Je kunt de grammatica van de taal niet aanpassen nee.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef minibeer het volgende:
nog een klein vraagje: je kan zeker geen eigen suffixes maken in c#?
dan zou je namelijk zoiets kunnen doen:
complex c = 5 + 3i;
wat wel handig zou zijn.
suffixes hoeven toch niet perse bij de grammatica van een taal te horen?quote:Op zondag 16 januari 2011 19:24 schreef Core2 het volgende:
[..]
Je kunt de grammatica van de taal niet aanpassen nee.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | using System; class Program { static Imaginary i; static void Main() { Complex c = 5 + i; Console.WriteLine(c); Console.ReadKey(true); } } class Imaginary { public static Complex operator *(long l, Imaginary i) { return new Complex(0, l); } public static Complex operator +(long l, Imaginary i) { return new Complex(l, 1); } } class Complex { private long r, i; public Complex(long r, long i) { this.r = r; this.i = i; } public static implicit operator string(Complex c) { return c.r + " + " + c.i + "i"; } } |
Wat de meerwaarde van z=x+yi vs z=new Complex(x,y) is, zie ik niet helemaal, maar goed. Overigens wil je niet al die Complex-functies uitschrijven (tenzij je het weer als oefening doet, dat is nooit verkeerd natuurlijk). Allemaal te downloaden.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:43 schreef minibeer het volgende:
[ code verwijderd ]
Zit nog vrij dicht bij wat ik wilde
(nu alle functies maken)
Hoe wou je 2+2i door 4 delen als de Im en Re-delen integers zijn?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:24 schreef minibeer het volgende:
ja, ik ga er denk ik het beste een generic class van maken
Zodat je ook appels en peren kan optellen en aftrekken?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:24 schreef minibeer het volgende:
ja, ik ga er denk ik het beste een generic class van maken
Okquote:Op donderdag 20 januari 2011 06:59 schreef IDisposable het volgende:
Als je dan toch bezig bent met "experimenteren", ga je dan eens verdiepen in reflectie en serialization.
ok, klinkt best wel interessantquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:48 schreef IDisposable het volgende:
Kennis van serialization kan soms echt een life saver zijn. Ik ontwikkel web applicaties die regelmatig met legacy systemen moeten kunnen communiceren. Maar ook voor redelijk basale dingen kan het handig zijn. Zo moest ik laatst een oplossing vinden voor twee met elkaar communicerende applicaties waarvan de ene gebruik maakte van SOAP late-binding en de andere van REST early-binding. Dat heb ik uiteindelijk met een beetje serialization en reflectie opgelost. En dat was goedkoper dan een van de applicaties geheel aan te passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |