Dat zou een prima stap zijn. Zeker als je ziet hoeveel mensen er gewoon echte serieuze psychische problemen hebben, maar ook het gevoel hebben dat ze geen steun kunnen verwachten of dat mensen ze niet serieus nemen etc.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:59 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
oh absoluut mee eens hoor.
Voor mij mag het zelfs verplicht onderdeel zijn van bijv, biologie om het neurologische aspect.. en maatschappijleer oid voor het maatschappelijke aspect etc..
Ik volg Kamerling al sinds De Kleine Blonde Dood vanaf de zijlijn, zeg maar op Boulevardnivo. Ik heb nooit geweten dat je manisch depressief was.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:01 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar je zag dat wel duidelijk terug in zijn intervieuws. Hij deed er zelf ook niet geheimzinnig over en vertelde het openlijk tijdens intervieuws.
Falende zorg "ik stond erbij en ik keek ernaar"quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik denk dat depressieve ouders die hun hele gezin uitmoorden ook niet echt meehelpen aan begrip. Familiedramas zie je ook steeds meer.
Het wordt al veel meer als vroeger geaccepteerd.... vroeger dan was je zoals jij het benoemde als Gek bestempeld.. ging je naar de nonnen.. en die zien we nooit meer terugquote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef Stefan het volgende:
Een burnout is ook jarenlang niet geaccepteerd als ziekte. Ik weet niet of geestesziektes dat ookt wel worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
Dat boek van Mike Boddé, dat ik nog niet heb gelezen, helpt daar ook aan mee. Hij zegt dat ie gewoon elke dag een pilletje nnodig heeft zoals een suikerpatient elke dag insuline nodig heeft. Anders gaat t helemaal mis met hem.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:07 schreef _evenstar_ het volgende:
tegenwoordig durft men gelukkig wel meer voor hun ziekte uit te komen
Dat..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Falende zorg "ik stond erbij en ik keek ernaar"
Vond het trouwens een kutboek, dat terzijde.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat boek van Mike Boddé, dat ik nog niet heb gelezen, helpt daar ook aan mee. Hij zegt dat ie gewoon elke dag een pilletje nnodig heeft zoals een suikerpatient elke dag insuline nodig heeft. Anders gaat t helemaal mis met hem.
Moet je echt eens lezenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat boek van Mike Boddé, dat ik nog niet heb gelezen, helpt daar ook aan mee. Hij zegt dat ie gewoon elke dag een pilletje nnodig heeft zoals een suikerpatient elke dag insuline nodig heeft. Anders gaat t helemaal mis met hem.
Door veel te luisteren en nu met kamerling en met jou en anderen, kom ik er steeds meer achter dat de naasten, wij dus, zo weinig merk(t)en, ik zit er ook met regelmaat compleet naast.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:12 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dat..
En ook bipolair komt vaak niet alleen.. en is niet wat er ineens is.. dat zit vanaf de geboorte erin wordt alleen getriggerd door een ervaring..
Die mensen hebben jaren toneel moeten spelen.. ( althans dat is wat ik me voor stel.. want mensen zien het niet.. die maatschappelijke druk etc.. )
Psychiaters /psychologen kunnen niet altijd iets zien aankomen..
Hier was het dat hij maandag bij psycholoog was geweest had het over toekomst plannen was helder etc..
Woensdag belde ik op dat hij zijn eigen leven had ontnomen.. de man was compleet verslagen want hij had zulke vooruitgang gemaakt.. ik heb de rapporten gelezen.. ook.. en wij zagen dat ook.. dus het moment was hier enorm verrassend.. al was het dat ook ergens niet.. gezien zijn historie
ik denk dat het ook veel is omdat het een beeld geeft hoe zij dingen zien/ervaren..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vond het trouwens een kutboek, dat terzijde.
Ik heb nog geen echt goede boeken gevonden hierover, veel wat vanuit de patient ( noem ik maar even zo) geschreven wordt is toch behoorlijk egocentrisch.
Nee soms zou het fijn zijn als er een school voor was..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Door veel te luisteren en nu met kamerling en met jou en anderen, kom ik er steeds meer achter dat de naasten, wij dus, zo weinig merk(t)en, ik zit er ook met regelmaat compleet naast.
Hier is nou niet echt een school voor hoor...
ik vind het op rampen ook misselijk makend.. dus imho.. doe je het sowieso niet.. maar dat ben ik..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:18 schreef Stefan het volgende:
Wat me wel opvalt is dat je rond zelfmoord amper grappen mag maken, terwijl bij een vliegtuigongeluk, een overstroming of een aanslag in de metro je dat wel mag. Misschien is het makkelijker als het om 100 mensen gaat ipv 1.
Ik heb toen die ene jonge FOK!user zelfmoordpleegde ook meteen grappen gemaakt. Dat vonden een boel mensen niet leuk. Terwijl er wel grappen over andere dingen gemaakt mogen worden.
De familie leest misschien ook mee vind ik zelf altijd een nonargument.
Humor helpt mensen relativeren. Hoe erger de ramp hoe harder de grappen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:22 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik vind het op rampen ook misselijk makend.. dus imho.. doe je het sowieso niet.. maar dat ben ik..
You got it! Opvoeding gehad.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:22 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik vind het op rampen ook misselijk makend.. dus imho.. doe je het sowieso niet.. maar dat ben ik..
Nee het is geen onzin dat medicijnen niet helpen!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:06 schreef ramono het volgende:
Er zijn veel mensen bipolair. Sommige zijn opgenomen. Anderen niet.
Maar het is echt onzin dat medicijnen niet helpen. Sterker nog, hoe triest het ook is van AK.
Er zijn uitstekende medicijnen voor. Ik vraag me echt af of hij wel de juiste hulp heeft gehad. En niet te vergeten zelf heeft gezocht. Heb ook eens gelezen dat hij er liever niet over praatte met andere dan met zijn vrouw.
Vind ik ontzettend onverantwoordelijk als je deze ziekte hebt EN een gezin. Deze man had al jaren geleden naar een goede psych moeten gaan. Ipv. vage cursussen als landmark etc.
Het een is het gevolg van het ander.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:27 schreef Lo-Fi het volgende:
Wel wat kortzichtig van o.a. Onno Hoes en co om vooral zo de nadruk op de zelfmoorden te leggen. In feite is dat maar een onderdeeltje van een veel breder leed. Gezinnen die uit elkaar vallen, mensen die periodes dag in dag uit met een vreselijk gevoel leven, werkloosheid, (delen van) bedrijven die naar knoppen gaan, kinderen die emotioneel verwaarloosd worden en in onzekerheid opgroeien, enorme kosten door uitval en arbeidsongeschiktheid etc. etc. en dat allemaal door deze ziekte. En dan pik je er 1 uit, terwijl er natuurlijk meer en zo mogelijk nog destructievere ziektebeelden zijn te noemen.
Het golfen/acteren kan ik dan wel weer plaatsen.. DM die kon uren bezig zijn met photoshoppen.. of uren bezig zijn met zijn synthesizer.. of bij een extra cent met zijn verjaardag ofzo had hij ook echt even lol van zijn cadeautje.. het verschil tussen een reguliere depressie en bi-polair is dat over het algemeen met een reguliere depressie je een poos alleen donker en grauw hebt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef ramono het volgende:
Ik geloof best dat in sommige gevallen medicijnen niet helpen. En zoals je beschrijft is het vreselijk wat je exman moest doormaken.
Met isoleer etc etc. etc. Ik krijg die indruk echter niet van AK. Hij speelde nog de sterren van de hemel in de musical. Ging vaak golfen etc. etc.
Ik ben zelf heel erg depressief geweest. En het idee dat ik een was in de wasmachine moest doen op een dag leek toen al een enorm werk en kon ik de hele dag tegen opzien. Laat staan elke dag werken, sporten etc. etc.
Tuurlijk weet ik niet wat er gebeurt is in dit ene specifieke geval., Ik vraag me echt alleen af of hij wel de juiste hulp heeft gehad. Maar vooral of hij de juiste hulp op tijd heeft gehad en niet pakweg jaren geleden.
Volgens mij heeft die man jaren in zijn eentje lopen tobben. Ook waarschijnlijk uit schaamte. Als je zo mooi bent, bekend, leuk gezin "hoor" je niks te hebben. Nogmaals ik blijf het zonde vindenn (net zoals voor heel veel andere mensen) en vreselijk voor het gezin (net zoals voor heel veel andere gezinnen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |