Als je niet camera-schuw bent, youtube?quote:Op maandag 13 december 2010 13:53 schreef Paul het volgende:
Ik ben nu bezig met kerstliedjes spelen met muziekles.
Als iemand nog een kerstliedje wil hebben, ik heb er 6 op pdf formaat
Tja, heel bekend sax nummer hè. Zou een goeie reden voor mij zijn om de sax te gaan spelen maar ja, je weet dat ik ook al zuig met de gitaar dus....quote:
Helaas blijf ik liever wat anoniem op fokquote:Op maandag 13 december 2010 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als je niet camera-schuw bent, youtube?![]()
[..]
Tja, heel bekend sax nummer hè. Zou een goeie reden voor mij zijn om de sax te gaan spelen maar ja, je weet dat ik ook al zuig met de gitaar dus....
Begrijpbaar. Idem hier. Maar have fun!quote:Op maandag 13 december 2010 23:57 schreef Paul het volgende:
[..]
Helaas blijf ik liever wat anoniem op fok
Maar ik zal wel eens wat spelen zonder zelf in beeld te komen bijvquote:Op dinsdag 14 december 2010 00:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Begrijpbaar. Idem hier. Maar have fun!
Please do!quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:53 schreef Paul het volgende:
[..]
Maar ik zal wel eens wat spelen zonder zelf in beeld te komen bijv
ik heb nog niet eens een jaar les he, dus verwacht niet teveelquote:
Moet je bij mij aankomen met gitaarspelenquote:Op dinsdag 14 december 2010 00:57 schreef Paul het volgende:
[..]
ik heb nog niet eens een jaar les he, dus verwacht niet teveel
Die is eigenlijk niet zo moeilijk op sax, der zijn veel moeilijkere stukkenquote:Op maandag 13 december 2010 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als je niet camera-schuw bent, youtube?![]()
[..]
Tja, heel bekend sax nummer hè. Zou een goeie reden voor mij zijn om de sax te gaan spelen maar ja, je weet dat ik ook al zuig met de gitaar dus....
Iets hoeft niet moeilijk te zijn om goed te zijn. Het is gewoon een heel bekend (en ook best wel een mooi/leuk) nummer met een sax erin.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:25 schreef Archont het volgende:
[..]
Die is eigenlijk niet zo moeilijk op sax, der zijn veel moeilijkere stukken
Ben ik helemaal met je eens, maar ja, je moet wel weten hoe je sax speelt, voor en totale beginner is alles "moeilijk" ^^quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Iets hoeft niet moeilijk te zijn om goed te zijn. Het is gewoon een heel bekend (en ook best wel een mooi/leuk) nummer met een sax erin.
En niet moeilijk? Probeer het mij maar 'ns te leren (een niet sax-speler).
Komt vanzelf wel! Probeer eens met je kaken op en neer te gaan tijdens het spelen. Of doe je lip niet over je tanden maar duw met je lip op het rietje vóór je tanden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:00 schreef Paul het volgende:
Ik moet eerst eens mooi leren te spelen, ik speel nogal recht toe recht aan zeg maar
Huuh ok zal het proberenquote:Op woensdag 15 december 2010 17:48 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Komt vanzelf wel! Probeer eens met je kaken op en neer te gaan tijdens het spelen. Of doe je lip niet over je tanden maar duw met je lip op het rietje vóór je tanden.
Ik heb prive les, en mij leraar is ook heel vrij, speelt met dj's enzo. Dus ik mag wel lekker los gaan ( in de toekomst)quote:Op woensdag 15 december 2010 20:02 schreef DaDude1987 het volgende:
Je toon wordt er wel anders van... ik weet niet waar je meestal speelt? Bij de harmonie/fanfare etc kunnen ze dat niet echt waarderen
Verder maakt het mondstuk erg veel uit...
Yamaha 275quote:Op maandag 20 december 2010 23:27 schreef DaDude1987 het volgende:
Vet! Veel succes! Heb jarenlang ook les gehad en in een harmonie gespeeld. Toen ben ik gaan studeren en moest stoppen met de harmonie. Heb toen een saxofoon gekocht omdat ik wel verder wilde gaan met spelen. Heb toen 4 jaar lang niks gedaan en heb toen de sax weer opgepakt. Ben toen weer helemaal enthousiast geraakt en speel nu in een (cover)bandje. Zeker het improviseren en het durven spelen zonder partituren moest ik echt leren.
Dit filmpje toont echt aan dat een sax echt een aanvulling is op de band (ken haar verder niet):
Wat voor een sax heb je eigenlijk? En welk mondstuk/riet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |