Ik zit momenteel in de beta.
Ik heb nog niet superveel gespeeld. Ik ben nu level 6 geloof ik, en level 20 is de max voor de beta zover ik weet.
De gameplay is opzich heel cool. Er lopen talloze Doctors, Smugglers, Brutes en noem maar op. Jij speelt als 1 van die characters. Dus als jij de doctor speelt, en iemand moet jou vermoorden, dan kan je bij andere doctors gaan staan. Jouw pursuer weet dat je de doctor bent, maar niet welke. Zodra hij een civillian vermoord, raakt hij zijn target (jij dus) kwijt. Dat is een van de tactieken die je kunt gebruiken om te ontsnappen aan je pursuer.
Zodra jouw pursuer begint te rennen krijg je een indicator. Een rood pijltje onderin je scherm die aangeeft waar hij is. Zodra je dit ziet begin je te rennen voor je leven. Alles om die line of sight maar te breken.
Hiervoor heb je abilities uiteraard, zoals de Disguise en Speed Boost.
Zodra je de LoS gebroken hebt, moet je zorgen dat die gebroken blijft. Door te blenden, of te blijven rennen, maar zodra je weer in beeld bent, begint de timer weer opnieuw.
Blenden doe je zoals in de single player in hooi te springen, op bankjes te zitten, tussen mensen gaan staan of voor een kraampje te gaan staan.
Het vervelende is dat je absoluut niet weet wie jouw pursuer is. Dus het kan ook degene naast je zijn, of die gozer die je tegemoet komt lopen. Maar jouw target weet ook niet wie jij bent. Jouw pursuer weet ongeveer wie jij bent door zijn indicator en de character die hij moet vermoorden, maar als jij onder de characters blijft die hetzelfde zijn als jij, heb je meer kans om niet gepakt te worden. Als jij rent, weet hij dat jij het bent, en dan ben je dus de lul.
Jij krijgt uiteraard ook een target. Zodra die in sight is krijg je een melding dat je niet moet gaan rennen, anders krijgt jouw target die indicator en begint te vluchten. Vaak ren ik zelf wel, voordat ik word afgemaakt door mijn pursuer, maar voor stealth kills krijg je meer XP.
Hoe hoger je level, hoe meer special abilities je kan selecteren om te gebruiken.
Ik heb nu alleen nog de disguise, en op level 8 krijg ik de speed boost.
Als ik zin heb, zal ik later wel wat meer vertellen. ;>