abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87542977
Je hebt van die figuren die bepaald gedrag zien als "met de massa meelopen". Bijv. het hebben van een kledingstijl die op het moment hip is, of het kopen van een populair product. Als je daar dan aan meedoet ben je volgens hun een "meeloper zonder eigen mening", ongeacht wat jouw beweegredenen waren om er in de eerste plaats aan mee te doen. :{

Dat vind ik toch zo triest he. En als je dan vraagt waarom zij product X niet kopen of niet meedoen met trend Y krijg je een antwoord als "ik koop geen X want iedereen heeft er al één" of "ik doe niet mee met Y want ik heb een eigen mening en kan wél voor mezelf denken". :r

Te kansloos voor woorden. En dan denken ze dat ze door expres tegen de massa in te gaan zo hun eigen 'unieke' identiteit kunnen waarborgen (want stel je voor dat je als meeloper wordt gezien!). Maar de ironie is dat juist deze mensen zich laten leiden door de omstandigheid dat product X of trend Y populair of gewild is, want daarop baseren ze hun keuze om het níet te kopen en er níet aan mee te doen. Oftewel, in hun krampachtige poging een 'eigen' wil en mening te hebben, delen ze zichzelf een mening toe die voor 100% gebaseerd is op de populariteit van het product of de trend! :')

Maar het meest sneue is nog wel dat als puntje bij paaltje komt, de enige reden dat deze mensen zo tegendraads en 'uniek' proberen te zijn, is dat ze bang zijn níet uniek te worden gevonden door hun omgeving. Ze proberen zo hard om niet over te komen als meeloper, iemand die zich volledig laat leiden door z'n omgeving, maar daardoor laten ze zich júist volledig leiden door hun omgeving. 8)7

Kortom, deze figuren falen keihard! En helaas zie ik veel van dit soort figuren op Fok, en dat vind ik treurig! Degene met een écht eigen mening kiest voor het product dat hij zelf wil, ongeacht de populariteit ervan. Een eigen mening heb je namelijk niet door een afwijkende mening te hebben, maar door gewoon een eigen mening te hebben. ^O^
pi_87543007
Hoef niet eens te lezen.

Meelopers zijn losers, en dat in vele opzichten.
pi_87543020
nike :')
niet meer
pi_87543173
gewoon retor en dan brapi
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_87543242
Tegenwoordig gaat niemand meer met de massa mee, dus wel. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:14:17 #6
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_87543248
Je denkt dus dat iedereen die een andere kledingstijl heeft dan jou dat alleen maar doet om niet bij de 'grote massa' te horen?
pi_87543288
Er wordt toch gezegd dat mensen kuddedieren zijn?
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:17:45 #8
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_87543403
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:15 schreef Ploertendoder het volgende:
Er wordt toch gezegd dat mensen kuddedieren zijn?
Is ook wel, mensen vormen bijna altijd wel groepjes van mensen die het meest op hun lijken. Daar voelen ze zich het veiligst.
pi_87543967
Wat wil je hier nou mee zeggen?

quote:
Een eigen mening heb je namelijk niet door een afwijkende mening te hebben, maar door gewoon een eigen mening te hebben. ^O^
Hier gooi je namelijk je hele verhaal in de war, jij weet niet of de mensen die dat andere -minder populaire- product kopen, het kopen uit overwegingen van popiejopie boycot of omdat ze het gewoon goede shit vinden.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:39:09 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87544409
quote:
de enige reden dat deze mensen zo tegendraads en 'uniek' proberen te zijn, is dat ze bang zijn níet uniek te worden gevonden door hun omgeving.
Als je niet met trends meegaat is dat dus alleen om de angst om niet uniek gevonden te worden.

Dat slaat toch nergens op? Daar kunnen zoveel redenen voor zijn. Je vindt de trend niet mooi, een trend boeit je niet, je geeft je geld liever ergens anders aan uit, ik noem maar wat.
pi_87544493
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je niet met trends meegaat is dat dus alleen om de angst om niet uniek gevonden te worden.

Dat slaat toch nergens op? Daar kunnen zoveel redenen voor zijn. Je vindt de trend niet mooi, een trend boeit je niet, je geeft je geld liever ergens anders aan uit, ik noem maar wat.
Dat klopt.

Ik heb het niet over mensen die alleen een minder populair product kopen. Dat kan je namelijk om zoveel redenen doen, daar zeg ik niks over, ik doe het zelf ook.

Ik heb het over mensen die een minder populair product kopen, omdat het minder populair is.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:41:11 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87544495
Ik draag G star ik ben tenminste mijzelf!
pi_87544754
Oké, ik vind het al heel wat dat je het als mening formuleert (dus niet: mensen die niet meelopen ZIJN kut, maar mensen die niet meelopen VIND IK kut).

Maar goed, meningen zijn er ook om tegen in te gaan.

Laat ik mezelf even als voorbeeld nemen. We gaan ook even uit van de Blackberry hype van tegenwoordig. Welnu, ik ben er inderdaad zo een die er juist géén neemt omdat iedereen hem al heeft.
Mijn mening daarover is dat ik inderdaad niet iets wil hebben wat iedereen al heeft. Jij stelt dus dat ik tegen de meute in wil gaan door helemaal uniek te zijn. Dan ontkracht ik even je mening want dat is dus niet mijn reden. Ik vind gewoon dat ik iets wil hebben omdat ik het zelf mooi vind en niet iets dat zogezegd collectief mooi gevonden wordt.

Dat hele trend gedoe (waar ik overigens soms wel deel van ben) is niet te voorkomen, maar desalniettemin nog steeds een vorm van bij een groep willen horen (en een statement maken denk ik). Als mensen een trend volgen kan dat om verschillende redenen: 1 omdat je de trend ook echt leuk vind. Of 2, zoals ik net al zei, dat collectieve mooi vinden: ik vind het mooi omdat iedereen het mooi vind. In mijn ogen heb je dan dus geen eigen mening maar volg je blind de trend om bij de groep te horen. Dus als de groep het niet mooi vond, dan had je het niet gehad.

Dat laatste principe, waar TS dus ook deel van uit maakt, vind ik dus om te :r .. En dan kun je wel de niet-meelopers raar aankijken waarom zij niet aan de trend mee doen. Maar dan moet je je eerst eens afvragen waarom ze daar niet aan mee doen en niet meteen gaan lopen roepen dat ze niet-meelopers zijn om uniek te zijn. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_87544818
En ondertussen zie ik dat er alweer wat reacties zijn toegevoegd waardoor sommige delen in mijn post niet echt meer van belang zijn.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:51:35 #15
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87544970
Ts snapt gewoon niets en wil dat de mediamarkt hem gewoon vertelt welke producten hij moet kopen. Dat is niet erg, want goed voor de economie.
pi_87544979
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:47 schreef Hojdhopper het volgende:

Laat ik mezelf even als voorbeeld nemen. We gaan ook even uit van de Blackberry hype van tegenwoordig. Welnu, ik ben er inderdaad zo een die er juist géén neemt omdat iedereen hem al heeft.
Mijn mening daarover is dat ik inderdaad niet iets wil hebben wat iedereen al heeft. Jij stelt dus dat ik tegen de meute in wil gaan door helemaal uniek te zijn. Dan ontkracht ik even je mening want dat is dus niet mijn reden. Ik vind gewoon dat ik iets wil hebben omdat ik het zelf mooi vind en niet iets dat zogezegd collectief mooi gevonden wordt.
Zeg dat dan gewoon direct, :')

Dus situatie schets : Je had hem wel mooi gevonden, maar had hem niet gekocht omdat iedereen hem al heeft ?

Zit je toch met een probleem, kortom je spreekt jezelf tegen.
Regel
Regel
Regel
Regel
pi_87545018
Ik ben dan ook een van de klachtwaardige mensen in de OP.

Ik koop ook niet iets qua kleding waar half Nederland in rondloopt, ook al vind ik het wel mooi.
Waarom? Omdat ik geen zin heb om in een klas te zitten waar 5 mensen precies hetzelfde aanhebben.
Er zijn genoeg andere mooie dingen waar niet iedereen mee loopt.

Wat betreft gadgets enzo zal het me een worst wezen wie wat heeft, maar qua kleding let ik daar wel op.
Nou is het wel zo dat ik niet vaak iets mooi vind wat iedereen draagt, ik ben meer van de apartere jurkjes. Dus echt vaak komt het niet voor dat ik iets laat hangen vanwege de populariteit onder klasgenoten. :')
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_87545029
Mensen die bewust alternatief zijn en zich meer aantrekken van de ''massa'' dan de massa zelf :')
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts
pi_87545396
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:51 schreef btChr het volgende:

[..]

Zeg dat dan gewoon direct, :')

Dus situatie schets : Je had hem wel mooi gevonden, maar had hem niet gekocht omdat iedereen hem al heeft ?

Zit je toch met een probleem, kortom je spreekt jezelf tegen.
Whut... you're right. Ik had het anders moeten formuleren. Het kan twee kanten op. Dus, twee situatieschetsen:

1: ik heb zo'n pimp Adidas-vestje, maar dat heb ik gekocht omdat ik het zélf mooi vind. En nu de hype om die vestjes wat afkoelt, vind ik hem nog steeds mooi. (In tegenstelling tot super-meelopers die dan iets ineens niet meer mooi vinden).
2: De Blackberry vind ik niet super (heb hem wel kort gebruik). Maar ikw il hem dus niet permanent. En omdat iedereen hem heeft hoef ik hem dus al helemaal niet, juist omdat dit zo'n product is wat iedereen geweldig vindt omdát iedereen hem zo geweldig vindt.

Is dat zo wat duidelijker?:D
pi_87545489
Overigens vind ik niet dat niet-meelopers hetzelfde zijn als alto's.

Die laatste groep is inderdaad zo'n geval van:
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:52 schreef Manu. het volgende:
Mensen die bewust alternatief zijn en zich meer aantrekken van de ''massa'' dan de massa zelf :')
Niet-meelopers zijn meer de mensen die selectief niet mee lopen met een hype.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:03:40 #21
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_87545550
Terechte klacht!

Zelfde met mensen die een lied mooi vinden, totdat ze erachter komen dat het gewoon in de top 40 heeft gestaan (vaak zelfs op nr 1). Daarna gaan ze zeiken dat ze de muziek niet meer mooi vinden omdat het te commercieel is :')

Alle liedjes zijn commercieel, anders had je er nog nooit van gehoord |:(

Of als iedereen een iphone heeft, zelf ook 1 willen, maar dan toch een toestel aanschaffen wat er veel op lijkt, maar toch geen iphone is. Zodat je wel dezelfde blije dingen kan doen, maar toch 'uniek' lijkt. -O-
pi_87545621
Het is gewoon logisch dat je iets koopt wat andere ook hebben. Van al die mensen die het dragen, zijn er wel een paar die er mooi in uitzien. Dan denk je (als je het tegenovergestelde niet forceert); ''He, dat wil ik ook want hij/zij ziet er mooi in uit''. Als pittige recalcitranteling denk je; ''He, hij/zij ziet er al mooi in uit. Ik misschien dus ook wel maar dat maakt niet uit want iemand anders heeft het al''. Zo onnatuurlijk ergens heel erg mee bezig zijn :')
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts
pi_87545622
Terechte klacht, ik heb een iPhone, g-star shirtje, nike petje en air max omdat t gwn hard komt, niet omdat iedereen deze kan kopen, behalve me gucci riem, haha die heeft niemand ^O^ ^O^
Bruin brood, wit brood.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:05:25 #24
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_87545632
Opgeschoond
En nu gewoon en ontopic posten.
Dat kleutergedrag hou je maar voor je
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_87545683
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:05 schreef Broodmongool het volgende:
behalve me gucci riem, haha die heeft niemand ^O^ ^O^
:')
They see me trollin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')