abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87627039
Tja het hele sinterklaasverhaal vind ik niet echt liegen. Het is toch iets wat er al jaaaaaren bijhoort.
Vonden de ouders die het als liegen ervaren vroeger dan vervelend dat hun ouders daarover "logen"?

Zelfde idee als de tandenfee, kabouters en allerlei andere dingen. Ik vind het juist leuk als kinderen dat soort dingen op hun eigen manier beleven door de vaal grote fantasie.

Daarintegen zal ik nooit tegen Dana zeggen dat als ze stout is ze mee naar spanje gaat in de zak of iets anders wat dr bang zou kunnen maken of een negatief iets eraan zou kunnen hangen.

Edit: en zou je het niet vervelend vinden als alle kindjes in de klas van jou kindje helemaal enthousiast zijn rond sinterklaas en jou kin dan zegt dat mama/ papa hebben verteld dat sinterklaas niet echt is..en het dus voor een hele klas met kindjes verpest?
pi_87627374
Wij vieren dit jaar Sinterklaas en met Kerst komt er voor iedereen 1 cadeautje onder de boom. Gewoon omdat dat zo gezellig is O+ Maar Sint is hier ook alleen leuk en alles wat er kan gebeuren als ze niet luistert, is dat er geen cadeautje komt :)

Oh K3 daar zou Linde ook wel heenwillen. Maar die moet nog wachten tot april want dan gaan we naar Buurman & Buurman.

En Linde is overdag helemaal zindelijk (bijna) zonder ongelukjes. *O* We hebben dit trapje gekocht en dat was gewoon de oplossing. Nu kan ze helemaal alleen en dat werkt perfect! Ook gaat ze nu vaak mee naar buiten zonder luier (moeten we wel zeker weten dat ze daar kan plassen natuurlijk)
pi_87627941
Oh en mijn vriend belde net op onderweg naar huis. Hij heeft via Marktplaats een leuk fietsje voor Linde gekocht. Natuurlijk roze :') en met zijwieltjes. Kunnen we vanmiddag lekker fietsen in het park O+
pi_87628911
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tja het hele sinterklaasverhaal vind ik niet echt liegen. Het is toch iets wat er al jaaaaaren bijhoort.
Vonden de ouders die het als liegen ervaren vroeger dan vervelend dat hun ouders daarover "logen"?

Zelfde idee als de tandenfee, kabouters en allerlei andere dingen. Ik vind het juist leuk als kinderen dat soort dingen op hun eigen manier beleven door de vaal grote fantasie.

Daarintegen zal ik nooit tegen Dana zeggen dat als ze stout is ze mee naar spanje gaat in de zak of iets anders wat dr bang zou kunnen maken of een negatief iets eraan zou kunnen hangen.

Edit: en zou je het niet vervelend vinden als alle kindjes in de klas van jou kindje helemaal enthousiast zijn rond sinterklaas en jou kin dan zegt dat mama/ papa hebben verteld dat sinterklaas niet echt is..en het dus voor een hele klas met kindjes verpest?

dat laatste is op wel meer puntjes soms een nare hoor. ik kan me nog herinneren van vroeger dat het altijd zo sneu was voor de kindjes die niet katholiek waren/zijn in de tweede klas rond communietijd. alle andere kindjes deden dan wel de communie (inclusief groots feest, speciale kleren, heel veel en vaak grote kadoos en extra lessen ter voorbereiding van) en dan een paar in de klas niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:26:04 #80
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87632190
Oh, wij vieren Kerst waarschijnlijk wel wat uitbundiger dan de meeste Nederladers omdat ik half Brits ben, Knut in London heeft gewoond en zijn ouders anglofielen zijn. :D

Ik had een Jehova;s in de klas zitten. Vond haar alijd zo zielig in december enzo. Ik zie het ook echt niet als liegen, Sinterklaas etcetera. Kinderen leven in een wereld vol fantasie, creeren zelf een wereld van fantasie. Wij geven ze gewoon een extra fantasie erbij!
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:43:13 #81
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_87632764
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:48 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd echt verbaasd over hoeveel ouders daarin niet mee willen gaan... Het was toch de mooiste tijd van het jaar als kind? Deden onze ouders er ook zo moeilijk over, nee toch? Ik vind het echt bijzonder om te merken hoeveel ouders hier er moeite mee hebben :o
Ik weet nog dat ik het echt niet doorhad, tot de meester uit de tweede klas het vertelde. Toen moest ik wel even 3 keer slikken. Maar daarna is het ook wel weer gaaf dat jij het grootste geheim van de wereld kent, en heeeeel veel andere (jongere) kinderen niet 8-).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_87633278
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik weet nog dat ik het echt niet doorhad, tot de meester uit de tweede klas het vertelde. Toen moest ik wel even 3 keer slikken. Maar daarna is het ook wel weer gaaf dat jij het grootste geheim van de wereld kent, en heeeeel veel andere (jongere) kinderen niet 8-).
Ja toch? Ik had dat allemaal echt nooit willen missen en snap dus ook niet zo goed waarom je je kind dat zou willen onthouden. Overigens ben ik ook geen voorstander van het dreigen met de zak enzo, maar de rest van de magie...prachtig toch? Ik kan in ieder geval niet wachten tot onze kinderen er oud genoeg voor zijn. En ik vind de bezwaren van dat het liegen is dus eerlijk gezegd wel erg overdreven.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:17:17 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87633932
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:57 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Ja toch? Ik had dat allemaal echt nooit willen missen en snap dus ook niet zo goed waarom je je kind dat zou willen onthouden. Overigens ben ik ook geen voorstander van het dreigen met de zak enzo, maar de rest van de magie...prachtig toch? Ik kan in ieder geval niet wachten tot onze kinderen er oud genoeg voor zijn. En ik vind de bezwaren van dat het liegen is dus eerlijk gezegd wel erg overdreven.
mee gaan in een verhaal vind ik 1 ding, maar glashard ontkennen vind ik... nee kan ik niet. Ik kon niet tegen Fleur liegen toen ze vragen ging stellen toen ze vier was. Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb niet de hele waarheid vertelt, maar ik heb d'r wel zelf antwoorden laten zoeken. Een jaar later had ze weer meer vragen en het jaar daarop heeft ze het uiteindelijk ronduit gevraagd aan me en ik heb antwoord gegeven. Nu is ze zeven en gaat ze mee in de fantasie van haar zusje. Ze weet dat ze het niet mag vertellen, maar ze weet ook dat ze niet hoeft te liegen.
pi_87634254
Tandenfee en kabouters ed doe ik dus ook niet ;)

En hoe vond ik het vroeger? Nou, mijn ouders vertelden ons ook niet over sinterklaas :+ En tóch was het de mooiste tijd van het jaar. En sinterklaas was hoe dan ook wel spannend, ook als je wist dat het niet echt was!
Ik maakte samen met mijn moeder een paar cadeautjes (we deden altijd lootjes, groot gezin) en dat gaf weken voorpret. En pepernoten en je schoen zetten :Y

En mijn vader was vaak de sinterklaas van het dorp. Dan gingen we allemaal kijken hoe hij geschminkt was en als hij klaar was kropen we achter de bank omdat het toch wel spannend was _O-
pi_87643328
Linde vond haar grote-meisjes-fiets helemaal geweldig en ze fietste er gewoon zo op weg :o

zondag 17 oktober 2010 @ 20:14:09 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87643681
O+ en wat doet ze het goed. Wat een heerlijk koppie heeft ze.
pi_87643750
wat een snoeppie heb je daar stiemie!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87643967
Ah wat lief van jullie. Ben nu net zo trots als Linde vanmiddag :@
pi_87644187
Goedzo Linde, fietsen is fijn!
Dat jasje er ook bij O+

Meike houdt ook zo van fietsen, als ze de keus heeft tussen in bad, naar de speeltuin of fietsen kiest ze voor fietsen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_87661913
Dat jasje O+
Wat een plaatje zo!
pi_87662105
Hallo!

Mag ik ook mee kletsen hier?

Ik heb een dochter van 27-12-07 genaamd Dayenne. Een lekkere puberpeuter die héél goed weet wat ze wilt. En sinds een paar maanden is Dayenne grote zus van Kyano geboren op 26-4-10

O-)
Just Live Your Life!
pi_87662129
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:33 schreef DayKy het volgende:
Hallo!

Ik heb een dochter van 27-12-07 genaamd Dayenne. Een lekkere puberpeuter die héél goed weet wat ze wilt. En sinds een paar maanden is Dayenne grote zus van Kyano geboren op 26-4-10

O-)
Gezellig! :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87664703
Wat een leuk fietsje linde!

Fietsen blijft hier ook een grote hit!
En nu ook zwemmen (vooral het glijden met papa) wat we de afgelopen 2 zondagen hebben gedaan. Samen van de grote hoge glijbaan!
pi_87664936
Oh had ik al verteld dat Jen opeens een bui had dat er geen luier meer om mocht? Prima, dan krijg je een onderbroek aan... Ik vroeg elke 5 minuten of ze moest plassen, zelfs zo vaak dat ze steeds bozer ging antwoorden dan ze niet hoefde. Resultaat, 1 plas op het toilet, 1 plas in dr broek. :')

Ik heb nog maar ff 2 broeken uit de tassen kleding gehaald, kan ze als ze thuis is oefenen en heb ik veel broeken achter de hand.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:33:03 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87665361
Da's toch harstikke goed! *O* voor Jen *O*

:W DayKy

Hier weer wat meer ongelukjes met bijna als standaard antwoord: ik was zo druk, ik was het vergeten en toen..... *tranen* en ik blijf maar zeggen dat het niet erg is een ongelukje en dat ze de volgende keer gewoon meteen moet komen plassen, dat ze daarna nog steeds kan spelen.
pi_87665439
Ja ik vond het ook wel goed hoor. Op het kdv val ik ze er nog maar niet mee lastig, als het wat beter gaat dan vraag ik of ze daar ook zonder luier mag.

We gaan over 3 weken ook een weekje op vakantie, dan kan ik mooi een hele slag maken hoop ik. Het zou zo fijn zijn als ze voor haar 3e verjaardag gewoon lekker uit de luiers is.
pi_87667264
Hier lijkt het wel andersom. Angelo wilt de hele dag op het potje zitten, ook als hij niet moet..
En dan wordt hij kwaad als er geen plasje komt. Hij blijft net zolang zitten totdat er minimaal een druppeltje in ligt en dat kan heel lang duren.. :')
pi_87667673
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:07 schreef Stiemie het volgende:
Linde vond haar grote-meisjes-fiets helemaal geweldig en ze fietste er gewoon zo op weg :o

[ afbeelding ]
Wat een pittig meiske O+
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:33 schreef DayKy het volgende:
Hallo!

O-)
Welkom hier :W
pi_87668176
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:26 schreef dolphinqueen het volgende:
Hier lijkt het wel andersom. Angelo wilt de hele dag op het potje zitten, ook als hij niet moet..
En dan wordt hij kwaad als er geen plasje komt. Hij blijft net zolang zitten totdat er minimaal een druppeltje in ligt en dat kan heel lang duren.. :')
:D Dat is ook wel weer lollig!
pi_87670723
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:51 schreef freecell het volgende:

[..]

:D Dat is ook wel weer lollig!
Ja voor even wel ja, maar niet de hele dag door. Want zodra hij een plasje heeft gedaan wil hij het potje op tillen en legen, dus ik moet erbij blijven staan/zitten. En tja, ik heb ook andere dingen te doen. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')