ik zei het HEEFT op de site gestaan, en toen de deal niet door ging, stond het er niet meer, en nu weer welquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je bent zo overtuigd van jezelf dus even een linkje daarvan vinden is vast geen probleem.
En; een vriend zit de fucken, maar Whatsapp kost toch niets?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Danku, gefixt. Danku.
Ik heb nu zelf toegevoegd:
www.bitesms.com
hackulo.us
xsellize
Mis ik nog echt goede sources?
En hoe zit het met die multitasking op iOS 4.1?
Is alles wat in dat balkje staat na dubbelklik home-button draaiende? (Dus die kan ik allemaal afsluiten?). Want helaas werken Proswitcher en Backgrounder (nog) niet op iOS 4.1
Whatsapp kost zelf iets om te kopen, maar berichten sturen over whatsapp kost niets.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:31 schreef Saninl het volgende:
[..]
En; een vriend zit de fucken, maar Whatsapp kost toch niets?
Probeer es opnieuw te syncen door je iPhone nog eens aan te sluiten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:41 schreef Teteteterek het volgende:
wtf
bij het syncen van mn apps is er blijkbaar iets fout gegaan..
Ik heb nu opeens 2.2GB aan 'Overige' bestanden.. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
In de handleiding die in het doosje zit?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:56 schreef casper019 het volgende:
kan iemand me vertellen hoe en waar ik mn microsim in moet douwen?
rechterzijkant, midden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:56 schreef casper019 het volgende:
kan iemand me vertellen hoe en waar ik mn microsim in moet douwen?
zit er niet bij lol!!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
In de handleiding die in het doosje zit?
Zegt degene die beweert absoluut NOOIT te jailbreaken. Jailbreaken brengt alleen maar problemen met zich mee als je rootbestanden gaat verwijderen. Dit heeft NIETS met de jailbreak an sich te maken. Dit heeft te maken met domme mensen die lukraak dingen verwijderen met gebruik van iphonebrowser oid.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:56 schreef retorbrapi het volgende:
Dit had precies mijn antwoord kunnen zijn.
Kom op zeg, beweren dat jailbreaken zonder risico en geen extra gezeik met zich meebrengt is gewoon lachwekkend. Dat je als ervaren jailbreaker er geen problemen mee hebt kan, maar dat betekent niet dat niemand er ooit gezeik mee krijgt. Dat is onzin.
Die scenario's van jou hebben meestal een erg hoog deux ex machina-gehalte. Tsunami's worden zeker ook veroorzaakt doordat iemand aan de andere kant van de wereld een scheet laat?quote:Wat dacht je van de nietvermoedende gebruiker die nietsvermoedend zijn iPhone jailbreakt en nietsvermoedend een SSH app installeert en vervolgens nietsvermoedend zijn iPhone gehackt ziet worden? Zonder jailbreak hoef je daar niet bang voor te zijn.
Het enige dat de 4.0.2 update deed, was de jailbreak onmogelijk maken. Geen nieuwe features, geen bugfixes, en de patch was via cydia ook te installeren.quote:En de link tussen "fanboys" en updaten zie ik ook niet helemaal. Er is niks vreemds aan het gelijk willen updaten, al is het maar om nieuwe features te krijgen of bugfixes, of security patches.
Wat dus mogelijk wordt gemaakt door de jailbreak. En dan kan jij zeggen dat het domme mensen zijn, ik noem dat gewoon mensen die er geen verstand van hebben. En die mensen heb je heel veel.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zegt degene die beweert absoluut NOOIT te jailbreaken. Jailbreaken brengt alleen maar problemen met zich mee als je rootbestanden gaat verwijderen. Dit heeft NIETS met de jailbreak an sich te maken. Dit heeft te maken met domme mensen die lukraak dingen verwijderen met gebruik van iphonebrowser oid.
Dat jij in jouw gelijk gelooft maakt het ook niet waar hoor. Het mes snijdt aan twee kanten. En nogmaals, dat jouw vrienden probleemloos een jailbreak gebruiken betekent nog steeds niet dat niemand ooit problemen zal hebben. Ik heb het vaak genoeg gezien bij mij en collega's van mij (ook developers dus), dat apps onvoorspelbaar gedrag vertonen doordat er dankzij een jailbreak met bestanden is geknoeid waar niet geknoeid mee moet worden. En dat hoeft dan niet per se aan de handeling van het jailbreaken zelf te liggen, maar wel aan code die door een jailbreak mogelijk wordt gemaakt. Want met een jailbreak heb je simpelweg geen controle meer, dus je kan in theorie en in de praktijk je hele systeem ermee omver gooien.quote:Je kunt wel lekker blijven geloven in je eigen gelijk. Maar dat je het zelf gelooft, maakt het niet waar. Mijn vrienden zijn stuk voor stuk geen ervaren jailbreakers, en die hebben geen van allen problemen gehad met hun jailbreak, simpelweg omdat ze alleen maar cydia gebruiken om extra's te installeren.
Er is niks deus ex machine aan, het betreffende SSH 'lek' is gewoon een serieus veiligheidsrisico dat mogelijk wordt gemaakt door een jailbreak.quote:[..]
Die scenario's van jou hebben meestal een erg hoog deux ex machina-gehalte. Tsunami's worden zeker ook veroorzaakt doordat iemand aan de andere kant van de wereld een scheet laat?
Door een nogal ernstig lek te patchen, ja. Jij vond het niet vreemd dat een willekeurige website je iPhone kon kraken door er simpelweg naartoe te surfen?quote:[..]
[quote]Het enige dat de 4.0.2 update deed, was de jailbreak onmogelijk maken. Geen nieuwe features, geen bugfixes, en de patch was via cydia ook te installeren.
Die mensen die er geen verstand van hebben, gaan ook niet met iPhonebrowser in rootbestanden zitten kutten. Nonargumenten dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:49 schreef retorbrapi het volgende:
Wat dus mogelijk wordt gemaakt door de jailbreak. En dan kan jij zeggen dat het domme mensen zijn, ik noem dat gewoon mensen die er geen verstand van hebben. En die mensen heb je heel veel.
Dat is echt de grootste onzin.quote:Dat jij in jouw gelijk gelooft maakt het ook niet waar hoor. Het mes snijdt aan twee kanten. En nogmaals, dat jouw vrienden probleemloos een jailbreak gebruiken betekent nog steeds niet dat niemand ooit problemen zal hebben. Ik heb het vaak genoeg gezien bij mij en collega's van mij (ook developers dus), dat apps onvoorspelbaar gedrag vertonen doordat er dankzij een jailbreak met bestanden is geknoeid waar niet geknoeid mee moet worden. En dat hoeft dan niet per se aan de handeling van het jailbreaken zelf te liggen, maar wel aan code die door een jailbreak mogelijk wordt gemaakt. Want met een jailbreak heb je simpelweg geen controle meer, dus je kan in theorie en in de praktijk je hele systeem ermee omver gooien.
Die patch was via cydia ook te installeren.quote:Er is niks deus ex machine aan, het betreffende SSH 'lek' is gewoon een serieus veiligheidsrisico dat mogelijk wordt gemaakt door een jailbreak.
Door een nogal ernstig lek te patchen, ja. Jij vond het niet vreemd dat een willekeurige website je iPhone kon kraken door er simpelweg naartoe te surfen?
Precies. De update 3.1.3 voegde ook niets toe.quote:En je pikt er nu één x.x.1 update uit (die overigens nog best belangrijk was), maar voor andere updates geldt hetzelfde.
Ik kan het wel begrijpen, maar je verdedigt je standpunt met lekke argumenten, om vervolgens weer met andere argumenten te komen als je vastloopt. En ik vind dat het 'gevaar' van jailbreaken zwaar overtrokken wordt. 90% van de mensen die jailbreaken via de simpele tools die er nu zijn, zullen nooit diep genoeg in hun iPhone komen om iets te verkloten. En zelfs in het ergste geval is er de herstel-knop in iTunes.quote:Ik blijf erbij; het levert nou eenmaal gezeik en risico's op, en de kans dat het echt faliekant misgaat zal vast niet heel groot zijn maar hij is er wel, en als gemiddelde gebruiker wil je die risico's niet lopen als het niet nodig is. En voor 95% van de iPhone gebruikers is het niet nodig, dus moet je hun ook geen jailbreak aanpraten. Zodra ze er behoefte aan krijgen kunnen ze het alsnog overwegen, maar tot die tijd kunnen ze het beter niet doen. Er is een reden dat Apple de iPhone heeft dicht getimmerd, dat weet jij ook. En jij staat net als ik positiever tegen iOS dan tegen Android, oa juist vanwege de zorgeloosheid die het OS met zich meebrengt, dus ik vind het vreemd dat je mijn standpunt hierover niet kan begrijpen.
Dat is een aanname. Het is een feit dat een jailbreak het mogelijk maakt, een veiligheidsrisico dus. En het hoeft natuurlijk niet per se de gebruiker zelf te zijn, het kunnen ook third party apps zijn. Omdat er geen controle is.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die mensen die er geen verstand van hebben, gaan ook niet met iPhonebrowser in rootbestanden zitten kutten. Nonargumenten dus.
Wat is de grootste onzin? Dat je je systeem ermee omver kan gooien?quote:[..]
Dat is echt de grootste onzin.
Dat dat deze keer toevallig kon is heel goed, maar dat maakt het belang van updates natuurlijk niet minder groot.quote:[..]
Die patch was via cydia ook te installeren.
Ik kan me niet herinneren wat er in die update zat, maar kom op, je hebt naast 4.0.2 en 3.1.3 wel meer updates hoor..quote:[..]
Precies. De update 3.1.3 voegde ook niets toe.
Andere argumenten? Mijn argumenten zijn de hele tijd hetzelfde gebleven hoor:quote:[..]
Ik kan het wel begrijpen, maar je verdedigt je standpunt met lekke argumenten, om vervolgens weer met andere argumenten te komen als je vastloopt. En ik vind dat het 'gevaar' van jailbreaken zwaar overtrokken wordt. 90% van de mensen die jailbreaken via de simpele tools die er nu zijn, zullen nooit diep genoeg in hun iPhone komen om iets te verkloten. En zelfs in het ergste geval is er de herstel-knop in iTunes.
Nu is dat weer een aanname.. Goed, laten we het erop houden dat alles wat jij zegt een feit is, maar zodra ik het tegendeel beweer, het een aanname is. Dan hoeft er verder niet gediscussiëerd te worden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:19 schreef retorbrapi het volgende:
Dat is een aanname. Het is een feit dat een jailbreak het mogelijk maakt, een veiligheidsrisico dus. En het hoeft natuurlijk niet per se de gebruiker zelf te zijn, het kunnen ook third party apps zijn. Omdat er geen controle is.
Dat doet het wel eigenlijk, aangezien veel updates, buiten de grote die jailbreakers ook doen, in feite alleen maar bedoeld zijn om jailbreaks te patchen.quote:Dat dat deze keer toevallig kon is heel goed, maar dat maakt het belang van updates natuurlijk niet minder groot.
Ga je dit nu zeggen bij elke update die ik noem?quote:Ik kan me niet herinneren wat er in die update zat, maar kom op, je hebt naast 4.0.2 en 3.1.3 wel meer updates hoor..
Ja, want je moet niet denken aan de overweldigende meerderheid, maar aan de uitzonderingquote:Andere argumenten? Mijn argumenten zijn de hele tijd hetzelfde gebleven hoor:
- het levert onnodig risico's en gezeik op
- je kan altijd nog jailbreaken als je het écht nodig blijkt te hebben
En die 10% die wél diep genoeg in hun iPhone komt om iets te verkloten, díe moet je juist beschermen door ze geen jailbreak aan te praten. Want anders gaat het mis.
Nee, sorry. Als je stelt dat niet veel jailbreakers met de rootbestanden gaan rommelen is dat een aanname. Als je stelt dat een jailbreak gebaseerd is op een veiligheidslek is dat een feit.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nu is dat weer een aanname.. Goed, laten we het erop houden dat alles wat jij zegt een feit is, maar zodra ik het tegendeel beweer, het een aanname is. Dan hoeft er verder niet gediscussiëerd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |