dat laatste is op wel meer puntjes soms een nare hoor. ik kan me nog herinneren van vroeger dat het altijd zo sneu was voor de kindjes die niet katholiek waren/zijn in de tweede klas rond communietijd. alle andere kindjes deden dan wel de communie (inclusief groots feest, speciale kleren, heel veel en vaak grote kadoos en extra lessen ter voorbereiding van) en dan een paar in de klas niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tja het hele sinterklaasverhaal vind ik niet echt liegen. Het is toch iets wat er al jaaaaaren bijhoort.
Vonden de ouders die het als liegen ervaren vroeger dan vervelend dat hun ouders daarover "logen"?
Zelfde idee als de tandenfee, kabouters en allerlei andere dingen. Ik vind het juist leuk als kinderen dat soort dingen op hun eigen manier beleven door de vaal grote fantasie.
Daarintegen zal ik nooit tegen Dana zeggen dat als ze stout is ze mee naar spanje gaat in de zak of iets anders wat dr bang zou kunnen maken of een negatief iets eraan zou kunnen hangen.
Edit: en zou je het niet vervelend vinden als alle kindjes in de klas van jou kindje helemaal enthousiast zijn rond sinterklaas en jou kin dan zegt dat mama/ papa hebben verteld dat sinterklaas niet echt is..en het dus voor een hele klas met kindjes verpest?
Ik weet nog dat ik het echt niet doorhad, tot de meester uit de tweede klas het vertelde. Toen moest ik wel even 3 keer slikken. Maar daarna is het ook wel weer gaaf dat jij het grootste geheim van de wereld kent, en heeeeel veel andere (jongere) kinderen nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:48 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd echt verbaasd over hoeveel ouders daarin niet mee willen gaan... Het was toch de mooiste tijd van het jaar als kind? Deden onze ouders er ook zo moeilijk over, nee toch? Ik vind het echt bijzonder om te merken hoeveel ouders hier er moeite mee hebben
Ja toch? Ik had dat allemaal echt nooit willen missen en snap dus ook niet zo goed waarom je je kind dat zou willen onthouden. Overigens ben ik ook geen voorstander van het dreigen met de zak enzo, maar de rest van de magie...prachtig toch? Ik kan in ieder geval niet wachten tot onze kinderen er oud genoeg voor zijn. En ik vind de bezwaren van dat het liegen is dus eerlijk gezegd wel erg overdreven.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik het echt niet doorhad, tot de meester uit de tweede klas het vertelde. Toen moest ik wel even 3 keer slikken. Maar daarna is het ook wel weer gaaf dat jij het grootste geheim van de wereld kent, en heeeeel veel andere (jongere) kinderen niet.
mee gaan in een verhaal vind ik 1 ding, maar glashard ontkennen vind ik... nee kan ik niet. Ik kon niet tegen Fleur liegen toen ze vragen ging stellen toen ze vier was. Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb niet de hele waarheid vertelt, maar ik heb d'r wel zelf antwoorden laten zoeken. Een jaar later had ze weer meer vragen en het jaar daarop heeft ze het uiteindelijk ronduit gevraagd aan me en ik heb antwoord gegeven. Nu is ze zeven en gaat ze mee in de fantasie van haar zusje. Ze weet dat ze het niet mag vertellen, maar ze weet ook dat ze niet hoeft te liegen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:57 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ja toch? Ik had dat allemaal echt nooit willen missen en snap dus ook niet zo goed waarom je je kind dat zou willen onthouden. Overigens ben ik ook geen voorstander van het dreigen met de zak enzo, maar de rest van de magie...prachtig toch? Ik kan in ieder geval niet wachten tot onze kinderen er oud genoeg voor zijn. En ik vind de bezwaren van dat het liegen is dus eerlijk gezegd wel erg overdreven.
Gezellig!quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:33 schreef DayKy het volgende:
Hallo!
Mag ik ook mee kletsen hier?
Ik heb een dochter van 27-12-07 genaamd Dayenne. Een lekkere puberpeuter die héél goed weet wat ze wilt. En sinds een paar maanden is Dayenne grote zus van Kyano geboren op 26-4-10
Wat een pittig meiskequote:Op zondag 17 oktober 2010 20:07 schreef Stiemie het volgende:
Linde vond haar grote-meisjes-fiets helemaal geweldig en ze fietste er gewoon zo op weg![]()
[ afbeelding ]
Welkom hierquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:33 schreef DayKy het volgende:
Hallo!
Mag ik ook mee kletsen hier?
Ik heb een dochter van 27-12-07 genaamd Dayenne. Een lekkere puberpeuter die héél goed weet wat ze wilt. En sinds een paar maanden is Dayenne grote zus van Kyano geboren op 26-4-10
quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:26 schreef dolphinqueen het volgende:
Hier lijkt het wel andersom. Angelo wilt de hele dag op het potje zitten, ook als hij niet moet..
En dan wordt hij kwaad als er geen plasje komt. Hij blijft net zolang zitten totdat er minimaal een druppeltje in ligt en dat kan heel lang duren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |