Het is nooit te laat om je dromen werkelijkheid te makenquote:Op dinsdag 21 december 2010 00:44 schreef Omniej het volgende:
[..]
Damn, wat is dit lekkere muziek.Dit zijn van die momenten dat ik spijt krijg dat ik ooit met sax gestopt ben...
Heb in een grijs verleden altsax gespeeld, maar hij ligt hier nu al jarenlang ongebruikt in de kast.Met een sopraansax ernaast trouwens, maar die heb ik zelf nooit gespeeld.
Blijf het wel een ontzettend mooi instrument vinden.
Heb je meer van dit? Smullen!quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:12 schreef Serene het volgende:
Mijn docent heeft een dure sax. Zit wel degelijk verschil tussen, maar het kan ook grotendeels door het mondstuk komen.
Sax begint ergens op 3 minuten. Wat vinden jullie hiervan?
Oh ja dat ook, ach ik weet het ook niet joh, laat ik eerst maar leren goed te spelenquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:49 schreef Serene het volgende:
Waarom dan eigenlijk? Ik snap dat niet echt, mij lijkt het toch veel leuker om in een echte band te zitten
Tenor en Alt is beide mooi, ligt eraan wat je wilquote:Op maandag 24 januari 2011 13:47 schreef jorremans22 het volgende:
Ik speel Tenor!
Dat vind ik toch wel de best klinkende uit de familie.
Zit bij harmonie-orkest,
maar wil ook graag in een band!
Lijkt me awe-some.
Nee de van de uiterste 2 regionen 2 noten aftrekken ofzo, dat is wel een normaal bereik.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:34 schreef DenshiKerio het volgende:
Ja ik weet dat de sax getransponeerd staat
Dat is dus de Bb onder de balk en dan twee octaven daarop.. oke
Wat is ongeveer een normaal register voor een alt-sax? Gewoon noten in de balk?
Hartstikke bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |