abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87589851
Alvast vooruit kijkend naar een historische dag, dit bericht

quote:
Brussel (RNW) - De EDL, de Britse fel anti-islamitische 'English Defence League', wil op 30 oktober demonstreren in Amsterdam. Dat meldt de website EUobserver.com.

De EDL bestaat vooral uit voetbalhooligans, en kwam vorig jaar in Engeland groot in het nieuws vanwege hun vaak gewelddadige demonstraties.

Dutch Defence League
Met de betoging in Amsterdam wil de EDL Geert Wilders steunen, die twee dagen later het vonnis zal horen in de rechtszaak die tegen hem is aangespannen wegens 'aanzetten tot racisme'.

De Nederlandse tegenhanger van de EDL, de Dutch Defence League, zal zich volgens de eigen website bij de demonstratie aansluiten, evenals de Franse, de FDL. Ook andere anti-islamitische militante groeperingen uit heel Europa zouden willen meedoen.

Museumplein
Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam bevestigt de betoging van de English Defence League: 'Er is inderdaad voor 30 oktober een demonstratie aangemeld, op het Museumplein.'

'Een vergunning aanvragen is in Amsterdam niet nodig, wel moet de gemeente over een voorgenomen betoging worden geïnformeerd', aldus de woordvoerder van de gemeente. Over eventuele extra veiligheidsmaatregelen kon zij nog niets zeggen.
'
bron: http://www.rnw.nl/nederla(...)monstreren-amsterdam

Maar wacht, dit is nog niet alles. De tegen beweging komt ook in actie

quote:
Persbericht: Amsterdamse anti-fascisten roepen op tot verzet tegen pro-Wilders EDL demonstratie.
oktober 15, 2010
Op 30 Oktober a.s. zijn de beruchte Engelse racistische hooligans van de English Defence League (EDL) van plan om een demonstratieve bijeenkomst te houden op het Museumplein in Amsterdam. Dit om steun te betuigen aan Geert Wilders in afwachting van de uitspraak in het proces waarin Wilders vervolgd wordt voor aanzetten tot haat en discriminatie. Ook willen ze deze bijeenkomst gebruiken om een pan-europees beweging te lanceren met nieuwe afdelingen in o.a. Nederland en Frankrijk.
De EDL bestaat uit een bonte collectie racisten, neonazi’s en zware hooligans die in Groot-Brittannië regelmatig demonstraties organiseren die vaker wel dan niet uitlopen in bruut geweld tegen willekeurige voorbijgangers, de politie en tegendemonstranten.
Zo konden afgelopen weekeinde 1500 agenten in Leicester niet voorkomen dat stomdronken en doorgesnoven EDL leden uit hun demonstratie braken en meerdere winkels vernielden, een moskee probeerden te bestormen, journalisten aanvielen en migranten molesteerden.
Ook bij een eerdere solidariteits demonstratie met Wilders in London waren de racistische spreekkoren door gemaskerde EDL’rs niet van de lucht.
Onder de leidende figuren binnen de EDL bevinden zich meerdere leden van de fascistische BNP partij, veel voetbalhooligans die in Engeland veroordeeld zijn voor zware geweldpleging en de beruchte Noord-Ierse terrorist Johnny “Mad Dog” Adair.
Ook binnen de recent opgerichte Nederlandse tak, de “Dutch Defence League”, bevinden zich uiterst discutabele figuren. Zo lijkt een prominente rol weg gelegd voor de extreem-rechtse beroeps activist Ben van der Kooi, een veel geziene gast op alles van Fortuijn herdenkingen tot uitgesproken nazistische demonstraties die in 2006 alleen op vormfouten werd vrijgesproken van brandstichting in een Rotterdamse moskee.
Net als Wilders zelf bied de EDL/DDL geen oplossing voor reële problemen in onze samenleving maar verspreiden ze slechts hun gif van haat en intolerantie.

Antifa!-Amsterdam en AFA (AntiFascistische Aktie)-Nederland roepen dan ook iedereen op om 30 Oktober op en rond het Museumplein in verzet te komen tegen de komst van dit racistisch tuig. Zij doen een beroep op een ieder die de buik vol heeft van de tsunami van discriminatie, haat en intolerantie die Nederland momenteel overspoelt. Een beroep op iedereen die niet meer lijdzaam wil toezien hoe mensen verdrukt en tegen elkaar uit gespeeld worden. Zij doen een oproep om op die dag, ieder op zijn of haar eigen manier maar luid en duidelijk te laten zien dat genoeg, meer dan genoeg is.
Want zoals een aanwezige onlangs bij een door AFA georganiseerde voorlichtings bijeenkomst opmerkte “Als de EDL een indicatie is van wat we ons te wachten staat van Wilders met zijn stadscomando’s is breed maar compromisloos verzet een bittere noodzaak”.

Voor meer informatie over de achtergronden van de EDL verwijzen wij u graag naar een recent artikel in de AFA publicatie “Alert!”: http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_14/edl.html
bron: http://antifaamsterdam.wordpress.com/

Omdat beelden meer zeggen dan worden :P
Onderstaand filmpje is van nog geen week geleden, 9 oktober.
Ik zeg er bij dat er natuurlijk niks hoeft te gebeuren. Het is namelijk niet bekend met hoeveel zij komen. Feit is wel dat bij elke demonstratie in Engeland die georganiseerd is door de EDL, uitgemond is in vechtpartijen. Echter komen er nog wel meer partijen uit het binnen-, en buitenland, die wellicht de politie in Nederland maar al te graag willen uitproberen. Niet dat ze perse iets tegen de politie hebben, maar wel tegen de anti-fascisten die hebben aangekondigd ook te komen.
pi_87590112
Gezellig.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:33:54 #3
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_87590252
als die AFA nou eens een keer oprot
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_87590347
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:33 schreef rulerofdeath het volgende:
als die AFA nou eens een keer oprot
Ja precies, zo dacht ik er vanmiddag ook over. Aan de andere kant iedereen mag demonstreren dus ook een tegen demonstratie houden. AFA zoekt altijd de confrontatie op lijkt het wel, terwijl het niet nodig is,

[ Bericht 0% gewijzigd door StephanL op 15-10-2010 22:43:39 ]
pi_87590505
demonstreren is niet verboden maar als ze boel maar netjes houden
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:44:17 #6
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87590592
Gelukkig hebben we nu een rechtse regering, dus de politie mag vast heel hard meppen om dit soort tuig in het gareel te houden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87591589
Ah, het ene tuig wil knokken met het andere tuig. Er is op de Maasvlakte vast nog wel een leeg terrein te vinden.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:14:05 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87591618
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, het ene tuig wil knokken met het andere tuig. Er is op de Maasvlakte vast nog wel een leeg terrein te vinden.
hek erom heen, uitzendrechten aan SBS6 verkopen, cashen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87593296
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:14 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

hek erom heen, uitzendrechten aan SBS6 verkopen, cashen.
Aangezien de rechtszaak van Wilders bij het Europees gerechtshof kan uitmonden, kan het een leuke serie gaan worden.
pi_87593673
Het is ook zo'n leuk clubje, die EDL...
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_87596183
quote:
Zij doen een oproep om op die dag, ieder op zijn of haar eigen manier maar luid en duidelijk te laten zien dat genoeg, meer dan genoeg is.
Lees: trek je zwarte capuchonjas aan en neem je knuppel mee, want we gaan weer matten tegen een groep waar we het niet mee eens zijn.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_87596221
Loopt gegarandeerd uit de hand.. are you watching Sbs?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:35:03 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_87597608
Is die EDL echt zo'n eng clubje of is de berichtgeving gekleurd? De Wereldomroep en de antifa's zijn natuurlijk niet geheel onpartijdig hier.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_87597955
Begrijp ik nu dat de extreme Groen Linksers, de extreme Wilders aanhangers, de hooligans en de krakers dus eigenlijk iedereen die extreem is en van rellen houdt gaat demonstreren?
  † In Memoriam † zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:41:33 #15
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_87598115
Oei oei oei dat worden rellen.
pi_87598201
De EDL is toch gewoon een groepje hooligans met een xenofobe inslag? :')

Het lijkt mij nogal vreemd dat dat groepje eilandbewoners hier in Nederland mag gaan demonstreren. Belachelijk. Krijgen we straks ook Thaise roodhemden op het malieveld?

Is de English Defense League trouwens gelieerd aan de zeer radicale Jewish Defense League?
pi_87598272
Net even de filmpjes gekeken, en het zijn echt alleen maar hooligans.

Ik denk niet dat zij enige ideologische basis hebben die verder gaat dan het verdedigen van hun kleuren, net zoals zij de kleuren van het club zouden verdedigen.

Wat een bende zeg.

Overduidelijk gevolg overigens van pogingen van bepaalde mensen, om groepen tegen elkaar op te zetten. Moslims tegen autochtonen. En de simpelsten trappen er in. Jammer.
pi_87598385
Op radio 1 was gisteren een interview met een Sikh van de EDL, leek me geen hooligan...
pi_87598528
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:02 schreef Woodsman het volgende:
Op radio 1 was gisteren een interview met een Sikh van de EDL, leek me geen hooligan...
99% zijn wel hersenloze hooligans hoor. De beelden spreken voor zich.

Ze worden gewoon als speelbal van zionisten gebruikt zonder het zelf in de gaten te hebben. Zeer, zeer triest.
pi_87598703
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:26 schreef dylany het volgende:
Begrijp ik nu dat de extreme Groen Linksers, de extreme Wilders aanhangers, de hooligans en de krakers dus eigenlijk iedereen die extreem is en van rellen houdt gaat demonstreren?
Je idealen verdedigen heet dat :P w/
pi_87598777
Kan dat tuig niet gewoon lekker in Engeland blijven?
Cool story, Hansel.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:42:06 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87599031
het persbericht van de linksmenschen is echter het enige welke verkapt aanzet tot geweld..
quote:
Antifa!-Amsterdam en AFA (AntiFascistische Aktie)-Nederland roepen dan ook iedereen op om 30 Oktober op en rond het Museumplein in verzet te komen tegen de komst van dit racistisch tuig
quote:
Als de EDL een indicatie is van wat we ons te wachten staat van Wilders met zijn stadscomando’s is breed maar compromisloos verzet een bittere noodzaak”
ik denk dat het dan ook een kwestie is van de pot verwijt de ketel.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_87599032
Dan ga ik ook protesteren :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_87599050
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
het persbericht van de linksmenschen is echter het enige welke verkapt aanzet tot geweld..
[..]

[..]

ik denk dat het dan ook een kwestie is van de pot verwijt de ketel.
Heb je die bronnen gezien? _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_87599211
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:55 schreef Gulo het volgende:

Overduidelijk gevolg overigens van pogingen van bepaalde mensen, om groepen tegen elkaar op te zetten. Moslims tegen autochtonen. En de simpelsten trappen er in. Jammer.
Alsof bepaalde Moslims daar zelf niet een veel grotere bijdrage aanleveren. Het lijkt me dat zaken als de aanslagen van 2005 een veel grotere rol spelen in de gevoelens van deze mensen dan de zionisten die jij overal achter ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')