abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92540490
Ik had dat nummer van Lange Frans en Baas B genaamd Het Land Van
( of iets wat er op lijkt in een 2011 versie) wel wat gevonden als inzending.

Klinkt goed zowel nationaal als internationaal.
pi_92547382
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92547495
En nu serieus. Ik denk dat zoiets als dit

wel gaat aanslaan in Songfestivalland.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:53:26 #54
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_92549051
RAAALLLLFFFFF natuurlijk!
dat jong is zo lekker, zo getalenteerd, hij kan alles!
<3 Ralf Mackenbach
pi_92551153
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:53 schreef lanterfanteraar het volgende:
RAAALLLLFFFFF natuurlijk!
dat jong is zo lekker, zo getalenteerd, hij kan alles!
<3 Ralf Mackenbach
Ralf _O_
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:56:08 #56
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:21:01 #57
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_92555199
ons nationaal talent natuurlijk:

*O* GEWOON BRAM *O*
pi_92596855
Racooon!! :D
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:53:35 #59
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_92618893
Caro! w/
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_96023495
Ik zou Glennis en Xander wel een prachtige NLstalige ballade willen horen zingen.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_96053805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:19 schreef grazz het volgende:
Ik zou Glennis en Xander wel een prachtige NLstalige ballade willen horen zingen.
Samen! Goed idee, echt zo'n nummer dat 7e wordt ofzo.
pi_96121490
V. Velsen! Maar dan wel met de vibe zoals hij speelde vroegah in de crazy pianos, dus met piano en knallen maar
hardcoholic
pi_96122392
Trek Soulvation maar uit de kast, zijn live ook goed :Y
dag
pi_96138306
Niet dat ze er nu nog aan zal gaan beginnen maar ik blijf bij Caro O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96149521
niemand beter doen we gewoon niet meer mee
* Verwijderd *
pi_96150315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:48 schreef zoekeenleven het volgende:
niemand beter doen we gewoon niet meer mee
Zoek een leven. Loop niet zomaar wat te zeggen zonder ook maar één keer zelf te hebben gedacht en alles van andere mensen na te praten of zomaar wat negatiefs te zeggen zonder te zeggen waarom.

Terug naar KLB, PUB en ONZ jij! Je hoort er ook nog eens thuis ook!
pi_96160969
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Zoek een leven. Loop niet zomaar wat te zeggen zonder ook maar één keer zelf te hebben gedacht en alles van andere mensen na te praten of zomaar wat negatiefs te zeggen zonder te zeggen waarom.

Terug naar KLB, PUB en ONZ jij! Je hoort er ook nog eens thuis ook!
ik heb niet gekeken naar andere post ik geef gewoon mijn mening dus misschien moet jij ff niet zo gaan zitten huilen dat iedereen het songfestival waardeloos vind.
* Verwijderd *
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:48:53 #69
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96161038
Jongens, lief en ontopic blijven. Niet iedereen vind het ESF tof, sommige mensen vinden dat we moeten kappen, anderen niet. Prima, geen reden om elkaar aan te vallen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_96161602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:47 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

ik heb niet gekeken naar andere post ik geef gewoon mijn mening dus misschien moet jij ff niet zo gaan zitten huilen dat iedereen het songfestival waardeloos vind.
Ook al vind ik "huilen" op zijn zachtst gezegd niet zo'n fraaie benaming, kan je me dan wel vertellen waarom je dat vindt? Daar ben ik dan eigenlijk best wel benieuwd naar! Uit jouw post kon ik het in ieder geval niet opmaken.
pi_96182339
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Ook al vind ik "huilen" op zijn zachtst gezegd niet zo'n fraaie benaming, kan je me dan wel vertellen waarom je dat vindt? Daar ben ik dan eigenlijk best wel benieuwd naar! Uit jouw post kon ik het in ieder geval niet opmaken.
omdat we daar niks te zoeken hebben de Oostblok landen stemmen allemaal op elkaar hoe waardeloos die acts ook zijn, Nederland eindigt altijd in de onderste regionen en soms halen we de finale niet eens, net zoals andere west Europese landen die overigens het grootste deel van de kosten betalen.
* Verwijderd *
pi_96183664
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:51 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

omdat we daar niks te zoeken hebben de Oostblok landen stemmen allemaal op elkaar hoe waardeloos die acts ook zijn, Nederland eindigt altijd in de onderste regionen en soms halen we de finale niet eens, net zoals andere west Europese landen die overigens het grootste deel van de kosten betalen.
:')
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96185244
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:51 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Interessant! Ik heb het even onderzocht:

Ten eerste heb ik onderzocht sinds de invoering van de halve finales hoeveel procent van de West-Europese en hoe veel procent van de Oost-Europese landen zich hebben geplaatst.

De Big 4 en het gastland heb ik buiten beschouwing gelaten. Bij de jaren 2004 t/m 2007 heb ik de 10 landen die automatisch geplaatst waren voor de finale heb ik dit ook gedaan. Wel heb ik, omdat sommige landen hiervan zich niet zouden plaatsen en omdat je dit niet kan voorspellen, in die jaren de Top 15 in de halve finale genomen in plaats van alleen de 10 landen die zich vanuit de halve finale hebben geplaatst, om de tien landen die automatisch waren geplaatst te compenseren.

2004 (Top 15):
West 8/11 (72,7%)
Oost 7/11 (63,6%)

2005 (Top 15):
West 6/13 (46,1%)
Oost 9/12 (75,0%)

2006 (Top 15):
West 6/10 (60,0%)
Oost 8/13 (69,2%)

2007 (Top 15):
West 4/12 (33,3%)
Oost 11/16 (68,8%)

2008 (2x Top 10):
West 8/16 (50,0%)
Oost 12/22 (54,5%)

2009 (2x Top 10):
West 9/15 (60,0%)
Oost 11/22 (50,0%)

2010 (2x Top 10):
West 8/13 (61,5%)
Oost 12/21 (57,1%)

Hieruit blijkt dat er eigenlijk alleen in de jaren 2005, 2006 en 2007 een significante oververtegenwoordiging was van Oost-Europese landen, ook al viel het in 2006 alsnog wel mee. Wat dit betreft zou je toen gelijk hebben ondanks je formulering), maar nu niet meer. Overigens is het leuk om te vermelden dat door de vakjury die in 2008 en 2009 één land buiten de televoting aan mocht wijzen er twee finaleplaatsen die anders naar Oost-Europa zouden gaan, nu naar West-Europa gingen.

Ten tweede heb ik onderzocht hoe veel procent van de West- en Oost-Europese landen die in de finale stonden in de Top 10 belandden. Hierbij heb ik wel de Big 4, het gastland en de automatisch gekwalificeerde landen wel meegerekend.

2004:
West 5/14 (35,7%)
Oost 5/10 (50,0%)

2005:
West 6/12 (50,0%)
Oost 4/12 (33,3%)

2006:
West 4/13 (30,8%)
Oost 6/11 (54,5%)

2007:
West 1/8 (12,5%)
Oost 9/16 (56,3%)

Dit resultaat was extra dramatisch doordat de andere 7 West-Europese landen op 7 van de onderste 8 plekken belandden.

2008:
West 3/12 (25,0%)
Oost 7/13 (53,8%)

2009:
West 5/13 (38,5%)
Oost 5/12 (41,7%)

2010:
West 5/13 (38,5%)
Oost 5/12 (41,7%)

Dat Oost-Europese landen wat dit betreft altijd wel iets hoger scoren, heeft te maken met dat alle automatisch geplaatste landen (En daarvan zijn er sinds 2008 altijd minimaal 4 van de 5 West-Europees) geen selectieronde hebben gehad. Je kan die landen eigenlijk ook beter beoordelen op de prestatie in het hele toernooi, maar je kan toch een 5e plaats van Engeland of een 1e plaats van Duitsland toch moeilijk niet meetellen?

Er blijkt dat er sinds de herinvoering van de jury niet duidelijk meer plaatsen in de finale naar Oost-Europa zijn gegaan dan naar West-Europa, en dat van alle landen die een selectie hebben gehad (halve finale) er sinds 2008 zeker niet meer Top 10-plaatsen naar Oost-Europa zijn gegaan.

De stelling "De Oostbloklanden stemmen allemaal op elkaar" is niet volledig. Ook Engeland, Ierland en Malta doen het, net zoals Griekenland en Cyprus, net zoals Nederland en België en net zoals Frankrijk, Spanje, Andorra en Portugal.
Verder is nog altijd wel 40% van alle deelnemende landen West-Europees, en win je het songfestival dus niet als alleen Oost-Europa op je stemt.
Tenslotte heeft West-Europa naar mijn mening de laatste jaren véél waardelozere acts voortgebracht, als je de liedjes eens uitgebreid gaat luisteren, waarvan ik betwijfel of je het gedaan hebt.

Voor de duidelijkheid: Ik heb het over traditioneel West-Europa, en niet geografisch.

De procenten heb ik er expres bijgezet, omdat de aantallen op zich weinig zeggen. Dat er meer Oost-Europese landen in de finale zitten vind je hopelijk toch wel eerlijk als er meer Oost-Europese landen meedoen? Met de procenten kan je zien welk deel van alle landen zich kwalificeert/in de Top 10 komt. Als het percentage gelijk is, is het het eerlijkst verdeeld - hoe meer landen, hoe meer plaatsen.

Verder is een kleine afwijking vaak toeval, West- of Oost-Europa kan toevallig net dat jaar iets betere nummers hebben.

Een grote oververtegenwoordiging van West-Europese landen vind je toch hopelijk ook niet eerlijk?
pi_96188592
Nou dan ga ik ook maar eens een onderzoekje doen naar de Nederlandse resultaten niet dat dat nodig is want iedereen weet dat het al heel lang waardeloos is. Ik ga helemaal terug naar het jaar 2003 (toen stonden we tenminste nog in de finale).

uitslagen nederland songfestival
2010 14e in de halve finale (sieneke)
2009 17e in de halve finale (de toppers)
2008 13e in de halve finale (Hind)
2007 21e in de halve finale (Edsilia Rombley)
2006 20e in de halve finale (Treble)
2005 14e in de halve finale (Glennis Grace)
2004 20e in de FINALE (RE-union)
2003 13e in de finale (Esther Hart)

kortom een lijstje om niet vrolijk van te worden.
Het gaat niet alleen om niet eerlijk maar ook om de resultaten die we daar boeken, je kan niet blijven zeggen "het belangrijkste is dat we meegedaan hebben" dat is gewoon pure onzin, dat zeg je tegen kinderen die net een potje voetbal verloren hebben maar als een volwassene niet kan voetballen dan stopt hij daar mee. En daarom vind ik dat wij moeten stoppen met het Songfestival.

Verder vind ik het onzin dat landen als Israel, Armenie, Azerbeidzjan, Georgie en Marokko mee mogen doen met het festival. Landen die niet eens in Geografisch Europa liggen. Ook vind ik het onzin dat een land als San Marino (30.324 inwoners) even veel punten kan geven als een land als Duitsland (82.329.758 inwoners)

Ik wacht vol smart af wat je hier op te zeggen heb ;)
* Verwijderd *
pi_96190378
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:39 schreef zoekeenleven het volgende:
Nou dan ga ik ook maar eens een onderzoekje doen naar de Nederlandse resultaten niet dat dat nodig is want iedereen weet dat het al heel lang waardeloos is. Ik ga helemaal terug naar het jaar 2003 (toen stonden we tenminste nog in de finale).

uitslagen nederland songfestival
2010 14e in de halve finale (sieneke)
2009 17e in de halve finale (de toppers)
2008 13e in de halve finale (Hind)
2007 21e in de halve finale (Edsilia Rombley)
2006 20e in de halve finale (Treble)
2005 14e in de halve finale (Glennis Grace)
2004 20e in de FINALE (RE-union)
2003 13e in de finale (Esther Hart)

kortom een lijstje om niet vrolijk van te worden.
Het gaat niet alleen om niet eerlijk maar ook om de resultaten die we daar boeken, je kan niet blijven zeggen "het belangrijkste is dat we meegedaan hebben" dat is gewoon pure onzin, dat zeg je tegen kinderen die net een potje voetbal verloren hebben maar als een volwassene niet kan voetballen dan stopt hij daar mee. En daarom vind ik dat wij moeten stoppen met het Songfestival.

Verder vind ik het onzin dat landen als Israel, Armenie, Azerbeidzjan, Georgie en Marokko mee mogen doen met het festival. Landen die niet eens in Geografisch Europa liggen. Ook vind ik het onzin dat een land als San Marino (30.324 inwoners) even veel punten kan geven als een land als Duitsland (82.329.758 inwoners)

Ik wacht vol smart af wat je hier op te zeggen heb ;)
2003 en 2004: middenmoot (20e van de 36e is toch ook middenmoot?), niks mis mee
2005: snap ik ook nog niet helemaal, maar ik denk dat het lag aan het feit dat er meerdere ballads waren en in totaal maar 10 plaatsen
2006: slechte keuze, op het NSF was weliswaar niks beters maar misschien artiesten die niet op het NSF meegedaan hebben?
2007 & 2008: slechte aankleding van het liedje, liedje op zich wel goed
2009 & 2010: slechte artiestkeuze, slechte keuze liedjesschrijver (in 2010 dan ;) )

Kortom, van 2006 t/m 2010 is het probleem iets waar intern dingen aan gedaan kunnen worden of waar intern dingen verkeerd werden gedaan. Dat is een probleem dat Nederland zélf kan verhelpen. Dat ligt helemaal niet aan die Oostbloklanden die zogenaamd allemaal op elkaar stemmen, maar dat ligt aan Nederland zelf. Niet-Oostbloklanden als Zweden en Noorwegen doen het toch ook prima de laatste jaren? En Duitsland deed het toch ook slecht, totdat men de opzet veranderde? Het heeft direct succes gehad. Nederland zou ook als die landen moeten kiezen qua keuze.
De aankleding van het liedje is gewoon knullig als het verkeerd gaat, dan moet je iets meer rekening houden met de voorkeuren van mensen in Europa. En, niet te vergeten, tot en met 2007 waren er héél veel halvefinalisten voor maar tien plaatsen. ;)

Kortom, Nederland moet het intern veranderen en niet roepen dat het aan "al die Oost-Europeanen ligt die op elkaar stemmen". Er zijn altijd wel een aantal West-Europese landen die tot de finale doordringen.

Ik ga geen discussie voeren over wat wel Europa is en wat niet. Dat wordt welles-nietes.

Ik snap heel goed je punt van San Marino en Duitsland. Aan de andere kant ben ik het eigenlijk wel met het huidige systeem eens, want ieder land stuurt ook één liedje? Het doet er wat dat betreft niet toe hoe groot een land is. Je zou geen systeem kunnen invoeren waarbij punten gekoppeld zijn aan inwoneraantallen - niet in ieder land stemt een bepaald percentage mensen. Je zou geen systeem kunnen invoeren waarbij de punten gekoppeld zijn aan contributie - dat moet geheim blijven. En een systeem waarbij de punten gekoppeld zijn aan hoeveel mensen stemmen is ook veel gedoe; hoe zit dat dan als er bijvoorbeeld geen televoting heeft kunnen plaatsvinden? Hoe zwaar telt de jury dan? En het lijkt mij sowieso veel gedoe om dat dan allemaal nog uit te gaan rekenen - dan wordt de intervalact 3x zo lang. Wat is jouw suggestie dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')