abonnement Unibet Coolblue
pi_87559333
Ik blijf het een hele vreemde zaak vinden. Lange tijd heb ik gedacht dat de dader betrokken moest zijn bij het kamp, maar van de andere zou het dan wel een enorm riskant zijn, omdat ze heel gericht op die mensen gaan rechercheren en als iemand ook maar iets had gezien, was hij direct de lul (iedereen kent elkaar).

Het zou wel eens zo kunnen zijn dat iemand die wist dat daar een kamp was er bewust op uit was om een slachtoffer te zoeken en dat Nicky precies op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was.

In dat laatste geval zou je de dader dus wel uit de omgeving verwachten - hij wist dan immers dat daar een kamp was -, maar hoeft zeker niet betrokken te zijn bij het kamp.

Als het een zwemleraar van 6 dorpen verderop zou zijn, is het goed mogelijk dat hij nooit op enige manier in beeld is geweest bij de recherche.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lo-Fi op 15-10-2010 03:10:24 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:13:09 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87568247
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 02:37 schreef Zana het volgende:
Omdat je het onderzoek niet vertrouwd, omdat je bang bent dat de gegevens ook voor andere dingen gebruikt worden, omdat je niet ermee in verbinding gebracht wil worden, omdat ze je toch niet kunnen dwingen...
Stel je vriend of echtgenoot wordt gevraagd om DNA af te geven...wat denk je dan ervan...
Inderdaad. Ik zou ook niet staan springen om DNA af te geven, en al helemaal niet als ze het dan nog opslaan ook.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87568377
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:39 schreef fratsman het volgende:

[..]

Uit het nummer "Vlinder" van Rowwen Heze. Men weet meer daar in Heibloem, maar houdt elkaar de hand boven het hoofd. Wel de ouders wegjagen uit Heibloem, maar weigeren om een DNA-test te doen. :r
Ga geen zaken verkondigen waar je niets vanaf weet.
pi_87568420
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:13 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zou ook niet staan springen om DNA af te geven, en al helemaal niet als ze het dan nog opslaan ook.
In deze, en praktisch alle gevallen, wordt het niet opgeslagen en alleen voor de betreffende zaak gebruikt. Dat wordt ook expliciet aangegeven.
pi_88522553
quote:
Aangrijpend boek over dood Nicky Verstappen

Dinsdag verschijnt het boek De mysterieuze dood van Nicky Verstappen, het verhaal van zijn ouders van journalist Simon Vuyk. Een zeer aangrijpend boek, dat er behoorlijk inhakt.
door Annelies Hendrikx

Vuyk maakte er een aanklacht van tegen kampleiding en justitie, maar bouwde bovenal een monument voor een levenslustige 11-jarige jongen uit Heibloem, die in 1998 tijdens een jeugdkamp ten prooi viel aan een onbekend gebleven moordenaar.

Simon Vuyk begint zijn boek met de beschrijving van het Ajax-kamertje van Nicky in het huis van de Verstappens in Heibloem. Hij eindigt zijn boek met hetzelfde stilleven, maar dan in een ander huis, in Melick. Ouders Berthie en Peetje hebben de kamer van hun zoon na hun 'vlucht' uit Heibloem meegenomen. Het is een schrijnend detail in een verhaal dat vrijwel louter dieptepunten kent. De schrijver neemt de lezer mee aan de hand van de ouders en dat is zeer aangrijpend.
Dat verhaal begint op maandag 10 augustus 1998. Nicky's zusje Femke: "De dag dat ons leven veranderde in een hel." Half negen 's ochtends. Vakantie, de Verstappens liggen nog in bed als de telefoon gaat. Nicky is op kamp met het Jeugdwerk Heibloem op de Brunssummerheide. Berthie en Peter horen de telefoon niet, Femke wel maar "omdat het zo vroeg was en wij vakantie hadden, liet ik hem rinkelen".

Om negen uur neemt ze wel op. "Het was een leider van het kamp. Hij zei dat mijn broer was weggelopen." In pyjamabroek en op blote voeten. Die suggestie houdt de kampleiding lang vol. Er wordt niet geluisterd naar de ouders, die weten dat hun Nicky nooit weg zou lopen: daar was hij veel te bang voor. Berthie: "Nicky was geen weglopertje, dat wist ik honderd procent zeker."
Bij de politie wordt alleen gemeld dat een jongen is weggelopen. Peetje gaat naar Brunssum; Berthie blijft thuis in Heibloem bij de dan 7-jarige Femke. Steeds meer mensen uit Heibloem gaan naar de Brunssummerheide om te helpen zoeken. Het kamp wordt gewoon voortgezet met de gebruikelijke avondrituelen. Pas de volgende dag om negen uur komt de recherche en die luistert wel naar de ouders. Eindelijk breekt alarmfase 1 aan. Om vier uur begint een grote, georganiseerde zoekactie. Tevergeefs. Om kwart over acht stuurt de politie een laatste zoekploeg de heide op, in de richting van Landgraaf. "Peetje en Berthie staan aan rand van de afgrond", schrijft Vuyk: "Hun levens zullen binnen een uur verwoest worden. Onomkeerbaar."
De totale radeloosheid die zich na de vondst van Nicky's lichaam meester maakt van ouders, grootouders, familie en vrienden wordt volledig invoelbaar. Niemand kon bevroeden dat het allemaal nog veel erger zou worden. Berthie: "Wat ons nog allemaal te wachten stond en hoe zwaar we het nog zouden krijgen, wisten we op dat moment gelukkig nog niet."

Het onderzoek naar de mysterieuze dood van Nicky kan beginnen. De gemeentelijke lijkschouwer heeft geen idee waaraan de jongen is overleden. Ook de sectie in het gerechtelijk laboratorium in Rijswijk levert geen duidelijke doodsoorzaak op. Pas twee dagen nadat hun zoon is gevonden, mogen Berthie en Peetje hem zien.

De begrafenis, de bizarre randverschijnselen (bezoekjes en telefoontjes van allerlei vage types), het gemis dat alleen maar erger wordt en het uiteindelijke nieuwe levensdoel (het vinden van de dader) van Berthie, Peetje en Femke worden sober, maar indringend beschreven.
Een nieuwe klap voor de ouders komt als politie en justitie het definitieve sectierapport krijgen. Er zijn aanwijzingen voor (ernstig) seksueel misbruik. Mogelijk is Nicky verkracht. Mogelijk is hij door verstikking om het leven gekomen. Maar niets staat vast. "Behalve door verdriet worden de levens van zijn nabestaanden ook steeds nadrukkelijker gedomineerd door een tergende onzekerheid en een groeiende frustratie", tekent Vuyk op. "Wat is er gebeurd, hoe is het gebeurd en waarom is het gebeurd?"

1999 begint inktzwart: het onderzoeksteam is ontbonden en het gemis van Nicky is als een bijtend zuur. Berthie: "Vaak dacht ik: hoelang houden we dit vol? Wil ik dit nog langer volhouden? Ik had het idee dat ik op ploffen stond. Of ik uit elkaar kon springen van verdriet." In het voorjaar van 1999 belt Peetje met Peter R. de Vries en die komt vrijwel meteen langs. Hij zal zich ontwikkelen tot een blijvende vertrouwenspersoon en steun en toeverlaat van de ouders.
Later breken zelfs sterke familiebanden. Na de jaarwisseling 1999-2000 weten Berthie en Peetje het zeker: "We wilden geen feestdagen meer. Er viel voor ons niets meer te vieren, we misten Nicky te erg. (…) Niets was voor ons meer hetzelfde en dat was wat mensen niet begrepen. (…) Ze wilden dat wij ons leven weer oppakten, maar wij konden niet meer."

Uiteindelijk houden de Verstappens het ook niet meer uit in Heibloem. De vreemde, ontwijkende houding van de kampleiders heeft de ouders van het begin af aan het gevoel gegeven dat ze iets te verbergen hebben. Dat gevoel wordt alleen maar sterker, ook al omdat het jeugdwerk "blijft doen alsof er niets ergs is gebeurd" (Berthie). Het leidt tot een in twee kampen (een pro-ouders en een pro-jeugdwerk) verdeeld Heibloem. Als er een second-opinion-onderzoek komt, waarin de recherche ook weer in het dorp verschijnt, keren steeds meer dorpelingen zich tegen de Verstappens. Het sterke gevoel volledig in de steek te zijn gelaten, doet Berthie, Peter en Femke uiteindelijk besluiten hun dorp te verlaten en naar Meijel te verhuizen. Nicky's slaapkamer gaat mee. De uitkomst van het tweede onderzoek maakt alles nog erger: antwoorden komen er niet, maar wel ligt er de conclusie dat Nicky niet vlak na zijn verdwijning is overleden, maar waarschijnlijk veel later. Berthie: "Ik dacht aan de angst en de pijn die hij had gevoeld. Ik dacht aan het verdriet dat hij in zijn laatste momenten moet hebben gehad. Ik werd niet goed."

Pogingen het politiedossier te krijgen, stranden keer op keer. Eerst vanwege de privacy van getuigen; later waarschijnlijk ook omdat de ouders Peter R. de Vries hebben ingeschakeld. Het dossier mag in Maastricht worden ingezien, praktisch onmogelijk voor de Amsterdamse advocate (Benedicte Ficq) van Berthie en Peetje. Er is sprake van regelrechte tegenwerking, constateert Simon Vuyk. Brieven, telefoontjes en faxen richting openbaar ministerie in Maastricht mogen niet baten. Tot op de dag van vandaag is het dossier niet vrijgegeven.

Vuyk lardeert zijn chronologisch opgebouwde boek - met een mooi voorwoord van Peter R. de Vries - met hoofdstukken waarin hij onder meer kort de levenslopen schetst van Berthie en van Peetje. Ook slaagt hij erin Nicky voor de lezer tot leven te wekken door de ouders hun zoon op liefdevolle wijze te laten omschrijven als een ontwapenend sproetenkoppie dat met bijna iedereen goed kon opschieten. Net als zijn vader een enorme voetballiefhebber. Peetje kan het niet meer opbrengen naar voetbal te kijken.

Simon Vuyk houdt weinig afstand tot de ouders, maar dat is juist de kracht van dit boek, dat er behoorlijk inhakt. Vuyk is een invoelende auteur, die de lezer op een ingetogen manier deelgenoot maakt van het leven van Nicky's ouders nadat hen het ergst denkbare is overkomen. En het daarna nóg erger wordt. Hij heeft met dit boek een aanklacht geformuleerd tegen kampleiding en justitie, maar bovenal een monument gebouwd voor een levenslustige jongen van wie ontzettend veel werd gehouden en die genoot van elke dag, maar altijd 11 zal blijven. Hopelijk kan op een dag het afsluitende hoofdstuk van dit boek worden geschreven.

Berthie: "Het was de nacht dat Nicky verdween volle maan. We hebben vaak gedacht: de maan heeft alles gezien, kon ze het ons maar vertellen."
pi_88522627
quote:
'Hechte dorpsgemeenschap verbergt geheim Nicky Verstappen'
9 november 2010
Berthie Verstappen en Simon Vuyk
In het katholieke Limburgse Heibloem is het not done om over de moord op Nicky Verstappen uit de school te klappen. Dat zei onderzoeksjournalist Simon Vuyk, schrijver van een boek over de moord in het radio-1 programma Dit Is De Dag. 'Op Heibloem ligt een geheim.'

Toen de elfjarige Nicky Verstappen in 1998 van het ene op het andere moment verdwenen was, wisten zijn ouders gelijk dat het foute boel was. 'Nicky was niet het jongentje om weg te lopen.' Ondanks dat bleef de kampleiding volhouden dat hij waarschijnlijk wel weer terug zou komen en hield de politie op afstand. Pas toen Nicky meer dan een dag verdwenen was werd de recherche ingeschakeld. Maar het was al te laat: Nicky werd vermoord gevonden.

Moeder Berthie Verstappen: 'Van de kampleiders kregen wij nooit het gevoel dat ze het verschrikkelijk vonden wat er onder hun verantwoordelijkheid gebeurt was. Het omgekeerde gebeurde: de mensen in Heibloem begonnen ons te mijden. Als ik over straat liep sloegen deuren dicht en passeerden mensen me aan de andere kant van de straat. Men nam het ons kwalijk dat wij suggereerden dat de moordenaar van Nicky mogelijk in het dorp woonde. Uiteindelijk voelden wij ons gedwongen te verhuizen.'

Doofpot
Vuyk: 'Toen ik Heibloem bezocht voelde ik het meteen: dit is dus zo'n dorp waar dit gebeurt. 'Doofpot' is een groot woord, maar mensen houden elkaar de hand boven het hoofd. Ze willen bijvoorbeeld niet weten dat de inmiddels overleden kampleider Joost Barten, een prominente dorpsbewoner en 'Mr. Jeugdwerk' van Heibloem, in de jaren '50 voor misbruik veroordeeld is geweest.'

Hoop
De schrijver van het boek 'De mysterieuze dood van Nicky Verstappen' hoopt desondanks dat de moord op Nicky ooit opgelost zal worden. '2010 is een heel ander jaar dan 1998. Nu ook in de katholieke kerk veel misbruikzaken aan het licht gekomen zijn is er misschien een nieuwe openheid. Ik hoop dat mensen alsnog gaan praten.'
Zie ook: http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12016454

Om het interview op de radio terug te luisteren.
pi_88656429

Speciaal voor Nicky geschreven door Rowwen Heze
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_88658546
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:33 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zie ook: http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12016454

Om het interview op de radio terug te luisteren.
Heb je tegen deze man ook gezegd dat hij geen dingen moet verkondigen waar hij niks vanaf weet? Hij zegt hetzelfde als ik; Men weet meer daar in Heibloem.
pi_88659487
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:07 schreef fratsman het volgende:

[..]


Heb je tegen deze man ook gezegd dat hij geen dingen moet verkondigen waar hij niks vanaf weet? Hij zegt hetzelfde als ik; Men weet meer daar in Heibloem.
Het boek is vanuit het perspectief van de ouders geschreven en gaat over hun gevoelens. Daarbij moet je je realiseren dat verhalen in de media geen absolute waarheid weerspiegelen in de meeste gevallen.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 11:33:26 #35
8781 crew  Frutsel
pi_89046297
quote:
Kampoudste opgegraven
Het Openbaar Ministerie (OM) in Maastricht heeft dinsdagochtend het stoffelijk overschot laten opgraven van de kampoudste van het zomerkamp waar in 1998 Nicky Verstappen verdween. Later werd de jongen vermoord teruggevonden. Dat heeft het OM dinsdag bekendgemaakt.

Justitie wil DNA-sporen van de in 2003 overleden kampoudste Joos B. vergelijken met sporen die op het stoffelijk overschot van Nicky zijn aangetroffen, aldus een woordvoerster. De ouders van Nicky hadden bij het OM eerder al aangedrongen op het opgraven van B.
pi_89046460
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zo hee. :{
pi_89046667
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Da_Sandman op 23-11-2010 11:59:03 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:26:04 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_89047891
Ook in dit geval hoop ik op 'closure' voor de ouders van Nicky. Die leven ook alweer 12 jaar in onzekerheid...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_89047898
Dat lijkt me ook de bevestiging op de vraag of bij het DNA onderzoek ook DNA meegenomen was van overleden 'verdachten'...
kennelijk dus niet, maar gaan ze dat nu wel doen...

imho een goed plan en dit geeft goede hoop dat er eindelijk ook meer duidelijk zal komen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:34:58 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89048152
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zo, dat is nogal een pittige actie, maar als daardoor DNA verkregen kan worden waarmee dingen vastgesteld of uitgesloten kunnen worden: Prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_89048421
krijg toch een akelig gevoel bij deze zaak.
waarom werkt justitie zo tegen? waarom zwijgt het dorp?
wie wordt een hand boven het hoofd gehouden en waarom?

hopelijk mag deze opgraving een doorbraak in het onderzoek zijn
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_89048495
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen! Ik mag hopen dat er eindelijk duidelijkheid komt voor de familie, verschrikkelijk om zo al die jaren in onzekerheid te leven.
† The 3 Kings †
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:07:56 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89049153
Lijkt me aan de ene kant best schraal als dan na al die jaren toch blijkt dat hij het toch was. Maar het dan eindelijk weten weegt toch zwaarder natuurlijk, dus ik hoop het voor de familie.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 25 november 2010 @ 18:17:17 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89144666
Het DNA-onderzoek in de zaak Nicky Verstappen gaat langer duren. Dat heeft het Nederlands Forensisch Instituut donderdag aan het OM laten weten. Justitie groef deze week de stoffelijke resten van een kampleider op om DNA af te nemen. Het standaardonderzoek heeft niets opgeleverd en daarom zal er aanvullend onderzoek worden gedaan.

Kampleider Joos B., die mogelijk betrokken was bij de dood van Nicky Verstappen, is dinsdagochtend in het Limburgse Heibloem opgegraven. Het Openbaar Ministerie wil DNA van de in 2003 overleden B. vergelijken met sporen op het lichaam van Verstappen.

Vorig jaar werd nieuw DNA-materiaal op het lichaam gevonden. Daarna stonden 107 mannen DNA af, maar dat leverde geen match op.

De 11-jarige Verstappen, ook uit Heibloem, verdween in augustus 1998 tijdens een zomerkamp in Brunssum en werd dood teruggevonden. De geruchtmakende zaak is nooit opgelost.

Joos B. was 80 jaar toen de jongen verdween. Hij heeft volgens de regionale omroep L1 eerder bekend dat hij in 1954 is veroordeeld tot drie maanden cel voor ontucht met twee jongens. Die waren toen leerling van de lagere school in Heibloem waar hij directeur was. B. werd toen ontslagen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_89190713
Bovenstaande post spreekt dit weer tegen:

'Geen DNA-match Nicky Verstappen'
HEIBLOEM - DNA-sporen op het lichaam van de in 2003 overleden kampleider Joos B. stemmen niet overeen met sporen die zijn gevonden in kledingstukken van Nicky Verstappen, die in 1998 onder verdachte omstandigheden om het leven kwam. Dat maakte het Openbaar Ministerie (OM) in Maastricht vrijdagavond bekend. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzocht de sporen.

Het lichaam van de kampoudste werd dinsdag opgegraven. Hij overleed in 2003 en was mogelijk betrokken bij de dood van de 11-jarige Nicky, die in 1998 verdween tijdens een jeugdkamp in natuur- en recreatiegebied De Heikop op de Brunsummerheide in Brunssum.

Een dag later werd hij in de buurt van het kamp vermoord en vermoedelijk verkracht teruggevonden.

Justitie wilde het DNA van de overleden kampoudste vergelijken met sporen die op het lichaam en de kleding van Nicky zijn gevonden. De ouders van Nicky hadden bij het OM eerder al aangedrongen op het opgraven van de kampoudste.

Dat er geen DNA-match is, betekent niet dat honderd procent uitgesloten kan worden dat Barten betrokken is geweest bij het misdrijf.

Hij werd in de laatste jaren van zijn leven achtervolgd door aantijgingen over betrokkenheid bij het misdrijf. Een eerdere veroordeling in de jaren vijftig wegens ontucht met minderjarigen speelde bij die verdenkingen een rol

Bron
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_89190873
Persoonlijk heb ik nooit echt gedacht dat de dader direct betrokken was bij het kamp. Ik vermoed zelf dat de dader wel uit de omgeving komt en heeft geweten dat er die dagen een kamp was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lo-Fi op 26-11-2010 19:23:23 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:20:56 #47
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_89192100
quote:
De kampleider had een eerder veroordeling wegens misbruik van kinderen (toendertijd zijn baan als leraar in Heibloem verloor, maar na zn gevangenisstraf wel in heibloem terugkeerde en daar het Jeugdwerk op zich nam)..
Tevens is hij door een getuige gezien terwijl hij in de richting van de tent van Nicky Verstappen liep, precies rondom het tijdstip dat de jongen zou zijn verdwenen, dit heeft die persoon ook erkend maar hij zei toen op weg naar een andere jongen zijn geweest.

Verder heeft een meisje die een week eerder op kamp geweest was aangifte gedaan tegen die specifieke Kampleider wegens het vermoeden van misbruik op dat kamp een week voor Nicky Verstappen, ze zou een zwaar slaapmiddel (dat voor kinderen niet geschikt is) toegediend hebben gekregen en vermoedde daarna misbruikt te zijn... hiervan ontbrak verder echter een bewijs... het toedienen van het slaapmiddel heeft die betreffende persoon wél toegegeven.
De doodsoorzaak van Nicky Verstappen is niet bekend, maar er zijn sterke vermoedens dat die ook door een te sterk verdovingsmiddel omgekomen zou kunnen zijn (door de blauwe uitslag toen ze hem vonden)...
Maar hoe zit het dan hiermee? Zijn hier bronnen van? Zelfs zonder DNA sporen lijkt het me dan een redelijk duidelijk verhaal. Ik snap dat het geen absoluut bewijs is, maar de schijn heeft ie zeker tegen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_89192340
ed it
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:26:37 #49
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89192409
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:20 schreef Flurry het volgende:

[..]

Zelfs zonder DNA sporen lijkt het me dan een redelijk duidelijk verhaal.
Dat is natuurlijk kul hè.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_89192493
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:20 schreef Flurry het volgende:

Zelfs zonder DNA sporen lijkt het me dan een redelijk duidelijk verhaal. Ik snap dat het geen absoluut bewijs is, maar de schijn heeft ie zeker tegen.
Je gaat uit van een groepsverkrachtig oid? De sporen die op het lichaam van Nicky zijn gevonden, zijn vrijwel zeker van de moordenaar.

Er is zeer waarsch. 1 dader geweest en zoals gezegd, denk ik niet dat hij direct betrokken was bij het kamp.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')