abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89696183
En hoe ziet de syntax er ook weer uit om alleen de eerste letter van een woord als hoofdletter uit te voeren? En om meerdere letters als hoofdletter uit te voeren?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:41:31 #52
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89696529
quote:
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick

For i = waarde To 0 Step -1
lblWaarde.Text = waarde.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan
Next
End Sub
veranderen in
quote:
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick

lblWaarde.Text = waarde.ToString
if waarde > 0 then
waarde = waarde - 1
end if
End Sub
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_89697254
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:41 schreef TallMan het volgende:

[..]

veranderen in

[..]

Waarom kan dat niet met een for next lus?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:39:26 #54
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89699840
Je verandert in je for next lus zoals jij hem hebt staan alleen je i. Je waarde variabele wordt nooit geschreven in je timer.

Je timer event krijg je per seconde en iedere seconde wil je een waarde een lager tonen. Dan heeft een lus die door alle waarden heenloopt geen enkele zin.

Per seconde (per timer event dus) wil je de waarde een lager maken en die waarde tonen.
pi_89702811
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:39 schreef TallMan het volgende:
Je verandert in je for next lus zoals jij hem hebt staan alleen je i. Je waarde variabele wordt nooit geschreven in je timer.
Dus de for waarde kan nooit de uitvoervariabele zijn? Dat moeten echt twee losse variabelen zijn?

Volgens mij ging dat in GWBasic nog wel :')

Weet je ook nog het antwoord op de ToUpper vraag van hierboven? :P
  donderdag 9 december 2010 @ 00:13:53 #56
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_89704298
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Weet je ook nog het antwoord op de ToUpper vraag van hierboven? :P
String heeft een methode ToCharArray. In die char-array kun je bepaalde characters vervangen. Daarna maak je een nieuwe string aan met je char-array als parameter.

1
2
3
4
5
6
string source = "hallo";

char[] characters = source.ToCharArray();
characters[0] = Char.ToUpper(characters[0]);

string result = new string(characters);

Andere optie is met Substring aan de gang te gaan:

1string result = source.Substring(0,1).ToUpper() + source.Substring(1);
pi_89704434
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:13 schreef OEM het volgende:

[..]

String heeft een methode ToCharArray. In die char-array kun je bepaalde characters vervangen. Daarna maak je een nieuwe string aan met je char-array als parameter.

[ code verwijderd ]

Is dat VB?
  donderdag 9 december 2010 @ 00:18:42 #58
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_89704488
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Is dat VB?
C#, maar ik neem aan dat je dat kan lezen. Ik kan geen VB meer schrijven (want de tranen springen in m'n ogen als ik VB zie)

[ Bericht 5% gewijzigd door OEM op 09-12-2010 00:23:52 ]
  donderdag 9 december 2010 @ 08:30:04 #59
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89707982
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus de for waarde kan nooit de uitvoervariabele zijn? Dat moeten echt twee losse variabelen zijn?

Volgens mij ging dat in GWBasic nog wel :')
Je deed in je lus sowieso al niets met je variabele i. En dat is dan weer de enige variabele die verandert. Als je die in de textbox had gezet (en die had gerefreshed) had je iedere seconde de textbox heel snel van waarde naar 0 zien tellen.

Verder is de lifetime van je variabele i net zo lang als de lus de lus bezig is, dus de volgende keer dat je in je timer event komt heb je weer te maken met een verse i.
  donderdag 9 december 2010 @ 09:27:00 #60
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_89708861
1
2
3
For i = waarde To 0 Step -1
lblWaarde.Text = waarde.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan
Next
I wordt gelijk aan "waarde".
"Waarde" veranderd verder nooit.

Misschien dat dit werkt?
1
2
3
For i = waarde To 0 Step -1
lblWaarde.Text = i.ToString ' en hier blijft hij op de startwaarde staan
Next

volgens mij zou step -1 wel moeten werken in zo'n for-lus.

en anders:
1
2
3
4
5
i = waarde
while i >= 0
 lblWaarde.Text = i.ToString
 i = i - 1
end while
NIEUW: Foto's!
  donderdag 9 december 2010 @ 09:37:33 #61
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89709105
@Cryothic, je vergeet dat het een lus is die hij draait IN een timer event. Dat is nogal dubbelop omdat hij natuurlijk wil dat de waarde een minder wordt per seconde (timer event). Daarvoor wil je juist geen lus gebruiken.
  donderdag 9 december 2010 @ 09:49:56 #62
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_89709383
ah, helemaal overheen zitten kijken idd.
pi_89723249
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:18 schreef OEM het volgende:

[..]

C#, maar ik neem aan dat je dat kan lezen. Ik kan geen VB meer schrijven (want de tranen springen in m'n ogen als ik VB zie)
Mja, maar ik zoe de juiste VB syntax -O-
  donderdag 9 december 2010 @ 16:00:35 #64
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89723308
Bietje vertalen moet wel lukken toch?

VB, waarom?!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_89732988
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mja, maar ik zoe de juiste VB syntax -O-
Iedereen haat hier vb hoor :P
Handig tooltje: http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_89736499
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:54 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Iedereen haat hier vb hoor :P
Handig tooltje: http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/
Omdat VB syntax naar mijn mening ook gewoon oerlelijk is, zeker als je uit de C/C++ hoek komt.
Jeffster! _O_
  donderdag 9 december 2010 @ 21:09:50 #67
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89736548
Precies. Ik zie het nut ook niet
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 9 december 2010 @ 21:53:51 #68
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89738990
Ach, een syntax is een tool, geen doel. Of er nou C# of VB wordt geschreven maakt me allemaal niet zoveel uit.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:15:20 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89740116
ik vind het een onoverzichtelijke taal. Ken ook niemand die daar echt serieus mee bezig is.

Maargoed; ieder zijn ding
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 9 december 2010 @ 22:22:01 #70
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_89740428
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:15 schreef Catch22- het volgende:
ik vind het een onoverzichtelijke taal. Ken ook niemand die daar echt serieus mee bezig is.

Maargoed; ieder zijn ding
Op mijn vorige werk werden de nieuwe websites in ASP.NET (VB) gemaakt.
Simpelweg omdat dat toen de meest logische keus was als je van ASP Classic komt.
Ik vond het toen wel lekker werken.

Nu ik meer met C# werk zie ik daar echter ook wel voordelen van.
Maar goed, wat je zou willen maken moet idd met beide talen wel mogelijk zijn. Daar zal weinig verschil in zitten.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:26:36 #71
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89740663
door het ontbreken van accolades, punt-komma's etc vind ik het bijzonder onduidelijk. Heb me er nooit in verdiept overigens, zie het alleen af en toe in de documentatie voorbij komen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 9 december 2010 @ 22:37:23 #72
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_89741175
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:26 schreef Catch22- het volgende:
door het ontbreken van accolades, punt-komma's etc vind ik het bijzonder onduidelijk. Heb me er nooit in verdiept overigens, zie het alleen af en toe in de documentatie voorbij komen.
Tja, inplaats van:
public void WriteLine(string Line){
//doe wat
}

is het dan:
public sub WriteLine(Line as String)
//doe wat
end sub

dacht ik.

Maar ja, als je al jaren ASP Classic programmeert is het niet zo'n heel groot verschil.

Waar ik nu mee zit, is dat ik op m'n werk af en toe (en binnenkort vaker) C# doe, maar hoofdzakelijk (momenteel 99% denk ik) ASP Classic.
En dan is het verschil wel erg groot. En aangezien ik prive in C# werk levert dat wel eens wat extra backspaces op tijdens het programmeren ;)
  donderdag 9 december 2010 @ 22:41:57 #73
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_89741377
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:37 schreef Cryothic het volgende:
En dan is het verschil wel erg groot. En aangezien ik prive in C# werk levert dat wel eens wat extra backspaces op tijdens het programmeren ;)
Herkenbaar. Half jaar lang met VB en C# gelijktijdig gewerkt. Hoeveel puntkomma's ik wel niet heb ingetikt en weer weggehaald heb. Als ik voor elke een stuiver had gekregen....
  donderdag 9 december 2010 @ 22:56:27 #74
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89742156
Had je nooit meer in VB hoeven werken

;)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 9 december 2010 @ 23:21:29 #75
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89743493
Bij ons moeten er t.z.t. een aantal delphi programmeurs om naar .NET. En gezien management heeft besloten dat het VB.NET moet zijn kijk ik er naar vooruit om hun ook met hun ; in de war te komen. begin en end zijn dan weer geen vreemden voor hun.
pi_89750985
Object PASCAL vind ik ook de horror. Zelf heb ik veel in Delphi gedaan (omdat het toen een van de weinige goede RAD IDE's was), maar ik vind het qua syntax half niet zo lekker werken als C/C++/C#/JAVA. Ik heb Object PASCAL en VB varianten altijd al Jip en Janneke talen gevonden. Het zijn die accolades hè ;) .
Jeffster! _O_
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:44:06 #77
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89751462
Dat vind ik dan weer altijd grappig dat mensen zo over een syntax kunnen struikelen. De syntax zelf maakt me weinig uit.

De mogelijkheden van de taal, die vind ik belangrijk en op dat punt is er amper verschil tussen C# en VB. Bij die 'heilige oorlog' kijk ik met plezier toe.
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:01:38 #78
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89751710
Maar hoe krijg je dan overzicht? Ik vind het heel fijn dat ik de accolades kan matchen. Daarbij vind ik de notatie allemaal simpelweg logischer. Maar dat komt wellicht door gebruik aan ervaring met VB
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:02:27 #79
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_89751725
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:44 schreef TallMan het volgende:
Dat vind ik dan weer altijd grappig dat mensen zo over een syntax kunnen struikelen. De syntax zelf maakt me weinig uit.

De mogelijkheden van de taal, die vind ik belangrijk en op dat punt is er amper verschil tussen C# en VB. Bij die 'heilige oorlog' kijk ik met plezier toe.
Het maakt mij ook niet uit. Maar op het moment dat je met meerdere talen in dezelfde periode bezig bent wordt het wel heel verwarrend.

En als je webdevelopper bent, wordt het nog lastiger.
Want C# lijkt qua syntax nog redelijk op javascript, dus dan zit je met C#, ASP(VBScript) en javascript.
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:21 schreef TallMan het volgende:
Bij ons moeten er t.z.t. een aantal delphi programmeurs om naar .NET. En gezien management heeft besloten dat het VB.NET moet zijn kijk ik er naar vooruit om hun ook met hun ; in de war te komen. begin en end zijn dan weer geen vreemden voor hun.
Delphi heb ik ook een paar jaar gedaan. Maar VB doet (bij mijn weten) niet aan Begin, enkel aan End :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:43:52 #80
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89754409
@Catch22: Visual Studio doet kwa if-end if (accolade) matching gewoon hetzelfde in vb en c#. Ga op een if staan en de de corresponderende end if wordt gehighlight.

@Cryothic: Klopt, VB heeft idd geen begin. Is alweer jaar of 10 terug dat ik wat met Delphi heb gedaan. Het grootste struikelblok voor mijn collega's zal nog ongeveer zijn dat er geen losse interface en implementatie secties zijn. ; deleten die teveel staan zal vanzelf wel weer wegvallen.

Altijd leuk talen combineren. Tijdje terug gehad, thuis C#, op werk VB.NET, SQL, ASP.NET (dan wel VB als taal) en SSRS rapporten met zo'n halfbakken VB.NET expression implementatie. Daarnaast ook nog wat aan Compact Framework voor een collega die wat software WinCE kastjes aant devven was. En ergens in een ver verleden VB, C++ en java tegelijk op dezelfde dag.
pi_89754526
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Ker_Plunk het volgende:
Hallo :)

Ik ben bezig met een heel klein vragenformuliertje voor op een website.

Nu is er een vraag die bestaat uit 4 antwoorden vormgegeven met radiobuttons. Om het te valideren heb ik een radiobuttonlist (losse radiobuttons kun je niet valideren met de controls) gemaakt.
Nu is het zo dat twee van die vragen, mits ze zijn geselecteerd, er een textbox ingevuld moet worden met wat info.

Deze antwoorden moeten een database in (dat lukt wel). Nu lukt het me niet om;

1) De waarde van het geselecteerde item te 'pakken' (ik wil er een variabele van maken) zodat ik het in een db kan zetten
2) Als men een van de vragen selecteert waar een textbox naast zit, dat deze verplicht wordt.

Verder heb ik een vraagje aan jullie :)
Ik ben nog beginnende in programmeren en als ik soms een issue zoals boven tegenkom heb ik altijd moeite om de juiste regels ervoor te vinden. Hoe doen jullie dit? Wat is een juiste denkwijze voor c#?
Om even terug te komen op het tweede puntje.

Ik stel mezelf dan de vraag; als listitem 2 en 4 geselecteerd zijn moeten de bijbehorende txtboxes verplicht worden.
Het eerste wat bij me opkomt is een if then statement gebruiken met de behulp van de listitems value. Dus als de variabele 'tweeTwee' (van vraag twee, de tweede optie) gekozen wordt, dat de bijbehorende textbox wordt gevalideerd met een ordinaire required validator. Maar de rode gekartelde lijntjes kwamen snel aanzetten ;)

Nu kan ik ook werken met panels zoals in dit voorbeeld (een na laatste post), maar vind dit techtnisch minder netjes.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

string vraagEen = txtQuestionOne.Text;
            string vraagTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue;
            string vraagDrie = txtQuestionThree.Text;

string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue = "Alleen de onderdelen: ";
            string tweeVier = rblQuestionTwo.SelectedValue = "Nooit, omdat: "; 

if tweeTwee //??

HTML/ASP

1
2
3
4
5
6
7
8
<asp:RequiredFieldValidator ID="valQuestionTwo" runat="server" ErrorMessage="Selecteer één van de keuzes"
ControlToValidate="rblQuestionTwo"></asp:RequiredFieldValidator>
<asp:RadioButtonList ID="rblQuestionTwo" runat="server">
<asp:ListItem>Altijd helemaal</asp:ListItem>
<asp:ListItem>Alleen de onderdelen: </asp:ListItem>
<asp:ListItem>Soms</asp:ListItem>
<asp:ListItem>Nooit, omdat: </asp:ListItem>
</asp:RadioButtonList>

Heb wel een beetje geaccepteerd dat mijn backend dev carriere wat minder snel gaat als die van frontend :@
α & Ω
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:49:48 #82
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89754609
Ik ga per 1/1 bij een nieuwe werkgever aan de slag en dan ga ik ook meer frontend werk doen, maar daar hoort m.i. het kunnen werken met webforms wel een beetje bij.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:51:32 #83
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_89754686
string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue = "Alleen de onderdelen: ";

klopt niet echt. als je in string tweeTwee een boolean wil opslaan dan zou je in ieder geval

string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue == "Alleen de onderdelen: ";

moeten doen. Je wil namelijk het resultaat van je vergelijking opslaan (in c# vergelijk je met == en assign je met =)
Overigens is het type niet echt logisch gekozen.
pi_89772090
Ik ben overigens laaiend enthousiast geworden over WPF en data binding _O_ .
Jeffster! _O_
pi_89773275
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga per 1/1 bij een nieuwe werkgever aan de slag en dan ga ik ook meer frontend werk doen, maar daar hoort m.i. het kunnen werken met webforms wel een beetje bij.
Dat lukt ook wel aardig, maar bij nieuwe dingen zoals dit loop ik altijd een beetje vast :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:51 schreef TallMan het volgende:
string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue = "Alleen de onderdelen: ";

klopt niet echt. als je in string tweeTwee een boolean wil opslaan dan zou je in ieder geval

string tweeTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue == "Alleen de onderdelen: ";

moeten doen. Je wil namelijk het resultaat van je vergelijking opslaan (in c# vergelijk je met == en assign je met =)
Overigens is het type niet echt logisch gekozen.
Wat is het juiste datatype hiervoor?
α & Ω
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:04:19 #86
177810 Evenveel
en niet minder
pi_89773941
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:49 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Dat lukt ook wel aardig, maar bij nieuwe dingen zoals dit loop ik altijd een beetje vast :)

[..]

Wat is het juiste datatype hiervoor?
Het resultaat van een vergelijking kan alleen true of false zijn.
Derhalve heb je een boolean nodig.

1bool result = something == somethingelse;
Doei.
pi_89869201
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:04 schreef Evenveel het volgende:

[..]

Het resultaat van een vergelijking kan alleen true of false zijn.
Derhalve heb je een boolean nodig.

[ code verwijderd ]

Heb een toch redelijk simpele oplossing gevonden:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        string vraagTwee = rblQuestionTwo.SelectedValue.ToString();

if (vraagTwee == "Alleen de onderdelen: ")

{
            valQ2rb2.Enabled = true;

}

else
        {
            valQ2rb2.Enabled = false;
        }
α & Ω
  maandag 13 december 2010 @ 12:21:56 #88
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89869271
Je kan beter het volgende doen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

if (!string.IsNullOrEmpty(rblQuestionTwo.SelectedValue.ToString()))

{
            valQ2rb2.Enabled = true;

}

else
        {
            valQ2rb2.Enabled = false;
        }
Het is wel handig als die optie die je niet mag selecteren geen waarde heeft. Dat is later ook makkelijker te valideren. Dan heeft hij wel geen value, maar wel een text
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_89869573
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:

[ code verwijderd ]

Het is wel handig als die optie die je niet mag selecteren geen waarde heeft. Dat is later ook makkelijker te valideren. Dan heeft hij wel geen value, maar wel een text
Ok, thx. Waar staat die ! voor?
α & Ω
pi_89874034
Het ! staat voor "niet voldoen aan". De vergelijking is dus waar als deze ergens niet al voldoet :P . !appels && peren is waar als er geen appels maar wel peren zijn.
Jeffster! _O_
  maandag 13 december 2010 @ 22:58:32 #91
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_89898635
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:

[ code verwijderd ]

ToString() zal nooit null terugggeven
1valQ2rb2.Enabled = (rblQuestionTwo.Text != string.Empty);
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:24:15 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89908898
maar je krijgt ook geen nullreferenceexeception.

Een veld dat je niet mag selecteren zou ook geen waarde moeten hebben, of -1 natuurlijk
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_90099729
Het lukt me wel om een mailtje te versturen in C#.NET met als afzender mijn eigen adres, maar als je de from-property verandert zou je in principe toch de weergegeven afzender moeten kunnen veranderen? Of is dit door misbruik expres onmogelijk gemaakt ofzo?
Finally, someone let me out of my cage
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:52:31 #94
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90102416
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:51 schreef minibeer het volgende:
Het lukt me wel om een mailtje te versturen in C#.NET met als afzender mijn eigen adres, maar als je de from-property verandert zou je in principe toch de weergegeven afzender moeten kunnen veranderen? Of is dit door misbruik expres onmogelijk gemaakt ofzo?
ja, dat kan gewoon. Alleen de mailserver die je gebruikt zou eventueel de boel kunnen blokkeren. Welke foutmelding krijg je?
pi_90109064
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:52 schreef OEM het volgende:

[..]

ja, dat kan gewoon. Alleen de mailserver die je gebruikt zou eventueel de boel kunnen blokkeren. Welke foutmelding krijg je?
Geen, maar als ik het mailtje krijg staat er gewoon mijn emailadres bij de naam zeg maar. Ik gebruik wel een emailadres als username voor de host, ik denk dat het daardoor komt.
ik doe zeg maar:
SmtpClient s = new SmtpClient(mijnemailadres, mijnwachtwoord);
MailMessage m = new MailMessage(mijnemailadres, nepadres, onderwerp, tekst);
s.send(m);

Dat was even uit mijn hoofd dus misschien zitten er fouten in.
Maar als ik het mailtje bekijk zie ik dus mijnemailadres (wat dus eigenlijk een username voor de mailserver is) ipv van nepadres.
Ik heb t ook al met m.From = new MailAdress(nepadres);
geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
pi_90109476
Een vraagje van een noob:

Waar the fuk gaat dit over?
Sisco Certified
pi_90114177
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 01:35 schreef FoolWithMokey het volgende:
Een vraagje van een noob:

Waar the fuk gaat dit over?
het is C#, een programmeertaal, waarmee ik (via het zogenaamde .NET framework) een mailtje probeer te sturen, n00bz0r.
  zondag 19 december 2010 @ 10:47:57 #98
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90114801
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 01:25 schreef minibeer het volgende:

[..]

Geen, maar als ik het mailtje krijg staat er gewoon mijn emailadres bij de naam zeg maar. Ik gebruik wel een emailadres als username voor de host, ik denk dat het daardoor komt.
ik doe zeg maar:
SmtpClient s = new SmtpClient(mijnemailadres, mijnwachtwoord);
MailMessage m = new MailMessage(mijnemailadres, nepadres, onderwerp, tekst);
s.send(m);

Dat was even uit mijn hoofd dus misschien zitten er fouten in.
Maar als ik het mailtje bekijk zie ik dus mijnemailadres (wat dus eigenlijk een username voor de mailserver is) ipv van nepadres.
Ik heb t ook al met m.From = new MailAdress(nepadres);
geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Probeer eens in te loggen zonder user/pwd op de mailserver. Dus:
1SmtpClient client = new SmtpClient(serverUrl, 25);
  zondag 19 december 2010 @ 10:52:53 #99
192481 Core2
Happiness is the road
pi_90114901
Het zou kunnen dat het aan de host ligt inderdaad (je kunt bij je host dus niet namens een ander email adres gaan mailen). Wat je nog kunt proberen is een Reply-To header toevoegen (ik geloof dat ie zo heet), maar hiermee verandert het from adres nog niet.
pi_90155056
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:52 schreef Core2 het volgende:
Het zou kunnen dat het aan de host ligt inderdaad (je kunt bij je host dus niet namens een ander email adres gaan mailen). Wat je nog kunt proberen is een Reply-To header toevoegen (ik geloof dat ie zo heet), maar hiermee verandert het from adres nog niet.
dit verschilt dan zeker per host? want ik heb wel mensen mailtjes zien sturen met een ander emailadres dan hun eigen...
Ald ik geen username password gebruik krijg ik een error:

System.Net.Mail.SmtpException was unhandled
Message=The SMTP server requires a secure connection or the client was not authenticated. The server response was: 5.5.1 Authentication Required.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')