abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88064943
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:05 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Ik eet al 6 jaar lang 3 of 4 eieren per dag en met mijn cholestorol is niks aan de hand. Allerlei waardeloze oude onderzoekjes uit de jaren '80 die roepen dat eieren zo slecht zijn voor de cholestorol. Onderzoekjes die een veel te korte periode hebben getest.

En aangezien dat je vader huisarts is en 45 jaar, zal dit ook wel betekenen dat hij, zoals zoveel huisartsen, zich vastklampt aan al die oude onderzoeken ipv up to date blijven.
Het valt ook helemaal niet te zeggen dat een x aantal van een product per dag slecht voor je is. Uiteindelijk verschilt dat gewoon per lichaam en leefgewoonte.
pi_88065047
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:12 schreef Diabox het volgende:

[..]

Pfff, je bent zeker alleen 'n h4rdk00r BB'er als je geen frisdrank drinkt? :'(
Ik snap ook niet dat iemand per se elke dag frisdrank drinkt / moet drinken hoor. Ken mensen die een 1,5L-fles cola per dag leegklokken :') Thee, water, limo en sap op z'n tijd voldoet toch. En bier en whiskey in het weekend.
pi_88065109
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:21 schreef Stali het volgende:

[..]

TS zou het best olijfolie kunnen gebruiken. Dat is LDL verlagend.
en die inderdaad, olijfolie *O*
pi_88065293
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:56 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat iemand per se elke dag frisdrank drinkt / moet drinken hoor. Ken mensen die een 1,5L-fles cola per dag leegklokken :') Thee, water, limo en sap op z'n tijd voldoet toch. En bier en whiskey in het weekend.
Ik drink iedere dag red bull, thee, water, limo en sap komen geeneens in de buurt van de lekkerheids-index van red bull. :(

quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:21 schreef Stali het volgende:

[..]

TS zou het best olijfolie kunnen gebruiken. Dat is LDL verlagend.
Dat is voorzover ik weet alleen waargenomen bij ratten.
pi_88077309
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:49 schreef rubje het volgende:
Helemaal niet,verkoelend drankje is verhelderend,probeer maar eens ijswater te drinken op een warme dag.. je gaat er steeds meer van drinken en je vind het lekker.

Maar week 7 loop op 3 dagen na op zijn einde en nog steeds geen druppel alcohol genomen en zit hevig aan de coke diet als fris. en verder zelfgemaakte ijsthee en water en thee.
Van cola light ga je alleen maar meer snakken naar vet voedsel en suiker :')

Waarom drink je eigenlijk geen melk? Een druppel vet is niet direct de dood. Je moet vooral aan je rem werken. Die fles frisdrank afleren en vervangen met water en melk. Dat pilsje voor het slapengaan doorbreken etc. Probeer van alcohol iets te maken dat voor het weekend is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88085953
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:47 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Van cola light ga je alleen maar meer snakken naar vet voedsel en suiker :')

Waarom drink je eigenlijk geen melk? Een druppel vet is niet direct de dood. Je moet vooral aan je rem werken. Die fles frisdrank afleren en vervangen met water en melk. Dat pilsje voor het slapengaan doorbreken etc. Probeer van alcohol iets te maken dat voor het weekend is.
Hoe kom je hierbij?

Het is juist een idee van mensen om bij een vette hap een glas light te drinken in de hoop het te compenseren maar het triggert natuurlijk geen hang naar vet en suiker. Wel kan het zo zijn dat iemand gewend is om een flinke dosis suiker per dag in te nemen en moet het ontwennen maar ook hierin wordt niets getriggerd door light frisdrank.

Lijkt me niet verstandig om iemand met een te hoog cholesterol lekker veel melk aan te bevelen.
pi_88086119
Uit onderzoek is gebleken dat aspartaam het gedeelte van je hersenen stimuleert dat voor een hongergevoel zorgt.
Ik heb dit onderzoek niet bij de hand, maar wil het zo best even opzoeken.
pi_88086967
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:52 schreef Ascendancy het volgende:
Uit onderzoek is gebleken dat aspartaam het gedeelte van je hersenen stimuleert dat voor een hongergevoel zorgt.
Dan gaat het wel om overmatig gebruik neem ik aan?
In mijn ogen is het bij normaal gebruik namelijk flauwekul.
pi_88088699
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:52 schreef Ascendancy het volgende:
Eerder andersom.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7753886
quote:
Aspartame administered in capsules (i.e., without tasting) 1 h before a meal significantly reduces the amount eaten in that meal. In the present study 36 young men and women were divided into 3 groups of 12 to receive aspartame (400 mg) or placebo (400 mg starch) on separate occasions either 5 min (Group A), 30 min (Group B) or 60 min (Group C) before beginning an ad lib test meal. Compared with placebo, aspartame reduced food intake in Group C (by 18.5%, p < 0.01), but did not reliably affect intake in Groups A or B. There were, in contrast, no significant effects of aspartame on premeal ratings of hunger, desire to eat or fullness for any of the groups. These results confirm a postingestive inhibitory action of aspartame on appetite, which may involve the amplification of the satiating effects of food. The lack of effect of aspartame administered at the shorter intervals before eating suggests a postgastric or even postabsorptive mechanism of action. This observation is also important in its implications for the possible therapeutic exploitation of the anorexic effect of capsulated aspartame.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:04:05 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88094290
Ik ben een tijdje te zwaar geweest en toen was mijn slechte cholesterol ook aan de hoge kant (erfelijk). Heb toen een boek gehad van mijn vader met veel goede tips. Wat ik zelf zou aanraden, zijn veel noten en soja-producten. Je kunt proberen je bakje cornflakes met melk te vervangen door sojamelk. Ook magere vis en bijv. cholesterol verlagende boter op je brood. Daarmee verhoog je het goede cholesterol.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_88094919
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:49 schreef Diabox het volgende:

[..]

Eerder andersom.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7753886
[..]

Fijn dat je 1 artikel direct als waarheid aanneemt en dat onderzoek ook echt een representatieve manier van inname heeft.
pi_88101154
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:31 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Fijn dat je 1 artikel direct als waarheid aanneemt en dat onderzoek ook echt een representatieve manier van inname heeft.
Jij hebt toch ook maar 1 onderzoek dat je niet kan vinden?

Bij alles heb je voor en tegen onderzoeken... het is maar net welke jij vertrouwd en gelooft.
pi_88102661
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 07:04 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben een tijdje te zwaar geweest en toen was mijn slechte cholesterol ook aan de hoge kant (erfelijk). Heb toen een boek gehad van mijn vader met veel goede tips. Wat ik zelf zou aanraden, zijn veel noten en soja-producten. Je kunt proberen je bakje cornflakes met melk te vervangen door sojamelk. Ook magere vis en bijv. cholesterol verlagende boter op je brood. Daarmee verhoog je het goede cholesterol.
Klopt ik heb vd week een bak soep met soja kip gegeten en dat was heel mals en erg lekker.
Maar goed, week 7 loopt af en week 6 komt eraan en de hele maand november dus te gaan
met het dieet. We houden vol tot de eerste week van de december als ik opnieuw bloed laat prikken om te zien of de situatie verbetert is. Het geen alcohol drinken houd ik wonderwel aardig vol en mis ik niet zo erg als verwacht.
Fris wel maar dan compenseer ik door light te drinken en ondanks dat het wennen is,geeft het iets van voldoening maar niet meer dan dat. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88104823
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:31 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat vind jij een representatieve manier van inname? En 1 onderzoek komt veel dichter bij de waarheid dan 'n post van 'n random persoon op het Fok forum. Wanneer is het wel goed bij jou???

Trek zelf maar je conclusies;

[ Bericht 9% gewijzigd door Diabox op 29-10-2010 14:23:17 ]
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:57:07 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88111256
Naar mijn mening zullen "ze" het er nooit over eens worden. Dat is ook wetenschap. Het niet met elkaar eens zijn.
Zolang beide kanten maar de ander blijven respecteren.
pi_88207301
Mensu..week 6 is begonnen van het dieet! :W
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 4 november 2010 @ 11:24:02 #92
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_88319575
Waarom was je lever niet goed dan? Dronk je zoveel?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 4 november 2010 @ 11:43:41 #93
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_88320255
Geen alcohol ken ik, en bevalt prima. Maar ik 'mag' wel prik en Bavaria 0% dus het valt allemaal best mee. M'n levercellen waren de laatste keer were prima in orde, maar na twee maanden geen bier...vond ik het hartstikke vies. Dus ben ik niet weer begonnen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_88429273
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:24 schreef Paul het volgende:
Waarom was je lever niet goed dan? Dronk je zoveel?
ja,elke dag een whiskeyje met 4 koppen koffie met veel suiker,echt elke dag he,en dat 3 jaar lang is dus funest blijkt nu. :N
Maar,we houden vol en met het niet drinken van alcohol gaat het wel,alleen de fris wil weleens er doorheen slippen doordat ik af en toe een gewone pepsi of fanta neem,zonder light. dus.
Mij lever was echt heel slecht,maar gek genoeg zijn mijn nieren ed wel normaal. *O*

volgende,komende week,week 5! :{
pi_88432683
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:39 schreef rubje het volgende:

[..]

Mij lever was echt heel slecht,maar gek genoeg zijn mijn nieren ed wel normaal. *O*
Niet overdrijven. Je lever is wat vervet door je ongezonde leefstijl. Maar de verhoging van je leverenzymen zegt niets over de functie van je lever. Verder is het wel vrij normaal dat je nieren wel goed zijn hoor. Dus ook dat is niet gek.
pi_88433955
Het zal echt niet aan 1 glas whiskey en 4 koppen koffie liggen :')
Dan zou half Nederland een leverprobleem hebben. De fris en het vette eten zijn de grootste problemen.
pi_88467595
quote:
15s.gif Op zondag 7 november 2010 12:39 schreef rubje het volgende:
Maar,we houden vol en met het niet drinken van alcohol gaat het wel,alleen de fris wil weleens er doorheen slippen doordat ik af en toe een gewone pepsi of fanta neem,zonder light. dus.
Af en toe een glas fris (of alcohol) is dan ook helemaal niet erg, maar zoals met bijna alles: met mate. Sterker nog: als je jezelf alles ontzegt, wordt het alleen maar moeilijker om vol te houden.
pi_88470129
Klopt,daarom vandaag gewoon een patat met een heeel klein beetje mayo genomen en twee gebraden kippenpoten en een fanta. :Y :9~ Smaakte heerlijk. :Y
pi_88779999
* update:*

Nog 3 weken te gaan :Y en dan opnieuw bloedprikken en dan.. hopelijk kan ik weer normaal gaan alcohol drinken,precies op tijd voor de feestdagen :Y
pi_89222846
Gvd, loopt dit topic nou nog steeds? Get some balls of steel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')