Het antwoord weten we inderdaad. Hij praat weer met de bond, zijn sponsoren en is weer aan het trainen. Hij heeft direct een plasje gedaan en die was negatief. De bond heeft blijkbaar geen verzoek gedaan tot het in leveren van een haar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:05 schreef rja het volgende:
[..]
En waarom heeft hij geen haar ingeleverd ?
Het antwoord weten we al, volgens mij.
Dus het antwoord is..?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Het antwoord weten we inderdaad. Hij praat weer met de bond, zijn sponsoren en is weer aan het trainen. Hij heeft direct een plasje gedaan en die was negatief. De bond heeft blijkbaar geen verzoek gedaan tot het in leveren van een haar.
Hij heeft dus niks gebruikt, en heeft een ontzettend stomme smoes gebruikt om niet aan het WK mee te hoeven doen.
Het lijkt me dat als hij aan de voorwaarden heeft voldaan er niets aan de hand is toch?quote:Door een haartest kan Van Gelder aan alle speculaties een einde maken. De turner hierover: "Ik heb me altijd aan de dopingregels gehouden. Ik ben wekelijks gecontroleerd en alle testen zijn negatief geweest. Dus waarom zou ik een haartest doen?"
Hij heeft geen haar ingeleverd omdat hij niets gebruikt heeft. Oké, logisch.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen in de tweede alinea, hij heeft dus niks gebruikt
Je kan niet met zekerheid zeggen dat hij wel dan wel niet gebruikt heeft. Je kan slechts je vermoedens hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:57 schreef PeeJay1980 het volgende:
Nee, hij heeft zich aan de regels voor dopingcontrole gehouden. Zijn urinestalen wijzen niet op cocaïnegebruik (waar de sporen tot zo'n 5 dagen in aanwezig zijn).
Hij heeft dus niet gebruikt. Simpel.
En daarom moet hij niet gestraft worden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan niet met zekerheid zeggen dat hij wel dan wel niet gebruikt heeft. Je kan slechts je vermoedens hebben.
Dat is aan de bond om dat aan Yuri te vragen, niet andersomquote:Op zaterdag 11 december 2010 19:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij heeft geen haar ingeleverd omdat hij niets gebruikt heeft. Oké, logisch.
quote:Van Gelder weer in turnselectie
*** v.Gelder en KNGU bereiken akkoord
**Yuri van Gelder mag zich weer bij de
nationale turnselectie voegen.Dat is de
uitkomst van de gesprekken tussen de
turnbond en de turner zelf.Zij hebben
overeenstemming bereikt over de wijze
waarop Van Gelder in de toekomst weer
op topniveau kan turnen.
De bond zette Van Gelder dit jaar uit
de selectie omdat hij aan de vooravond
van de WK bekend had weer cocaïne te