abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87570193
Wij hebben ongveer 2 maanden een eikenhouten vloer (lamel, 6mm hout) die in de fabriek al in de olie had moeten staan. Wij kregen de planken met de mededeling dat we de eerste weken voorzichting met water moesten zijn omdat de olie nog een beetje moest intrekken. Prima, wij voorzichtg doen. Naar een maand hebben wij de vloer gedweild en het water wat eraf kwam was bruin... Daarna hebben we mn schoonouders gebeld die ook ongeveer zo'n vloer hebben met de vraag of zij ook bruin water hadden na het dweilen, maar dat water was helemaal helder... Zijn er meer mensen die hier last van hebben? We hebben al navraag gedaan bij de leverancier, die vertelde ook dat het niet zou moeten, maar dat we het misschien nog iets meer de tijd moesten geven om in te trekken (maar inmiddels is het wel al 2 maanden geleden...) en willen ons eigelijk een beetje afschepen met een extra potje olie (het voelt als afschepen)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:09:36 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_87570427
Een geoliede vloer dweilen :') Dan vraag je er om ook
Ok stelletje hokboeren
pi_87570503
Een vloer die een maandje in de olie staat moet je helemaal niet gaan dweilen :X
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87570788
Let wel ons is aangegeven vanuit de leverancier dat dit wel kon, gewoon water met een klein beetje onderhoudsspul... dat zou geen probleem moeten geven...
pi_87570886
Blijkbaar was de olie niet helemaal ingetrokken, beter nog een paar maandjes wachten
pi_87571166
Overigens mag ik mijn geoliede vloer überhaupt niet echt "zeiknat" dweilen: alleen met speciaal spul in het water en dan een goed uitgewrongen dweil, dus echt alleen "klamvochtig", niet zoals je een tegelvloer ofzo zou dweilen. Misschien wat te enthousiast met het water geweest?
pi_87571481
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:28 schreef Beijtje het volgende:
Overigens mag ik mijn geoliede vloer überhaupt niet echt "zeiknat" dweilen: alleen met speciaal spul in het water en dan een goed uitgewrongen dweil, dus echt alleen "klamvochtig", niet zoals je een tegelvloer ofzo zou dweilen. Misschien wat te enthousiast met het water geweest?
M'n vrouw leest mee: "Ik heb het precies gedaan zo als ze zeiden klampvochtig speciaal spuk in het water" Dus dat is het niet geweest
pi_87571645
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:36 schreef jheus het volgende:

[..]

M'n vrouw leest mee: "Ik heb het precies gedaan zo als ze zeiden klampvochtig speciaal spuk in het water" Dus dat is het niet geweest
Hm ok, nou dan weet ik het ook niet. Misschien idd gewoon te snel geweest, zoals anderen al zeiden. Ik zou wel meteen voor de zekerheid het bedrijf waar je het hebt gekocht schriftelijk of per e-mail op de hoogte stellen van de problemen voor zover je dat nog niet hebt gedaan. Anders kan je later, mocht het toch een fabricagefout ofzo zijn, gezeur krijgen met het feit dat je niet aan je klachtplicht hebt voldaan. Doe je het schriftelijk (aangetekende brief) of per e-mail - je bewaart zelf de e-mail ook - kan je later altijd bewijzen dat je tijdig hebt geklaagd.
pi_87574510
Is het een olie / wax op kleur? Dan heb je dit misschien te dik aangebracht, waardoor je nu het overtollige spul eraf dweilt.

Krijg je bijvoorbeeld ook bruine vlekken als je er met een witte theedoek over wrijft? (op de theedoek)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')