abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87489377
En een touw kan gelukkig ook leven betekenen. Prachtig om dit te zien :)

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_87489543
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:20 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het onderwerp triggert me niet, zoals ik al eerder zei, maar de makkelijke manier waarop mensen zoals jij zich neerleggen bij zijn ziekte. Hij was depressief en kon er niks aan doen dat hij nu dood is. Terwijl je helemaal niet dood hoeft als je zwaar depressief bent. Niemand hier weet wat hij er al of niet aan gedaan heeft. Maar als hij een week eerder had gezegd, het gaat niet goed met me, ik moet worden opgenomen, dan had hij nu nog geleefd en had hij wellicht met een jaar therapie en goede medicatie nog een jaar of 40 kunnen leven.

Neem Owen Wilson: een van de grappigste acteurs die er is. Sneed 2 jaar geleden zijn polsen door en werd gevonden. Werd opgenomen en nu maakt hij weer films.

Dus niet het onderwerp zelfmoord triggert me, maar de mensen die zo makkelijk zeggen: och die arme man, hij kon er niks aan doen.

Hieronder Owen Wilson die na zn zelfmoordpoging weer van het leven lijkt te genieten,

[ afbeelding ]
Maar.......Ook dit prachtmens nam de beslissing om uit te stappen. Omdat hij kennelijk zo diep zat maar het toch overleefde. Maar voor hetzelfde geld was hij nu overleden.

Vraagje: kunnen mensen ontoerekeningsvatbaar zijn volgens jou?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:34:21 #128
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87489772
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:14 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wel mooi dat ie nog is gaan golfen, blijkbaar iets waar hij toch nog iets van plezier uithaalde...
Dat is erg onwaarschijnlijk, zo'n zelfmoord vindt meestal plaats tijdens een diep mentaal dal en die komen vaak niet in 5 minuten vanuit het niets opzetten. In zo'n staat kan de getroffene over het algemeen nergens plezier aan beleven. Veel waarschijnlijker is dat hij zich die ochtend door het golfen heen geworsteld heeft, hopend op een beetje plezier/voldoening maar dat hij dat niet heeft kunnen vinden.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_87489796
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 07:20 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat is een punt dat ik moeilijk te begrijpen vind, om in een andere situatie te geraken heb je een hoop opties waarvan zelfmoord dan toch wel de minste is. Met de juiste hulp kun je je leven ook compleet over een andere boeg gooien.
Is het ook een optie voor depressieve mensen dat ze een ander leven gaan opbouwen maar dan ook echt anders? Dus weg van je gezin?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:35:42 #130
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489803
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

Vraagje: kunnen mensen ontoerekeningsvatbaar zijn volgens jou?
Wat wil je daarmee zeggen dan? Dat diegene er niks aan kon doen en we medelijden moeten hebben?

En wat als iemand een halve klaslokaal uitmoord en ontoerekingsvatbaar wordt verklaard. Ook medelijden hebben met de dader dan en het goedpraten?

Ontoerekeningsvatbaar, ga toch weg. Dat is zo'n medisch - juridische dooddoener. Straks wordt de moordenaar van Dirk Post uit Urk nog vrijgesproken omdat hij ontoerekingsvatbaar was na het glaasje draaien.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:37:28 #131
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489854
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar.......Ook dit prachtmens nam de beslissing om uit te stappen. Omdat hij kennelijk zo diep zat maar het toch overleefde. Maar voor hetzelfde geld was hij nu overleden.

Hij werd op tijd gevonden. Als Kamerling op tijd was gevonden had hij nu ook geleefd. Platgespoten op afdeling 3C van het gekkenhuis, maar dan had hij er bovenop kunnen komen.
pi_87489884
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:35 schreef Stefan het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen dan? Dat diegene er niks aan kon doen en we medelijden moeten hebben?

En wat als iemand een halve klaslokaal uitmoord en ontoerekingsvatbaar wordt verklaard. Ook medelijden hebben met de dader dan en het goedpraten?

Ontoerekeningsvatbaar, ga toch weg. Dat is zo'n medisch - juridische dooddoener. Straks wordt de moordenaar van Dirk Post uit Urk nog vrijgesproken omdat hij ontoerekingsvatbaar was na het glaasje draaien.
Nee zo eenvoudig is het niet...

Lees dit eens en denk er eens goed over na :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_wil
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:38:43 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87489890
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar volgens mij kan je wel iemand die zich verhangen heeft wel zodanig opbaren, dat je het helemaal niet ziet, of de gezichtsuitdrukking moet dan heel anders zijn :?
Gory details dan maar onder de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:38:46 #134
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489891
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:35 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Is het ook een optie voor depressieve mensen dat ze een ander leven gaan opbouwen maar dan ook echt anders? Dus weg van je gezin?
Gebeurt ook. Mensen die het spreekwoordelijke pakje sigaretten gaan halen en nooit meer terugkomen. Overigens echt een klotestreek is dat, mensen decennialang in onzekerheid laten.
pi_87489947
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:20 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Stel: Kamerling was overleden aan een overdosis. Beetje Hollywood-style, gebeurt zo vaak - maar in feite is dat niet anders dan een zelfmoord. Spelen met je leven. Achter een overdosis zal niet altijd een bewust zelfmoordverlangen zitten, maar vaak ook wel. Volgens mij kun je er niet vanuit gaan dat mensen met een doodsverlangen nog helder kunnen denken. Die zijn al heel ver heen en zien de werkelijkheid allang niet meer zoals-ie is. Dus een nieuw leven beginnen, een goed gesprek met de psychiater - dat zijn gepasseerde stations.

Bij een overdosis zeggen we allemaal: dom, dom, dom. Bij zelfmoord is het ineens egoïstisch.

Zelfs in psychiatrische klinieken lukt het de verpleging niet altijd om mensen van zelfmoord te weerhouden. Een schoenveter kan al fataal zijn. Mensen die echt dood willen, die doen het gewoon, desnoods in de vijf seconden waarin ze even alleen worden gelaten.
Je hebt gelijk. Als een mens niet meer wil leven dan ziet diegene altijd wel een kans. Zeker als diegen niet meer gelooft in behandeling. Mooi weer spelen is ook onderdeel denk ik van dit stadium. In de filmpjes van Antonie van de laatste jaren die ik zag zei ie een paar keer dat de depressies voorbij waren. Achteraf kun je dus zeggen dat het dan pas echt goed mis kan zijn.
pi_87489983
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:38 schreef Stefan het volgende:

[..]

Gebeurt ook. Mensen die het spreekwoordelijke pakje sigaretten gaan halen en nooit meer terugkomen. Overigens echt een klotestreek is dat, mensen decennialang in onzekerheid laten.
Ja dat is onacceptabel. Maar die mensen kunnen dan weer gelukkig worden elders? Therapeuten adviseren die wel eens om op Aruba te gaan wonen en alles achter te laten om maar een voorbeeld te noemen?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:41:58 #137
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489996
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee zo eenvoudig is het niet...

Lees dit eens en denk er eens goed over na :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_wil
Waren de moslims die in het WTC vlogen toerekingsvatbaar? Of waren ze zelf slachtoffer van hersenspoelen en hadden ze geen vrije wil meer?

Ook al had Kamerling op het moment dat hij zelfmoord pleegde geen vrije wil meer en zat hij zo diep dat hij een scheermesje pakte of wat dan ook, dan nog had hij nog geleefd als hij op tijd was gevonden en had hij zijn leven weer kunnen oppakken: hij zat rock bottom en had zich weer kunnen opwerken tot een liefhebbende vader en man en een goed acteur.
pi_87490006
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:37 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hij werd op tijd gevonden. Als Kamerling op tijd was gevonden had hij nu ook geleefd. Platgespoten op afdeling 3C van het gekkenhuis, maar dan had hij er bovenop kunnen komen.
Dat zou inderdaad gekund hebben. Misschien waren er mogelijkheden, vb ECT kan uitkomst bieden bieden. Maar dat zullen we nooit weten. De goede man is er niet meer.

Maar je veronderstelt dat iedereen in een dergelijke situatie te genezen valt. Ik ben geen psychiater, toch denk ik dat niet iedere psychiater het met je eens is dat elke depressie te genezen valt.

Bij mij weten bestaat niet eens een gerichte behandeling. Ze weten niet eens wat antidepressiva precies doen. Steker nog, het is per toeval ontdekt dat het wet werkt. Ze weten niet eens hoe. Hetzelfde met ECT, ook daarvan is niet duidelijk waarom het werkt...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 13-10-2010 11:47:40 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:43:19 #139
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490034
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:40 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als een mens niet meer wil leven dan ziet diegene altijd wel een kans. Zeker als diegen niet meer gelooft in behandeling.
Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die een paar pogingen doen en uiteindelijk na (gedwongen) behandeling alsnog willen blijven leven.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:44:10 #140
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490057
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:37 schreef Stefan het volgende:

[..]

Had gekund. Maar veel waarschijnlijker is dat ze weinig voor hem kunnen doen (aangezien hij er al 10 jaar mee rondliep is het waarschijnlijk dat hij al zo'n beetje alle gangbare medicijnen en therapien heeft geprobeerd) en hij later een nieuwe poging had ondernomen. Ook omdat als je eenmaal de angst voor de dood/instinctieve overlevingsdrang, de ultieme drempel voor iemand met zelfmoordneigingen, hebt bedwongen dat een volgende keer makkelijker zal zijn.
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:45:10 #141
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490094
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:44 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Had gekund. Maar veel waarschijnlijker is dat ze weinig voor hem kunnen doen (aangezien hij er al 10 jaar mee rondliep
Hij liep al 10 jaar rond met een depressie, niet met zelfmoordneigingen. Een depressie heb je voor het leven, dus ja, als ie er 10 jaar geleden al last van had, had hij dat nu nog steeds.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:45:19 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87490098
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij een manier en moment heeft gezocht waarvan hij zeker wist dat hij niet gevonden zou worden op een moment dat hij nog gered zou kunnen worden....

Bij Owen Wilson heb ik daar zo m'n twijfels over, al was het alleen al wegens het "across the street" litteken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87490117
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:41 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waren de moslims die in het WTC vlogen toerekingsvatbaar? Of waren ze zelf slachtoffer van hersenspoelen en hadden ze geen vrije wil meer?

Ik zeg ook niet dat eea onomstreden is...Dat blijkt ook wel uit dit artikel dat het dilemma aardig weet te omschrijven:

http://www.ziedaar.nl/article.php?id=193
quote:
Ook al had Kamerling op het moment dat hij zelfmoord pleegde geen vrije wil meer en zat hij zo diep dat hij een scheermesje pakte of wat dan ook, dan nog had hij nog geleefd als hij op tijd was gevonden en had hij zijn leven weer kunnen oppakken: hij zat rock bottom en had zich weer kunnen opwerken tot een liefhebbende vader en man en een goed acteur.
We zullen het niet weten....Maar kan jij het voorstellen dat mensen voor het gemak maar even voor de dood kiezen? niet weten waar je dan terecht komt? Kan je je voorstellen hoe iemand dan zich moet voelen? Ze moeten zich in ene hel hebben gewaand, dat kan toch niet anders?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:48:11 #144
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490183
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:45 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hij liep al 10 jaar rond met een depressie, niet met zelfmoordneigingen. Een depressie heb je voor het leven, dus ja, als ie er 10 jaar geleden al last van had, had hij dat nu nog steeds.
Dat bedoelde ik. De depressie veroorzaakt de zelfmoordneigingen, dus dat verandert niets aan de strekking van mijn post.
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:48:23 #145
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490188
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

.Maar kan jij het voorstellen dat mensen voor het gemak maar even voor de dood kiezen?
Ja. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet de oplossing is voor welk probleem dan ook.

Nogmaals, dat Kamerling koos voor de dood is zielig maar was niet nodig geweest. Maar goed, voor hetzelfde geld had hij naast depressie de drang een familiedrama te creeeren, dan deed hij het misschien om zijn gezin te beschermen. En dan was het dus vrije wil.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:49:00 #146
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490208
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:48 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik. De depressie veroorzaakt de zelfmoordneigingen, dus dat verandert niets aan de strekking van mijn post.
Maar zelfmoordneigingen hoeven niet te resulteren in dood.
pi_87490213
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:45 schreef Leandra het volgende:

Bij Owen Wilson heb ik daar zo m'n twijfels over, al was het alleen al wegens het "across the street" litteken.
Dat is wel de meest gebruikte plek hoor. Ik twijfel niet.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:50:47 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87490258
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel de meest gebruikte plek hoor. Ik twijfel niet.
Ja, maar het was wel de verkeerde richting.... "down the road" is beduidend effectiever.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:54:09 #149
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490367
Hier een lijstje met enkele celebs die bipolair zijn

http://bipolar.about.com/cs/celebs/a/bl_celebrities.htm
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:56:58 #150
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490459
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:49 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar zelfmoordneigingen hoeven niet te resulteren in dood.
Bij Kamerling, zoals vaak, wel.
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')