Het kan wel, maar dan moet je niet de wasmachine én de wasdroger tegelijk aanzetten. Beter is nog op twee verschillende groepen en dus twee verschillende stopcontacten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:41 schreef BlackCobra het volgende:
Daarnaast vroeg ik me af of het wel verstandig is om zowel een wasmachine als een droger op 1 stopcontact aan te sluiten.
Bij overbelasting klapt je groep eruitquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:54 schreef BlackCobra het volgende:
Ja net stonden ze alle twee aan.
Echter doe ik dat al jaren en ging het dus altijd goed.
Is de oorzaak dan toch overbelasting?
Echter is dat wel het enige wat er op die groep zit.
Ik heb ook zo'n soort stopcontact. Het werkt op zich perfect, het enige is dat je een 'analoge' wasdroger moet hebben (met draaknoppen dus) want een electronische droger snapt het niet als 'ie ineens uitgaat als de wasmachine teveel stroom trekt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:57 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.elektronica-online.nl/?content=2665
Dan heb je geen last hier meer van, kan je allebei aanzetten, gaat er 1 uit als die teveel stroom trekt, en als de ander klaar is gaat de anders dus weer verder. Lekker duidelijk...
Naja, daar doelde ik dus op. Dat zijn constructies die je niet moet willenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:00 schreef BlackCobra het volgende:
Het is 1 stopcontact met daarop een verlengsnoer.
Op dat verlengsnoer zitten zowel de droger als de wasmachine.
Okay, dat wist ik niet, is lang geleden dat ik 'm nodig had en heb nu per machine een groep.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:02 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n soort stopcontact. Het werkt op zich perfect, het enige is dat je een 'analoge' wasdroger moet hebben (met draaknoppen dus) want een electronische droger snapt het niet als 'ie ineens uitgaat als de wasmachine teveel stroom trekt.
Is het dan wel mogelijk om 1 van de twee op een ander stopcontact aan te sluiten die wel op dezelfde groep zit?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, daar doelde ik dus op. Dat zijn constructies die je niet moet willen.
Dat is op zich nog beter natuurlijk, maar soms ben je niet in de gelegenheid om dat te regelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:03 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Okay, dat wist ik niet, is lang geleden dat ik 'm nodig had en heb nu per machine een groep.
Eh, dan heb je de verkeerde, die verlengdoos schakelt tussen de twee stopcontacten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:02 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n soort stopcontact. Het werkt op zich perfect, het enige is dat je een 'analoge' wasdroger moet hebben (met draaknoppen dus) want een electronische droger snapt het niet als 'ie ineens uitgaat als de wasmachine teveel stroom trekt.
Dat zou geen probleem moeten zijn volgens mij. Als ze teveel stroom trekken vliegt je zekering in de meterkast er uit (daar is ie voor)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:04 schreef BlackCobra het volgende:
[..]
Is het dan wel mogelijk om 1 van de twee op een ander stopcontact aan te sluiten die wel op dezelfde groep zit?
Tuurlijk is het mogelijk. Het is in ieder geval stukken veiliger, maar verre van ideaalquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:04 schreef BlackCobra het volgende:
[..]
Is het dan wel mogelijk om 1 van de twee op een ander stopcontact aan te sluiten die wel op dezelfde groep zit?
Ik heb net even gekeken op het verlengsnoer en daar staat op max. 2500wattquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:04 schreef Piles het volgende:
Op je verlengsnoer/stekkerblok staat een maximum wattage toch? Maar 2 van die energie-slurpers er op is niet verstandig nee
Als je groep 'sterk' genoeg is maakt dat toch niks uitquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tuurlijk is het mogelijk. Het is in ieder geval iets veiliger, maar verre van ideaal.
Tot 2500watt is ie gegarandeerd goed, en daarboven kán het goed gaan, maar ook foutquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:06 schreef BlackCobra het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken op het verlengsnoer en daar staat op max. 2500watt![]()
Hoe kan het dan zijn dat dit jaren goed is gegaan?
Heb het al geninja-editquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je groep 'sterk' genoeg is maakt dat toch niks uit
Genoeg wattage (dus dik snoer), helemaal afrollen. Wellicht zorgen dat er geen water in kan lopen (bij lekken wasmachine bijvoorbeeld)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:11 schreef BlackCobra het volgende:
Ik ga sowieso maar is 1 van de apperaten op het andere stopcontact aansluiten.
Daar heb ik echter wel een verlengsnoer van 5 meter voor nodig omdat ik het anders niet haal.
Moet ik nog ergens op letten als ik een verlengsnoer koop?
Misschien handig om even een elektricien langs te laten komen, na zoiets zou ik wel even een professioneel oordeel willen hebbenquote:Daarnaast ga ik het stopcontact vervangen (die is helemaal zwart).
Kan het dan niet meer voorkomen dat de zooi in brand vliegt?
hier ook op 1 groep maar met een speciale schakelaar: 1 van de 2 mag maar aan, de ander krijg dan geen stroomquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
gefeliciteert met je vlamboog!
in zou het stopcontact even nader inspecteren binnen in.. en eventueel vervangen..
en hier zitten de wasser en droger ook al jaren op 1 groep.. ( wel 2 losse enkele stopcontactjes... maar waarom dat is weet ik niet
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |