abonnement Unibet Coolblue
pi_88204431
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:29 schreef schaal_9 het volgende:
Wat is dus zo apart vind. Normaal merk ik dat ik bijna altijd een achterstand heb ten opzichte van de mensen waar ik mee om ga. Die hebben meer werkervaring, zijn vaak al lang en breed getrouwd, wonen in een rijtjeshuis en hebben hun eerste kind al. Hooguit dat ik wat hoger ben opgeleid, maar daar merk ik in het dagelijks leven niet zo veel van.


Een groot feest van herkenning. Heb ik dagelijks....
quote:
Terwijl als ik op een Asperger forum zit, ik merk dat ik duidelijk boven het gemiddelde zit, ook op het sociale terrein. Voor mij is dat een vreemde gewaarwording.

Heb je het gevoel dat je tussen wal en schip zit? Te goed tussen aspergers en te slecht voor de gewone maatschappij?
quote:
Hoe zou dat voor normale mensen zijn, zouden die ook denken bij mensen die het minder ver hebben geschopt... zo, daar zou ik niet mee willen ruilen.

Ik denk van veel minder dan jij en ik.... ik herken zo veel bij jou, maar anderen herkennen weer veel minder in mij.
quote:
Ik geloof er dus in dat NT'ers een veel completer leven hebben.

Als ze samenwonen of getrouwd zijn, zeer zeker. Op sociaal terrein. Samenleven met ene partner vraag om competenties. Elkaar aanvullen. Geven en nemen. Opkomen voor jezelf, de balans zoeken tussen je eigen dingen en de dingen die je samen doet. Elkaar aanvoelen.

Het sociale leven van stellen is vaak veel intensiever dan die van alleenstaanden. Ik ken ook alleenstaanden die ook een zeer intensief sociaal leven hebben, maar die moeten veel meer de boer op en met eigen initiatieven komen...Je hoeft dus als alleenstaande niet perse melaats te zijn op dat vlak.

quote:
Als ik even naar mezelf kijk, dan kan ik zeggen dat ik nog te veel met preoccupaties bezig ben. En daar schiet je in de samenleving niets mee op. Het feit is dat ik mijn periodiekje toch wel krijg, ook als ik een flink deel van mijn vrije tijd verpruts met preoccupaties. Ik wil het gevoel gaan krijgen dat mijn leven completer wordt als ik mij inzet om die fiepjes te verminderen.
Ik heb inderdaad wel de indruk bij je, dat je asperger een soort "autofiep" bij je is geworden en dat het je leven danig beheerst. Want dit postje van jouw vond ik erg illustratief:

60 euro boete voor scheve kliko

Dat topic gaat helemaal niet over autisme...maar je geeft er wel impliciet op af, je haat het immers, het is een beetje een obsessie bij jou geworden. :)

Daar maak ik uit op dat autisme bij jou als onderwerp het leven beheerst :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')