Tuurlijk niet..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:05 schreef capricia het volgende:
Dus we kunnen straks niet alleen 130, maar ook 140 rijden als het aan de PVV ligt.
11 km te hard niet meer bekeuren...dus als we straks naar 130 gaan...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:08 schreef Adames het volgende:
Dus we kunnen straks niet alleen 130, maar ook 140 rijden als het aan de PVV ligt.
waar trek je die conclusie?
Yeh like.. so? Wat is het probleem?quote:Dus we kunnen straks niet alleen 130, maar ook 140 rijden als het aan de PVV ligt.
Eindelijk eens goed nieuws!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:11 schreef B4llistic het volgende:
[..]
Yeh like.. so? Wat is het probleem?
nee tijdelijk. omdat een gedoging makkelijk te doen is, hebben ze dit als tijdelijk voorstel. Als naderhand de 130 wordt ingevoerd, is de gedoging (t/m 130 km/h geen boete) natuurlijk weg.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
11 km te hard niet meer bekeuren...dus als we straks naar 130 gaan...
Oh, niet gewoon onder de 11 km te hard niet meer bekeurenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:12 schreef dockx het volgende:
De gedoogpartij stelde donderdag voor mensen die betrapt worden op te hard rijden tussen de 120 en 130 kilometer per uur geen boete meer te laten betalen.
Dit voornemen zou de periode moeten overbruggen totdat het besluit valt over het verhogen van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur op de Nederlandse snelwegen. Dit plan staat in het regeer- en gedoogakkoord van VVD, CDA en PVV
Hmmm. Ik voel me een beetje dood gemaakt met een blije mus.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:14 schreef Adames het volgende:
[..]
nee tijdelijk. omdat een gedoging makkelijk te doen is, hebben ze dit als tijdelijk voorstel. Als naderhand de 130 wordt ingevoerd, is de gedoging (t/m 130 km/h geen boete) natuurlijk weg.
ach, vrij direct 10 km/h extra wordt ik toch wel een beetje blij van.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmmm. Ik voel me een beetje dood gemaakt met een blije mus.
Wel lekker he...hoeveel mag je dan echt rijden, ex correctie?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:17 schreef Adames het volgende:
[..]
ach, vrij direct 10 km/h extra wordt ik toch wel een beetje blij van.
er is correctie en er zit een fout in je kilometerteller.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel lekker he...hoeveel mag je dan echt rijden, ex correctie?
133 of zo?
Maak daar maar seconden van.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Belachelijke populistische ruk maatregel. Hiermee ga je weinig verkeersproblemen oplossen en de kans op overleven na crashes zal er niet hoger op worden. En die 10km/h die we nu sneller kunnen en dus eerder thuis zijn is een nihil verschil. Die paar minuten.
Is er een reden op onze grotendeels rechte en platte snelwegen géén 130 km/h in te voeren?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Belachelijke populistische ruk maatregel. Hiermee ga je weinig verkeersproblemen oplossen en de kans op overleven na crashes zal er niet hoger op worden. En die 10km/h die we nu sneller kunnen en dus eerder thuis zijn is een nihil verschil. Die paar minuten.
Is er een reden op onze grotendeels rechte en platte snelwegen geen 140 km/h in te voeren?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Is er een reden op onze grotendeels rechte en platte snelwegen géén 130 km/h in te voeren?
het gaat om de beleving he... je kent dat wel die gevoelens in de onderbuik...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Maak daar maar seconden van..
De rechtse stemmer is kennelijk makkelijk tevreden te stellen ja.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:29 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat om de beleving he... je kent dat wel die gevoelens in de onderbuik...
De linkse stemmer is niet anders als er een links kabinet had gezeten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:30 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
De rechtse stemmer is kennelijk makkelijk tevreden te stellen ja.
je kunt niet 1 km te hard rijden, dat valt ver binnen de standaard deviatie van de apperatuur. Dus met een grens van 130 kun je op je teller heus wel op de 140 rijdenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:30 schreef gebrokenglas het volgende:
130km/u ok, maar geen gedoog meer. 1 km te hard is te hard, en hup betalen!
Altijd maar dat beetje meer willen rijden, altijd dat haantjesgedrag, nee, niet meer.
Het kan in strijd komen met wetgeving t.a.v. milieu en geluidshinder.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:25 schreef Adames het volgende:
Is er een reden op onze grotendeels rechte en platte snelwegen géén 130 km/h in te voeren?
Voorlopig lijkt me dat je je gewoon aan de wet dient te houden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:32 schreef capricia het volgende:
Wat is er nou eigenlijk op tegen dat als het rustig op de weg is, ik lekker een stukje 140/150 rij?
Lekker door de polder van Utrecht naar Groningen bijv.
Veruit de meeste mensen rijden echter niet in de polder van Utrecht naar Groningen maar staan in de randstad van 's ochtends 6 uur tot 's avonds 6 uur in de file op een stinkende A12 of stampvolle A2.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:32 schreef capricia het volgende:
Wat is er nou eigenlijk op tegen dat als het rustig op de weg is, ik lekker een stukje 140/150 rij?
Lekker door de polder van Utrecht naar Groningen bijv.
Dan kun je sws ook geen 120 rijden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:34 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Veruit de meeste mensen rijden echter niet in de polder van Utrecht naar Groningen maar staan in de randstad van 's ochtends 6 uur tot 's avonds 6 uur in de file op een stinkende A12 of stampvolle A2.
Ja.. Als het rustig is. Zo ken ik er nog wel meer. Als je voor rood stoplicht staat en je kijkt van links naar rechts en je ziet niks loop je toch ook door?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:32 schreef capricia het volgende:
Wat is er nou eigenlijk op tegen dat als het rustig op de weg is, ik lekker een stukje 140/150 rij?
Lekker door de polder van Utrecht naar Groningen bijv.
Hoe wil je dat wettelijk gegarandeerd krijgen? Dat je alleen op stukken in de polder wanneer het rustig is 140 km/h+ mag rijden?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kun je sws ook geen 120 rijden.
Maar die stukken door de polder, waar ik het over heb, wat is er daar tegen 140?
Het gedogen van rechtse hobbies voor blanke mannen is heel iets anders.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:34 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt me dat je je gewoon aan de wet dient te houden.
Het rechtse kabinet ging toch niet meer gedogen?
Tellerafwijking vs afwijkiing van 4 a 5 km/u die de politie hanteerd. Als je met een gemiddelde auto (middenklasser) 130 gaat rijden op de snelweg, dan rijd je werkelijk ongeveer 122 tot 124km/u, de poltie trekt daar nog eens 4km/u van af. Dus als het aan de PVV ligt, kunnen we op de teller (dus niet de werkelijke snelheid) 140 gaan rijden, zonder dat je er voor bekeurd kan worden !quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:08 schreef Adames het volgende:
Dus we kunnen straks niet alleen 130, maar ook 140 rijden als het aan de PVV ligt.
waar trek je die conclusie?
Ja op de teller ja ..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tellerafwijking vs afwijkiing van 4 a 5 km/u die de politie hanteerd. Als je met een gemiddelde auto (middenklasser) 130 gaat rijden op de snelweg, dan rijd je werkelijk ongeveer 122 tot 124km/u, de poltie trekt daar nog eens 4km/u van af. Dus als het aan de PVV ligt, kunnen we op de teller (dus niet de werkelijke snelheid) 140 gaan rijden, zonder dat je er voor bekeurd kan worden !
Op stukken waar het drukker is, staan nu toch ook matrixborden met 100, 90, 70 of 50? Ik zie het probleem niet om op een bord in de polder 140 te tonen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe wil je dat wettelijk gegarandeerd krijgen? Dat je alleen op stukken in de polder wanneer het rustig is 140 km/h+ mag rijden?
Ik denk dat het te veel gedoe is. Ook leuk om te lezen op de FP van " Hogere maximumsnelheid maar op paar wegen " !!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Op stukken waar het drukker is, staan nu toch ook matrixborden met 100, 90, 70 of 50? Ik zie het probleem niet om op een bord in de polder 140 te tonen.
Van mij mag het ook in de avond op veel meer plekken. Vierbaansweg A2 waar je in je eentje 100 mag...dat werkt toch niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat het te veel gedoe is. Ook leuk om te lezen op de FP van " Hogere maximumsnelheid maar op paar wegen " !!
Als ik zo de topic starter zijn stukje lees dan zouden ''linkse'' stemmers met jouw logica een beetje dom zijn.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:30 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
De rechtse stemmer is kennelijk makkelijk tevreden te stellen ja.
Het is toch algemeen bekend dat linkse stemmers dom zijn?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:26 schreef baba117 het volgende:
[..]
Als ik zo de topic starter zijn stukje lees dan zouden ''linkse'' stemmers met jouw logica een beetje dom zijn.
De gedoging van de snelheid heeft niks er mee te maken dat mensen de wet niet respecteren. Het is een poging om alvast snel een wet erdoorheen te krijgen. Beetje vreemd verder ja.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 02:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het bizar populisme. Mensen menen tegenwoordig allerlei rechten te kunnen ontlenen aan beleidsvoornemens die nog helemaal geen realiteit zijn.
Zo zijn er kleine kroegen die de asbakken op tafel zetten met als argument dat het rookverbod voor de kleine horeca straks toch wordt afgeschaft. En zo is er nu de PVV die alvast een voorschot neemt op een voorgenomen wetswijziging.
Feit is dat het rookverbod gewoon nog van kracht is (bij wet bepaald) en dat er al geluiden zijn van ondernemers die naar de rechter stappen als het verbod van tafel gaat. En zo zit het ook met de maximumsnelheid: die is gewoon 120. En die blijft ook 120 totdat de nieuwe wet is aangenomen door de Tweede en Eerste Kamer en op een bepaalde datum van kracht wordt.
NB: Dat ik dit als populisme veroordeel en dat ik het slechte zaak vind dat mensen de wet niet respecteren, wil niet zeggen dat ik het oneens ben met de aangekondigde verhoging van de maximumsnelheid. Ik heb daar verder niks op tegen (ook al gaat het bar weinig uithalen, omdat hele volksstammen niet kunnen autorijden en met 100 of 110 in de linkerbaan gaan hangen).
Langzamer rijden zorgt in elk geval voor méér files dus waarom zou harder rijden niet zorgen voor minder files. Lijkt mij een logisch gevolg. Ook zie ik op 120 wegen dat het verkeersbeeld over het algemeen rustiger is doordat mensen meer afstand houden en beter opletten. Op de 100 en 80 snelwegen hier in de randstad is het net 1 grote rijdende parkeerplaats waarbij er maar iets hoeft te gebeuren wil de hele boel op de rem stampen. En zuiniger is ook niet direct waar omdat je bij dichter op elkaar rijden (gevolg van lagere snelheid) ook meer moet afremmen en optrekken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is er een reden op onze grotendeels rechte en platte snelwegen geen 140 km/h in te voeren?
Sinds wanneer lost harder rijden file's op? Je hebt meer uitstoot van troep, meer lawaai, je auto verbruikt meer benzine, en bij aanrijding heb je minder kans op overleven. Redenen genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |