Goed punt.quote:Is de boete van de gemeente of van een privebedrijf? In het eerstgenoemde geval zal je er weinig last van gaan krijgen, maar in het tweede geval weet ik dat bv Europark actief boetes int door gebruikmaking van incassobureaus die internationaal werken. En dan wordt het opeens heel erg veel duurder dan gewoon nu maar meteen betalen.
quote:Allereerst: fouten maken = betalen...
Wat een opmerkelijke moraal. Nooit keihard en herhaaldelijk genaaid door de regering of verzekeringsmaatschappijen zeker?quote:Is het het risico nou echt waard? En ik denk niet alleen aan de praktische, maar ook aan de mentale situatie. Het zal toch aan je blijven knagen als je die boete gewoon laat zitten. Mijn advies, rond je zaken goed af en betaal je boete.
Wat een onzin... Wat heeft dat met jou boete te maken? Probeer niet recht te praten wat krom is met zo'n onnozele opmerkingquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:39 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
[..]
Wat een opmerkelijke moraal. Nooit keihard en herhaaldelijk genaaid door de regering of verzekeringsmaatschappijen zeker?
Fouten maken = betalen? Staat dat soms in steen geschreven? Boetes zijn een simpel en effectief afschrikmiddel en ik ben er dan ook zeker voorstander van, anders zou het een puinhoop worden. Ik vind dat goed parkeren een intrinsieke waarde heeft en daarnaast krijg ik ook liever geen boetes. Aangezien mijn gevoel voor rechtvaardigheid gebaseerd is op de erkenning dat we een 'tragedy of the commons' moeten vermijden ten bate van het algemeen nut, en niet op een absoluut respect voor de letter van de wet, kan ik met het betalen van de boete mijn geweten niet schoon maken, het enige wat ik ermee doe is mezelf voor de gek houden en me arm betalen.quote:Wat een onzin... Wat heeft dat met jou boete te maken? Probeer niet recht te praten wat krom is met zo'n onnozele opmerking![]()
"Leuk" betoog, maar je doet jezelf al teniet in de inleidende zin maar dat zal je wel niet begrijpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:28 schreef Dorstlessend het volgende:
Neen, het was een gemeentelijke boete en neem het risico wel
[..]
Fouten maken = betalen? Staat dat soms in steen geschreven? Boetes zijn een simpel en effectief afschrikmiddel en ik ben er dan ook zeker voorstander van, anders zou het een puinhoop worden. Ik vind dat goed parkeren een intrinsieke waarde heeft en daarnaast krijg ik ook liever geen boetes. Aangezien mijn gevoel voor rechtvaardigheid gebaseerd is op de erkenning dat we een 'tragedy of the commons' moeten vermijden ten bate van het algemeen nut, en niet op een absoluut respect voor de letter van de wet, kan ik met het betalen van de boete mijn geweten niet schoon maken, het enige wat ik ermee doe is mezelf voor de gek houden en me arm betalen.
Opmerkelijk moraal? Lijkt mij vrij normaal moraal, jouw moraal lijkt mij wat meer opmerkelijk. Maar goed zoals Fogel al zei dit is niet echt iets voor de kaaskopjes in het buitenland, en je hebt je beslissing toch al genomen. Ik kan wel uit ervaring zeggen dat ik ook rekeningen vergeten was toen ik verhuisde naar Noorwegen, maar die kwam uiteindelijk echt wel weer bij mij terecht hoor. Al waren het geen boetes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:39 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
[..]
Wat een opmerkelijke moraal. Nooit keihard en herhaaldelijk genaaid door de regering of verzekeringsmaatschappijen zeker?
Je ging er toch voor naar Nederland?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:02 schreef Fogel het volgende:
"Het is maar net wat je er zelf van maakt natuurlijk."
Inderdaad, tradities zijn niet mijn ding...
Voor de kinderen ja. Maar we doen niks aan "opbouw".quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:04 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Je ging er toch voor naar Nederland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |