abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87532379
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Jen is nu 13,5 kilo en 91 cm lang. Ze kon een stapel van de blokjes maken, blokjes in de juiste gaatjes doen en aanwijzen waar de gieter, stoel, ei, enz was. Toen mevrouw het boekje weghaalde moest ze ook even zeggen dat er ook nog een plaatje van schoenen was en dat had ze nog niet aangewezen.

Jen is geslaagd.
^O^ Goed gedaan Jen!
Is ze nog steeds zo lief voor haar kleine zusje? Of was dat heel eventjes?

Chris zo erg aan het hoesten, lastig hoor en vervelend.
Ohja sinterklaas, ik ga dit jaar weer lekker op tijd beginnen, beviel me vorig jaar ook wel. Ik denk dat het hier een uitbreidingsetje word voor Koen zijn treinbaan (van Thomas de 'TREI')
Ben ik eigenlijk de enige mama die Sinterklaas echt vreselijk vind?
pi_87532580
Sinterklaas op zich vind ik niet vreselijk, vind het zelfs wel leuk. Maar dan wel alleen als ik niet verplicht word ergens op te komen draven om met de hele familie pakjes avond te doen waar in een sneltreinvaart in een overvolle kamer pakjes uitgepakt worden en de kinderen niet weten wat hubn overkomt en daardoor heel vervelend worden :)

Dus ik heb dan ook gezegd het dit jaar gezellig met zn drietjes te willen doen
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:23:01 #28
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87532702
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:11 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

^O^ Goed gedaan Jen!
Is ze nog steeds zo lief voor haar kleine zusje? Of was dat heel eventjes?

Chris zo erg aan het hoesten, lastig hoor en vervelend.
Ohja sinterklaas, ik ga dit jaar weer lekker op tijd beginnen, beviel me vorig jaar ook wel. Ik denk dat het hier een uitbreidingsetje word voor Koen zijn treinbaan (van Thomas de 'TREI')
Ben ik eigenlijk de enige mama die Sinterklaas echt vreselijk vind?
Ik geef de meiden dan altijd tussikind siroopje, met een weekje is de hoest meestal weg.

Echt vreselijk vind ik de Sint niet. Ik vier het natuurlijk uitbundig en vanaf half november op school. Op 5 december wil ik dan een heel rustig, ouderwets avondje met zingen en een aantal kadootjes. Absoluut geen hysterische toestanden met house muziek, sinterklazen aan de deur, te drukke pieten in mijn huis.
Gewoon knus in pyama, zoiets.
pi_87532738
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Sinterklaas op zich vind ik niet vreselijk, vind het zelfs wel leuk. Maar dan wel alleen als ik niet verplicht word ergens op te komen draven om met de hele familie pakjes avond te doen waar in een sneltreinvaart in een overvolle kamer pakjes uitgepakt worden en de kinderen niet weten wat hubn overkomt en daardoor heel vervelend worden :)

Dus ik heb dan ook gezegd het dit jaar gezellig met zn drietjes te willen doen
Wij doen het dit jaar ook gewoon met zijn drietjes, en mooi 's ochtends dat beviel ons wel erg goed...

Over peuters gesproken ik heb een oppaskindje van 3... en die is zojuist op de grond in slaap gevallen :o
Zo zijn ze lief aan het spelen, je gaat even wat doen, komt terug en ze liggen te slapen op de grond :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:27:00 #30
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87532826
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:24 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Wij doen het dit jaar ook gewoon met zijn drietjes, en mooi 's ochtends dat beviel ons wel erg goed...

Over peuters gesproken ik heb een oppaskindje van 3... en die is zojuist op de grond in slaap gevallen :o
Zo zijn ze lief aan het spelen, je gaat even wat doen, komt terug en ze liggen te slapen op de grond :D
Hahaha, bizar is dat he ?

Ik had dat floor eergister. Die was best hard gevallen, serieus 45 minuten gehuild om daarna als een blok in slaap te vallen. Na een uur wakker gemaakt om ff te kijken of ze wel helder was. 5 minuten bezig geweest om haar wakker te maken, maar madam was in 1x wakker toen ik vroeg " wil je een ijsje, want dat is goed voor je mondje "
pi_87532836
Ik vind Sinterklaas niet zo erg, juist gezellig. Maar dit jaar wel rustiger dan anders. Normaal een weekend naar mijn familie, en een weekend weg met de schoonfamilie. En dan een halve dag bezig zijn met de cadeau's. Dit jaar door omstandigheden een weekend naar mijn familie, maar dan naar een binnenspeeltuin ipv cadeautjes, en de schoonfamilie is 1 dag sinten bij schoonzusje thuis. Dus aan de ene kant geen cadeautjes, en aan de andere kant geen weekend inpakken. Scheelt wel iets stress van te voren.

Al denk ik dat Chris nog wel eens wat zenuwachtig zou kunnen worden tegen die tijd. Sintstress :N
pi_87532944
:D ijsjes helpen altijd he
pi_87533260
Ijsjes werken goed!
En dat over slapen ken ik echt niet.. Chris slaapt prima, maar wel in een bedje..

We hebben al heel wat hoestdrankjes geprobeerd. Maar tot nu toe is natterman melrosum extra sterk toch de beste. Daar zit iets codeine in. En neuspray doet ook wel wat..
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:40:34 #34
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87533317
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Ijsjes werken goed!
En dat over slapen ken ik echt niet.. Chris slaapt prima, maar wel in een bedje..

We hebben al heel wat hoestdrankjes geprobeerd. Maar tot nu toe is natterman melrosum extra sterk toch de beste. Daar zit iets codeine in. En neuspray doet ook wel wat..
Ik kende het ook niet en toen ze zomaar in slaap viel, stond ik eigenlijk al op het punt om naar de ehbo te gaan.
pi_87536962
Met sinterklaas ben ik net 2 weken of misschien pas wel 4 dagen bevallen -O-
Ik moet er eigenlijk niet aan denken :N

Vrijdag is de kamer van de dame denk ik echt klaar *O* gaat ze in haar peuterbedje *O*
pi_87538119
Ik heb even een klein dingetje waar ik even als gastouder niet uit kom. Gezien dit het peutertopic is gaat mijn vraag over mijn oppaskindje en ik vroeg me af of jullie nog ideetjes hebben:
Oppaskindje is zindelijk aan het worden. Poepen lukt nog niet echt op het potje of de wc, maar plassen ging echt goed. Echter deze week niet. Hij 'hoeft' niet te plassen en zo had heeft hij het vandaag dus van 11 uur tot half 5 gewoon opgehouden. Van de week wel een 'ongelukje' gehad met poepen. Kan gebeuren en ik maak daar ook geen probleem van.
Op de psz hoeft hij ook niet, zodra hij thuiskomt gaat hij wel op het potje.
Hebben jullie een idee hoe ik hem toch ook hier kan laten plassen.
Ik heb al met hem gepraat dat we hier ook plassen en dat hij mag kiezen of hij op het potje mag of op de wc.
Maar hij zegt dat hij niet hoeft te plassen. Een sticker plakken dat hoeft voor hem niet meer, dat vind hij niet zo erg boeiend...
Zijn vader gaf al aan misschien zijn eigen potje mee te nemen?
pi_87538874
Zn eigen potje kan je natuurlijk proberen. Volgens mij zijn er ook wel volwassenen die liever niet naar de wc gaan bij een ander... Ik zou het proberen met zn eigen potje.
Fake it till you make it...
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:20:30 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87557134
En nu heb ik dan toch echt een schoolgaande kleuter, yay. *O*
Dus ik ga verhuizen naar 't 4+ topic.

Nu wordt het toch weleens tijd voor een broertje of zusje hé. :D
pi_87560517
Een schoolgaande kleuter al :), de tijd vliegt ;)

LL ik heb geen idee eigenlijk. Zn eigen potje mischien, of privacy? (echt het potje op de wc en dan de deur dicht?)
Er iets anders tegenover stellen (als je even gaat plassen gaan we daarna buiten spelen/ spelletje doen/ verven)

Whehe ik had Dana gister nog eens het sinterklaas principe uitgelegd en ik had het idee dat er niet veel bleef hangen. Maar vanmorgen toen ze wakker werd was het eerste dat ze zei : Dana sinterklaas ophalen van de boot!! Ik denk dat de combinatie met kadootjes t m deden :D
pi_87560903
Dat gaat hard SC, veel plezier dan maar met je vrije tijd :P

Haha Dana :D Dat is wel heel tof :D
Ik probeer hier sinterklaas nog even te ontkennen. Sowieso ga ik niet aan de kinderen leren dat sinterklaas echt bestaat :) (nu nog even bedenken hoe je voorkomt dat je peuter aan andere peuters vertelt dat het niet echt is... )
Verder gaan we het wel lekker vieren hoor :)

Hier schorre peuter ;( En hij is ook zielig. Gisteren koorts, nu niet meer, maar wel TV-hang dagje ingelast (tot grote vreugde van zijn kleine broertje :D )
pi_87560998
Isa en Fons, gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
Isa, veel plezier op school!
En Fons ook natuurlijk, maar die ging al een poosje geloof ik?

LL, misschien kunnen de ouders hem eens bij jou op het potje zetten?

Free, beterschap met je peutert

Bla, leuk, dat ze die dingen er dan uitpikken..
Nog 4 weekjes, dan begint het weer <O)
pi_87561430
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
En nu heb ik dan toch echt een schoolgaande kleuter, yay. *O*
Dus ik ga verhuizen naar 't 4+ topic.

Nu wordt het toch weleens tijd voor een broertje of zusje hé. :D
Gefeliciteerd *O* Hoe gaat het op school??

En broertjes en zusjes zijn altijd leuk O-) :D

Wat betreft mijn gastkindje toch zijn eigen potje laat meenemen. En dat maar eerst proberen.
Privacy heb ik ook gedaan, deur dicht, maar dat hielp ook niet, staand bij de wc niet, zitten op de wc niet, op het potje niet... Ik vind het wel erg knap hoor dat hij het zo lang kan maart het lijkt me toch ook niet goed om zolang je plas op te houden?
We gaan het maandag wel zien.

Free, beterschap voor Leander :*
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:12:27 #43
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87562286
Floor lijkt een beetje een terugval te hebben met het hele zindelijk worden.
Iemand ervaring ?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:15:21 #44
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_87562350
Hier wordt zelfs nog ontkend dat er gepoept is, terwijl het hele huis ernaar stinkt En dat terwijl ze eerst gewoon keurig aangaf dat ze ging poepen :(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_87562491
Hier ook regelmatig terugvallen. Momenteel weer zo eentje, ze wilt bijna niet op het potje en als ze er wel op zit roept ze steeds dat het moeilijk is.

Ik dwing dr maar niet teveel. Dit is al de derde keer en ze komt elke keer zelf weer waneer ze wel weer dagelijks op het potje wilt.

KP helpt het niet om dr zusje uitgebreid aan te moedigen als zij wel gaat?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:04:46 #46
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87563914
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier ook regelmatig terugvallen. Momenteel weer zo eentje, ze wilt bijna niet op het potje en als ze er wel op zit roept ze steeds dat het moeilijk is.

Ik dwing dr maar niet teveel. Dit is al de derde keer en ze komt elke keer zelf weer waneer ze wel weer dagelijks op het potje wilt.

KP helpt het niet om dr zusje uitgebreid aan te moedigen als zij wel gaat?
Dat helpt af en toe, maar ik geloof dat de complimenten voor Pien haar niet echt wat doen.
Zij gaat dan doodleuk iets anders doen en zegt dan tegen zichzelf dat ze dat goed heeft gedaan.

Misschien moet ik haar helemaal niet helpen ? Niet aan helpen herinneren, niet helpen met legging uittrekken. Gewoon compleet negeren?
pi_87564138
Leander wil eigenlijk niet meer in zijn luier poepen, maar ook zeker iet op het potje. Dus probeert hij het op te houden, maar dat kan hij voor geen meter :P

Dus ik bied af en toe het potje aan, maar hij hoeft niet :)
pi_87564830
Heeft ze wel nog een luier aan KP? Mischien helpt het idd als ze geen luier aanheeft en je haar gewoon dr gang laat gaan tot ze in dr broek plast? Mischien dat ze dan de noodzaak van het potje inziet?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:50:04 #49
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87565465
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heeft ze wel nog een luier aan KP? Mischien helpt het idd als ze geen luier aanheeft en je haar gewoon dr gang laat gaan tot ze in dr broek plast? Mischien dat ze dan de noodzaak van het potje inziet?
ze heeft al maanden geen luier meer om.Het plassen ging eigenlijk wel prima, poepen is nog nooit echt oke gegaan.
pi_87567544
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 08:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Een schoolgaande kleuter al :), de tijd vliegt ;)

LL ik heb geen idee eigenlijk. Zn eigen potje mischien, of privacy? (echt het potje op de wc en dan de deur dicht?)
Er iets anders tegenover stellen (als je even gaat plassen gaan we daarna buiten spelen/ spelletje doen/ verven)

Whehe ik had Dana gister nog eens het sinterklaas principe uitgelegd en ik had het idee dat er niet veel bleef hangen. Maar vanmorgen toen ze wakker werd was het eerste dat ze zei : Dana sinterklaas ophalen van de boot!! Ik denk dat de combinatie met kadootjes t m deden :D
Ja helpt hier ook. Een koekje o.i.d. tegenover stellen en kraan/fonteintje aanzetten :D
Ik heb het potje bij ons in de badkamer staan (we wonen gelijkvloers) en daar staat ook altijd het raam open (lekker koud) geloof me, dan moet je wel.. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')