Niet lang geleden, gisteren, had ik een droom waarin werkelijk iets wonderlijks gebeurde. Niet alleen was ik erin geslaagd een klein eilandje in een grote oceaan te bemachtigen, ook was ik erin geslaagd een eilandje vlak in de buurt daarbij te bemachtigen waar ik een kernproef liet houden. Vanaf het ene eilandje, vanuit een keurige bungalow met alle gemakken van de moderne tijd, keek ik toe hoe dat andere eilandje met een geweldige klap - een geweldige klap - de volkomen verdoemenis in geholpen werd. Daarna kwam een medebewoner vloekend mijn kamer binnen lopen dat ik de de sleutels in de deur had laten zitten en daar weleens inbrekers en rechtspraken van zouden kunnen komen. Mijn God, zei ik, en zo nog wat van die onzin en ik viel weer in slaap.
De wonderlijke droom was de droom waarin mane een muziekproject leidde in de naschoolse opvang en ik met haar naar bed ging, hoewel er helemaal geen bed voorhanden was. In plaats daarvan deden we het in een toilet van die school - na alle stress de kinderen die iets in dat muziekproject uitspookte weg te hebben gewerkt (dat was nog een heel gesodemieter), iets waar ik me niet lang daarna hartelijk op heb afgetrokken. Vergeet niet, mane is helemaa niet zo lang, rank als een korenhalmpje en ze draagt de een of andere bril van het een of andere mooie merk; zo ziet de bril er thans uit. Daar heb ik een zwak voor. Een groot zwak. Om die geiligheid van mij kracht bij te zetten zal ik haar binnenkort eens onverwacht bezoeken wanneer zij les aan het geven is op het plaatstelijk gymnasium met een - voor de verandering - geschoren kop en een meelijwekkend doch geil verhaal wat tot de nodige hilariteit zal leiden bij de leerlingetjes wie ze dan juist aan het onderwijzen is.
Om hier nog enige waarde aan te geven; ik ben er werkelijk van overtuigd dat Robert James 'Bobby' Fischer de beste schaker is die de wereld tot dusver heeft gezien.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."