veranderen inquote:Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
For i = waarde To 0 Step -1
lblWaarde.Text = waarde.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan
Next
End Sub
quote:Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
lblWaarde.Text = waarde.ToString
if waarde > 0 then
waarde = waarde - 1
end if
End Sub
Waarom kan dat niet met een for next lus?quote:
Dus de for waarde kan nooit de uitvoervariabele zijn? Dat moeten echt twee losse variabelen zijn?quote:Op woensdag 8 december 2010 22:39 schreef TallMan het volgende:
Je verandert in je for next lus zoals jij hem hebt staan alleen je i. Je waarde variabele wordt nooit geschreven in je timer.
String heeft een methode ToCharArray. In die char-array kun je bepaalde characters vervangen. Daarna maak je een nieuwe string aan met je char-array als parameter.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Weet je ook nog het antwoord op de ToUpper vraag van hierboven?
1 2 3 4 5 6 | string source = "hallo"; char[] characters = source.ToCharArray(); characters[0] = Char.ToUpper(characters[0]); string result = new string(characters); |
1 | string result = source.Substring(0,1).ToUpper() + source.Substring(1); |
Is dat VB?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:13 schreef OEM het volgende:
[..]
String heeft een methode ToCharArray. In die char-array kun je bepaalde characters vervangen. Daarna maak je een nieuwe string aan met je char-array als parameter.
[ code verwijderd ]
C#, maar ik neem aan dat je dat kan lezen. Ik kan geen VB meer schrijven (want de tranen springen in m'n ogen als ik VB zie)quote:
Je deed in je lus sowieso al niets met je variabele i. En dat is dan weer de enige variabele die verandert. Als je die in de textbox had gezet (en die had gerefreshed) had je iedere seconde de textbox heel snel van waarde naar 0 zien tellen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus de for waarde kan nooit de uitvoervariabele zijn? Dat moeten echt twee losse variabelen zijn?
Volgens mij ging dat in GWBasic nog wel
1 2 3 | For i = waarde To 0 Step -1 lblWaarde.Text = waarde.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan Next |
1 2 3 | For i = waarde To 0 Step -1 lblWaarde.Text = i.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan Next |
1 2 3 4 5 | i = waarde while i >= 0 lblWaarde.Text = i.ToString i = i - 1 end while |
Mja, maar ik zoe de juiste VB syntaxquote:Op donderdag 9 december 2010 00:18 schreef OEM het volgende:
[..]
C#, maar ik neem aan dat je dat kan lezen. Ik kan geen VB meer schrijven (want de tranen springen in m'n ogen als ik VB zie)
Iedereen haat hier vb hoorquote:Op donderdag 9 december 2010 15:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar ik zoe de juiste VB syntax
Omdat VB syntax naar mijn mening ook gewoon oerlelijk is, zeker als je uit de C/C++ hoek komt.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:54 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Iedereen haat hier vb hoor
Handig tooltje: http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/
Op mijn vorige werk werden de nieuwe websites in ASP.NET (VB) gemaakt.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:15 schreef Catch22- het volgende:
ik vind het een onoverzichtelijke taal. Ken ook niemand die daar echt serieus mee bezig is.
Maargoed; ieder zijn ding
Tja, inplaats van:quote:Op donderdag 9 december 2010 22:26 schreef Catch22- het volgende:
door het ontbreken van accolades, punt-komma's etc vind ik het bijzonder onduidelijk. Heb me er nooit in verdiept overigens, zie het alleen af en toe in de documentatie voorbij komen.
Herkenbaar. Half jaar lang met VB en C# gelijktijdig gewerkt. Hoeveel puntkomma's ik wel niet heb ingetikt en weer weggehaald heb. Als ik voor elke een stuiver had gekregen....quote:Op donderdag 9 december 2010 22:37 schreef Cryothic het volgende:
En dan is het verschil wel erg groot. En aangezien ik prive in C# werk levert dat wel eens wat extra backspaces op tijdens het programmeren
Het maakt mij ook niet uit. Maar op het moment dat je met meerdere talen in dezelfde periode bezig bent wordt het wel heel verwarrend.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:44 schreef TallMan het volgende:
Dat vind ik dan weer altijd grappig dat mensen zo over een syntax kunnen struikelen. De syntax zelf maakt me weinig uit.
De mogelijkheden van de taal, die vind ik belangrijk en op dat punt is er amper verschil tussen C# en VB. Bij die 'heilige oorlog' kijk ik met plezier toe.
Delphi heb ik ook een paar jaar gedaan. Maar VB doet (bij mijn weten) niet aan Begin, enkel aan Endquote:Op donderdag 9 december 2010 23:21 schreef TallMan het volgende:
Bij ons moeten er t.z.t. een aantal delphi programmeurs om naar .NET. En gezien management heeft besloten dat het VB.NET moet zijn kijk ik er naar vooruit om hun ook met hun ; in de war te komen. begin en end zijn dan weer geen vreemden voor hun.
Om even terug te komen op het tweede puntje.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Ker_Plunk het volgende:
Hallo
Ik ben bezig met een heel klein vragenformuliertje voor op een website.
Nu is er een vraag die bestaat uit 4 antwoorden vormgegeven met radiobuttons. Om het te valideren heb ik een radiobuttonlist (losse radiobuttons kun je niet valideren met de controls) gemaakt.
Nu is het zo dat twee van die vragen, mits ze zijn geselecteerd, er een textbox ingevuld moet worden met wat info.
Deze antwoorden moeten een database in (dat lukt wel). Nu lukt het me niet om;
1) De waarde van het geselecteerde item te 'pakken' (ik wil er een variabele van maken) zodat ik het in een db kan zetten
2) Als men een van de vragen selecteert waar een textbox naast zit, dat deze verplicht wordt.
Verder heb ik een vraagje aan jullie
Ik ben nog beginnende in programmeren en als ik soms een issue zoals boven tegenkom heb ik altijd moeite om de juiste regels ervoor te vinden. Hoe doen jullie dit? Wat is een juiste denkwijze voor c#?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | string vraagEen = txtQuestionOne.Text; string vraagTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue; string vraagDrie = txtQuestionThree.Text; string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue = "Alleen de onderdelen: "; string tweeVier = rblQuestionTwo.SelectedValue = "Nooit, omdat: "; if tweeTwee //?? |
1 2 3 4 5 6 7 8 | <asp:RequiredFieldValidator ID="valQuestionTwo" runat="server" ErrorMessage="Selecteer één van de keuzes" ControlToValidate="rblQuestionTwo"></asp:RequiredFieldValidator> <asp:RadioButtonList ID="rblQuestionTwo" runat="server"> <asp:ListItem>Altijd helemaal</asp:ListItem> <asp:ListItem>Alleen de onderdelen: </asp:ListItem> <asp:ListItem>Soms</asp:ListItem> <asp:ListItem>Nooit, omdat: </asp:ListItem> </asp:RadioButtonList> |
Dat lukt ook wel aardig, maar bij nieuwe dingen zoals dit loop ik altijd een beetje vastquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga per 1/1 bij een nieuwe werkgever aan de slag en dan ga ik ook meer frontend werk doen, maar daar hoort m.i. het kunnen werken met webforms wel een beetje bij.
Wat is het juiste datatype hiervoor?quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:51 schreef TallMan het volgende:
string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue = "Alleen de onderdelen: ";
klopt niet echt. als je in string tweeTwee een boolean wil opslaan dan zou je in ieder geval
string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue == "Alleen de onderdelen: ";
moeten doen. Je wil namelijk het resultaat van je vergelijking opslaan (in c# vergelijk je met == en assign je met =)
Overigens is het type niet echt logisch gekozen.
Het resultaat van een vergelijking kan alleen true of false zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:49 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Dat lukt ook wel aardig, maar bij nieuwe dingen zoals dit loop ik altijd een beetje vast
[..]
Wat is het juiste datatype hiervoor?
1 | bool result = something == somethingelse; |
Heb een toch redelijk simpele oplossing gevonden:quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:04 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Het resultaat van een vergelijking kan alleen true of false zijn.
Derhalve heb je een boolean nodig.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | string vraagTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue.ToString(); if (vraagTwee == "Alleen de onderdelen: ") { valQ2rb2.Enabled = true; } else { valQ2rb2.Enabled = false; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | if (!string.IsNullOrEmpty(rblQuestionTwo.SelectedValue.ToString())) { valQ2rb2.Enabled = true; } else { valQ2rb2.Enabled = false; } |
Ok, thx. Waar staat die ! voor?quote:Op maandag 13 december 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:
Je kan beter het volgende doen
[ code verwijderd ]
Het is wel handig als die optie die je niet mag selecteren geen waarde heeft. Dat is later ook makkelijker te valideren. Dan heeft hij wel geen value, maar wel een text
ToString() zal nooit null terugggevenquote:Op maandag 13 december 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:
Je kan beter het volgende doen
[ code verwijderd ]
Het is wel handig als die optie die je niet mag selecteren geen waarde heeft. Dat is later ook makkelijker te valideren. Dan heeft hij wel geen value, maar wel een text
1 | valQ2rb2.Enabled = (rblQuestionTwo.Text != string.Empty); |
ja, dat kan gewoon. Alleen de mailserver die je gebruikt zou eventueel de boel kunnen blokkeren. Welke foutmelding krijg je?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:51 schreef minibeer het volgende:
Het lukt me wel om een mailtje te versturen in C#.NET met als afzender mijn eigen adres, maar als je de from-property verandert zou je in principe toch de weergegeven afzender moeten kunnen veranderen? Of is dit door misbruik expres onmogelijk gemaakt ofzo?
Geen, maar als ik het mailtje krijg staat er gewoon mijn emailadres bij de naam zeg maar. Ik gebruik wel een emailadres als username voor de host, ik denk dat het daardoor komt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:52 schreef OEM het volgende:
[..]
ja, dat kan gewoon. Alleen de mailserver die je gebruikt zou eventueel de boel kunnen blokkeren. Welke foutmelding krijg je?
het is C#, een programmeertaal, waarmee ik (via het zogenaamde .NET framework) een mailtje probeer te sturen, n00bz0r.quote:Op zondag 19 december 2010 01:35 schreef FoolWithMokey het volgende:
Een vraagje van een noob:
Waar the fuk gaat dit over?
Probeer eens in te loggen zonder user/pwd op de mailserver. Dus:quote:Op zondag 19 december 2010 01:25 schreef minibeer het volgende:
[..]
Geen, maar als ik het mailtje krijg staat er gewoon mijn emailadres bij de naam zeg maar. Ik gebruik wel een emailadres als username voor de host, ik denk dat het daardoor komt.
ik doe zeg maar:
SmtpClient s = new SmtpClient(mijnemailadres, mijnwachtwoord);
MailMessage m = new MailMessage(mijnemailadres, nepadres, onderwerp, tekst);
s.send(m);
Dat was even uit mijn hoofd dus misschien zitten er fouten in.
Maar als ik het mailtje bekijk zie ik dus mijnemailadres (wat dus eigenlijk een username voor de mailserver is) ipv van nepadres.
Ik heb t ook al met m.From = new MailAdress(nepadres);
geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
1 | SmtpClient client = new SmtpClient(serverUrl, 25); |
dit verschilt dan zeker per host? want ik heb wel mensen mailtjes zien sturen met een ander emailadres dan hun eigen...quote:Op zondag 19 december 2010 10:52 schreef Core2 het volgende:
Het zou kunnen dat het aan de host ligt inderdaad (je kunt bij je host dus niet namens een ander email adres gaan mailen). Wat je nog kunt proberen is een Reply-To header toevoegen (ik geloof dat ie zo heet), maar hiermee verandert het from adres nog niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |