want? marketing is zo'n moeilijk vak?quote:Op zondag 24 april 2011 11:09 schreef Philip10 het volgende:
Komende week Toegepaste Statistiek 1 en Marketing tentamens. Wordt lastig, dus vroeg me af of er nog mensen oud-tentamens hebben, dan wel weten waar ik die kan vinden?
Als je de wiskunde van WO bedrijfseconomie niet aan kan heb je niks te zoeken in een bedrijf. (Als in, hoge functie).quote:Op maandag 16 mei 2011 18:10 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Hmm bedankt! Daarmee is mijn gedachte bevestigd!Even voor de zekerheid, je doet zelf bedrijfseconomie op een universiteit? Kan me namelijk voorstellen dat er een aanzienlijk verschil in de wiskunde tussen HBO en WO zit..
Jep ik studeer Bedrijfseconomie aan de universiteit van Tilburg.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:10 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Hmm bedankt! Daarmee is mijn gedachte bevestigd!Even voor de zekerheid, je doet zelf bedrijfseconomie op een universiteit? Kan me namelijk voorstellen dat er een aanzienlijk verschil in de wiskunde tussen HBO en WO zit..
Volgens het boek heb je een balanstotaal van 45mln, maar debet zit je al aan de 50 (22+28). Moet ik dan een negatieve goodwill van 5mln debet neerzetten?quote:Gegeven:
marktwaarde KVV: 12mln
marktwaarde LVV: 18mln
boekwaarde vlottende activa: 22mln
boekwaarde vaste activa: 28mln
marktwaarde EV: 15mln
Stel de marktwaardebalans op.
Ik kom ook uit op Piet inderdaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:49 schreef San_Andreas het volgende:
Ik had een zelf bedacht bedrijfseconomisch vraagstuk:
Jan koopt elke 2 jaar een nieuwe auto van ¤40.000, na 2 jaar verkoopt hij hem voor ¤30.000 en koopt vervolgens een nieuwe auto voor ¤40.000.
Piet koop eens in de 4 jaar een 2e hands auto voor ¤20.000. Na 4 jaar is de waarde van die auto nihil (hij kan zonder extra kosten er van af komen) en koopt weer een 2e hands auto voor ¤20.000.