quote:Het omdraai stadium hebben wij nog niet bereikt hoor. Ze probeert het wel als ze echt haar zin niet krijgt en soms met een beetje mazzel lukt het haar, maar over het algemeen heeft ze daar de kracht niet voor. Ze slaapt altijd op haar zij, met de dekentjes lekker strak om haar heen, ze kan dan geen kant op. In een slaapzak heeft ze veel te veel bewegingsvrijheid, vind ze veel te eng en wordt dus huilen. Dat op de zij slapen gaat prima, maar ze laat duidelijk blijken dat ze de buik lekkerder vindt, maar we hebben besloten om nog maar even te wachten met haar op de buik de nacht door te brengen (mede doordat de nacht toch heel wat uurtjes bestrijkt en we volgens mij met een natuurtalent te maken hebben wat betreft slapen en doorslapen.)
Op dinsdag 04 juni 2002 12:44 schreef dice het volgende:
Ben ikke weer, (tijdje weggeweest)Knor, voor zover ik weet kan een kind wat zichzelf kan omdraaien (naar buik) en terugdraaien min of meer zelf uitmaken hoe het wil slapen.
Wat wel kan helpen als je erg onzeker bent is een band die je om het matrasje haalt en daarna door de slaapzak heen haalt zodat draaien onmogelijk wordt. Kind moet dan wel groot genoeg zijn voor de slaapzak en niet te klein. Anders draaien ze zich in de slaapzak om.
We leggen haar nooit op haar rug neer want mevrouw draait op de rug dus NIET haar hoofd opzij en blijft lekker naar het plafond kijken, opzich geen probleem wil het niet zo zijn dat ze dan gaat rochelen met haar melk, rood aanloopt, probeert te spugen en vervolgens niet haar hoofd opzij draait. Ze gooit de melk er op de meest vreemde tijden eruit, het zijn maar een paar mondjes, maar genoeg om haar een handje te helpen snachts en haar op haar zij neer te leggen.
Gister had ze trouwens een leuk dagje voor mij gepland staan. Vanaf kwart over drie smiddags tot half 1 snachts heeft ze gespreid maar een uurtje of 3 geslapen, de rest lag ze aan de borst. Dus ben zeer benieuwd hoeveel ze aangekomen is deze week ![]()
Nog een vraagje, jullie kids hebben allemaal een fopspeen. Nu las ik ook al dat het mogelijk kan zijn dat een fopspeen wiegedood tegen gaat, zijn er nog meer van dit soort redenen om wel een fobspeen te geven ? Behalve wiegedood en een mogelijke verkeerde ademhalingstechniek ?
Ik vind het zelf afschuwelijke dingen en zie niet echt het nut er van in om hem te geven voor de show (het zou dan nog om een maand of 5 gaan, ze raden immers aan om met 6 maanden de speen weer afteleren), zeker niet zolang ze er nauwelijks naar om kijkt of het nut ervan inziet om hem te gebruiken. Maar misschien dat het opvoedkundig slecht is
en we wel over moeten stappen
(* hoopt van niet ![]()
Verder iedereen bedankt voor de adviezen en links over buikslapen en de pil.
Leuk om alles te lezen, leuk om alle zorgen die je zelf gelukkig achter de rug hebt voorbij te zien komen,
de zorgen zijn hetzelfde als toen mijn kids klein waren ![]()
Laat je niet te veel opjutten door een consultatie bureau, na 3 kinderen heb ik er geen hoge pet van op,
kijk naar je kind, je weet/voelt zelf alles heel goed aan, bij twijfel over wat dan ook, gelijk naar een huisarts liever 76876 keer voor niets dan 1x te laat.
Die excemen heb ik bij 2 kids gehad, balneum hermal in het badwater hielp iets.
Bij de oudste was het een koemelk allergie, die met andere voeding te verhelpen was.
Bij Brechtje duurde het langer, ze groeide er trouwens gewoon overheen bij andere voeding.
De produkten van Weleda zijn zo aan te raden!! Heerlijk spul, wel wat duur, maar uiterst effectief.
Wat ik toen en nu nog altijd in huis heb is Calendula creme, werkt voor alles, luieruitslag, vage plekjes, schrammetjes, valpartijen, lidtekentjes, ALLES, we gebruiken het ook bij ons in het verpleeghuis voor mensen met open wonden enzo, echt, het is een wonder natuurprodukt!!
Over buikslapen zijn de afgelopen jaren vele publicaties geweest, zoek even op google zal vast zat staan, ik zou nu iig het risico niet nemen, dan maar zijligging als dat ook goed slaapt.
Ow ja, en laat je niet gek maken door andere ouders, alle kinderen zaten met 6 maanden, konden praten met 8 maanden en waren zindelijk met 1 jaar als je ouders moet geloven, negeer dat tergende zinnetje, Gut doet jouw kind dat en dat nog niet?
Nou die van mij deed dat al, vul maar een maand in,
niet op letten, geloof me, als ze 6 zijn kunnen ze alles.:)
De ene is nu eenmaal trager dan de andere, sommige kinderen ontwikkelen zich sprongsgewijs, dwz eerst groeien, daarna vaardigheden, sommige kinderen combineren dat nu eenmaal niet.
Maar echt, alle boeken, tips, welwillende buufs, schoonmama's, weet ik veel wat,
KIJK naar je kind en luister wat het je te zeggen heeft, dat is een vaardigheid die IN je zit, je zou het soms vergeten door alle "goede" tips.
Gun je kind zich in zijn/haar eigen tempo te ntwikkelen, als je goed kijkt zie je precies waar het is in de ontwikkeling en kun je daar op in spelen, dwing geen dingen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn.
Ow ja, fotoooooooooooooooooooo's
En laat je inderdaad niet gek maken door die andere ouders, iedereen loopt continu te vergelijken en te vertellen dat hun kinderen dat-of-dat al niet deden. (Of grootouders die vertellen dat jijzelf dat tot een jaar helemaal niet deed
) Ook erg leuk.
Yvonne : Zo goed ??
Knorretje, wij gaven Bo in het begin af n toe een speen. Haar duim had de voorkeur maar in het begin lukte het haar niet altijd om die in haar mond te krijgen. Baby's hebben nu eenmaal een zuigebehoefte en het geeft hun dus een fijn gevoel om te zuigen. Toen we na 2 nachten gek werden van het elke nacht uit bed komen omdat Bo haar speen uit haar mond viel en begon te gillen en hem nog niet zelf terug kreeg natuurlijk zijn we ermee gestopt. Dat was 1 nacht niet leuk en daarna kon ze duimen ![]()
Als Alicia er niet naar taalt zou ik het niet aanbieden. Het is geen must ofzo.
Wij hebben voor Bo een safetsleep gekocht omdat ze in haar bed steeds naar haar buik draaide en dan gilde want ze kon niet terug draaien en op haar buik slapen doet ze niet. Dit is en wikkel om het matras en met klitteband om haar rompje en tussen haar beentjes. Ze kunnen er ook mee op hun zij slapen en hebben met armen en benen gewoon bewegingsvrijheid kunnen dus allen niet op hun buik draaien. Bo slaapt er heerlijk in en wij ook weer ![]()
We hebben gisteren een loopwagentje (met van die wieltjes ) gekocht voor Bo.
We waren op zoek naar een kinderstoel maar zagen dus dat wagentje en Hub zet haar er voor de grap in en ze rijd/loopt/hangt zo weg. Grootste lol dus. Hebben we die maar gekocht.
Je mag haar er niet alleen mee laten en niet te lang in laten want dat schijnt niet goed te zijn voor haar ruggetje. Maar een paar minuutjes ermee spelen vind ze dus erg leuk.
Vandaag geslaagd voor een kinderstoel want zo'n stoeltje aan de tafel past dus niet aan onze tafel. Hebben nu een geuther of zoiets. Zelfde idee als een trip trap maar dan met een blad. We vonden de trip trap dus ideaal omdat dit 1 van de weinige was waar ze niet onderdoor gleed of schuin in ging zitten maar vonden het jammer dat die geen blad had waar ze met speeltje of eten aan kon knoeien
Echt een parmantig gezicht hoor mevrouwtje in haar stoel.
Van de week zal ik even foto's plaatsen van onze schat

En als je nou weer eens langs komt dan kan ik ook weer eens wat recents posten.... ![]()
Bij gebrek aan yvonne, dan danny maar met de kleine:
*neemt ondertussen alle informatie over buikslapen, borstvoeding en andere baby-aangelegenheden tot zich voor over een paar maandjes*
quote:LOL
Op dinsdag 04 juni 2002 15:49 schreef Knorretje het volgende:Bij gebrek aan yvonne, dan danny maar met de kleine:
Is papa zoooooooo slaapverwekkend?
Geweldige foto!!
Dat betekent dat we em pas eind september krijgen!!! Nou ja, maar even behelpen tot die tijd dan.. Het is geen wereldramp maar ik baal er stiekem wel een beetje van...
quote:Kijk, zulke berichten doen mij nou goed
Op dinsdag 04 juni 2002 17:36 schreef Rewimo het volgende:
Hallo allemaal, ik moet echt even iets kwijt!Een goede vriendin van me - ik omschrijf het niet nader want het is nog staatsgeheim, maar jullie kennen haar toch niet - is 5 weken zwanger! En dat na bijna 1,5 jaar proberen zonder resultaat. Ik ben zo vreselijk blij voor haar!!!
Ken ik d'r ook niet?
quote:Nee Tink, zelfs jij niet
Op dinsdag 04 juni 2002 17:40 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Kijk, zulke berichten doen mij nou goed
Ken ik d'r ook niet?
Ik had het er nog bij willen zetten: nee Tink, jij ook niet
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 17:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik had het er nog bij willen zetten: nee Tink, jij ook niet
Desalniettemin, leuk om te lezen. De moed zakt me de laatste tijd gestaag in de schoenen
quote:Volhouden hoor lieverd. Je ziet, het kan echt! Dikke knuffel voor jou en een kusje van Christan
Op dinsdag 04 juni 2002 17:47 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
![]()
Desalniettemin, leuk om te lezen. De moed zakt me de laatste tijd gestaag in de schoenen
voorlopig dus nog maar geen speen.
Ik heb trouwens weleens ergens gelezen dat ouders de speen vastgetaped hadden aan hun kind, zodat zij rustig door konden eten en ze de overige gasten in het restaurant niet tot last zouden zijn met een huilend kind.
Arm kind
quote:Ja dat heb ik ook weleens gelezen.
Op dinsdag 04 juni 2002 20:52 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb trouwens weleens ergens gelezen dat ouders de speen vastgetaped hadden aan hun kind, zodat zij rustig door konden eten en ze de overige gasten in het restaurant niet tot last zouden zijn met een huilend kind.
Arm kind
Eva heeft een speentje en ze gebruikt hem alleen als ze moe is. Ze pakt hem zelf, erg handig, en snachts in bed liggen er een paar voor de grijp.
Knor als Alicia er geen behoefte aan heeft zou ik het zeker niet opdringen. Het is alleen maar handiger als ze zelf tot rust leert komen, zonder plastic zoethoudertjes.
quote:Het komt goed hoor meisje
Op dinsdag 04 juni 2002 17:47 schreef Tinkerbell het volgende:De moed zakt me de laatste tijd gestaag in de schoenen
* Lois heeft ook nog een vraagje*
Wie gebruikt er iets anders als Zwitsal zonnebrand? Ik heb het idee dat Eva's eczeem daar danig door verergerd en ik vroeg me af of er ook andere produkten speciaal voor kindjes zijn.
quote:Ik zal het nog ffies erger maken.. In mijn zoektocht naar de achterliggende opvoedkundige reden van de speen kwam ik het verhaal tegen van een moeder die dit vasplakken met leukoplast ook toepaste tijdens de nacht! En dan niet aan 1 kant van het wangetje zodat het kind de speen niet kwijt raakt en hem zelf weer in het mondje kan stoppen, maar aan beide kanten. Verklaring was dat het kind zo rustiger was en het niet ten koste ging van ieders nachtrust. (ze had meerdere kinderen die anders ook wakker werden snachts)
Op dinsdag 04 juni 2002 20:52 schreef Meaghan het volgende:
Arm kind
edit: om deze reply dan toch nog enigzins "leuk" te maken
Alicia is uit haar eerste truitje gegroeid. Zo ontzettend gaaf!!! Eindelijk kleren kiopen die leuk zijn
(wat mamalief dan ook zaterdag gauw gaat doen).
En nee ik heb het er helemaal niet moeilijk mee om die kleren in een grote doos te doen, terwijl ik dat wel verwacht had toen ik dat van andere ouders las... Ze wordt gewoon mijn grote meid!
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 04-06-2002 21:04]
quote:Ik heb de sunspray for kids van Nivea.
Op dinsdag 04 juni 2002 20:58 schreef Lois het volgende:
Wie gebruikt er iets anders als Zwitsal zonnebrand? Ik heb het idee dat Eva's eczeem daar danig door verergerd en ik vroeg me af of er ook andere produkten speciaal voor kindjes zijn.
quote:Kijk ook hiervoor weereens bij de Weleda produkten, hebben ook zonneprodukten nl.
Op dinsdag 04 juni 2002 20:58 schreef Lois het volgende:[..]
Ja .
[..]* Lois heeft ook nog een vraagje*
quote:De producten van Roc (bij de apotheek) schijnen erg goed te zijn, ook voor eczeemkindjes. Sowieso denk ik dat een apotheker een goed advies kan geven hiervoor, Lois.
Op dinsdag 04 juni 2002 20:58 schreef Lois het volgende:[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |