
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zal wel weer een handjevol zijn. zoals altijd.
dan zouden ook tegendemonstranten hun evt. geklier moeten inhouden.
ik heb al eerder artikelen gelezen vanuit 'linkse' hoek die het bekogelen met stenen door zgn. antifa-lieden van enkele vluchtende bussen sterk afkeuren.
megalomaniac
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:32:56 #247
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87744170
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:29 schreef kitao het volgende:

[..]

dan zouden ook tegendemonstranten hun evt. geklier moeten inhouden.

dat zou ze sieren. helaas heb ik vanwege het verleden weinig fiducie. ach we zien het allemaal wel gebeuren.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:36:06 #248
262650 kitao
prikplaatje
pi_87744267
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zou ze sieren. helaas heb ik vanwege het verleden weinig fiducie. ach we zien het allemaal wel gebeuren.
precies, nog tijd genoeg om popcorn in te slaan.

megalomaniac
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:40:48 #249
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87744423
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:36 schreef kitao het volgende:

[..]

precies, nog tijd genoeg om popcorn in te slaan.

ah op museumplein is misschien een goede lokatie om snacks in te slaan.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:49:42 #250
262650 kitao
prikplaatje
pi_87744705
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ah op museumplein is misschien een goede lokatie om snacks in te slaan.
met amsterdamse uitjes en zure bommetjes of liever britse picalilly ?

maar zonder gekheid, is dit overdreven ?
quote:
Zo konden afgelopen weekeinde 1500 agenten in Leicester niet voorkomen dat stomdronken en doorgesnoven EDL leden uit hun demonstratie braken en meerdere winkels vernielden, een moskee probeerden te bestormen, journalisten aanvielen en migranten molesteerden.
Ook bij een eerdere solidariteits demonstratie met Wilders in London waren de racistische spreekkoren door gemaskerde EDL’rs niet van de lucht.
en dan dit, het gespuis komt tegelijkertijd uit hun holen vandaan.
;(
quote:
Tot slot heeft de NVU bedacht om ook op deze zaterdag weer te gaan marcheren. Hopende dat ze ongestoord een mars kunnen lopen omdat de Antifascisten in Amsterdam zouden zitten. Maar de NVU ongestoord laten marcheren kan en zal natuurlijk niet gebeuren! Bij beide zal veel protest en tegenacties nodig en mogelijk zijn. Voor meer info kijk op www.laatzenietlopen.nl
http://www.afanederland.org/
.
bedankt GW !
:{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')