quote:Een van de interessantere vakken, vind ik. Geen eenvoudige tentamens trouwens, maar volgens mij wel allebei de eerste keer gehaald.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:33 schreef sanger het volgende:
Gisteren tentamen gehad voor Management Accounting. Nu begint het grote wachten.....
quote:Hij was inderdaad wel pittig. Moet wel bekenen dat de voorbereiding voor een groot deel in het water is gevallen door een zoontje die veel huildeOp zaterdag 23 oktober 2010 01:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een van de interessantere vakken, vind ik. Geen eenvoudige tentamens trouwens, maar volgens mij wel allebei de eerste keer gehaald.
quote:heb ik over 2 weken.. Ga t niet redden denk ik ivm drukte op werk maar we zullen zienOp vrijdag 22 oktober 2010 13:33 schreef sanger het volgende:
Gisteren tentamen gehad voor Management Accounting. Nu begint het grote wachten.....
quote:Gewoon de moed er in houden en ieder vrij uurtje er aan bestedenOp zaterdag 23 oktober 2010 17:06 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
heb ik over 2 weken.. Ga t niet redden denk ik ivm drukte op werk maar we zullen zien.
quote:dat is zo en ach anders maar herkansen, da's ook geen rampOp zaterdag 23 oktober 2010 20:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Gewoon de moed er in houden en ieder vrij uurtje er aan besteden
quote:Een ramp is een zwaar woord inderdaad, toch zou ik liever geen herkansingen doen. Helemaal niet omdat het dan in januari moet en ik dan druk ben op het werkOp zaterdag 23 oktober 2010 21:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
dat is zo en ach anders maar herkansen, da's ook geen ramp.
quote:Een 10?Op zaterdag 23 oktober 2010 23:40 schreef sanger het volgende:
Ik heb net een mail gekregen met mijn cijfer, maar volgens mij wordt ik in de maling genomen..... Als ik met deze voorbereiding een 10 kan halen dan ga ik het voortaan op deze manier voorbereiden....
quote:wow netjes!Op zaterdag 23 oktober 2010 23:40 schreef sanger het volgende:
Ik heb net een mail gekregen met mijn cijfer, maar volgens mij wordt ik in de maling genomen..... Als ik met deze voorbereiding een 10 kan halen dan ga ik het voortaan op deze manier voorbereiden....
quote:herkansing zal in februari zijn en dan neem ik wel een weekje vrij van werk. Ben me nu op 3 van de 4 tentamens aan het richten eigenlijk, alles behalve bedrijfseconomieOp zaterdag 23 oktober 2010 23:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Een ramp is een zwaar woord inderdaad, toch zou ik liever geen herkansingen doen. Helemaal niet omdat het dan in januari moet en ik dan druk ben op het werk
quote:Als dat je lukt in die periodeOp zondag 24 oktober 2010 10:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
herkansing zal in februari zijn en dan neem ik wel een weekje vrij van werk. Ben me nu op 3 van de 4 tentamens aan het richten eigenlijk, alles behalve bedrijfseconomie![]()
quote:Op de UvT kun je gewoon een major kiezen in een van de 4 richtingen accounting, financiering, marketing of organisatiekunde en daar vervolgens een master in doen, ligt er dus maar net aan wat je interesseert maar het is wel degelijk een optie naast accounting en financiering.Op maandag 25 oktober 2010 22:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Marketing zit er wel een beetje in, maar het stelt (gelukkig, want het boeit me niet) weinig voor. Althans bij mij was het niet veel meer dan 1 periode een beetje simpele inleiding in het vakgebied.
quote:Dit dus, en dat geldt ook voor organisatiekundeOp maandag 25 oktober 2010 22:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Marketing zit er wel een beetje in, maar het stelt (gelukkig, want het boeit me niet) weinig voor. Althans bij mij was het niet veel meer dan 1 periode een beetje simpele inleiding in het vakgebied.
quote:Laat ik het anders formuleren; bij mij op de HvA stelt het niets voor. Bij jou op de Uni wel.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:43 schreef Granaatappel het volgende:
Hoeft van mij niet perse maar ik vind de opmerking dat het niets voorstelt nogal raar aangezien je voor marketing en organisatiekunde evenveel vakken krijgt als accounting en financiering en je er ook je thesis over kunt doen en een daaropvolgende master?
quote:Hopelijk heb je hier iets aan:Op dinsdag 26 oktober 2010 10:08 schreef koenraadskleefpasta het volgende:
Hoi!
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen als bedrijfseconomen!
Voor mijn opdracht m&o (vwo6) maak ik een analyse van een jaarrekening.
Bij het bestuderen van de solvabiliteit kom ik voor een probleempje te staan,
ik gebruik de formule Eigen vermogen / vreemd vermogen
Maar mijn onderneming heeft een geconsolideerde balans.
Neem ik nu het groepsvermogen als eigen vermogen, dus inclusief aandeel derden, of alleen het eigen vermogen en hoort aandeel derden bij het vreemd vermogen??
alvast bedankt!
quote:Hey bedankt voor het helpen in elk geval!Op dinsdag 26 oktober 2010 12:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hopelijk heb je hier iets aan:
Groepsvermogen
Indien een deel van het eigen vermogen is ingebracht door andere aandeelhouders is er sprake van een aandeel van derden. Deze post vindt men in de geconsolideerde jaarrekening. Het totale eigen vermogen (inclusief het aandeel van derden) van de groep wordt het groepsvermogen genoemd.
Solvabiliteitsratio: (eigen vermogen + aandeel van derden) / totaalvermogen = groepsvermogen / totaalvermogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |