Je loopt met zo'n "here we are now entertain us"-methodiek wel een hoop mooie dingen mis, vrees ik. Maar ik hanteer wel een enigszins vergelijkbare methode: ik ga bij een tentoonstelling altijd eerst eens rondlopen door de zalen om te kijken wat mijn oog vangt. Maar om het daar nu bij te laten vind ik wel weer heel erg achteloos en zelfbevestigend.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:15 schreef DO2 het volgende:
Iets moet mij meteen aanspreken, is de ervaring.
Als ik het intuitief niet begrijp, is er eigenlijk al geen redden meer aan.
Ja, soms is het ook wel leuk als je een beetje moeite moet doen om iets te waarderen. Zo heb ik nooit iets gehad met het latere werk van Mondriaan, maar omdat ik vaak in het Gemeentemuseum kom en zijn ontwikkeling daar goed heb kunnen zien, snap ik die schilderijen wel. Ik vind ze op zichzelf nog steeds niet mooi, maar mooi of aansprekend is hier ook niet het punt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je loopt met zo'n "here we are now entertain us"-methodiek wel een hoop mooie dingen mis, vrees ik. Maar ik hanteer wel een enigszins vergelijkbare methode: ik ga bij een tentoonstelling altijd eerst eens rondlopen door de zalen om te kijken wat mijn oog vangt. Maar om het daar nu bij te laten vind ik wel weer heel erg achteloos en zelfbevestigend.
De naam van dat schilderij klopt gewoon niet. Als je het doek bekijkt als "De Kikker" is het opeens prachtig!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef mane het volgende:
[..]
Een uitzondering: ik ben nog steeds geen fan van De Stier..
Daarbij is de waakzame blik van de ram onheilspellend. Het lam probeert nog een glimp op te vangen van de kikker, maar zijn moeder weet dit te voorkomen door zich liefdevol over hem heen te buigen; nee, dit is geenzins een beeld geschikt voor de jong van dagen!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
De naam van dat schilderij klopt gewoon niet. Als je het doek bekijkt als "De Kikker" is het opeens prachtig!
De angst van de stier voor de kikker is door Potter weergaloos getroffen; een unheimisch gevoel dat ook de koe en de man, die de kikker met argusogen bekijken, lijkt te bekruipen.
Gellius maakt nog eens school.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:59 schreef Ringo het volgende:
Omdat ik nog altijd rijkelijk van staatswege wordt gesponsord
Ik ga morgen waarschijnlijk met Livia een kijkje nemen maar ik zal haar ogen wel afschermen voor dit gruwelijke tafereel (het is ook nogal in your face).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:39 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
Daarbij is de waakzame blik van de ram onheilspellend. Het lam probeert nog een glimp op te vangen van de kikker, maar zijn moeder weet dit te voorkomen door zich liefdevol over hem heen te buigen; nee, dit is geenzins een beeld geschikt voor de jong van dagen!
Hoe lang is dat wel niet geleden dat ik van dergelijke taalfouten iets meende te moeten zeggen.quote:
McDonald's.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:24 schreef mane het volgende:
Zojuist heb ik een brief geschreven aan de supermarktketen waar mijn moeder is uitgegleden over een druif. Aangezien ze nog steeds in het gips zit en natuurlijk ook mentaal enorm beschadigd is door dit ongeluk kunnen ze best met een schadevergoeding komen, vind ik.
Een maand geleden hoorde ik een hoogleraar rechten in Leiden nog lyrisch praten over Stella, zijn persoonlijke heldin, die MacDonalds had aangeklaagd vanwege te hete koffie. Dus ik doe een Stellaatje, maar dan zonder advocaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |