dat is mooiquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:10 schreef LieLie het volgende:
Een meisje bij lief op school heeft met twee vingers in haar neus het VWO gehaald, maar ze wil nu per se vrachtwagenchauffeur worden. Heeft ze altijd al van gedroomd
Ja, weet ik. Heb er dagelijks mee te maken. Maar ik vroeg me af hoe je daar toch ineens zo op kwam aangezien we het daar helemaal niet over haddenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:
@ Sun; genoeg jonge mensen die er zo over denken. of ouders die hun kind zo hoog mogelijk willen hebben als ze dat kunnen
ga nou eens op tennis!!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:16 schreef rijsttafel het volgende:
Nieuw topic!!
Ik heb jullie hulp nodig![]()
Klikkerdeklak: Een avontuur
daar denk ik vaak aan als het gaat over wat je kunt en wat je studeert. word vaak 'boos' om mensen die zichzelf als uni'er beter vinden als een mbo'erquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Heb er dagelijks mee te maken. Maar ik vroeg me af hoe je daar toch ineens zo op kwam aangezien we het daar helemaal niet over hadden
Twitter account @regering wordt opgegevenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef FutureFairytale het volgende:
ojee wat een nieuws!!!!![]()
Mark Rutte stopt met Hyves
Nja.. ze hebben wel een betere opleidingquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
daar denk ik vaak aan als het gaat over wat je kunt en wat je studeert. word vaak 'boos' om mensen die zichzelf als uni'er beter vinden als een mbo'erzo'n discussie heb ik nu al zo vaak gevoerd dat ik er direct aan dacht gelijk toen het over niveau ging.
Het zegt natuurlijk niets over je waarde als mens of als professional. Ik bedoel, mijn nichtje, zwaar dyslectisch en met weinig aanleg voor talen of wiskunde, draagt als bejaardenverzorgende meer bij aan de maatschappij dan ik, die over een WO-diploma beschik en maar wat aanklooi. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet hoger opgeleid benquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
daar denk ik vaak aan als het gaat over wat je kunt en wat je studeert. word vaak 'boos' om mensen die zichzelf als uni'er beter vinden als een mbo'erzo'n discussie heb ik nu al zo vaak gevoerd dat ik er direct aan dacht gelijk toen het over niveau ging.
Betere mensen zijn het inderdaad niet maar het zijn wel echt ander soort mensenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zat te kijken naar die contributie voor clubs in de buurt en als je ook lessen wilt, is dat nog flink duurquote:
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Betere mensen zijn het inderdaad niet maar het zijn wel echt ander soort mensen
Ik kan iets beter met de mensen op de uni opschieten dan die ik op het mbo tegenkwam
nee een papiertje van een opleiding die hoger staat aangeschreven.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja.. ze hebben wel een betere opleiding![]()
(maar dat maakt ze uiteraard niet een beter mens nee![]()
)
Overal wel denk ik. Mijn lief kan en wil geen les geven aan vmbo of vwoquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Absoluut. Bij mij op de middelbareschool gingen de mavo'ers ook echt meer hun eigen gang. De havo'ers en vwo'ers mengden wel. Behalve dan de mavo'ers die naar de havo doorstroomden, die waren ook echt anders.. Heel typisch maar er was echt een groot onderscheid op mijn school.
Dit soort reacties maakt de discussie altijd een beetje frustrerend, vind ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:27 schreef z80 het volgende:
[..]
nee een papiertje van een opleiding die hoger staat aangeschreven.
of de opleiding beter was is maar de vraag.
zelf niet verder gekomen de mbo nivo ivm mijn taal probleem.
wel in het verleden als elektronica monteur op hbo nivo gewerkt.
het maakt ze ook niet slimmer, dat bedoel ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja.. ze hebben wel een betere opleiding![]()
(maar dat maakt ze uiteraard niet een beter mens nee![]()
)
Op de middelbare school had ik het nog niet zo in de gaten.......komt misschien ook omdat ik er niet zo vaak wasquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Absoluut. Bij mij op de middelbareschool gingen de mavo'ers ook echt meer hun eigen gang. De havo'ers en vwo'ers mengden wel. Behalve dan de mavo'ers die naar de havo doorstroomden, die waren ook echt anders.. Heel typisch maar er was echt een groot onderscheid op mijn school.
Nja, ik ga er gemakshalve even van uit dat een universitaire opleiding wel als een 'betere' opleiding betiteld mag worden in die zin dat het een hogere (moeilijkere/langere) en uitgebreidere opleiding is wat meer eisen stelt van het intellectuele vermogen van de student. Zelfs als het binnen de uni niet de beste is..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:27 schreef z80 het volgende:
[..]
nee een papiertje van een opleiding die hoger staat aangeschreven.
of de opleiding beter was is maar de vraag.
zelf niet verder gekomen de mbo nivo ivm mijn taal probleem.
wel in het verleden als elektronica monteur op hbo nivo gewerkt.
ander soorrt soms wel ja. ik vind mbo'ers juist wat gezelliger in de omgang, niet zo bekritiserend. maar eigenlijk is er meestal weinig verschil. je merkt ook weinig verschil tussen mn zusjes en ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Betere mensen zijn het inderdaad niet maar het zijn wel echt ander soort mensen
Ik kan iets beter met de mensen op de uni opschieten dan die ik op het mbo tegenkwam
Ehh.. jawel.. In beginsel/principe wel, anders hadden ze de Uni gewoon niet gered!! (even over 1 kam scherend)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het maakt ze ook niet slimmer, dat bedoel ik
Nee, maar goed: gemiddeld genomen zijn universitair opgeleiden toch echt slimmer... Wat niet wil zeggen dat er op een universiteit geen mensen rondlopen die niet te snugger zijnquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het maakt ze ook niet slimmer, dat bedoel ik
Hier mengden havo en vwo niet echt. Althans niet in mijn jaren. VMBO zat in een ander gebouw dus die zie je al nietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk persoonlijke verschillen maar als je het in grote groepen ziet vind ik wel dat je een beetje het stereotype terug zietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ander soorrt soms wel ja. ik vind mbo'ers juist wat gezelliger in de omgang, niet zo bekritiserend. maar eigenlijk is er meestal weinig verschil. je merkt ook weinig verschil tussen mn zusjes en ik
was meer om te stoken bedoeld.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dit soort reacties maakt de discussie altijd een beetje frustrerend, vind ik
Dat bestond in mijn tijd nog nietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:32 schreef borisz het volgende:
VMBO zat in een ander gebouw dus die zie je al niet.
dat zeker ja. het is een hogere opleiding. ik heb op het mtro (volgens de school de moeilijkste mbo opleiding) niet het gevoel gehad dat ik er te goed voor was, ook al haalde ik altijd hoge cijfers. je leert veel en het verschil vind ik dat je veel meer les krijgt, terwijl hbo en uni veel meer zelfstudie is. eigenlijk vind ik les veel beter. voor mij zeker, dan zit er iemand achter mn broek aanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, ik ga er gemakshalve even van uit dat een universitaire opleiding wel als een 'betere' opleiding betiteld mag worden in die zin dat het een hogere (moeilijkere/langere) en uitgebreidere opleiding is wat meer eisen stelt van het intellectuele vermogen van de student. Zelfs als het binnen de uni niet de beste is..Of dat laatste trouwens echt een pre is hangt gewoon heel erg van de student af natuurlijk
Sowieso.. een goede opleiding is een opleiding die bij de persoon past!!
Maar dat lijkt me verder wel helder, dat was het punt niet
Dat verschil is er ook, maar in dit soort discussies zou je het bijna niet durven uit te spreken omdat je het risico loopt dat het als waardeoordeel ervaren wordt. En dat is het dus niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk persoonlijke verschillen maar als je het in grote groepen ziet vind ik wel dat je een beetje het stereotype terug ziet![]()
Het is ook geen waardeoordeelquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:35 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat verschil is er ook, maar in dit soort discussies zou je het bijna niet durven uit te spreken omdat je het risico loopt dat het als waardeoordeel ervaren wordt. En dat is het dus niet.
idd over 1 kam scherendquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ehh.. jawel.. In beginsel/principe wel, anders hadden ze de Uni gewoon niet gered!! (even over 1 kam scherend)
maar ik ben ook rustig!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk persoonlijke verschillen maar als je het in grote groepen ziet vind ik wel dat je een beetje het stereotype terug ziet![]()
En ik ben nu eenmaal rustiger en verlegen en dat past beter bij de stereotypen op de uni
Het verschil in de wijze waarop de stof wordt aangeboden bestaat niet voor niets. De mate waarin je in staat bent zelfstandig stof tot je te nemen zegt ook iets over je niveau.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat zeker ja. het is een hogere opleiding. ik heb op het mtro (volgens de school de moeilijkste mbo opleiding) niet het gevoel gehad dat ik er te goed voor was, ook al haalde ik altijd hoge cijfers. je leert veel en het verschil vind ik dat je veel meer les krijgt, terwijl hbo en uni veel meer zelfstudie is. eigenlijk vind ik les veel beter. voor mij zeker, dan zit er iemand achter mn broek aan
Precies.. maar wat CF zegt: gemiddeld móeten ze wel slimmer zijn dan de mbo-populatie.. anders klopt er gewoon iets nietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
idd over 1 kam scherend
sommigen willen geen uni want zijn ergens anders voor gemotiveerd of sommige mbo'ers werken hard dat ze het alsnog redden ook al kregen ze mavo niveau op van hun leraren
Dat is zeker van groot belangquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, ik ga er gemakshalve even van uit dat een universitaire opleiding wel als een 'betere' opleiding betiteld mag worden in die zin dat het een hogere (moeilijkere/langere) en uitgebreidere opleiding is wat meer eisen stelt van het intellectuele vermogen van de student. Zelfs als het binnen de uni niet de beste is..Of dat laatste trouwens echt een pre is hangt gewoon heel erg van de student af natuurlijk
Sowieso.. een goede opleiding is een opleiding die bij de persoon past!!
Maar dat lijkt me verder wel helder, dat was het punt niet
het valt me wel op dat mensen op de uni dat altijd zeggen. dat maakt het idd al gauw neerbuigend naar anderen toe.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is ook geen waardeoordeel
En ik wist ook niet of ik het kon zeggen zo
onzinquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:37 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het verschil in de wijze waarop de stof wordt aangeboden bestaat niet voor niets. De mate waarin je in staat bent zelfstandig stof tot je te nemen zegt ook iets over je niveau.
Ik probeer het ieder jaar weer aan ouders duidelijk te maken die dachten dat hun kind wel naar het havo-vwo kon met de capaciteiten op vmbo kader niveauquote:
Dat zeggen ze omdat ze al aanvoelen dat het zo opgevat gaan worden door mensen met minder verstandelijke vermogensquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het valt me wel op dat mensen op de uni dat altijd zeggen. dat maakt het idd al gauw neerbuigend naar anderen toe.
Andersom is anders ook best frustrerend, somsquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:
het valt me wel op dat mensen op de uni dat altijd zeggen. dat maakt het idd al gauw neerbuigend naar anderen toe.
quote:
Ja, tuurlijk johquote:
Nou MBOers hebben hun woordje ook wel klaar over de mensen op de uni hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mn zusjes weten echt wel dat ze er met mij niet over moeten beginnen maar dat doen ze gelukkig ook niet. heb ze overtuigt dat goed kunnen leren niet direct 'slimmer dan de rest' betekent
ja eigenlijk wel he.. maar hoor zoveel verhalen van mensen die van het ene naar het andere niveau springen dat ik het idee heb dat het niet zoveel meer uitmaakt. al ben je 20 en je hebt mbo gedaan en je gaat op je 36e hbo doen, dan betekent dat dus niet dat je bij de mbo of hbo populatie hoortquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Precies.. maar wat CF zegt: gemiddeld móeten ze wel slimmer zijn dan de mbo-populatie.. anders klopt er gewoon iets niet
Dat is zeker geen onzinquote:
Schuldigquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou MBOers hebben hun woordje ook wel klaar over de mensen op de uni hoor
Saai, arrogant, sociaalgestoord etc
heb je gelijk in.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou MBOers hebben hun woordje ook wel klaar over de mensen op de uni hoor
Saai, arrogant, sociaalgestoord etc
Na 16 jaar werkervaring.. ja dan leer je best wat bij. Het is ook niet gezegd dat niemand meer kan groeien.. dat is een heel ander verhaal.. Ik ben er ook pas nu echt aan toe om een master te gaan doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja eigenlijk wel he.. maar hoor zoveel verhalen van mensen die van het ene naar het andere niveau springen dat ik het idee heb dat het niet zoveel meer uitmaakt. al ben je 20 en je hebt mbo gedaan en je gaat op je 36e hbo doen, dan betekent dat dus niet dat je bij de mbo of hbo populatie hoort
De eerste twee niet, de laatste welquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heb je gelijk in.
is dat ook zo?![]()
uiteraardquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heb je gelijk in.
is dat ook zo?![]()
ja omdat WO'ers 6 jaar moeten leren. zijn MBO'ers dan niet juist eerder volwassen na 4 jaar?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is zeker geen onzinIk heb ook wel een beetje ervaring met onderwijs (bij een onderwijsproject gewerkt), en dat verschil is er absoluut. 'k Heb momenteel twee afstudeerprojecten lopen, een met HBO en een met WO en ook daarbij zie je het verschil.
Een factor die overigens zeker ook meeweegt is dat MBO'ers in het algemeen met 16 aan hun opleiding beginnen, WO'ers met 18. Theoretisch zijn die dus volwassener
ehmm...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja omdat WO'ers 6 jaar moeten leren. zijn MBO'ers dan niet juist eerder volwassen na 4 jaar?nee geintje, die leren natuurlijk heel andere dingen. maar toch kan dat in 4 jaar klaar zijn. als ze echt zo sloom zijn zouden ze er toch eigenlijk langer over moeten doen? ook al is vwo veel meer stof?
daarom, maar dan ben je dus toch niet van jezelf 'slimmer' dan een ander? want je kunt juist alsnog die opleiding doen. terwijl ze ook zeggen dat je minder goed kunt leren als je ouder word.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Na 16 jaar werkervaring.. ja dan leer je best wat bij. Het is ook niet gezegd dat niemand meer kan groeien.. dat is een heel ander verhaal.. Ik ben er ook pas nu echt aan toe om een master te gaan doen.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja omdat WO'ers 6 jaar moeten leren. zijn MBO'ers dan niet juist eerder volwassen na 4 jaar?nee geintje, die leren natuurlijk heel andere dingen. maar toch kan dat in 4 jaar klaar zijn. als ze echt zo sloom zijn zouden ze er toch eigenlijk langer over moeten doen? ook al is vwo veel meer stof?
quote:
Hmm op het vwo leren ze wel echt hele andere dingen dus het is niet alleen (veel) meerquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Niet alleen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik vind het mavo-havo-vwo principe nog steeds een principe van; kun je goed leren?
Dat is het ookquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik vind het mavo-havo-vwo principe nog steeds een principe van; kun je goed leren?
Dat laatste heeft er mee te maken ja. Maar dat wordt deels ook weer bepaald door je IQ! En ja, mensen kunnen nu eenmaal slimmer of dommer dan anderen zijn!! Zo is het nu eenmaal.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
daarom, maar dan ben je dus toch niet van jezelf 'slimmer' dan een ander? want je kunt juist alsnog die opleiding doen. terwijl ze ook zeggen dat je minder goed kunt leren als je ouder word.
Daar gaat het toch niet echt over?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
nou ja.... kom maar op... neem mij eens als voorbeeld; waarom ben ik een echte MBO-er?
Door de opmerkingen die je hier maakt??quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
nou ja.... kom maar op... neem mij eens als voorbeeld; waarom ben ik een echte MBO-er?
Je bent iiiietsiepietsie naïef soms, FFquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
haha nee maar ik merk weer dat er toch een beetje neerbuigend gedaan wordt. uni is slimmer betekent toch dat mbo dommer isquote:
dat bedoel ik dus... gaat nergens over.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Door de opmerkingen die je hier maakt??
Ja, klopt.. gemiddeld genomen wel.. op puur intellect gezien dan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha nee maar ik merk weer dat er toch een beetje neerbuigend gedaan wordt. uni is slimmer betekent toch dat mbo dommer is
inderdaadquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus... gaat nergens over.
Ik heb meer het idee dat je door frustratie uit het verleden je dat meer over jezelf aan het uitroepen bent dan dat iemand dat hier zegt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha nee maar ik merk weer dat er toch een beetje neerbuigend gedaan wordt. uni is slimmer betekent toch dat mbo dommer is
ja en naief betekent vbo? want uni-mensen zijn NOOIT naief?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je bent iiiietsiepietsie naïef soms, FF![]()
Als in: onrealistisch idealistisch.
Dom(mer) is sowieso een stom woord vind ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De enige die dat een issue maakt ben jezelf. En de enige die aanleiding geeft het daadwerkelijk zo te voelen ben je ook zelf.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bekijk het eens van de andere kant: ik heb een behoorlijk pittige universitaire opleiding gedaan, maar als ik daar trots op ben of zeg dat je daar echt slim voor moet zijn, vind jij mij arrogant.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat dus!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
De enige die dat een issue maakt ben jezelf.
Zwart-wit redeneren is ook een goed voorbeeld. Je maakt er *altijd* en *nooit* van. Als je de antwoorden van CF en Sunny leest, hebben ze het vaak over 'gemiddeld genomen'.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja en naief betekent vbo? want uni-mensen zijn NOOIT naief?
Ja als we over afvallen en slankere/dikkere mensen gaan hebben schiet ik wel weer uit mijn slofquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat je door frustratie uit het verleden je dat meer over jezelf aan het uitroepen bent dan dat iemand dat hier zegt.
Iedereen heeft z'n gevoelige onderwerpen.
ook ja, maar uit eigen ervaring verdedig ik ook anderen die in hetzelfde schuitje zitten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat je door frustratie uit het verleden je dat meer over jezelf aan het uitroepen bent dan dat iemand dat hier zegt.
Iedereen heeft z'n gevoelige onderwerpen.
En bij mij over kommetjes rijstquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja als we over afvallen en slankere/dikkere mensen gaan hebben schiet ik wel weer uit mijn slof
De lamste grap ooit: 'zeg, wist je dat naief niet in het woordenboek staat?' - een WO-opgeleid vriendinnetje van me haptequote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja en naief betekent vbo? want uni-mensen zijn NOOIT naief?
Welk schuitje?? Je geeft er nu dus zelf een waardeoordeel aan..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ook ja, maar uit eigen ervaring verdedig ik ook anderen die in hetzelfde schuitje zitten.
eigenlijk moet ik er stiekem wel om lachen omdat ik juist weet dat ik niet dommer ben dan de rest
helaas welquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dom(mer) is sowieso een stom woord vind ik
Maar het is wel gewoon zo dat gemiddeld genomen de mensen op de uni slimmer zijn dan mensen op het mbo
Maar niemand noemt mensen op het mbo dom volgens mij?
Maar wat vind je dan van iemands IQ?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ook ja, maar uit eigen ervaring verdedig ik ook anderen die in hetzelfde schuitje zitten.
eigenlijk moet ik er stiekem wel om lachen omdat ik juist weet dat ik niet dommer ben dan de rest
Blisssssquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mensen in deze slowchat?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
helaas wel![]()
soms met andere woorden, maar bedoelen het wel echt zo als ik het navraag
ja ok alleen ik danquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zwart-wit redeneren is ook een goed voorbeeld. Je maakt er *altijd* en *nooit* van. Als je de antwoorden van CF en Sunny leest, hebben ze het vaak over 'gemiddeld genomen'.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De lamste grap ooit: 'zeg, wist je dat naief niet in het woordenboek staat?' - een WO-opgeleid vriendinnetje van me hapte
Tja, dan kom je weer op iemands analytisch vermogen uit, wat niet altijd gelijk hoeft te staan aan slimheid, toch? IQ zegt wel iets over iemands analytisch vermogen, cijfermatig, ruimtelijk inzicht en qua taal.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar wat vind je dan van iemands IQ?
Dat is dan gewoon zwart op wit bewijs dat iemand een hoger IQ heeft dan een ander persoon
Kloppen die tests niet of hoe zie je dat dan?
Hmmm volgens mij snap ik stipjes nietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En bij mij over kommetjes rijstof stipjes
ja die kommetjes rijst van je....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En bij mij over kommetjes rijstof stipjes
Echt, je weet het vandaag knap te verbergen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
kan ook toevallig zijn (zoals je al zegt)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:53 schreef AnneX het volgende:
Toevallig vanavond twee meisjes in de praktijk.
Die met 4vwo (net 15) hoef ik het maar 1 x uit te leggen.
En met mbo (16) meer herhalen en laten beschrijven wat het verschil is in verschillende (verkeerde en goede) bewegingen.
Beiden maken een gemotiveerde indruk en zullen het oppakken.
Alleen de benadering van mij is rekening te houden met hun slimheid.
Das waar...........quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tja, dan kom je weer op iemands analytisch vermogen uit, wat niet altijd gelijk hoeft te staan aan slimheid, toch? IQ zegt wel iets over iemands analytisch vermogen, cijfermatig, ruimtelijk inzicht en qua taal.
Toch heb ik bij IQ-tests ook weer het idee dat ze snel een gekleurd beeld geven, heel sterk focussen op bepaalde vormen van intelligentie. Want het concept 'intelligentie' is wel wat breder dan in een uur zoveel mogelijk goede antwoorden geven op multiple-choicevragen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is dan gewoon zwart op wit bewijs dat iemand een hoger IQ heeft dan een ander persoon
Kloptquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Toch heb ik bij IQ-tests ook weer het idee dat ze snel een gekleurd beeld geven, heel sterk focussen op bepaalde vormen van intelligentie. Want het concept 'intelligentie' is wel wat breder dan in een uur zoveel mogelijk goede antwoorden geven op multiple-choicevragen.
jawel maar er zij zat mensen die een hoger IQ dan een ander hebben en zij doen een lagere opleidingquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
goed lezenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
kan ook toevallig zijn (zoals je al zegt)
dat vind ik zo grappig aan jou. oordelen op iemands posts hoe iemand qua intelligentie in elkaar steektquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Echt, je weet het vandaag knap te verbergen.
Ik wou vandaag iets aan jou vragen als jufzijnde....maar ben het vergetenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
goed lezendat toevallig slaat ergens anders op..
en nee, het is niet per definitie voor iedereen waar, maar geloof deze juf maar dat de typering klopt!
Eind 2007 maakte ik een eind aan mijn 3.5-jarige relatie en ik kreeg gauw daarna een crush op een meisje dat graag stipjeskleding droeg. Mijn onhandigheid in hoe ik het toen aangepakt had leidde tot veel hilariteit hier en ik kan er nu ook wel om lachen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmmm volgens mij snap ik stipjes niet
vind je dat gek dan??quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat vind ik zo grappig aan jou. oordelen op iemands posts hoe iemand qua intelligentie in elkaar steekt
nog niet nagevraagd maar krijg wel een sterk gevoel van "ja"quote:
Ja verdomme TAV, je kunt veel beter op uiterlijk af gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat vind ik zo grappig aan jou. oordelen op iemands posts hoe iemand qua intelligentie in elkaar steekt
Jahaaaaa, maar het punt is dat het gemiddelde IQ op de universiteit hoger is dan op het MBO. Gemiddeld. Uitzonderingen zijn altijd mogelijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jawel maar er zij zat mensen die een hoger IQ dan een ander hebben en zij doen een lagere opleiding
Ohquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik wou vandaag iets aan jou vragen als jufzijnde....maar ben het vergeten
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja verdomme TAV, je kunt veel beter op uiterlijk af gaan.
ja de mens heeft zoveel meer wat intelligent is dan het over een bepaald onderwerp hebben.quote:
Nou, ik vind dat de manier waarop iemand post ook best veel over die persoon zegt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aha stipjes dusquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eind 2007 maakte ik een eind aan mijn 3.5-jarige relatie en ik kreeg gauw daarna een crush op een meisje dat graag stipjeskleding droeg. Mijn onhandigheid in hoe ik het toen aangepakt had leidde tot veel hilariteit hier en ik kan er nu ook wel om lachen.
dat zag ik ja pffquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
goed lezendat toevallig slaat ergens anders op..
en nee, het is niet per definitie voor iedereen waar, maar geloof deze juf maar dat de typering klopt!
Aah, niet over dik! Dan trap je op mijn dikke tenenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Aha stipjes dus
Stipjes maken me zo dik........zo zijn we weer terug op mijn onderwerp
das de enige die ik wel snapquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmmm volgens mij snap ik stipjes niet
Daarin kun je je ook wel weer flink vergissen; ik verbaas mij in NWS of op de frontpage weleens over het jammerlijke niveau van de discussie, maar daar zitten toch heusch ook wel slimme mensen tussen. Denk ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:00 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat de manier waarop iemand post ook best veel over die persoon zegt.
wat betekent blisss ?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja verdomme TAV, je kunt veel beter op uiterlijk af gaan.
Daarnaast vind ik het ook een teken van intelligentie *wat* je met je hoge IQ doet. Of je lekker gaat luiwammen en zeggen: 'ik HAD er wel iets meer mee kunnen doen, maar <insert reden waarom dat niet gebeurd is>.'quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jahaaaaa, maar het punt is dat het gemiddelde IQ op de universiteit hoger is dan op het MBO. Gemiddeld. Uitzonderingen zijn altijd mogelijk.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat zag ik ja pff
gebruikte het omdat het 'woord' werd gebruikt maar laat maar, geloof je toch niet als hbo'er van een mbo'er
dan nog ben je slimmerquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het ook een teken van intelligentie *wat* je met je hoge IQ doet. Of je lekker gaat luiwammen en zeggen: 'ik HAD er wel iets meer mee kunnen doen, maar <insert reden waarom dat niet gebeurd is>.'
Al heeft dit ook te maken met doorzettingsvermogen en over je pijngrens heen kunnen gaan.
Verhitte discussie, golfjequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:02 schreef golfer het volgende:
Zo, ER bekeken.
Hebben jullie haast ofzo? Jeetje wat een snelheid in de SC.
Oh, zeker. Maar dan zijn het vooral momentopnames. Als je meer van iemand leest, zegt dat ook meer over die persoon.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Daarin kun je je ook wel weer flink vergissen; ik verbaas mij in NWS of op de frontpage weleens over het jammerlijke niveau van de discussie, maar daar zitten toch heusch ook wel slimme mensen tussen. Denk ik
jepquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jahaaaaa, maar het punt is dat het gemiddelde IQ op de universiteit hoger is dan op het MBO. Gemiddeld. Uitzonderingen zijn altijd mogelijk.
Nja, dat is ook de reden waarom een ambitieuze HBO'er het vaak verder schopt dan een WO'erquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het ook een teken van intelligentie *wat* je met je hoge IQ doet. Of je lekker gaat luiwammen en zeggen: 'ik HAD er wel iets meer mee kunnen doen, maar <insert reden waarom dat niet gebeurd is>.'
Al heeft dit ook te maken met doorzettingsvermogen en over je pijngrens heen kunnen gaan.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:04 schreef rijsttafel het volgende:
Ik doe niet mee aan deze discussie. Ik ben hierboven verheven.
Ik wordt er vooral heel moe vanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Druk........krijg er hoofdpijn van
Ignorance is bliss=onwetenheid is gelukzaligheidquote:
..als juf.. of ...juf zijnde..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik wou vandaag iets aan jou vragen als jufzijnde....maar ben het vergeten
Even een beetje teruggelezen... politiek, pilates, hoger opgeleiden zijn snobby en lager opgeleiden zijn niet dom...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Druk........krijg er hoofdpijn van
Ik zag het.quote:
Zalig zijn de onwetenden van geest.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ignorance is bliss=onwetenheid is gelukzaligheid
Naissssquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:04 schreef rijsttafel het volgende:
Ik doe niet mee aan deze discussie. Ik ben hierboven verheven.
Ik ga zo slapen, ben hartstikke moequote:
Klopt, het komt van het gevleugelde Engelse gezegde 'Ignorance is bliss'.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh dat bedoelde je vast niet gemeend positief
dat bedoel ik nou!! die kan omdat ie hard werkt uni doen! dus wat is het niveauverschil dan?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nja, dat is ook de reden waarom een ambitieuze HBO'er het vaak verder schopt dan een WO'er
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Even een beetje teruggelezen... politiek, pilates, hoger opgeleiden zijn snobby en lager opgeleiden zijn niet dom...
is dat de samenvatting?
De politiek en pilates heb ik gemist maar het laatste kloptquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Even een beetje teruggelezen... politiek, pilates, hoger opgeleiden zijn snobby en lager opgeleiden zijn niet dom...
is dat de samenvatting?
Zoietsquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is dat de samenvatting?
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou!! die kan omdat ie hard werkt uni doen! dus wat is het niveauverschil dan?
Nivea is een product van de duivel!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
'navond DE! Wat ik me vanmorgen afvroeg toen ik me in stond te zepen met nivea-douchecreme-met-amandelolie: reageer je nou ook op zoiets?
zoietsquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is dat de samenvatting?
Ik heb meestal niet zoveel geduldquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik wordt er vooral heel moe vanOverdag moet ik ook steeds alles 4x herhalen.. had gehoopt hier in 1x klaar te kunnen zijn met een uitleg
![]()
![]()
Wetenschappers zijn van nature lui, popjequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou!! die kan omdat ie hard werkt uni doen! dus wat is het niveauverschil dan?
haha nja IK hoef het ook niet interessant te vinden he.. ze moeten het gewoon lerenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb meestal niet zoveel geduld
Of vind het meestal niet zo interessant om er over door te blijven gaan
Wat grappig is datquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:06 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nivea is een product van de duivel!
amandelspul van kneipp kan ik wel tegen, lekker is dat.
Maastricht was leuk, net rondgewandeld met een verse wafel, het was koopavond. Het voelde alsof ik op vakantie was in een mooie stad en heb alles met toeristenogen bekeken. Ben benieuwd wanneer dit wegtrekt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik ga zo slapen, ben hartstikke moeHoe is t in Maastricht? Hoe was je poli dag?
Oh extra aandacht bij iets wat je moeilijk vindt is fijn, heeft mijn juf vandaag ook gedaan bij met de onderrug.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:06 schreef LieLie het volgende:
[..]
Zoiets
Ik krijg volgende week wat extra uitleg van de pilates-mevrouw over mijn ademhaling. Vind het nog wel lastig om alles goed aan te spannen en vervolgens niet te stikken
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
haha nja IK hoef het ook niet interessant te vinden he.. ze moeten het gewoon leren![]()
Ja, heel vreemdquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kom tot de conclusie dat ik vooral met hoger opgeleiden deze discussie heb.
en dat is altijd zo. toch gek, maar het zij zo.
Ik heb ook altijd met Ajacieden ruzie dat ze een kutclub hebben. Toch gek, maar het zij zo.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef FutureFairytale het volgende:
ik ben ook lui hehequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wetenschappers zijn van nature lui, popje
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd met Ajacieden ruzie dat ze een kutclub hebben. Toch gek, maar het zij zo.
Wauw steer vind het echt tof voor je dat het zo goed bevalt! En t moet hartstikke boeiend zijn wat je nu allemaal meemaakt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maastricht was leuk, net rondgewandeld met een verse wafel, het was koopavond. Het voelde alsof ik op vakantie was in een mooie stad en heb alles met toeristenogen bekeken. Ben benieuwd wanneer dit wegtrekt.
Poli was zo. ontzettend. gaaf. Zoveel verschillende mensen. Eerste man z'n knie was verbrijzeld door een inbreker, een vrouw had heel veel pijn maar was operatief niks aan te doen die barstte in huilen uit (en ik moest hard op m'n tanden bijten om zelf niet gezellig mee te janken), ik mocht assisteren met een lichamelijk onderzoeken m'n begeleider is veruit de aardigste chirurg die ik professioneel of als patient ooit ben tegengekomen.
Je klinkt echt alsof je het enorm naar je zin hebtquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maastricht was leuk, net rondgewandeld met een verse wafel, het was koopavond. Het voelde alsof ik op vakantie was in een mooie stad en heb alles met toeristenogen bekeken. Ben benieuwd wanneer dit wegtrekt.
Poli was zo. ontzettend. gaaf. Zoveel verschillende mensen. Eerste man z'n knie was verbrijzeld door een inbreker, een vrouw had heel veel pijn maar was operatief niks aan te doen die barstte in huilen uit (en ik moest hard op m'n tanden bijten om zelf niet gezellig mee te janken), ik mocht assisteren met een lichamelijk onderzoeken m'n begeleider is veruit de aardigste chirurg die ik professioneel of als patient ooit ben tegengekomen.
Nja, dat eerste vraag ik me wel eens af hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]en daarom ben jij een goede juf en weet ik nog niet wat ik later wil worden
Ik ben in de 6e klas van de lagere school blijven zitten en toen maar op mijn 18e van school gegaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Deze zal ik maar niet inkoppenquote:
Je weet dat dat wel goed zit, toch?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, dat eerste vraag ik me wel eens af hoor![]()
Blijkbaar is mijn uitleg niet zo adequaat!![]()
zo bedoel ik het niet. ik bedoel dat vooral hoger opgeleiden beginnen over de mensen die slim zijn in verband met hun opleiding.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd met Ajacieden ruzie dat ze een kutclub hebben. Toch gek, maar het zij zo.
Dat zeg ik. Ik ben erboven verheven.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Ja, dat viel me op basis van je posts al opquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben in de 6e klas van de lagere school blijven zitten en toen maar op mijn 18e van school gegaan.
nee.. onzeker type hequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je weet dat dat wel goed zit, toch?
Ik ben het heel erg gewend nu, die ademhaling. Maar ik voelde dinsdag wel dat ik het lang niet had gedaa, zegquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Oh extra aandacht bij iets wat je moeilijk vindt is fijn, heeft mijn juf vandaag ook gedaan bij met de onderrug.
Ik vind t ademen soms ook ingewikkeld hoor. Ben dan goed bezig met de oefening, dan gaat mijn ademen weer verkeerd en andersom. Ach ik ben een beginner
We hebben trouwens killer tricepsoefeningen gedaan vanmorgen, die ga ik voelen morgen
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:11 schreef TAV74 het volgende:
Ja, dat viel me op basis van je posts al op![]()
Zal binnenkort je aura nog even lezen om het te bevestigen
ah kop maar in, ben benieuwdquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Deze zal ik maar niet inkoppen
Afijn, troost je: echte wetenschap is een verschrikkelijk slecht betaald beroep
Eehhmm.. volgens mij begon je er uiteindelijk zelf over?? En dat jij het als neerbuigend opvat komt omdat je óf bijles begrijpend lezen moet hebben, óf met een gekleurde bril leest..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zo bedoel ik het niet. ik bedoel dat vooral hoger opgeleiden beginnen over de mensen die slim zijn in verband met hun opleiding.
en ja, dat is best een beetje neerbuigend naar anderen toe, zo voelt het in ieder geval
btw..Ajax![]()
![]()
Oh ja dat zal wel na zo'n tijd. Wel lekker om weer te doen zeker?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben het heel erg gewend nu, die ademhaling. Maar ik voelde dinsdag wel dat ik het lang niet had gedaa, zegMijn buikspieren leken wel pap. Ouch
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Wauw steer vind het echt tof voor je dat het zo goed bevalt! En t moet hartstikke boeiend zijn wat je nu allemaal meemaakt.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:10 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je klinkt echt alsof je het enorm naar je zin hebt![]()
quote:
Go Steer, Go Steer, Go Steerquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:13 schreef Stereotomy het volgende:
Half jaar geleden zat ik nog redelijk uitzichtloos te kneuzen in Eindhoven... toch wel wat stappen gezet de laatste paar maanden. Hulp vragen is soms wel goed.![]()
Ik snap niet zo goed waarom dat neerbuigend is. Er is een verschil in opleiding, klaar. Om vervolgens te roepen dat alle MBO'ers dom zijn, alla, dat is stom en getuigt wat mij betreft ook niet van veel inzicht. Maar als je net doet alsof alle opleidingen hetzelfde zijn en alle studenten ook, dan mis je wel een zeker inschattingsvermogen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zo bedoel ik het niet. ik bedoel dat vooral hoger opgeleiden beginnen over de mensen die slim zijn in verband met hun opleiding.
en ja, dat is best een beetje neerbuigend naar anderen toe, zo voelt het in ieder geval
btw..Ajax![]()
![]()
Of is het de schuld van mijn opmerking?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Eehhmm.. volgens mij begon je er uiteindelijk zelf over??
Fijn hoor, tis niet makkelijk om toe te geven dat je vast zit. Maar idd: kijk nu eens!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Half jaar geleden zat ik nog redelijk uitzichtloos te kneuzen in Eindhoven... toch wel wat stappen gezet de laatste paar maanden. Hulp vragen is soms wel goed.![]()
ik kan niet lezenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Eehhmm.. volgens mij begon je er uiteindelijk zelf over?? En dat jij het als neerbuigend opvat komt omdat je óf bijles begrijpend lezen moet hebben, óf met een gekleurde bril leest..
Ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat zou kunnen, maar dat een lagere opleiding als minderwaardig gezien wordt heb jij niet bedacht toch?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Of is het de schuld van mijn opmerking?
Ik weet niet hoe je eerder was maar dit klinkt allemaal erg goedquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
[..]
goed dat het zo goed voor je is uitgepakt. dat wordt tot kerst genietenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kun je even ophouden met het drama, zegquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik kan niet lezen![]()
evenmin dat ik dingen niet kan begrijpen![]()
kan nergens mee doen![]()
en weet niet wat aardrijkskunde inhoudt
Ik kan vast een tafeltje in de klas klaar zetten??quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kun je even ophouden met het drama, zeg
Dat was ik zeker nietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat een lagere opleiding als minderwaardig gezien wordt heb jij niet bedacht toch?
Zou ik ook zeggequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef DarkElf het volgende:
Oh ja als er eens een N mist in mijn posts de komende tijd komt dat niet door mijn opleidingsniveau maar mijn N hapert
Mensen houden zich vaak vast aan een oude situatie, omdat veranderen eng is. Ik wilde eerst niet naar maastricht, want dan moet je verhuizen (eng), oude kamer opzeggen (eng), nieuwe stad leren kennen (eng), en je tussen allemaal hele slimme mensen begeven op een vakgebied waar zij veel beter in zijn dan jij (eng). Maar eigenlijk is het supertof om enge dingen te doen, en het enige wat je nodig hebt is jezelf. en een internetverbindingquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Fijn hoor, tis niet makkelijk om toe te geven dat je vast zit. Maar idd: kijk nu eens!
nah wel overdreven ja, maar de 1e 2 zijn wel zo volgens de posts van anderenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dacht dat het weer over die persoonlijkheid letters gingquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef DarkElf het volgende:
Oh ja als er eens een N mist in mijn posts de komende tijd komt dat niet door mijn opleidingsniveau maar mijn N hapert
Ik ben maar iemand van HBO niveau natuurlijk, die kunne nie zo goed spellequote:
Ja maar hallo, je rukt allemaal dingen uit hun verbandquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nah wel overdreven ja, maar de 1e 2 zijn wel zo volgens de posts van anderen
ik vatte het gewoon zo op. toch een gevoelig onderwerp voor mij.quote:
Als ISFJ mis je idd een N.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef DarkElf het volgende:
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dacht dat het weer over die persoonlijkheid letters ging
volgens mij wordt het niet serieus opgevatquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja maar hallo, je rukt allemaal dingen uit hun verband
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dacht dat het weer over die persoonlijkheid letters ging
Hou eens op met happen, muts!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:14 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kan niet lezen![]()
evenmin dat ik dingen niet kan begrijpen![]()
kan nergens mee doen![]()
en weet niet wat aardrijkskunde inhoudt
oh toch wel?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik kan vast een tafeltje in de klas klaar zetten??
Niemand denkt zo over jouquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik vatte het gewoon zo op. toch een gevoelig onderwerp voor mij.
mede omdat ik meer kan dan ik heb gedaan en dat vaak te horen krijg, ook al denken sommigen van jullie dat misschien niet
Het ligt aan meer factoren, maar jezelf pushen en toch doordrukken in moeilijke tijden, toch die hele nacht doorstuderen, toch een hoofdstukje verder doornemen wanneer je ziek bent, dat is ook jezelf voorbereiden voor later.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik vatte het gewoon zo op. toch een gevoelig onderwerp voor mij.
mede omdat ik meer kan dan ik heb gedaan en dat vaak te horen krijg, ook al denken sommigen van jullie dat misschien niet
Slaap lekkerquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef DarkElf het volgende:
Nou liefjens, have fun verder nog, ik ben moe en ga lekker mijn watermandje in.
Is dat eigenlijk wel goed voor je rug, zo'n waterbed?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef DarkElf het volgende:
Sweet dreams en succes met de triceps morgenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef DarkElf het volgende:
Ja juist! tis een constante temp en t ondersteunt goed. Ik heb stukken meer last van mijn rug op een gewoon bed (enige nadeel van op vakantie gaan dusquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel goed voor je rug, zo'n waterbed?
ik werd een beetje blind omdat ik pissig werd, net als Steer als iemand over een kommetje rijst begintquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niemand denkt zo over jou
Maar als je dan zo blind een discussie ingaat helpt dat niet echt
Je brengt me op een idee. Ik heb nog wat plekken vrij op mijn 'top 10 lijst van dingen te doen voordat ik afstudeer' ....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Slaap lekker
Ik zou ook moeten gaan, morgen om 8uur al weer bloed doneren
niet doenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik werd een beetje blind omdat ik pissig werd, net als Steer als iemand over een kommetje rijst begint
cool. ik hou van rekenenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja hoor, je bent altijd welkom
HADJEWAT?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik werd een beetje blind omdat ik pissig werd, net als Steer als iemand over een kommetje rijst begint
nog nooit een bloeddonatie gedaan?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je brengt me op een idee. Ik heb nog wat plekken vrij op mijn 'top 10 lijst van dingen te doen voordat ik afstudeer' ....
Op tijd naar bed gaan?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je brengt me op een idee. Ik heb nog wat plekken vrij op mijn 'top 10 lijst van dingen te doen voordat ik afstudeer' ....
Daar zijn we te slim voorquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
niet doennergens voor nodig
want niemand heeft die vooroordelen hier volgens mij
leuk!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
je kan ook chearleaden?![]()
maar wil wel een keer een salsa lesje van je
zullen we het even hebben over de natuurramp in Ierland? Dat is pas dramaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Post die lijst eens hier als je wil:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
spreek voor je zelfquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Onderhoudsniveau, om de dag 0.2-0.3 mg in combinatie met slaapmasker gaat ok nu. Zeg maar tegen Los dat ik weer normaal slaapquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Op tijd naar bed gaan?
Hoe is 't nu met de melatonine enzo, eigenlijk?
Ik denk dat een ENFP op m'n lijstje neer gaat kijken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:23 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Post die lijst eens hier als je wil:
Een avontuur
ik heb tranen in mn ogen. herinneringen komen boven van mensen die zich boven mij verheven voelen en mij ook zo behandelden/negeerden. daarom kan ik er zo slecht tegen. ik ben namelijk helemaal niet dom maar wil graag normaal doen en met iedereen kunnen praten, dus ook lekker 'dom' doen. ik ben in sommige dingen ook heel dom, maar ik geloof dat iedereen dat heeftquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
ik zou niet durvenquote:
Ik had voor de terugvlucht weer van die antihistamine/slaapmeuk gekocht; dat werkt echt razend goed bij mij, maar ik weet niet of het slecht is om dat elke dag te gebruiken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Onderhoudsniveau, om de dag 0.2-0.3 mg in combinatie met slaapmasker gaat ok nu. Zeg maar tegen Los dat ik weer normaal slaap
Ik hou er ook van om dom te doenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik heb tranen in mn ogen. herinneringen komen boven van mensen die zich boven mij verheven voelen en mij ook zo behandelden/negeerden. daarom kan ik er zo slecht tegen. ik ben namelijk helemaal niet dom maar wil graag normaal doen en met iedereen kunnen praten, dus ook lekker 'dom' doen. ik ben in sommige dingen ook heel dom, maar ik geloof dat iedereen dat heeft
ach... dan gaan de topics tenminste een beetje doorquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:23 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
zullen we het even hebben over de natuurramp in Ierland? Dat is pas dramaWat een discussie zeg
Ik als mbo-er begrijp de WO-ers btw helemaal en sta daar ook helemaal achter
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:25 schreef latislos het volgende:
Wist ik dat je niet normaal sliep dan?
Het viel je ooit op dat ik nooit voor 11 uur 's ochtends posttequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:25 schreef latislos het volgende:
[..]
Wist ik dat je niet normaal sliep dan?
Dit is je eigen projectie, madame - dat je de discussie van vanavond zo opvat.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik heb tranen in mn ogen. herinneringen komen boven van mensen die zich boven mij verheven voelen en mij ook zo behandelden/negeerden. daarom kan ik er zo slecht tegen. ik ben namelijk helemaal niet dom maar wil graag normaal doen en met iedereen kunnen praten, dus ook lekker 'dom' doen. ik ben in sommige dingen ook heel dom, maar ik geloof dat iedereen dat heeft
Oe! Fijne vakantie!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:28 schreef Sarabi het volgende:
en nu ga ik echt proberen te slapen anders ben ik morgenvroeg veelste slap om te doneren
ik weet niet of ik jullie morgen nog 'spreek' want ga na college op vakantiedus tot over een weekje dan
allemaal lief zijn voor elkaar he
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
1. Salsa dansen op de St. PIetersberg
2. Foto maken met een cliniclown bij pediatrie
3. Een tango spelen op de vleugel die op het terras van het ziekenhuis staat
4. Mandarijn leren spelen (ja, echt)
5. Op de bovenste verdieping van de grote bibliotheek een boek lezen met uitzicht over de maas
6. Foto maken op het drielandenpunt op de Vaalserberg
en
7. Bloed doneren (dankzij Sarabi en Lein)
daar ga ik dan maar vanuit. ik weet nml dat je niet uit kunt gaan van iemands getyp.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hou er ook van om dom te doen
Maar niemand is echt dom
En ik begrijp dat dit inderdaad gewoon een moeilijk onderwerp voor jou is
Maar hier zitten niet zulke mensen
En joy, waar ga je heen?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:28 schreef Sarabi het volgende:
en nu ga ik echt proberen te slapen anders ben ik morgenvroeg veelste slap om te doneren
ik weet niet of ik jullie morgen nog 'spreek' want ga na college op vakantiedus tot over een weekje dan
Welke natuurramp.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:23 schreef SeaOfLove het volgende:
zullen we het even hebben over de natuurramp in Ierland? Dat is pas dramaWat een discussie zeg
Ik als mbo-er begrijp de WO-ers btw helemaal en sta daar ook helemaal achter
HADJEWATHMMMMMquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Welke natuurramp.
Trouwens er zitten in deze discussie ook meer dan genoeg natuurrampen.
ooh mis ik dit gewoon?? hele fijne vakantie Sarabi!! geniet ervanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:28 schreef Sarabi het volgende:
Een mens kan niet alles 'weten' en als je iets niet weet, dan vraag je het. En gewoon jezelf zijn, je bent goed zoals je bent en met iedereen praten is prima, maar als je in een gesprek merkt dat je niet 'mee' kan om wat voor onderwerp dan ook dan kan je ook gewoon je mond houden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:25 schreef FutureFairytale het volgende:
madame?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dit is je eigen projectie, madame - dat je de discussie van vanavond zo opvat.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dit is je eigen projectie, madame - dat je de discussie van vanavond zo opvat.
Je voelt je aangesproken?quote:
je geheugen is iig niet aangetast door je slaapprobleem!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het viel je ooit op dat ik nooit voor 11 uur 's ochtends postte
ik voel een hint... ik begrijp em. maar hoe dan ook; als iemand anders dat wel doet zal ik niet oordelen of afblaffen. zal wel aziatisch zijnquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Een mens kan niet alles 'weten' en als je iets niet weet, dan vraag je het. En gewoon jezelf zijn, je bent goed zoals je bent en met iedereen praten is prima, maar als je in een gesprek merkt dat je niet 'mee' kan om wat voor onderwerp dan ook dan kan je ook gewoon je mond houden.
Hopelijk snap je hoe ik het bedoel, want ik doe het ook vaak zo
Nee, die is altijd al prima geweest.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:32 schreef latislos het volgende:
[..]
je geheugen is iig niet aangetast door je slaapprobleem!
Laatste keer dat ik je zag nog wel. Of heb je jezelf intussen laten verbouwen?quote:
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
1. Salsa dansen op de St. PIetersberg
2. Foto maken met een cliniclown bij pediatrie
3. Een tango spelen op de vleugel die op het terras van het ziekenhuis staat
4. Mandarijn leren speken (ja, echt)
5. Op de bovenste verdieping van de grote bibliotheek een boek lezen met uitzicht over de maas
6. Foto maken op het drielandenpunt op de Vaalserberg
en
7. Bloed doneren (dankzij Sarabi en Lein)
ja daar ben ik goed in. heb ik een keer geen probleem, maak ik het zelfquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:32 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je hebt t jezelf een beetje moeilijk gemaakt vanavond FF
Hier ook bedtijd btw, morgen Milou en vriendje
denk er wel over naquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik je zag nog wel. Of heb je jezelf intussen laten verbouwen?
QFT &Bluezznessquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Een mens kan niet alles 'weten' en als je iets niet weet, dan vraag je het. En gewoon jezelf zijn, je bent goed zoals je bent en met iedereen praten is prima, maar als je in een gesprek merkt dat je niet 'mee' kan om wat voor onderwerp dan ook dan kan je ook gewoon je mond houden.
Hopelijk snap je hoe ik het bedoel, want ik doe het ook vaak zo
Nee, het was geen hint dat over 'je mond houden' bedoelde ik in een gesprek, wat voor gesprek dan ook.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:32 schreef FutureFairytale het volgende:
ik voel een hint... ik begrijp em. maar hoe dan ook; als iemand anders dat wel doet zal ik niet oordelen of afblaffen. zal wel aziatisch zijn
laat iemand anders maar uitleggenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Welke natuurramp.
Trouwens er zitten in deze discussie ook meer dan genoeg natuurrampen.
oooh maar daar bedoel ik mee dat ik ook met mensen praat die het over alleen hetzelfde onderwerp hebben, vaag zijn of veel algemene dingen niet weten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee, het was geen hint dat over 'je mond houden' bedoelde ik in een gesprek, wat voor gesprek dan ook.
Ik doelde op jouw tekst : ik praat met iedereen mee en ik doe dan 'dom' mee.
ze hadden mij ook gevraagdquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Stereotomy het volgende:
Secret Millionaire, leuk programma
Niet persoonlijk worden hequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef FutureFairytale het volgende:
oooh maar daar bedoel ik mee dat ik ook met mensen praat die het over alleen hetzelfde onderwerp hebben, vaag zijn of veel algemene dingen niet weten.
EN BB-ers. Bekende Belgen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef FutureFairytale het volgende:
is ER dit keer met bekende NL'ers? (niet gezien maar had zoiets gelezen)
ja gezien, heel knap van de doktoren!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:38 schreef ColdFeet het volgende:
Hadden jullie dit nieuws al gelezen, jongens? Aisha krijgt een nieuwe neusWat een mooie meid
[ afbeelding ]
Of moet die onder een spoiler?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |