abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90155300
-edit- verkeerd gelezen.
Jeffster! _O_
  maandag 20 december 2010 @ 00:08:43 #102
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_90155343
Dan heb je dus een open SMTP nodig. Veel SMTP hosts eisen login en versturen het mailadres verbonden aan de login mee als afzender. Dit is tegen spam.

Dus je moet een host hebben die dat niet uitmaakt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 20 december 2010 @ 00:17:18 #103
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90155788
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:03 schreef minibeer het volgende:

[..]

dit verschilt dan zeker per host? want ik heb wel mensen mailtjes zien sturen met een ander emailadres dan hun eigen...
Ald ik geen username password gebruik krijg ik een error:

System.Net.Mail.SmtpException was unhandled
Message=The SMTP server requires a secure connection or the client was not authenticated. The server response was: 5.5.1 Authentication Required.
Tja, das pech hebben. Sommige ISP's accepteren connecties zonder login, zolang ze maar van hun eigen netwerk komen. Deze dus niet. Dan wordt het zoeken naar een andere SMTP server, zoals Catch22 al zei.
  maandag 20 december 2010 @ 00:29:29 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_90156412
Je kan zelf ook een SMTP opzetten geloof ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 20 december 2010 @ 09:37:58 #105
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_90164788
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:29 schreef Catch22- het volgende:
Laatste keer dat ik daar naar keek (was ergens vlak na het 56k6 tijdperk :P) was het bij m'n toenmalige provider niet toegestaan om zelf een mail-server te draaien. Die poort werd ook gewoon geblokt geloof ik.
Maar geen idee hoe dat tegenwoordig gaat.
NIEUW: Foto's!
  maandag 20 december 2010 @ 11:31:10 #106
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_90168116
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:29 schreef Catch22- het volgende:
Moet je wel verrekte goed oppassen dat die niet openstaat en iedereen er gebruik van kan maken. Dan wordt je in no time afgesloten omdat er 1M mails vanaf dat systeem zijn verstuurd.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_90175854
ik denk niet dat ik er zoveel moeite in ga stoppen hoor (als in zelf een smtp server opzetten), maar bedankt voor de reacties :)
Finally, someone let me out of my cage
  maandag 20 december 2010 @ 14:33:57 #108
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_90176741
Geen idee of deze nog actueel is (pagina lijkt van 2006 te zijn, maar wie weet)

http://www.geekzone.co.nz/tonyhughes/599

Gmail als SMTP server gebruiken :)
pi_90799412
ik kan wel weer mails versturen met een naam, maar alleen vanaf mijn eigen adres, waarmee ik inlog op de server.

Ik heb het nu met "free smtp server" geprobeerd, maar ik krijg een foutmelding.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
            SmtpClient s = new SmtpClient("localhost", 25);
            s.UseDefaultCredentials = true;

MailMessage m = new MailMessage();
            //Free smtp server kan geen ssl.
            s.EnableSsl = false;

m.From = new MailAddress("roy@gmail.com", "Roy");
            m.To.Add(new MailAddress("mijnadres@hotmail.com"));
            s.Send(m);
De foutmelding is:
"Mailbox unavailable. The server response was: Invalid recipient: mijnadres@hotmail.com"

waar mijnadres natuurlijk mijn hotmail adres is, dat gewoon werkt.

ik heb overigens mijn firewall zo ingesteld dat hij alle binnenkomende externe verbindingen op poort 25 weigert. Geen idee of dat nu nodig is, maar het leek me handig om voor de zekerheid te doen.
pi_90799728
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:44 schreef TallMan het volgende:
Dat vind ik dan weer altijd grappig dat mensen zo over een syntax kunnen struikelen. De syntax zelf maakt me weinig uit.

De mogelijkheden van de taal, die vind ik belangrijk en op dat punt is er amper verschil tussen C# en VB. Bij die 'heilige oorlog' kijk ik met plezier toe.
Ik deed zelf altijd alles in qbasic, maar ik ben toch (omdat we het moesten leren bij studie) overgestapt naar c#. VB en c# lijken door de .net libraries qua mogelijkheden heel erg op elkaar. De syntax tussen die twee maakt mij eigenlijk ook niet erg veel uit, maar ik heb hier bijvoorbeeld een boekje 'Apps maken voor de iphone' ofzoiets, daar heb je dus objective-c voor nodig. Dat kan ik ook gewoon niet lezen.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:50:39 #111
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_90813861
Als devver moet je toch tot je pensioen blijven doorstuderen om nieuwe en andere technieken/talen bij te leren. Als ik in zo'n situatie kom is het een kwestie van me erin verdiepen en die syntax krijg je vanzelf wel onder de knie.

Je hoeft me op dit moment ook geen perl/python opdracht te geven en verwachten dat ik die rechtstreeks uitvoer. Als het nodig is verdiep ik me erin en leer vanzelf bij.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_90819608
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:50 schreef TallMan het volgende:
Als devver moet je toch tot je pensioen blijven doorstuderen om nieuwe en andere technieken/talen bij te leren. Als ik in zo'n situatie kom is het een kwestie van me erin verdiepen en die syntax krijg je vanzelf wel onder de knie.

Je hoeft me op dit moment ook geen perl/python opdracht te geven en verwachten dat ik die rechtstreeks uitvoer. Als het nodig is verdiep ik me erin en leer vanzelf bij.
zo denk ik er ook wel een beetje over ja :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:37:47 #113
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_90828015
Mag je je als devver nog wel ergeren aan IDE's dan? :P

Ik ben nu ook begonnen met Android Apps.
En dat werkt het beste in Eclipse.

Maar na Visual Studio voelt Eclipse zo krakkemikkig aan. :D
pi_90828906
Joh. Is Eclipse nog steeds diezelfde "het had op een windows applicatie moeten lijken" Java IDE?

En vroeger al die lui die zwoeren bij Eclipse :')

Nee, wat dat betreft mogen we in onze handjes wrijven met VS :D
hula
pi_90831883
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:48 schreef minibeer het volgende:

Ik probeer nu mails te versturen nu met "free smtp server" geprobeerd, maar ik krijg een foutmelding.

[ code verwijderd ]

De foutmelding is:
"Mailbox unavailable. The server response was: Invalid recipient: mijnadres@hotmail.com"

waar mijnadres natuurlijk mijn hotmail adres is, dat gewoon werkt.

ik heb overigens mijn firewall zo ingesteld dat hij alle binnenkomende externe verbindingen op poort 25 weigert. Geen idee of dat nu nodig is, maar het leek me handig om voor de zekerheid te doen.
sorry voor de repost maar ik geloof niet dat iemand nog naar de originele post keek :)
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
pi_90834074
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:38 schreef minibeer het volgende:

[..]

sorry voor de repost maar ik geloof niet dat iemand nog naar de originele post keek :)
Ik zou het zoeken in beperkingen van de SMTP software of een misconfiguratie. Moest je bij het instellen ook een domein opgeven? Kan zijn dat daar de beperking zit.

Je zou even moeten uitzoeken op welke domeinen hij wel werkt. Normaal is het gewoon beveiliging, niet elke mailserver ondersteunt het mailen vanaf elk willekeurig adres...
hula
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:31:45 #117
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_90835922
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:38 schreef minibeer het volgende:
Ben je wel ingelogd op die SMTP server met username en password? Je kunt tegenwoordig vanaf geen enkele SMTP server meer 'anoniem' mail vanaf een willekeurig adres sturen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_90838140
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:31 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ben je wel ingelogd op die SMTP server met username en password? Je kunt tegenwoordig vanaf geen enkele SMTP server meer 'anoniem' mail vanaf een willekeurig adres sturen.
het is een SMTP server die op mijn computer draait. Ik dacht dat ik daar niet hoefde in te loggen. Anders zou ik niet weten welke gegevens ik moet gebruiken...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:56:49 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_90839051
Check de instellingen zou ik zeggen. Lukt het wel met een mailprogramma?
pi_90840578
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:56 schreef Catbert het volgende:
Check de instellingen zou ik zeggen. Lukt het wel met een mailprogramma?
Hij heeft geen instellingen :')...
Ik heb verder geen mailprogramma (hotmail en gmail gebruik ik beide) op deze computer, dus ik zou het niet weten...
Beetje ruk dat programma. Het lukt me nu wel opeens om via een andere naam mails te versturen als ik live gebruik! (al wordt er wel weergegeven: mijnemailadres@hotmail.com names hetemailadresdatikinstelde@blabla.com)
pi_90841829
ik ben nog even aan het googlen en ik kan er wel wat dingen over vinden, maar ik begrijp dr allemaal niks van. Ik heb wel iemand gevonden die hetzelfde probleem had: http://stackoverflow.com/(...)-mail-with-free-smtp
maar uit de reacties wordt ik ook niet veel wijzer. Wel ben ik er inmiddels achter dat in voorgaande versies een smtpserver bij iis zat, maar bij vista niet, en dat het daarom zo'n pokkewerk is om een mail te versturen.
pi_91420827
hoi ik heb weer eens een vraag, iets heel anders nu...
ik ben de laatste tijd veel bezig met kansberekeningen, waar vaak faculteiten in voorkomen. Dit betekent dat er vaak hele grote getallen in mijn programma's voorkomen. Omdat een ulong's limiet (2^64) al bij de faculteit van 21 te weinig is, wil ik een struct maken voor grote getallen. Nu zou ik het liefst natuurlijk zoiets kunnen doen:
BigNumber b = 10000;

Maar dat kan niet als ik het goed begrijp? Want je kan '=' niet overloaden, las ik ergens...
Dus, dit is onmogelijk?
Want in de klassen Int (Int is wel een klasse, int niet heb ik geleerd) kan het wel...
pi_91421265
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:07 schreef minibeer het volgende:
hoi ik heb weer eens een vraag, iets heel anders nu...
ik ben de laatste tijd veel bezig met kansberekeningen, waar vaak faculteiten in voorkomen. Dit betekent dat er vaak hele grote getallen in mijn programma's voorkomen. Omdat een ulong's limiet (2^64) al bij de faculteit van 21 te weinig is, wil ik een struct maken voor grote getallen. Nu zou ik het liefst natuurlijk zoiets kunnen doen:
BigNumber b = 10000;

Maar dat kan niet als ik het goed begrijp? Want je kan '=' niet overloaden, las ik ergens...
Dus, dit is onmogelijk?
Want in de klassen Int (Int is wel een klasse, int niet heb ik geleerd) kan het wel...
Op de manier waarop jij dit zegt zal dit wel niet kunnen nee. De oplossing zou hem liggen in een constructor die een int of long als parameter heeft.

En int is korte notatie voor System.Int32. long voor System.Int64. string voor System.String. uint Uint32, etc. Volgens mij puur voor legacy (vanuit andere programmeertalen). En het is wel zo makkelijk met programmeren.

En volgens mij is dit wat je zoekt:
http://www.codeproject.com/KB/cs/biginteger.aspx
?
hula
pi_91422166
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:18 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Op de manier waarop jij dit zegt zal dit wel niet kunnen nee. De oplossing zou hem liggen in een constructor die een int of long als parameter heeft.

En int is korte notatie voor System.Int32. long voor System.Int64. string voor System.String. uint Uint32, etc. Volgens mij puur voor legacy (vanuit andere programmeertalen). En het is wel zo makkelijk met programmeren.

En volgens mij is dit wat je zoekt:
http://www.codeproject.com/KB/cs/biginteger.aspx
?
Het kan wel op een iets andere manier, ik heb het net opgezocht. Je kan de impliciete conversie wel overloaden.
bron

Maar je moet alsnog een manier hebben om een nieuw object van die klasse aan te maken en iets te veranderen, dus in de praktijk heb je daarnaast ook nog een constructor nodig die de waarde instelt (of je moet membervariabelen public gaan maken)

En thanks voor de link! Al denk ik dat ik m alsnog zelf ga maken, puur voor oefening :P. Wel handige info enzo!

[ Bericht 0% gewijzigd door minibeer op 16-01-2011 19:10:39 ]
pi_91423466
nog een klein vraagje: je kan zeker geen eigen suffixes maken in c#?
dan zou je namelijk zoiets kunnen doen:
complex c = 5 + 3i;

wat wel handig zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')