Tja, das pech hebben. Sommige ISP's accepteren connecties zonder login, zolang ze maar van hun eigen netwerk komen. Deze dus niet. Dan wordt het zoeken naar een andere SMTP server, zoals Catch22 al zei.quote:Op maandag 20 december 2010 00:03 schreef minibeer het volgende:
[..]
dit verschilt dan zeker per host? want ik heb wel mensen mailtjes zien sturen met een ander emailadres dan hun eigen...
Ald ik geen username password gebruik krijg ik een error:
System.Net.Mail.SmtpException was unhandled
Message=The SMTP server requires a secure connection or the client was not authenticated. The server response was: 5.5.1 Authentication Required.
Laatste keer dat ik daar naar keek (was ergens vlak na het 56k6 tijdperkquote:Op maandag 20 december 2010 00:29 schreef Catch22- het volgende:
Je kan zelf ook een SMTP opzetten geloof ik
Moet je wel verrekte goed oppassen dat die niet openstaat en iedereen er gebruik van kan maken. Dan wordt je in no time afgesloten omdat er 1M mails vanaf dat systeem zijn verstuurd.quote:Op maandag 20 december 2010 00:29 schreef Catch22- het volgende:
Je kan zelf ook een SMTP opzetten geloof ik
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | SmtpClient s = new SmtpClient("localhost", 25); s.UseDefaultCredentials = true; MailMessage m = new MailMessage(); //Free smtp server kan geen ssl. s.EnableSsl = false; m.From = new MailAddress("roy@gmail.com", "Roy"); m.To.Add(new MailAddress("mijnadres@hotmail.com")); s.Send(m); |
Ik deed zelf altijd alles in qbasic, maar ik ben toch (omdat we het moesten leren bij studie) overgestapt naar c#. VB en c# lijken door de .net libraries qua mogelijkheden heel erg op elkaar. De syntax tussen die twee maakt mij eigenlijk ook niet erg veel uit, maar ik heb hier bijvoorbeeld een boekje 'Apps maken voor de iphone' ofzoiets, daar heb je dus objective-c voor nodig. Dat kan ik ook gewoon niet lezen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:44 schreef TallMan het volgende:
Dat vind ik dan weer altijd grappig dat mensen zo over een syntax kunnen struikelen. De syntax zelf maakt me weinig uit.
De mogelijkheden van de taal, die vind ik belangrijk en op dat punt is er amper verschil tussen C# en VB. Bij die 'heilige oorlog' kijk ik met plezier toe.
zo denk ik er ook wel een beetje over jaquote:Op maandag 3 januari 2011 21:50 schreef TallMan het volgende:
Als devver moet je toch tot je pensioen blijven doorstuderen om nieuwe en andere technieken/talen bij te leren. Als ik in zo'n situatie kom is het een kwestie van me erin verdiepen en die syntax krijg je vanzelf wel onder de knie.
Je hoeft me op dit moment ook geen perl/python opdracht te geven en verwachten dat ik die rechtstreeks uitvoer. Als het nodig is verdiep ik me erin en leer vanzelf bij.
sorry voor de repost maar ik geloof niet dat iemand nog naar de originele post keekquote:Op maandag 3 januari 2011 16:48 schreef minibeer het volgende:
Ik probeer nu mails te versturen nu met "free smtp server" geprobeerd, maar ik krijg een foutmelding.
[ code verwijderd ]
De foutmelding is:
"Mailbox unavailable. The server response was: Invalid recipient: mijnadres@hotmail.com"
waar mijnadres natuurlijk mijn hotmail adres is, dat gewoon werkt.
ik heb overigens mijn firewall zo ingesteld dat hij alle binnenkomende externe verbindingen op poort 25 weigert. Geen idee of dat nu nodig is, maar het leek me handig om voor de zekerheid te doen.
Ik zou het zoeken in beperkingen van de SMTP software of een misconfiguratie. Moest je bij het instellen ook een domein opgeven? Kan zijn dat daar de beperking zit.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:38 schreef minibeer het volgende:
[..]
sorry voor de repost maar ik geloof niet dat iemand nog naar de originele post keek
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ben je wel ingelogd op die SMTP server met username en password? Je kunt tegenwoordig vanaf geen enkele SMTP server meer 'anoniem' mail vanaf een willekeurig adres sturen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:38 schreef minibeer het volgende:
sorry voor de repost maar ik geloof niet dat iemand nog naar de originele post keek
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
het is een SMTP server die op mijn computer draait. Ik dacht dat ik daar niet hoefde in te loggen. Anders zou ik niet weten welke gegevens ik moet gebruiken...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ben je wel ingelogd op die SMTP server met username en password? Je kunt tegenwoordig vanaf geen enkele SMTP server meer 'anoniem' mail vanaf een willekeurig adres sturen.
Hij heeft geen instellingenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:56 schreef Catbert het volgende:
Check de instellingen zou ik zeggen. Lukt het wel met een mailprogramma?
Op de manier waarop jij dit zegt zal dit wel niet kunnen nee. De oplossing zou hem liggen in een constructor die een int of long als parameter heeft.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:07 schreef minibeer het volgende:
hoi ik heb weer eens een vraag, iets heel anders nu...
ik ben de laatste tijd veel bezig met kansberekeningen, waar vaak faculteiten in voorkomen. Dit betekent dat er vaak hele grote getallen in mijn programma's voorkomen. Omdat een ulong's limiet (2^64) al bij de faculteit van 21 te weinig is, wil ik een struct maken voor grote getallen. Nu zou ik het liefst natuurlijk zoiets kunnen doen:
BigNumber b = 10000;
Maar dat kan niet als ik het goed begrijp? Want je kan '=' niet overloaden, las ik ergens...
Dus, dit is onmogelijk?
Want in de klassen Int (Int is wel een klasse, int niet heb ik geleerd) kan het wel...
Het kan wel op een iets andere manier, ik heb het net opgezocht. Je kan de impliciete conversie wel overloaden.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Op de manier waarop jij dit zegt zal dit wel niet kunnen nee. De oplossing zou hem liggen in een constructor die een int of long als parameter heeft.
En int is korte notatie voor System.Int32. long voor System.Int64. string voor System.String. uint Uint32, etc. Volgens mij puur voor legacy (vanuit andere programmeertalen). En het is wel zo makkelijk met programmeren.
En volgens mij is dit wat je zoekt:
http://www.codeproject.com/KB/cs/biginteger.aspx
?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |