Ehhh, ik heb zelf destijds mijn 3G gejailbreaked op de old-skool manier toen jailbreakme.com nog geen feit was. Ik heb alleen nu geen zin meer om er zeeën met tijd in te steken.quote:quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:45 schreef Skv het volgende:
[..]
.. Spijker op zijn kop. Om deze reden moeten ze die jailbreaks weer gewoon net zo moeilijk maken als voorheen. Dan blijven als die onkundigen er af en heb je niet constant domme vragen van mensen die nergens wat van snappen omdat ze te lui zijn zich in te lezen.
Jep dat was mijn redenatie, dank Saninl.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:13 schreef Saninl het volgende:
Lapo:
[..]
Ehhh, ik heb zelf destijds mijn 3G gejailbreaked op de old-skool manier toen jailbreakme.com nog geen feit was. Ik heb alleen nu geen zin meer om er zeeën met tijd in te steken.
Nog niet doen! Bij mij hetzelfde gedaan, en nu kan ik niet meer bellen/gebeld worden!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef Flashbag het volgende:
Ik wil mijn Iphone 3GS ook jailbreaken maar heb met me botte kop 4.1 erop gezetdurf niet te downgraden en weet niet of de jailbreak van nu veilig is
Was het ook nog niet van planquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:26 schreef Saninl het volgende:
[..]
Nog niet doen! Bij mij hetzelfde gedaan, en nu kan ik niet meer bellen/gebeld worden!
Iemand een oplossing? Of alweer herstel nodig?
Ik woon/studeer in België. Buiten de vrienden die ik hier heb, woont iedereen van mijn familie/vrienden in Nederland. Ik heb dus een Nederlands nummer, en sms'en via BiteSMS (dat alleen via Cydia te krijgen is), kost een derde van wat het via Vodafone grenzeloos kost. Over ca. 300-400 smsjes per maand scheelt dat behoorlijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef HostiMeister het volgende:
Snap nog steeds niet waarom je het zou willen, ding werkt ook prima zonder.
En niemand kan mij hier helpen, klotezooi. Dan zal ik vannacht maar weer herstellenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:26 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Was het ook nog niet van planMaar bedankt voor de waarschuwing!
De jailbreak geeft je gewoon simpel weg meer vrijheid om het uiterste uit het apparaat te halen. Standaard is de iPhone heel goed maar met jailbreak nog beter.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik woon/studeer in België. Buiten de vrienden die ik hier heb, woont iedereen van mijn familie/vrienden in Nederland. Ik heb dus een Nederlands nummer, en sms'en via BiteSMS (dat alleen via Cydia te krijgen is), kost een derde van wat het via Vodafone grenzeloos kost. Over ca. 300-400 smsjes per maand scheelt dat behoorlijk.
Daarnaast zijn tweaks als infinidock en shrink leuk, en is draadloos synchroniseren met iTunes via Wifisync echt ideaal.
Ff research doen op iphoneclub.nl of een topic plaatsen, daar weten ze er ALLES van!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:58 schreef Saninl het volgende:
[..]
En niemand kan mij hier helpen, klotezooi. Dan zal ik vannacht maar weer herstellen
Hoezo kan je niet bellen of gebeld worden? Wees eens duidelijkquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:26 schreef Saninl het volgende:
[..]
Nog niet doen! Bij mij hetzelfde gedaan, en nu kan ik niet meer bellen/gebeld worden!
Je hoeft niet perse de héle wiki terug te plaatsen..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:12 schreef Saninl het volgende:
Teruggeplaatst van "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/iPhone"
Aspecten/acties
* Artikel
* Overleg
* Brontekst tonen
* Geschiedenis
....
Jailbreaks van nu zijn prima hoor. Limera1n en Greenpois0n zijn allebei goed.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef Flashbag het volgende:
Ik wil mijn Iphone 3GS ook jailbreaken maar heb met me botte kop 4.1 erop gezetdurf niet te downgraden en weet niet of de jailbreak van nu veilig is
Haha ik zal er eens naar kijkenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:36 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Jailbreaks van nu zijn prima hoor. Limera1n en Greenpois0n zijn allebei goed.
Volgens mij moet je opnieuw unlocken, maar ik weet het ook niey precies. Zelf heb ik t-mobile iphone, met unlock want abo gaat pas over 1,5 maand in. Ik wacht nog wel met updaten, totdat alles goed werktquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:26 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dat kun jij beter bepalen dan ikquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hmmmm....jailbreaken of niet? Of beter gezegd: MyWi gebruiken of niet?
Installeer dan whatsappquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik woon/studeer in België. Buiten de vrienden die ik hier heb, woont iedereen van mijn familie/vrienden in Nederland. Ik heb dus een Nederlands nummer, en sms'en via BiteSMS (dat alleen via Cydia te krijgen is), kost een derde van wat het via Vodafone grenzeloos kost. Over ca. 300-400 smsjes per maand scheelt dat behoorlijk.
Ik zie het nut eigenlijk ook niet zo in; de enige reden die ik kan bedenken is om via MyWi mijn iPhone 3G verbinding te delen als ik bij mijn vriendin ben. Verder heb ik overal wel WiFi toegang. En aangezien mijn gekochte Navigon>TomTom, heb ik ook geen verdere software behoeften voor mijn iPhone.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kun jij beter bepalen dan ikMijn vorige iPhone had een jailbreak, maar eigenlijk heb ik die alleen voor de unlock gebruik. Deze gaat dus niet eens meer een jailbreak krijgen.
Wat is daar interesting aan?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:04 schreef SuperKaasNacho het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)11-in-nederland.html
Oeh interesting
Maakt hierbij de baseband nog uit of maakt dat niet uit?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:35 schreef Flashbag het volgende:
Heb mijn Iphone gejailbreaked met Limera1n en het werkt perfect!
Zoals ik zegquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoezo kan je niet bellen of gebeld worden? Wees eens duidelijk.
Waar heb je je 3GS vandaan? Gewoon T-Mobile?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:46 schreef Saninl het volgende:
[..]
Zoals ik zeg. Er staat gewoon: No service in beeld linksboven..
Belgie, simlockvrij. Vodafone.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar heb je je 3GS vandaan? Gewoon T-Mobile?
Doe een restore. Gewoon op "Herstellen" klikken in iTunes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:52 schreef Saninl het volgende:
[..]
Belgie, simlockvrij. Vodafone.
Hiervoor nooit problemen gehad
(ik hoop zo dat iemand mij kan helpen aan weer contact)
Ja, oke. Nogmaals dusquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Doe een restore. Gewoon op "Herstellen" klikken in iTunes.
Als je je iPhone een andere naam geeft, weet je zeker dat ie een nieuwe reservekopie maakt naast de bestaande, dan kun je kiezen welke je terug zet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef Saninl het volgende:
Edit: Ze vragen of ik een reservekopie wil maken. wordt die dan over de oude reservekopie heen opgeslagen?? dan wil ik het namelijk niet, want deze is dus niet meer goed.. en op mijn oude heb ik tenminste nog verbinding (wel verouderde settings, maar das nog minder erg).. Wordt hij los neergezet, dan is er niets negatiefs aan..
Apps vind je in de App Store, meer hoef je in principe niet te weten. Jailbreaken raad ik je af.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:17 schreef casper019 het volgende:
ik krijg morgen waarschijnlijk mn iphone 4
wat is jailbreaken enzo?
wat moet ik allemaal weten om top van mn iphone te kunnen genieten?
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:32 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Apps vind je in de App Store, meer hoef je in principe niet te weten. Jailbreaken raad ik je af.
Gratis apps binnenhalen is niet het enige wat je kan doen met een jailbreak. En waarom zou je het hem afraden?quote:
Het brengt een hoop gezeik met zich mee en voor de meeste gebruikers heeft het geen toegevoegde waarde. De kracht van de iPhone is juist dat alles gewoon "werkt" en simpel is, met een jailbreak doe je dat teniet vind ik.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:21 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Gratis apps binnenhalen is niet het enige wat je kan doen met een jailbreak. En waarom zou je het hem afraden?
Het brengt 0,0 gezeik met zich mee. Het isklikken op een knop en wat kleine handelingetjes eventueel en klaar. En of het een toegevoegde waarde is dat moetiedereen voor zichzelf bepalen, dat verschilt per persoon. Maar ook met jailbreak werkt alles en is alles simpel. Je kunt er alleen nog meer uithalen met een jailbreak, het gebruikersgemak nog hoger te maken. Hoef je dat niet, of wil je dat niet, prima dan doe je het niet. Enbevalt het je niet dan kun je hem gewoon altijd herstellen alsof er niks is gebeurd.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:28 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het brengt een hoop gezeik met zich mee en voor de meeste gebruikers heeft het geen toegevoegde waarde. De kracht van de iPhone is juist dat alles gewoon "werkt" en simpel is, met een jailbreak doe je dat teniet vind ik.
- de handeling van het jailbreaken zelf. Voor jou en mij een eitje, voor mensen die er 0,0 verstand van hebben onnodig werkquote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Het brengt 0,0 gezeik met zich mee. Het isklikken op een knop en wat kleine handelingetjes eventueel en klaar. En of het een toegevoegde waarde is dat moetiedereen voor zichzelf bepalen, dat verschilt per persoon. Maar ook met jailbreak werkt alles en is alles simpel. Je kunt er alleen nog meer uithalen met een jailbreak, het gebruikersgemak nog hoger te maken. Hoef je dat niet, of wil je dat niet, prima dan doe je het niet. Enbevalt het je niet dan kun je hem gewoon altijd herstellen alsof er niks is gebeurd.
Ja, lijkt me vanzelfsprekens dat je alle benodigde kabels krijgt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:46 schreef casper019 het volgende:
krijg je bij het pakket dat je bij je iphone zit ook kabels om de iphone met je pc te verbinden?
en kan je als je niet jailbreaked ook itones en games en filmpies erop zetten>??
Hoax zeker?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:46 schreef casper019 het volgende:
krijg je bij het pakket dat je bij je iphone zit ook kabels om de iphone met je pc te verbinden?
en kan je als je niet jailbreaked ook itones en games en filmpies erop zetten>??
en hoezo? uitleg aubquote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:51 schreef Baghdaddy het volgende:
Btw, ik zou voor jailbreaken gaan, casper.
Ga jailbreaken en doe alles via SHSH.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:46 schreef casper019 het volgende:
Ja, als je niets aan de instellingen verandert gaat dit automatisch. En ik ben het met retorbrapi eens: jailbreaken is niet altijd nodig. Het is een stuk makkelijker zonder en af en toe 79 cent uitgeven aan een programma of game is wordt je ook niet arm van, als het goed isquote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:29 schreef casper019 het volgende:
[..]
ja maar als je games via de computer download kan je die dan ook op je iphone zetten via een kabel?
Wat denk je nou zelf?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:29 schreef casper019 het volgende:
[..]
en hoezo? uitleg aub
Ja, lijkt me vanzelfsprekens dat je alle benodigde kabels krijgt.
Filmpjes kan je altijd d.m.v USB verbinding op je iPhone zetten. En games (gratis en betaalde) kan je via de App Store op je toestel halen, geen kabels nodig in dat geval.
ja maar als je games via de computer download kan je die dan ook op je iphone zetten via een kabel?
En dat zou je willen, omdat..? Tenzij je een apple fanboy bent, is niet elke update het waard om meteen te moeten doen. De 4.0.2 update deed ook geen reet, behalve jailbreaken zelf onmogelijk maken. Met updaten kun je best een maandje wachten tot de nieuwe jailbreak er is.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 03:25 schreef retorbrapi het volgende:
- de handeling van het jailbreaken zelf. Voor jou en mij een eitje, voor mensen die er 0,0 verstand van hebben onnodig werk[/qote]
Dit is aan die mensen zelf om te bepalen, niet aan jou.
[quote]
- je kan je iPhone niet meer zomaar updaten.
Ik jailbreak al ruim twee jaar en heb nog NOOIT last hiervan gehad. De enige apps die op een zeldzaam moment willen weigeren te werken, zijn bepaalde gecrackte apps. Apps die ik van de appstore gekocht heb, werken gewoon. Die hebben niets met de jailbreak te maken.quote:- apps kunnen minder goed, of in extreme gevallen helemaal niet werken
"een tijdje geleden"? Niet in de afgelopen twee jaar, want ik heb elke iPhone van mijn vrienden in die tijd gejailbreakt en niemand heeft hier last van gehad.quote:- het systeem kan last krijgen van fouten. Ik weet nog dat een tijdje geleden sommige jailbreakers opeens geen apps uit de App Store konden downloaden.
Voor een groot deel, ja. Maar dat betekent niet dat jailbreaken de ervaring niet nog beter kan maken. SBsettings voegt een hoop simpel gebruiksgemak toe, en mensen vinden Winterboard een leuk programma om hun iPhone te tweaken. Met wifisync kun je synchroniseren met iTunes zonder je iPhone aan een kabeltje te moeten hangenquote:0,0 gezeik is dus gewoon niet waar. En dat je met een jailbreak het gebruiksgemak kan vergroten is ook niet per definitie zo. Het gebruiksgemak van de iPhone komt voor een groot deel juist door de simpelheid van het OS en de interface.
Dan moet jij dat vooral doen. Maar ga dan geen onzin verzinnen en doen alsof jailbreaken een gevaarlijke handeling is waarmee je je iPhone onherroepelijk schade toebrengt.quote:Ik raad jailbreaken dus gewoon af. Mocht dingetje uiteindelijk toch de behoefte krijgen om dingen te willen aanpassen of weet-ik-het, dan is een jailbreak altijd nog een optie, maar ik zou een jailbreak zo lang mogelijk vermijden.
flash en mywi. zonder die dingen vind ik mijn iphone essentiele functies missen. al ben ik over frash niet helemaal tevreden, maar het is beter dan niks.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef HostiMeister het volgende:
Snap nog steeds niet waarom je het zou willen, ding werkt ook prima zonder.
Het wordt een béétje vermoeiend om iedere discussie die met Apple te maken heeft dat fanboy-argument weer aan te halen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En dat zou je willen, omdat..? Tenzij je een apple fanboy bent
Het zou de discussie ten goede komen als je dat dan gewoon negeert en een antwoord probeert te geven op de vraag, in plaats van over een woordje te struikelen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:23 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt een béétje vermoeiend om iedere discussie die met Apple te maken heeft dat fanboy-argument weer aan te halen.
Tuurlijk kan dat. Maar ga dan niet lopen doen alsof jailbreaken onveilig is. En bovendien kun je ook nu jailbreaken zonder er iets mee te doen, in plaats van een half jaar wachten, besluiten dat je toch wilt jailbreaken, en er vervolgens achterkomen dat de nieuwe update de jailbreak heeft gepatcht.quote:Verder kan jailbreaken handig zijn maar is het niet voor iedereen nodig. Ik denk dat in dit geval, bij iemand die nog geen ervaring heeft met iPhones en nog flink aan het zoeken is hoe alles precies werkt, een jailbreak best nog even achterwege kan blijven. Als hij over een paar maanden meer ervaring heeft met z'n iPhone en dingen blijkt te missen kan het altijd nog.
Dit had precies mijn antwoord kunnen zijnquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En dat zou je willen, omdat..? Tenzij je een apple fanboy bent, is niet elke update het waard om meteen te moeten doen. De 4.0.2 update deed ook geen reet, behalve jailbreaken zelf onmogelijk maken. Met updaten kun je best een maandje wachten tot de nieuwe jailbreak er is.
[..]
Ik jailbreak al ruim twee jaar en heb nog NOOIT last hiervan gehad. De enige apps die op een zeldzaam moment willen weigeren te werken, zijn bepaalde gecrackte apps. Apps die ik van de appstore gekocht heb, werken gewoon. Die hebben niets met de jailbreak te maken.
[..]
"een tijdje geleden"? Niet in de afgelopen twee jaar, want ik heb elke iPhone van mijn vrienden in die tijd gejailbreakt en niemand heeft hier last van gehad.
[..]
Voor een groot deel, ja. Maar dat betekent niet dat jailbreaken de ervaring niet nog beter kan maken. SBsettings voegt een hoop simpel gebruiksgemak toe, en mensen vinden Winterboard een leuk programma om hun iPhone te tweaken. Met wifisync kun je synchroniseren met iTunes zonder je iPhone aan een kabeltje te moeten hangen
En het is leuk dat Apple nu betere, alternatieve browsers toelaat in de appstore, maar Safari is nog steeds de primaire browser, waarin links uit emails ed geopend worden. Dankzij browser changer uit Cydia is Perfect Browser nu mijn default browser.
[..]
Dan moet jij dat vooral doen. Maar ga dan geen onzin verzinnen en doen alsof jailbreaken een gevaarlijke handeling is waarmee je je iPhone onherroepelijk schade toebrengt.
Het zou de discussie óók ten goede komen als je dat soort loze beschuldigingen gewoon achterwege laat zodat er ook niets te negeren valt. Verder heb ik zowel eerder in dit topic als in dezelfde post al mijn mening over jailbreaken gegeven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het zou de discussie ten goede komen als je dat dan gewoon negeert en een antwoord probeert te geven op de vraag, in plaats van over een woordje te struikelen.
Nou ja, jailbreaken is natuurlijk ook minder veilig dan niet jailbreaken. Als je zelf wat meer oplet is er uiteraard niets aan de hand, maar de kans dat je per ongeluk een keer te vroeg op updaten (of 'ja') klikt en met een tijdelijk onbruikbare iPhone zit blijft gewoon aanwezig.quote:Tuurlijk kan dat. Maar ga dan niet lopen doen alsof jailbreaken onveilig is.
Ik heb de mijne al met een KPN abbo, leverde gewoon een microsimquote:
Kon met mijn 3.1.2 jailbreak wel. Dus ik neem aan met nieuwere versies ook wel.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef Netsplitter het volgende:
Kan tethering nou wel of niet met een gejailbreakte iPhone??
Dat zou voor mij de enige reden zijn om 'm te jailbreaken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Kon met mijn 3.1.2 jailbreak wel. Dus ik neem aan met nieuwere versies ook wel.
Vooral op de man blijven reageren en de vraag ontwijken. Goed bezig jongen!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
Het zou de discussie óók ten goede komen als je dat soort loze beschuldigingen gewoon achterwege laat zodat er ook niets te negeren valt. Verder heb ik zowel eerder in dit topic als in dezelfde post al mijn mening over jailbreaken gegeven.
Dit is echt een nonargument. Waarom zou je iPhone onbruikbaar worden als je hem "per ongeluk" update? Of doel je nu op iPhone die simlockvrij gemaakt zijn dmv jailbreak? Zouden die niet ook onbruikbaar zijn als je ze niet jailbreak? Dat argument slaat dus nergens op.quote:Nou ja, jailbreaken is natuurlijk ook minder veilig dan niet jailbreaken. Als je zelf wat meer oplet is er uiteraard niets aan de hand, maar de kans dat je per ongeluk een keer te vroeg op updaten (of 'ja') klikt en met een tijdelijk onbruikbare iPhone zit blijft gewoon aanwezig.
Nee, de 32GB iPhone krijg je er gratis bij.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:14 schreef Estolan het volgende:
Hou me op de hoogte: iPhone 4 16GB Zwart
gaan ze dan alleen de 16GB leveren????
Ja, want mensen met een andere mening wegzetten als fanboy is helemaal niet op de man spelen. Verder heb ik iedere keer gewoon antwoord gegeven dus je opmerking over ontwijken slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Vooral op de man blijven reageren en de vraag ontwijken. Goed bezig jongen!
Ik zeg helemaal nergens dat je meteen moet willen updaten. Ik zeg alleen dat jailbreaken niet voor iedereen nodig is. Jij vindt het onmisbaar, ik kan prima zonder. Moet kunnen, toch? Waarom zou iedereen perse moeten willen jailbreaken?quote:Nog een keer dan maar: waarom zou je per se meteen willen updaten?
Nee, ook zonder simlockvrij maken kun je in de problemen komen.quote:Dit is echt een nonargument. Waarom zou je iPhone onbruikbaar worden als je hem "per ongeluk" update? Of doel je nu op iPhone die simlockvrij gemaakt zijn dmv jailbreak?
Vooral doorgaan. Misschien moet je wat aan je leesvaardigheid doen. Ik zet niemand als fanboy weg omdat hij een andere mening heeft. Ik zei dat blind updaten zonder na te denken of de update wel zin heeft wat weg heeft van fanboy handelingen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:43 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, want mensen met een andere mening wegzetten als fanboy is helemaal niet op de man spelen. Verder heb ik iedere keer gewoon antwoord gegeven dus je opmerking over ontwijken slaat echt nergens op.
Niet, maar het werd als argument tegen jailbreaken gegeven dat je niet meer zomaar kunt updaten. En dat is een nonargument, want waarom zou je per se moeten updaten op de dag dat de update uitkomt?quote:Ik zeg helemaal nergens dat je meteen moet willen updaten. Ik zeg alleen dat jailbreaken niet voor iedereen nodig is. Jij vindt het onmisbaar, ik kan prima zonder. Moet kunnen, toch? Waarom zou iedereen perse moeten willen jailbreaken?
Leuk, maar dat is niet wat je zei. En jailbreaken heeft vrijwel GEEN risico, helemaal niet voor degenen die maar beperkte kennis hebben van wat ze doen, want die passen zelf geen dingen aan in de bestanden van de iPhone. Daarbij zei jij dat je, als je jailbreakt, de functionaliteit van je iPhone verliest als je 'per ongeluk' update. En dat slaat echt helemaal nergens op. Dat argument gaat alleen op als je op je jailbreak rekent voor unlock, en in dát geval is jailbreak geen optie maar noodzaak, dus gaat je argument alsnog de plee in.quote:Nee, ook zonder simlockvrij maken kun je in de problemen komen.
Maar dan heb jij nu nog een 3Gs? Of hoe ben je aan de 4 gekomen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik heb de mijne al met een KPN abbo, leverde gewoon een microsim
De klantenservice is in ieder geval absurd slecht.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:05 schreef Agiath het volgende:
Leuk dat er meer providers zijn, maar is Vodaphone wat? Ik wil namelijk nooit meer terug naar dat gare KPN
Het is om te beginnen Vodafone. Pas een jaar of 30.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:05 schreef Agiath het volgende:
Leuk dat er meer providers zijn, maar is Vodaphone wat? Ik wil namelijk nooit meer terug naar dat gare KPN
Wat is er mis met KPN dan?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:05 schreef Agiath het volgende:
En ik zeg dat dat een onzinnig argument is. Blind updaten zonder nadenken is eerder wat de gemiddelde gebruiker doet, alleen maar op 'ja' of 'next next next' klikken want 'het zal wel goed zijn'.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik zet niemand als fanboy weg omdat hij een andere mening heeft. Ik zei dat blind updaten zonder na te denken of de update wel zin heeft wat weg heeft van fanboy handelingen.
Dat heb ik dan ook nergens gezegd. Ik zei alleen:quote:Niet, maar het werd als argument tegen jailbreaken gegeven dat je niet meer zomaar kunt updaten. En dat is een nonargument, want waarom zou je per se moeten updaten op de dag dat de update uitkomt?
Je ziet mij verder nergens zeggen dat je altijd perse op dag 1 moet updaten, of wat dan ook.quote:Verder kan jailbreaken handig zijn maar is het niet voor iedereen nodig.
Dat is precies wat ik zei. Je kunt functionaliteit missen als je een telefoon met jailbreak per ongeluk een officiële update geeft. En omdat het allemaal niet officieel is heb je ook geen idee wàt er precies mis kan gaan, bij iedere update weer. Natuurlijk, als je zelf ook maar een beetje goed oplet en ook maar een beetje nadenkt over wat je moet doen zal het allemaal wel goed gaan. Maar je kunt simpelweg niet beweren dat er geen enkel risico aan zit.quote:Leuk, maar dat is niet wat je zei.
Ik zit al meer dan 10 jaar bij hi en het bevalt me dikke prima!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:12 schreef Neelix het volgende:
[..]
Wat is er mis met KPN dan?
Ik ben niet heel erg te spreken over het netwerk van T-Mobile, dus ik wil volgend jaar als mijn contract afloopt wel wat anders...dus ben wel benieuwd naar ervaringen met Vodafone en KPN.
Als het wat sneller is dan EDGE vind ik het prima. 3G dekking overal is veel belangrijker.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:20 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik zit al meer dan 10 jaar bij hi en het bevalt me dikke prima!
Enige is dat vodafone sneller internet schijnt te hebben.
Als je nou nog 20 keer herhaalt dat je dat niet gezegd hebt, in plaats van gewoon antwoord te geven, is dat inderdaad héél bevorderlijk voor de discussie.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:18 schreef De_Hertog het volgende:
Tsja, ik mag niet herhalen dat ik het niet gezegd heb maar jij blijft maar zeggen dat ik de vraag 'waarom zou je altijd moeten willen updaten' moet beantwoorden. Ik zeg niet dat je altijd moet willen updaten, ik zeg alleen dat je niet altijd moet willen jailbreaken. Waarmee ik overigens niet zeg dat je NOOIT moet jailbreaken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als je nou nog 20 keer herhaalt dat je dat niet gezegd hebt
Need coffee...ik bedoel GPRS.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:38 schreef Skv het volgende:
..en dat terwijl we in Nederland niet eens EDGE hebben.
Zonder Simlockquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:06 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Maar dan heb jij nu nog een 3Gs? Of hoe ben je aan de 4 gekomen?
Laat ik even proberen me in deze discussie te mengen en heel duidelijk te zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als je nou nog 20 keer herhaalt dat je dat niet gezegd hebt, in plaats van gewoon antwoord te geven, is dat inderdaad héél bevorderlijk voor de discussie.
En de ENIGE functionaliteit die je kwijtraakt bij updaten, is jailbreakfunctionaliteit, wat je zonder te jailbreaken sowieso niet hebt. Het is dus wel degelijk een NONargument.
"niet jailbreaken!"
"waarom niet?"
"dan kun je functionaliteit kwijtraken!"
"welke functionaliteit"
"de functionaliteit die je erbij krijgt door te jailbreaken"
"..."
Helemaal mee eens. Zoals ik al zei, ik zeg niet dat niemand moet willen jailbreaken, ik zeg alleen dat het niet voor iedereen is. En dat het onzin is om 'fanboys' hierbij te betrekkenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:08 schreef Neelix het volgende:
[..]
Wat ik daar mee wil zeggen is dat er een duidelijk publiek is voor jailbreaking. Je moet weten waar je mee bezig bent. Het kan best zijn dat jij in de afgelopen twee jaar geen enkel probleem hebt gehad, maar er zijn wel degelijk problemen geweest met het jailbreaken.
Dat kunnen kleine cosmetische issues zijn (corrupte image bij het booten na jailbreakme.com), maar ook grotere dingen als onstabiele apps, of zelfs crashende phones. Daarom is het niet voor iedereen.
Precies, ik heb geen zin om al mijn horrorverhalen op te schrijven erover, maar ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De klantenservice is in ieder geval absurd slecht.
Neequote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:38 schreef casper019 het volgende:
raden jullie btw aan iets van een case te kopen bij je iphone??
zijn wel 30 euries die dingen.. maar als het goed/nodig is vind ik het geen problemeem
Angry Birdsquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:42 schreef casper019 het volgende:
zijn er dingen die er wel handig zijn bij te kopen naast het stnadaard pakketje?
Hopelijk heb je zelf geen bedrijf. Dit is nu verre van een faal actie.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een faalcommunicatie van Vodafone en KPN. Ja, leuk dat ze de iPhone 4 gaan leveren, maar geef dan ook aan wanneer. Is dat nou zo lastig? Roep dan niks...
Uiteraard had ik dat zelf kunnen bedenken ja. Maar waarom moet het 'maanden' na aankondiging gaan duren voordat ze dat ding eindelijk gaan leven? Tegen die tijd is de iPhone 5 al bijna aangekondigdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hopelijk heb je zelf geen bedrijf. Dit is nu verre van een faal actie.
Er zijn genoeg mensen die weg willen bij t-mobile (steekt hand op) of die hopen op een scherpe aanbieding.
Die wachten dus nu misschien wel. Elke dag dat ze wachten is winst voor KPN en Vodafone.
Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Waar staat maanden?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Uiteraard had ik dat zelf kunnen bedenken ja. Maar waarom moet het 'maanden' na aankondiging gaan duren voordat ze dat ding eindelijk gaan leven? Tegen die tijd is de iPhone 5 al bijna aangekondigd
quote:KPN gaat de iPhone opnemen in zijn regulier assortiment in Nederland. KPN zal binnenkort zowel de iPhone 4 als de iPhone 3GS versie van het populaire toestel gaan voeren. Voorheen was de verkoop van het toestel voorbehouden aan één operator in Nederland.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waar staat maanden?![]()
Er staat letterlijk binnenkort bij de KPN.
[..]
En in het persbericht staat het anders. Incompleet twitterbericht.quote:
quote:Vodafone Nederland gaat de komende maanden de iPhone 4 lanceren, de dunste smartphone in de wereld met de hoogste resolutie display ooit gebouwd in een telefoon. Voor meer informatie over iPhone 4, ga naar:
Daar wordt dus ook over maanden gesproken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
En in het persbericht staat het anders. Incompleet twitterbericht.
http://www.vodafone.nl/sh(...)/iphone/cat41410004/
[..]
Ja er staat dat ze de komende maanden gaan uitrollen. Je kan toch wel lezen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar wordt dus ook over maanden gesproken.
Eh, nee. Dit verhaal slaat nergens op, sorryquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:28 schreef Estolan het volgende:
Ze gingen toch zowieso dit jaar allemaal de 3GS voeren ( dat nieuws is al een paar maanden oud )
en daarna zou je 4 komen, en die komt volgens mij dan pas ergens begin 2011 ( want ik gok erop dat ze eerst de ingekocgte 3GS kwijt willen alvorens de 4 te leveren )
Dit is echt onzin hoor. Het enige wat ik weet is dat Vodafone via een "onafhankelijke partner" de 3GS verkoopt. Maar dit is allemaal grijze import uit landen waar de iPhone simlockvrij verkocht wordt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:32 schreef Estolan het volgende:
Over dat 3GS nieuws stond al veel erder een artikel dat KPN en Voda dit gingen doen
Oftewel die zullen er heus al zijn, en de 4 komt dan altijd na introductie van 3GS ( dat stond ook in het artikel )
Mij boeit het allemaal geen hol
DATALIMIET!
Het is geen oud nieuws het is nieuw. Dit zijn de eerste officiële berichten. Roddels doen er niet toe die zijn er al sinds de iPhone 1.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:41 schreef Estolan het volgende:
Het is gewoon al oud nieuws dat de 3GS uit zou komen bij andere providers, dat de 4 serie nu komt is ook dan niet zo gek
maarja eerst zien, dan geloven
Dit nieuws is meer een marketing truuk om te kijken hoeveel mensen er dan interesse in hebben ( dus die zich aanmelden voor updates )
zo begon Tmobile vroeger ook
Dit is voor het eerst sinds de geschiedenis van de mensheid dat er een bericht is over de officiële verkoop van iPhones via Vodafone en KPN. Groot nieuws dus. Je kan niet de Hi-winkel binnenlopen en met een 3GS/4 de winkel weer verlaten, binnenkort kan dat wel.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:41 schreef Estolan het volgende:
Het is gewoon al oud nieuws dat de 3GS uit zou komen bij andere providers, dat de 4 serie nu komt is ook dan niet zo gek
maarja eerst zien, dan geloven
Dit nieuws is meer een marketing truuk om te kijken hoeveel mensen er dan interesse in hebben ( dus die zich aanmelden voor updates )
zo begon Tmobile vroeger ook
Dit had precies mijn antwoord kunnen zijnquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:08 schreef Neelix het volgende:
[..]
Laat ik even proberen me in deze discussie te mengen en heel duidelijk te zijn.
Het gaat er volgens mij om waarom je wel of niet meteen zou updaten, en dan vooral gerelateerd aan mogelijkheid tot jailbreaken.
Het lijkt me vrij duidelijk dat de meeste mensen hier in dit topic verstand hebben van de iPhone. Die begrijpen dat er consequenties kunnen zijn aan het jailbreaken. Als bepaalde dingen niet meer goed werken, of bepaalde apps het niet goed doen, dan weten ze waar ze de oorzak kunnen vinden.
Er zijn genoeg mensen die hun iphone jailbreaken, volladen met allerlei apps van de appstore en van cydia en dan gaan roepen dat hun tethering het niet meer doet en dan de schuld geven aan Apple voor de nieuwe update ofzo.
Wat ik daar mee wil zeggen is dat er een duidelijk publiek is voor jailbreaking. Je moet weten waar je mee bezig bent. Het kan best zijn dat jij in de afgelopen twee jaar geen enkel probleem hebt gehad, maar er zijn wel degelijk problemen geweest met het jailbreaken.
Dat kunnen kleine cosmetische issues zijn (corrupte image bij het booten na jailbreakme.com), maar ook grotere dingen als onstabiele apps, of zelfs crashende phones. Daarom is het niet voor iedereen.
het heeft zelfs een keer bij KPN op de site gestaan, alleen toen ging de deal met Apple niet door, nu heeft Apple ze zelf benaderdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is geen oud nieuws het is nieuw. Dit zijn de eerste officiële berichten. Roddels doen er niet toe die zijn er al sinds de iPhone 1.
Je bent zo overtuigd van jezelf dus even een linkje daarvan vinden is vast geen probleem.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
het heeft zelfs een keer bij KPN op de site gestaan, alleen toen ging de deal met Apple niet door, nu heeft Apple ze zelf benaderd
sorry hoor
oud nieuws wat nu weer nieuw nieuws geworden is
Dit is echt onzinquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
het heeft zelfs een keer bij KPN op de site gestaan, alleen toen ging de deal met Apple niet door, nu heeft Apple ze zelf benaderd
sorry hoor
oud nieuws wat nu weer nieuw nieuws geworden is
Ja, je hebt een typefout gemaakt bij het invoeren van dit repo. Het adres is cydia.hackulo.usquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:15 schreef Saninl het volgende:
Ik krijg alleen een foutmelding bij Cydia (bij elke keer opstarten):
---------------------------------
Error: Refreshing Data
CPG error: http"//cydia.hackulos.us./ Release: The follwing signatures were invalid: NODATA 1 NODATA 2
Failed to fetch http://cydia.hackulos.us/.Packages.bz2 Sub-process /bin/bzip2 returned an error code (2)
Some index files failed to download. they have been ignored. or old ones used instead.
---------------------------------
Wat kan ik daartegen doen?
Overigens is het een gewone melding in zo'n gewoon venster (iPhone style). Ik kan daarbij op Okay drukken, en ik kan gewoon Cydia in.. Maar er zal toch wel iets verkeerd zitten?
Danku, gefixt. Danku.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:21 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ja, je hebt een typefout gemaakt bij het invoeren van dit repo. Het adres is cydia.hackulo.us
ik zei het HEEFT op de site gestaan, en toen de deal niet door ging, stond het er niet meer, en nu weer welquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je bent zo overtuigd van jezelf dus even een linkje daarvan vinden is vast geen probleem.
En; een vriend zit de fucken, maar Whatsapp kost toch niets?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Danku, gefixt. Danku.
Ik heb nu zelf toegevoegd:
www.bitesms.com
hackulo.us
xsellize
Mis ik nog echt goede sources?
En hoe zit het met die multitasking op iOS 4.1?
Is alles wat in dat balkje staat na dubbelklik home-button draaiende? (Dus die kan ik allemaal afsluiten?). Want helaas werken Proswitcher en Backgrounder (nog) niet op iOS 4.1
Whatsapp kost zelf iets om te kopen, maar berichten sturen over whatsapp kost niets.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:31 schreef Saninl het volgende:
[..]
En; een vriend zit de fucken, maar Whatsapp kost toch niets?
Probeer es opnieuw te syncen door je iPhone nog eens aan te sluiten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:41 schreef Teteteterek het volgende:
wtf
bij het syncen van mn apps is er blijkbaar iets fout gegaan..
Ik heb nu opeens 2.2GB aan 'Overige' bestanden.. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
In de handleiding die in het doosje zit?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:56 schreef casper019 het volgende:
kan iemand me vertellen hoe en waar ik mn microsim in moet douwen?
rechterzijkant, midden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:56 schreef casper019 het volgende:
kan iemand me vertellen hoe en waar ik mn microsim in moet douwen?
zit er niet bij lol!!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
In de handleiding die in het doosje zit?
Zegt degene die beweert absoluut NOOIT te jailbreaken. Jailbreaken brengt alleen maar problemen met zich mee als je rootbestanden gaat verwijderen. Dit heeft NIETS met de jailbreak an sich te maken. Dit heeft te maken met domme mensen die lukraak dingen verwijderen met gebruik van iphonebrowser oid.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:56 schreef retorbrapi het volgende:
Dit had precies mijn antwoord kunnen zijn.
Kom op zeg, beweren dat jailbreaken zonder risico en geen extra gezeik met zich meebrengt is gewoon lachwekkend. Dat je als ervaren jailbreaker er geen problemen mee hebt kan, maar dat betekent niet dat niemand er ooit gezeik mee krijgt. Dat is onzin.
Die scenario's van jou hebben meestal een erg hoog deux ex machina-gehalte. Tsunami's worden zeker ook veroorzaakt doordat iemand aan de andere kant van de wereld een scheet laat?quote:Wat dacht je van de nietvermoedende gebruiker die nietsvermoedend zijn iPhone jailbreakt en nietsvermoedend een SSH app installeert en vervolgens nietsvermoedend zijn iPhone gehackt ziet worden? Zonder jailbreak hoef je daar niet bang voor te zijn.
Het enige dat de 4.0.2 update deed, was de jailbreak onmogelijk maken. Geen nieuwe features, geen bugfixes, en de patch was via cydia ook te installeren.quote:En de link tussen "fanboys" en updaten zie ik ook niet helemaal. Er is niks vreemds aan het gelijk willen updaten, al is het maar om nieuwe features te krijgen of bugfixes, of security patches.
Wat dus mogelijk wordt gemaakt door de jailbreak. En dan kan jij zeggen dat het domme mensen zijn, ik noem dat gewoon mensen die er geen verstand van hebben. En die mensen heb je heel veel.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zegt degene die beweert absoluut NOOIT te jailbreaken. Jailbreaken brengt alleen maar problemen met zich mee als je rootbestanden gaat verwijderen. Dit heeft NIETS met de jailbreak an sich te maken. Dit heeft te maken met domme mensen die lukraak dingen verwijderen met gebruik van iphonebrowser oid.
Dat jij in jouw gelijk gelooft maakt het ook niet waar hoor. Het mes snijdt aan twee kanten. En nogmaals, dat jouw vrienden probleemloos een jailbreak gebruiken betekent nog steeds niet dat niemand ooit problemen zal hebben. Ik heb het vaak genoeg gezien bij mij en collega's van mij (ook developers dus), dat apps onvoorspelbaar gedrag vertonen doordat er dankzij een jailbreak met bestanden is geknoeid waar niet geknoeid mee moet worden. En dat hoeft dan niet per se aan de handeling van het jailbreaken zelf te liggen, maar wel aan code die door een jailbreak mogelijk wordt gemaakt. Want met een jailbreak heb je simpelweg geen controle meer, dus je kan in theorie en in de praktijk je hele systeem ermee omver gooien.quote:Je kunt wel lekker blijven geloven in je eigen gelijk. Maar dat je het zelf gelooft, maakt het niet waar. Mijn vrienden zijn stuk voor stuk geen ervaren jailbreakers, en die hebben geen van allen problemen gehad met hun jailbreak, simpelweg omdat ze alleen maar cydia gebruiken om extra's te installeren.
Er is niks deus ex machine aan, het betreffende SSH 'lek' is gewoon een serieus veiligheidsrisico dat mogelijk wordt gemaakt door een jailbreak.quote:[..]
Die scenario's van jou hebben meestal een erg hoog deux ex machina-gehalte. Tsunami's worden zeker ook veroorzaakt doordat iemand aan de andere kant van de wereld een scheet laat?
Door een nogal ernstig lek te patchen, ja. Jij vond het niet vreemd dat een willekeurige website je iPhone kon kraken door er simpelweg naartoe te surfen?quote:[..]
[quote]Het enige dat de 4.0.2 update deed, was de jailbreak onmogelijk maken. Geen nieuwe features, geen bugfixes, en de patch was via cydia ook te installeren.
Die mensen die er geen verstand van hebben, gaan ook niet met iPhonebrowser in rootbestanden zitten kutten. Nonargumenten dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:49 schreef retorbrapi het volgende:
Wat dus mogelijk wordt gemaakt door de jailbreak. En dan kan jij zeggen dat het domme mensen zijn, ik noem dat gewoon mensen die er geen verstand van hebben. En die mensen heb je heel veel.
Dat is echt de grootste onzin.quote:Dat jij in jouw gelijk gelooft maakt het ook niet waar hoor. Het mes snijdt aan twee kanten. En nogmaals, dat jouw vrienden probleemloos een jailbreak gebruiken betekent nog steeds niet dat niemand ooit problemen zal hebben. Ik heb het vaak genoeg gezien bij mij en collega's van mij (ook developers dus), dat apps onvoorspelbaar gedrag vertonen doordat er dankzij een jailbreak met bestanden is geknoeid waar niet geknoeid mee moet worden. En dat hoeft dan niet per se aan de handeling van het jailbreaken zelf te liggen, maar wel aan code die door een jailbreak mogelijk wordt gemaakt. Want met een jailbreak heb je simpelweg geen controle meer, dus je kan in theorie en in de praktijk je hele systeem ermee omver gooien.
Die patch was via cydia ook te installeren.quote:Er is niks deus ex machine aan, het betreffende SSH 'lek' is gewoon een serieus veiligheidsrisico dat mogelijk wordt gemaakt door een jailbreak.
Door een nogal ernstig lek te patchen, ja. Jij vond het niet vreemd dat een willekeurige website je iPhone kon kraken door er simpelweg naartoe te surfen?
Precies. De update 3.1.3 voegde ook niets toe.quote:En je pikt er nu één x.x.1 update uit (die overigens nog best belangrijk was), maar voor andere updates geldt hetzelfde.
Ik kan het wel begrijpen, maar je verdedigt je standpunt met lekke argumenten, om vervolgens weer met andere argumenten te komen als je vastloopt. En ik vind dat het 'gevaar' van jailbreaken zwaar overtrokken wordt. 90% van de mensen die jailbreaken via de simpele tools die er nu zijn, zullen nooit diep genoeg in hun iPhone komen om iets te verkloten. En zelfs in het ergste geval is er de herstel-knop in iTunes.quote:Ik blijf erbij; het levert nou eenmaal gezeik en risico's op, en de kans dat het echt faliekant misgaat zal vast niet heel groot zijn maar hij is er wel, en als gemiddelde gebruiker wil je die risico's niet lopen als het niet nodig is. En voor 95% van de iPhone gebruikers is het niet nodig, dus moet je hun ook geen jailbreak aanpraten. Zodra ze er behoefte aan krijgen kunnen ze het alsnog overwegen, maar tot die tijd kunnen ze het beter niet doen. Er is een reden dat Apple de iPhone heeft dicht getimmerd, dat weet jij ook. En jij staat net als ik positiever tegen iOS dan tegen Android, oa juist vanwege de zorgeloosheid die het OS met zich meebrengt, dus ik vind het vreemd dat je mijn standpunt hierover niet kan begrijpen.
Dat is een aanname. Het is een feit dat een jailbreak het mogelijk maakt, een veiligheidsrisico dus. En het hoeft natuurlijk niet per se de gebruiker zelf te zijn, het kunnen ook third party apps zijn. Omdat er geen controle is.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die mensen die er geen verstand van hebben, gaan ook niet met iPhonebrowser in rootbestanden zitten kutten. Nonargumenten dus.
Wat is de grootste onzin? Dat je je systeem ermee omver kan gooien?quote:[..]
Dat is echt de grootste onzin.
Dat dat deze keer toevallig kon is heel goed, maar dat maakt het belang van updates natuurlijk niet minder groot.quote:[..]
Die patch was via cydia ook te installeren.
Ik kan me niet herinneren wat er in die update zat, maar kom op, je hebt naast 4.0.2 en 3.1.3 wel meer updates hoor..quote:[..]
Precies. De update 3.1.3 voegde ook niets toe.
Andere argumenten? Mijn argumenten zijn de hele tijd hetzelfde gebleven hoor:quote:[..]
Ik kan het wel begrijpen, maar je verdedigt je standpunt met lekke argumenten, om vervolgens weer met andere argumenten te komen als je vastloopt. En ik vind dat het 'gevaar' van jailbreaken zwaar overtrokken wordt. 90% van de mensen die jailbreaken via de simpele tools die er nu zijn, zullen nooit diep genoeg in hun iPhone komen om iets te verkloten. En zelfs in het ergste geval is er de herstel-knop in iTunes.
Nu is dat weer een aanname.. Goed, laten we het erop houden dat alles wat jij zegt een feit is, maar zodra ik het tegendeel beweer, het een aanname is. Dan hoeft er verder niet gediscussiëerd te worden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:19 schreef retorbrapi het volgende:
Dat is een aanname. Het is een feit dat een jailbreak het mogelijk maakt, een veiligheidsrisico dus. En het hoeft natuurlijk niet per se de gebruiker zelf te zijn, het kunnen ook third party apps zijn. Omdat er geen controle is.
Dat doet het wel eigenlijk, aangezien veel updates, buiten de grote die jailbreakers ook doen, in feite alleen maar bedoeld zijn om jailbreaks te patchen.quote:Dat dat deze keer toevallig kon is heel goed, maar dat maakt het belang van updates natuurlijk niet minder groot.
Ga je dit nu zeggen bij elke update die ik noem?quote:Ik kan me niet herinneren wat er in die update zat, maar kom op, je hebt naast 4.0.2 en 3.1.3 wel meer updates hoor..
Ja, want je moet niet denken aan de overweldigende meerderheid, maar aan de uitzonderingquote:Andere argumenten? Mijn argumenten zijn de hele tijd hetzelfde gebleven hoor:
- het levert onnodig risico's en gezeik op
- je kan altijd nog jailbreaken als je het écht nodig blijkt te hebben
En die 10% die wél diep genoeg in hun iPhone komt om iets te verkloten, díe moet je juist beschermen door ze geen jailbreak aan te praten. Want anders gaat het mis.
Nee, sorry. Als je stelt dat niet veel jailbreakers met de rootbestanden gaan rommelen is dat een aanname. Als je stelt dat een jailbreak gebaseerd is op een veiligheidslek is dat een feit.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nu is dat weer een aanname.. Goed, laten we het erop houden dat alles wat jij zegt een feit is, maar zodra ik het tegendeel beweer, het een aanname is. Dan hoeft er verder niet gediscussiëerd te worden.
Het wordt helemaal niet fanatiek afgeraden. Sorry, maar de enige die fanatiek doet ben jij. De hele discussie begon met casper19 die vroeg of het nodig was. Dan zeggen wij, nee, nodig is het niet, kijk het eerst even aan want er is toch een klein veiligheidsrisico en als je het niet mist kun je het net zo goed laten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
Niet iedereen heeft het nodig, maar het is belachelijk om het zo fanatiek af te raden
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het wordt helemaal niet fanatiek afgeraden. Sorry, maar de enige die fanatiek doet ben jij. De hele discussie begon met casper19 die vroeg of het nodig was. Dan zeggen wij, nee, nodig is het niet, kijk het eerst even aan want er is toch een klein veiligheidsrisico en als je het niet mist kun je het net zo goed laten.
Dan kun je wel stellen dat dat risico reuze meevalt als je een beetje oplet, maar dan kun je het alsnog beter niet aanraden aan iemand die nog niet precies weet hoe je standaard applicaties installeert.
En dat is heel iets anders dan afraden. Er is niemand die zegt: absoluut niet doen.
Oke, niet fantiek, maar het begon met jou omdat je dit riep. Wat dus gewoon allebei nog steeds onzin is en er nog geen enkel argument door jou gegeven wat een reden zou zijn om het niet te doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:32 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Apps vind je in de App Store, meer hoef je in principe niet te weten. Jailbreaken raad ik je af.
Psst, dat ben ik nietquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:55 schreef TheGeneral het volgende:
Oke, niet fantiek, maar het begon met jou omdat je dit riep.
ik ga liever ook niet jailbreaken lijkt me niks...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het wordt helemaal niet fanatiek afgeraden. Sorry, maar de enige die fanatiek doet ben jij. De hele discussie begon met casper19 die vroeg of het nodig was. Dan zeggen wij, nee, nodig is het niet, kijk het eerst even aan want er is toch een klein veiligheidsrisico en als je het niet mist kun je het net zo goed laten.
Dan kun je wel stellen dat dat risico reuze meevalt als je een beetje oplet, maar dan kun je het alsnog beter niet aanraden aan iemand die nog niet precies weet hoe je standaard applicaties installeert.
En dat is heel iets anders dan afraden. Er is niemand die zegt: absoluut niet doen.
?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Danku, gefixt. Danku.
Ik heb nu zelf toegevoegd:
www.bitesms.com
hackulo.us
xsellize
Mis ik nog echt goede sources?
En hoe zit het met die multitasking op iOS 4.1?
Is alles wat in dat balkje staat na dubbelklik home-button draaiende? (Dus die kan ik allemaal afsluiten?). Want helaas werken Proswitcher en Backgrounder (nog) niet op iOS 4.1
Ik heb mijn argument inmiddels echt al iets van 3x herhaald, van jouw kant heb ik nog niks gezienquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:55 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
[..]
Oke, niet fantiek, maar het begon met jou omdat je dit riep. Wat dus gewoon allebei nog steeds onzin is en er nog geen enkel argument door jou gegeven wat een reden zou zijn om het niet te doen.
Nee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:27 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik ga liever ook niet jailbreaken lijkt me niks...
maar nu heb ik op mn pc wat iphone games gedownload
kan ik die nu op mn iphone zetten?
Wat gruwlijk irritant dat alles gelijk in die balk wordt gegooid zeg.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:13 schreef Baghdaddy het volgende:
Alles afsluiten onderaan, behalve voor sommige apps zoals MSN en WhatsApp bv in mijn geval.
Ja, dat is dus precies hetgeen wat proswitcher/backgrounder doet. Juist als je dubbeltapt het in die taakbalk komt staan. En als je gewoon 1maal klikt het weg is.. (of anders in te stellen).quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:30 schreef Baghdaddy het volgende:
Correct Mr. Noodle, wel handig inderdaad. Ik heb een drang dat WhatsApp altijd aan moet staan haha.
@Saninl
Ja inderdaad, en als je soms niet oplet heb je enkele rijen vol met openstaande apps. Ze konden beter doen dat de app sluit als je de homeknop ingedrukt houdt of zoiets.
Whatsapp doet sowieso niks op de achtergrond, dus het maakt niet uit of je 'm open laat of niet (behalve voor fast app switching natuurlijk)quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het grappige is dat je Whatsapp ook kan afsluiten in de taakbalk, maar alsnog komen pushberichten binnen als je het programma uit je taakbalk hebt gegooid. Dus het hoeft helemaal niet als background App te draaien. Tenminste dat is op de iPhone zo, geen idee of dat ook op Android werkt.
Niet zonder te jailbreaken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 07:42 schreef casper019 het volgende:
[..]
hoe kan ik die games dan op mn mobiel zetten?
Lees dit topic. Die hele discussie is net gevoerd.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:33 schreef casper019 het volgende:
[..]
wat houd dat precies in? en zijn er ook nadelen van jailbreken?
Oh mijn god. Heb jij stront in je ogen ofzo?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:33 schreef casper019 het volgende:
[..]
wat houd dat precies in? en zijn er ook nadelen van jailbreken?
echt he?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Oh mijn god. Heb jij stront in je ogen ofzo?
Goed idee, aangezien het tegenwoordig (gelukkig) wel gewoon besproken mag worden. En dan een OP met alle ins en outs is dan het best.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
Kan er geen apart jailbreak-topic komen met daarin jailbreak-gerelateerde zaken.
En dan gaan tenminste niet 80% van de posts over "mijn app doet het niet" of "mijn iPhone wil niet meer starten"quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:04 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Goed idee, aangezien het tegenwoordig (gelukkig) wel gewoon besproken mag worden. En dan een OP met alle ins en outs is dan het best.
Precies, zal een stuk fijner lezen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan gaan tenminste niet 80% van de posts over "mijn app doet het niet" of "mijn iPhone wil niet meer starten"
Goed idee man, hoe kom je eropquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:28 schreef kadeya het volgende:
Kunnen er niet twee iphone topics komen. Een voor jailbreak, de andere voor niet-jailbreak. .
Nee hoor, dat denk je alleenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:19 schreef Saninl het volgende:
[..]
Wat gruwlijk irritant dat alles gelijk in die balk wordt gegooid zeg.
Met backgrounder/proswitcher was het juist andersom (scheelt een hoop batterij)
BEGIN EENS MET LEZEN!!!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:20 schreef casper019 het volgende:
hoe ''gevaarlijk/slecht'' is jailbreaken nu eigenlijk?
en kan je als je jailbreaked gewoon update blijven ontvangen via de normale manier?
Begin het gevoel te krijgen dat hij aan het trollen isquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
BEGIN EENS MET LEZEN!!!
Het staat allemaal in het topic.
Heeui ken dat ook? Cooool.quote:
Jupquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:42 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Heeui ken dat ook? Cooool.
? !
Benieuwd wat de reden daarvan is. Zouden ze de prijzen van KPN en Vodafone kennen...?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:49 schreef Baghdaddy het volgende:
Hehe nice.
Trouwens voor mensen die een iPhone 4 bij T-Mobile willen moeten maar snel zijn, T-Mobile verhoogt de prijzen binnenkort na 1 november:
http://www.iphoneclub.nl/(...)-na-1-november-2010/
Misschien simpelweg door de ontwikkeling van de US-EUR wisselkoers? De EUR is laatste tijd best weer wat sterker geworden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Benieuwd wat de reden daarvan is. Zouden ze de prijzen van KPN en Vodafone kennen...?
Dan zouden we binnenkort uit de rest van Europa vergelijkbare berichten moeten krijgen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
Misschien simpelweg door de ontwikkeling van de US-EUR wisselkoers? De EUR is laatste tijd best weer wat sterker geworden.
Tsja, moet dat 1-op-1 doorberekend worden aan klanten? Denk 't niet. Werkt ook niet de andere kant op.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
Misschien simpelweg door de ontwikkeling van de US-EUR wisselkoers? De EUR is laatste tijd best weer wat sterker geworden.
Tsja, ligt eraan wat je wil... Ik heb 2G los online en 3GS los in België gekocht. Ben ik tenminste vrij in keuze van provider Goedkoop sim-only van Vodafone erbij en gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen nog 230 euro voor een toestel betalen, als je daar bovenop ook nog eens 2 jaar aan een abo vastzit. Wat een gekkenwerk.
Zo deed ik het ook met mijn 3G en 3Gs, helaas te snel geweest met de 4quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tsja, ligt eraan wat je wil... Ik heb 2G los online en 3GS los in België gekocht. Ben ik tenminste vrij in keuze van provider Goedkoop sim-only van Vodafone erbij en gaan.
Dat is een van de dingen waar Apple ontzettend slecht in is. Ze hebben echt ontzettend lang volgehouden dat alle Apple producten dezelfde prijs in $ als in ¤ waren. Zelfs toen ¤1 -> $1.40 was ongeveer.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tsja, moet dat 1-op-1 doorberekend worden aan klanten? Denk 't niet. Werkt ook niet de andere kant op.
Dat is nu ook zoquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:38 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zelfs toen ¤1 -> $1.40 was ongeveer.
Ik had niet gekeken, maar idd, de prijzen van de Apple store zijn ook weer bijna $1 op ¤1. Belachelijk weer.quote:
Vergeet niet dat in de geadverteerde Amerikaanse prijzen géén btw/sales tax zit, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:46 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik had niet gekeken, maar idd, de prijzen van de Apple store zijn ook weer bijna $1 op ¤1. Belachelijk weer.
Het is al veel vaker gezegd, maar de prijzen in Amerika zijn zonder belastingen. $499 voor een iPad, bijvoorbeeld, is met de huidige koers 371 euro, een iPad zonder BTW is in Nederland 419 euro. Nog steeds een verschil inderdaad, maar lang niet zo erg als het lijkt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:46 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik had niet gekeken, maar idd, de prijzen van de Apple store zijn ook weer bijna $1 op ¤1. Belachelijk weer.
itunes aanzetten?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:55 schreef Sala-adin het volgende:
Heb net mijn iphone 4 aangezet en hij vroeg om een simkaart zonder pincodemaar mijn simkaart die ik had gekregen heeft wel een pincode. Ik heb hem er alsnog in gestopt en hij vroeg om de pincode wat ik heb ingevoerd. Vervolgens zag ik op het scherm een usb kabel met een pijl die wijst naar itunes. Ik heb hem aangesloten op mijn Mac. Maar er gebeurt fakkin NIKS!!!!!!!!!
Schrijf ik hier voor Jan Lul ofzo?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:46 schreef skudkind het volgende:
Hey jongens, hebben jullie tips/advies qua winkels en dorpen waar ik de iphone 4 meteen of binnen een week kan krijgen zonder 5 a 6 weken te wachten? Ik wil er zelfs voor naar Friezistan of Limbabwe rijden.
Tsja, als je termen als Limbabwe gebruikt en na een kwartier al ongeduldig wordt omdat je 'nog steeds' geen reactie hebt wordt het animo je te helpen niet groter natuurlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:00 schreef skudkind het volgende:
[..]
Schrijf ik hier voor Jan Lul ofzo?
Niet perse de allernieuwste, maar je moet niet nog op versie 8 zitten natuurlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:01 schreef Sala-adin het volgende:
Moet je de nieuwste itunes versie hebben om je Iphone 4 te activeren?
Klopt. Een deel daarvan is volgens mij nog europese heffingen of iets dergelijks (hardware is hier altijd duurder, ook inclusief salestax) en een deel daarvan is dat Apple de prijzen op één moment bepaald en er verder niet meer naar omkijkt. Nu zijn de prijzen inderdaad allemaal gebaseerd op een (te) hoge wisselkoers, maar er is ook een tijd lang een Mac Mini of iets dergelijks voor 'te weinig' verkocht.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:57 schreef Neelix het volgende:
Klopt, prijzen daar zijn zonder tax, maar de wisselkoers zit toch flink boven de 1.20 en vooral bij de duurdere producten tikt dat toch best wel aan.
Bij een iPad is het 80 euro, maar bij een Mac Pro is het $2499 ex btw vs ¤2399 inc btw, en dan scheelt het al meer dan ¤800
Het is hier geen helpdesk knulquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:00 schreef skudkind het volgende:
[..]
Schrijf ik hier voor Jan Lul ofzo?
Het is niet eens dat ik me zozeer stoor aan het prijsverschil, maar wat je ervoor terug krijgt in Europa is ook veel minder dan in de VS. Je hebt hier geen Apple stores waar je gelijk geholpen kan worden met hardware problemen. Is er iets mis dan ben je je machine meteen een week kwijt. Zelfs met applecare.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt. Een deel daarvan is volgens mij nog europese heffingen of iets dergelijks (hardware is hier altijd duurder, ook inclusief salestax) en een deel daarvan is dat Apple de prijzen op één moment bepaald en er verder niet meer naar omkijkt. Nu zijn de prijzen inderdaad allemaal gebaseerd op een (te) hoge wisselkoers, maar er is ook een tijd lang een Mac Mini of iets dergelijks voor 'te weinig' verkocht.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tsja, als je termen als Limbabwe gebruikt en na een kwartier al ongeduldig wordt omdat je 'nog steeds' geen reactie hebt wordt het animo je te helpen niet groter natuurlijk.
En misschien weten we het ook gewoon niet. Ik heb bijvoorbeeld geen idee.
Sorry, de queeste naar de iphone 4 verandert mij in een slechter persoon. Daarom is het juist zaak dat ik het zsm in mijn handen heb, voordat er doden gaan vallen!quote:
Oh bedankt man, lifesaver! Super!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:12 schreef Impry het volgende:
@skudkind Gewoon een webshop opzoeken die een goede levertijd heeft. (bijv. PDAshop.nl, daar had ik hem 's avonds 8 uur besteld en de volgende dag binnen. Contractafhandeling gebeurt aan de deur. )
Ja al meerdere malen geprobeerd, alleen heb mijn simkaart niet geactiveerd maar heb geen idee hoe dat moet want het is een nieuwe simkaart en daarvoor krijg je je ww per sms opgestuurdquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet perse de allernieuwste, maar je moet niet nog op versie 8 zitten natuurlijk.
Heb je de kabel al eens losgehaald of in een andere poort geprobeerd, of je iPhone al eens opnieuw opgestart?
Heeft er ook niets mee te maken. Ik heb mijn iPhone gewoon geactiveerd via iTunes toen de SIM nog niet geactiveerd was. Heb nog enige tijd die iPhone gebruikt (niet om te bellen, natuurlijk) met de niet-geactiveerde SIM en dat ging prima. Kortom, het zou gewoon moeten werken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:28 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Ja al meerdere malen geprobeerd, alleen heb mijn simkaart niet geactiveerd maar heb geen idee hoe dat moet want het is een nieuwe simkaart en daarvoor krijg je je ww per sms opgestuurd
Wat een onzinargumentquote:T-Mobile verhoogt prijzen iPhones
T-Mobile gaat de prijzen voor iPhones met een abonnement vanaf 1 november verhogen. De provider verliest binnenkort het monopolie wat betreft de verkoop van de toestellen van Apple.
De nieuwe prijzen werden door verschillende mensen opgemerkt op een website van de provider voor retailers en zijn door T-Mobile tegenover NU.nl bevestigd. De prijzen stijgen, afhankelijk van het abonnement en het model iPhone, van veertig tot honderd euro.
De nieuwe prijzen worden gepresenteerd nadat woensdag bekend werd gemaakt dat zowel Vodafone als KPN binnen enkele maanden ook iPhones zullen gaan verkopen. T-Mobile had voorheen een exclusief contract met Apple voor de verkoop van de smartphones.
Mobiel internet stimuleren
Volgens T-Mobile heeft de prijsstijging niets te maken met het einde van het exclusieve contract. “We hebben de iPhones en bijbehorende abonnementen heel aantrekkelijk geprijsd om het gebruik van mobiel internet te stimuleren”, legt een woordvoerster van T-Mobile uit. “De markt heeft zich inmiddels ontwikkeld en het is tijd om de inkomsten en uitgaven weer meer op één lijn te krijgen.”
Gewoon dezelfde truuk als het (her)invoeren van bellen per minuut, ipv seconde en internetten met een datalimiet.quote:
Ben je echt 19 en geestelijk helemaal gezond? Het is niet erg als je een autist bent maar als we dat weten dan kunnen we er een beetje rekening mee houden. Ik vermoed dat je een autistische afwijking hebt omdat je kennelijk niet in staat bent om zelfstandig makkelijke vraagstukken op te lossen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef casper019 het volgende:
ik heb nu via de app store meerdere games gedownloade
maar die komen nu allemaal opmn scherm terecht..
kan ik niet een map voor games maken? en kan ik de namen die die games hebben niet veranderen?
Jij bent echt de meest simpele mongool die hier rondloopt. Zoek het lekker zelf uit.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef casper019 het volgende:
kan ik niet een map voor games maken? en kan ik de namen die die games hebben niet veranderen?
Ik ken een soort MobileMe dat gratis is. Google heet het geloof ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:57 schreef Berend. het volgende:
Een tijdje geleden las ik ergens over een soort mobileme dat 17euro per jaar is, is alleen voor een jailbreak. Iemand een idee hoe dit heet?
Pocket Informantquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:05 schreef Graseter het volgende:
Ik heb Week Cal gekocht, perfecte app.
Nope, wachten is je enige optie!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:08 schreef NextTVH het volgende:
Hallo![]()
Ik heb nu een iPhone 3G van mijn broer, hij is gejailbreakt en er staat firmware 4.0.1 op.
Nou heb ik echter vodafone dus wil ik hem unlocken maar de baseband is 05.14.02 dus ultrasn0w werkt niet, is er een mogelijkheid om dit te downgraden of moet ik op een update van ultrasn0w wachten?
Fuzzyband werkt niet![]()
Bedankt alvast
MET JE VINGER OP EEN SPEL INGEDRUKT HOUDEN, DAN MAKEN ZE BEWEGINGEN. DAN MOET JE EEN SPEL SLEPEN OP EEN ANDER ICOON, DAN MAAK JE EEN MAP AAN. JE KAN ALLES DE MAP NAAM VERANDEREN EN ALS JE PER SE DE GAME-TITELS WIL VERANDEREN DAN IS ER WEL EEN TWEAK VOOR.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef casper019 het volgende:
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)prijzen-iphones.html
[..]
Wat een onzinargument. Oftewel: nu zijn heel veel mensen gewend aan mobiel internet, dus gaan we die mensen ff lekker uitmelken
.
En ja concurrentie is snel te verwachten zoals Vodafone en KPN, gewoon strategisch geouwehoer.quote:Penetratiestrategie
Als een nieuw product voor een heel lage prijs wordt geïntroduceerd, spreken we van een penetratiestrategie. Een bedrijf dat bij de productontwikkeling een voorsprong heeft, hoopt hiermee op een prijsgevoelige markt snel merkbekendheid op te bouwen en zo veel mogelijk klanten te trekken. Het bedrijf hoopt hiermee de klanten zo snel mogelijk met de voordelen van het product te confronteren. De introductieprijs wordt in de volgende fase van de productlevenscyclus verhoogd.
Een penetratiestrategie heeft vooral zin als de afnemers prijsbewust zijn en er snel concurrentie is te verwachten. Het voornaamste nadeel van de penetratiestrategie is dat het bedrijf een deel van de mogelijke winst die het zou maken, laat schieten.
Daarom eerst maar eens kijken hoe de prijzen van Vodafone en KPN zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
En ja concurrentie is snel te verwachten zoals Vodafone en KPN, gewoon strategisch geouwehoer.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:19 schreef AskBrad het volgende:
Is er een App (dan wel Jailbreak) die het mogelijk maakt om op het lockscherm je agenda items van die dag/week te showen?
Bel KPN?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb dus sinds 2 maanden een iPhone 4 van T-mobile en ik mag mijn contract ontbinden van ze. Voorwaarde is wel dat ze hun iPhone 4 terug krijgen. Nu wil ik dus een iPhone 4 van KPN of Vodafone. Nu las ik dat Vodafone een datalimiet heeft. Heeft KPN dat ook?
Waarom zou je dat willen? Vodafone rond alles af op de minuut, per saldo ben je zo 30 euro per maand meer kwijt dan nu. Ook KPN doet dit in sommige gevallen, T-mobile niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb dus sinds 2 maanden een iPhone 4 van T-mobile en ik mag mijn contract ontbinden van ze. Voorwaarde is wel dat ze hun iPhone 4 terug krijgen. Nu wil ik dus een iPhone 4 van KPN of Vodafone. Nu las ik dat Vodafone een datalimiet heeft. Heeft KPN dat ook?
Daar hebben we jou al voor. Daar is geen Casper voor nodig.,quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 01:54 schreef retorbrapi het volgende:
Die casper is de boel echt stuk aan het trollen, geniaal
Omdat ik niet tevreden bent. Dat heb ik ze even duidelijk uitgelegd. Ze waren het er mee eens en nu mag ik zelf aangeven wanneer ik het wil laten ontbinden. Dus ik denk dat ik nog even wacht tot KPN en Vodafone het toestel gaat leveren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:39 schreef Estolan het volgende:
Hoezo mag je je contract ontbinden? dat is de 1e keer dat ik dit hoor?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:39 schreef Estolan het volgende:
Hoezo mag je je contract ontbinden? dat is de 1e keer dat ik dit hoor?
Mijn gebruikte iPhone 4 moet idd terug en het geld dat ik bijbetaald heb (heb een 32gb versie) krijg ik ook terug.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:50 schreef mie_at_work het volgende:
[..]
inderdaad, waarom mag je je contract ontbinden?
en in ruil daarvoor geef je alleen je gebruikte iphone terug?
zelf heb ik mijn iphone met t-mobile abo ook al 2 maanden, maar gaat mijn contract pas over 1 maand in ivm overstappen, maar als ik hier nog vanaf kan komen, dan is dat cker het overwegen waard.
Vooral ook omdat de iphone straks door meerdere providers wordt aangeboden.
Met de dienst die ze leveren. Ze hadden mij een belofte gemaakt voor een paar maanden terug (nog voordat ik het iPhone abonnement had afgesloten). Die kunnen ze niet nakomen en daarom bieden ze mij een contractonbinding aan. Of dat bij de andere providers ook zo is weet ik niet. Ik moet er nog even achteraan bellen. Maar ik denk niet dat Vodafone en KPN mij al veel kunnen vertellen daarover.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:51 schreef Estolan het volgende:
dat is coulant van ze, nog nooit meegemaak namelijk
Maar dan moet he dus 2x geld betalen voor dat toestel? of dat weer niet
Waar ben je dan niet tevreden mee, waarvan je zeker weet dat dat bij een andere provider niet zo is?
Ik heb voor een half jaar terug al geklaagd dat het bereik in huis slecht was. Er werd toen gezegd dat er in november dit jaar een zendmast hier zou komen (ik woon in het buitengebied). Ik had daar vandaag nog even contact over en het blijkt dat de plaatsing van de zendmast hier opgeschoven is naar december 2011.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:15 schreef Estolan het volgende:
over welke belofte gaat het dan? En hoezo zou een Provider een belofte moeten nakomen? Dat doen internet providers ook niet, en die contracten kan je ook niet ontbinden
Lijkt anders beetje broodje aap verhaal....
Ik krijg geen brief. Dat staat bij hun in de computer. Ik krijg alleen die brief als ik daadwerkelijk de beindiging in gang zet van mijn contract. Dan moet de telefoon binnen 5 dagen terug.quote:
Kan een mens niet verhuizen in zijn leven?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:30 schreef Estolan het volgende:
trouwens als je al zo lang bij dit netwerk zit, waarom heb je dan nu ineens "last" van slecht bereik?
Foutje in mijn beschrijving. 11 jaar lang zit ik al bij ze. Ik was 13 toen ik mijn eerste mobile telefoon kreeg.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:26 schreef Estolan het volgende:
Geen brief?
dus dit is allemaal mondeling besproken? ook dat van in het verleden?
Uhm zonder iets wat zwart/wit staat is er weinig overeenkomst met een Provider hoor
en 13jaar??? dat kan niet eens,
Weinig geloof nu nog in je verhaal
Vriendquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:33 schreef Estolan het volgende:
Oftewel je bent gewoon een beetje raar bezig
je spreekt eerst iets af, zonder dat je alle info weet
en dan nog is het een broodje aap verhaal als je niet kan aantonen dat je een "deal" hebt afgesloten met een provider
dat zou nooit mondeling gedaan zijn
Wat kan jou t boeien manquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:33 schreef Estolan het volgende:
Oftewel je bent gewoon een beetje raar bezig
je spreekt eerst iets af, zonder dat je alle info weet
en dan nog is het een broodje aap verhaal als je niet kan aantonen dat je een "deal" hebt afgesloten met een provider
dat zou nooit mondeling gedaan zijn
Genaaid bent in wat? Ik vraag of ik het beste KPN of Vodafone kan nemen. Ik vraag toch niets over T-mobile? Die hebben mij keurig geholpen in deze en ik kan gewoon van het contract af als ik een andere provider heb gevonden die wel voldoet aan mijn eisen qua bereik.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:39 schreef Estolan het volgende:
Ik ben je vriend niet!
[quote]
Gelukkig niet
[quote]
Je komt een beetje ongeloofwaardig uit, lijkt er meer op dat je genaaid bent in deze situatie en probeerd info te vergaren om dat te kunnen oplossen
Waar doe ik moeilijk over? Ik heb toch verteld wat het verhaal was?quote:anders had je niet zo moeilijk gedaan om iets over dit verhaal te laten zien
Het staat bij hun in het systeem. Dat was een voorwaarde van mij bij de contractverlenging. Ze gaven ook gewoon toe dat het idd bij mijn klantenaccount staat geregistreerd.quote:Dit omdat geen enkel bedrijf mondeling iets bespreekt met een klant, zonder het op papier te zetten. Dat zou mooi zijn, kan je altijd beweren dat je iets hebt afgesproken, en dan zeggen zij, nee meneer dat staat nergens
Niet elk bedrijf is zo onbetrouwbaar. Ik ben jarenlang tevreden geweest over T-mobile alleen sinds ik ben verhuisd is het bereik niet wat het wezen moet. Ze hadden beloofd dat het in november opgelost zou zou maar dat gaat ze dus niet lukken.quote:Als zij het in hun "systeem" hebben staan, hoe moet jij nu weten wat ze genoteerd hebben?? Misschien staat er wel. " deze klant denk dat hij uit zijn contract kan komen"
Ik ga nergens van uit. Het is gewoon zo. Ze wilde zelfs vandaag de procedure al starten om het contract te ontbinden maar dat vond ik te snel gaan want ik heb nog niets nieuws. Het nummer enzo mocht ik allemaal mee nemen naar de nieuwe provider.quote:Je gaat wel van een hoop coulance uit he?
Wat had ik kunnen weten voordat ik ging verhuizen? Ik ben verhuist in mijn vorige contractperiode. Ik heb toen geklaagd bij T-Mobile dat het bereik op mijn nieuwe woonadres slecht was. Ze beloofde toen dat het in november opgelost zou zijn. Omdat ik graag een iPhone 4 wilde hebben en T-Mobile mij graag als klant wilde behouden heb ik nogmaals gevraagd of die problemen met het bereik op korte termijn hier opgelost gingen worden. Dat werd weer bevestigd en ik heb dat telefonisch ook vast laten leggen in mijn account. Nu blijkt dus dat de nieuw zendmast hier pas in december 2011 gaat komen en ze komen hun belofte dus niet meer na.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:00 schreef Estolan het volgende:
en die vragen zijn al menig topic besproken
oftewel had je ook al kunnen weten voordat je ging verhuizen
ik vraag me meer af waar je de optie kan aanvinken dat je met een set eisen komt voordat je een verlengingscontract afsluit
ik krijg alleen maar een email met daarin dat mijn abbo over 4mnd verloopt en ik een nieuw toetsel kan uitkiezen
die kies ik, betaal ik, ontvang ik en klaar
verdere keuzes zijn er niet
vandaar een ongeloofbaar verhaal, zeker als je niks zelf kan aantonen en beweert dat het allemaal Telefonisch is behandeld
uhuh!
suc6
Dirk doe verder geen moeite joh, laat hem lekker geloven wat ie wil, schiet toch niet opquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat had ik kunnen weten voordat ik ging verhuizen? Ik ben verhuist in mijn vorige contractperiode. Ik heb toen geklaagd bij T-Mobile dat het bereik op mijn nieuwe woonadres slecht was. Ze beloofde toen dat het in november opgelost zou zijn. Omdat ik graag een iPhone 4 wilde hebben en T-Mobile mij graag als klant wilde behouden heb ik nogmaals gevraagd of die problemen met het bereik op korte termein hier opgelost gingen worden. Dat werd weer bevestigd en ik heb dat telefonisch ook vast laten leggen in mijn account. Nu blijkt dus dat de nieuw zendmast hier pas in december 2011 gaat komen en ze komen hun belofte dus niet meer na.
Waarom zou ik in godsnaam zoiets verzinnen?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:14 schreef Estolan het volgende:
Nou er hebben de afgelopen periode wel meer mense zoals jij geklaagd over het bereik, en die hebben allemaal een vergoeding van 2x 12.50 ( ongv ) gekregen, en geen van allen hebben hun contract laten ontbinden
dus vadaar erg ongeloofwaardig dat jij wel erg speciaal bent met een wens van een Zendmast
waar woon je dan? kan je je hele buurt duidelijk maken dat ze allemaal makkelijk bij T-Mobile wegkunnen en hun geld terug krijgen, omdat het bereik daar slecht is
Come On!
Hoe weet jij dat nou? Heb je er wel eens mee te maken gehad dan? Nee... dus hou gewoon je smoel dicht want je hebt blijkbaar geen idee hoe het in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:20 schreef Estolan het volgende:
Dat is namelijk een contract, waar 2 personen hun handtekening gezet hebben
Mongool, wat snap jij hier niet aan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:27 schreef Estolan het volgende:
en kan ik alleen zeggen, eerst zien, dan geloven :0
quote:En ja dat staat allemaal bij hun in de computer. Ze wilde het contract zelfs al per direct stoppen maar dat wilde ik niet want ik moet eerst een andere provider vinden.
Wanneer kunnen we users nomineren voor de meeste debiele user ooit?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:46 schreef Estolan het volgende:
dat zij nu in het voordeel staan, en ook kunnen zeggen, nee meneer dat hebben wij niet belooft
ik zou persoonlijk bij zo'n "mooie" deal het toch echt zelf op papier willen zien, alvorens ik een nieuw contract ergens anders zou afsluiten. Maarja dat is zeker een beetje abnormaal
Kan ook niet meer. Alleen als je AppleCare belt en zegt dat je kutbereik hebt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:06 schreef Estolan het volgende:
Ja hoe zit dat? mijn vriendin heeft net ( vandaag ) haar Iphone 4 binnen, maar geen brief of iets erbij hoe je aan dat gratis hoesje komt
Als ze hem voor de 30ste aan had geschaft dan had ze hem ook voor de 30ste moeten bestellen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:44 schreef Estolan het volgende:
er staat op apple.com tot 30sept aanschaf = gratis hoesje
Heb je eerder een mail gehad dat het hoedje verstuurd was, of alleen de bevestiging toen je bestelde? En hoe veel tijd zat ertussen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:58 schreef HostiMeister het volgende:
Zojuist kwam er een pakketje met mijn gratis hoesje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |