Inderdaad, mijn pa loopt elk jaar samen met zijn boomerbroertjes en zusjes de vierdaagse en hier en daar een marathon.quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:17 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Een rollator heb je pas nodig als je tachtig bent.
Van de babyboomers die Vut hebben zijn er genoeg die harder lopen dan jij
En de babyboom generatie die 65 jaar wordt die gaat net beginnen
Mijn zwager loopt ieder jaar naar Rome met zijn vrouw(71 jaar)
Mijn overbuurman heeft de slaapkamer naar beneden gehaald en in de aanbouw gezet, zo zijn er tal van oplossingen om thuis te kunnen blijven wonen![]()
Als men alleen is kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dat geld ook voor jongeren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:30 schreef Basp1 het volgende:
Ach ja zo kan ik het examplarisch voorbeeld van mijn pa wel hier neerzetten die wel nu bewust voor een duur huur appartement gekozen heeft.
Wie er dan gelijk heeft durf ik niet te zeggen.
Ik denk dat je je toch te veel doorslaat. Er zal heus wel een kern van waarheid in die stelling zitten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:42 schreef Foksnor het volgende:
Als men alleen is kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dat geld ook voor jongeren.
Gemakzucht , snel klaar willen zijn.
Maar de stelling, babyboomers gaan naar een flat, dat is volslagen onzin en onjuist
Die er al twintig jaar wonenquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:12 schreef Basp1 het volgende:
Ik woon zelf in een flat en zie hier toch opvallend veel oudjes wonen.
Sommige wel, sommige niet.quote:
Ouderen willen graag naar luxe ouderen appartementen, die willen niet in tochtige ex-corp. flats wonen. Ik vermoed dat het met name oudjes zijn die niets beters te doen hebben en dan naar de VVE vergaderingen komen in de hoop daar wat aanspraak te hebbenquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige wel, sommige niet.
Het is zo'n mooi voorbeeld van een WBV die appartement vanuit huur in de verkoop gooit en als ik een VVE vergadering bezoek zitten er toch 50% oudjes bij, die dus wel de afgelopen 3 jaar dit gekocht hebben. Mar de opkomst bij VVE's vergardingen is natuurlijk ook geen 100% en de vraag is of oudjes stiekum dan met meer komen naar de VVE vergadring.
Gratis koffie en lekker samen schelden op de huishulpquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:36 schreef Basp1 het volgende:
en de vraag is of oudjes stiekum dan met meer komen naar de VVE vergadring.
Dan ben ik blij dat ze de appartementen luxe gemaakt hebben en alles van nieuwe isolatie voorzien hebben dus het vooroordeel van jou over die tochtige niet luxe appartement van de wbv klopt in ieder geval bij mij niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ouderen willen graag naar luxe ouderen appartementen, die willen niet in tochtige ex-corp. flats wonen. Ik vermoed dat het met name oudjes zijn die niets beters te doen hebben en dan naar de VVE vergaderingen komen in de hoop daar wat aanspraak te hebben
overwegen, mar niet doen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:55 schreef LXIV het volgende:
In mijn omgeving merk ik toch wel degelijk dat veel 60+-ers overwegen om hun eengezinswoning te verruilen voor een appartement. Alvast voor over 5 of 10 jaar.
Het gaat dan met name over het gemak van onderhoud en/of de tuin bijhouden.
Het gaat niet zozeer om geld, meestal zijn er luxe-appartementen op het oog die net zo duur zijn. Het gaat meer om gemak en weinig onderhoudslasten op de oude dag.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:05 schreef Foksnor het volgende:
[..]
overwegen, mar niet doen.
In het achterhoofd dat het veel goedkoper is, echter vaak is het niet goedkoper echt niet
Niet overwegen, maar gewoon doen! Genoeg keuze: Enorm overschot aan appartementenquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:55 schreef LXIV het volgende:
In mijn omgeving merk ik toch wel degelijk dat veel 60+-ers overwegen om hun eengezinswoning te verruilen voor een appartement. Alvast voor over 5 of 10 jaar.
Het gaat dan met name over het gemak van onderhoud en/of de tuin bijhouden.
Ja er is lekker gebouwd naar de wens van de consument de laatste jaren.... not!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:53 schreef Johan25m het volgende:
[..]
Niet overwegen, maar gewoon doen! Genoeg keuze: Enorm overschot aan appartementen
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:11 schreef Bayswater het volgende:
Die ouwetjes blijven nog lekker zitten waar ze zitten. Die stop je niet zomaar in een appartement met uitzicht op de hemel zodat ze er alvast aan kunnen wennen. En gelijk hebben ze.
221.892 huizen te koopquote:
Er is niets mis met het kopen van een woning, er is wel wat mis met het kopen van een woning tegen belachelijk hoge prijzen. "Maar het gaat om de maandlasten", tuurlijk.... zo zit de wereld van leentokkies in elkaar, nou.... het gaat dus ook om de schuldenlast die je op je neemt, zet dat eens af tegen je inkomen en besef dan eens hoe lang je daar voor moet werken. Houd ook even de HRA buiten beschouwing, reken eens uit wat je aan de bank moet betalen, dan kom je tot de conclusie dat jij feitelijk 3 woningen koopt, 1 voor jezelf en 2 voor de bank. En wat doet de bank daarvoor? Nou helemaal NIETSquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:30 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Koop een huis, dan komt het geld vanzelf naar je toe..
Jawel, bonussen uitbetalenquote:
Risico lopen? Als jij geld uitleent aan iemand loop je toch ook risico, maar kun je (mits je rente vraagt) zonder iets te doen rijker worden. Welkom in de kapitalistische wereldquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En wat doet de bank daarvoor? Nou helemaal NIETS![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |