quote:Gewonden door rellen Gay Pride Belgrado
BELGRADO - De politie in de Servische hoofdstad Belgrado is zondag slaags geraakt met groepen jongeren die fel gekant waren tegen de Gay Pride die in het centrum van de stad is gehouden. Zeker veertig agenten en enkele relschoppers raakten gewond.
Verder pakte de politie zeker tien tegenstanders van de homoparade op. Dat hebben de autoriteiten in Belgrado laten weten.
De Gay Pride trok circa duizend deelnemers. De zwaarbeveiligde manifestatie zelf verliep probleemloos, aldus GroenLinks-Europarlementariër Marije Cornelissen. Zij deed samen met andere Nederlanders mee uit solidariteit.
Na afloop werden alle deelnemers voor hun eigen veiligheid in politiebusjes naar politiebureaus vervoerd, waar zij moesten wachten tot de rust was weergekeerd.
Molotovcocktails
De oproerkraaiers bekogelden de politie met stenen en molotovcocktails. Verder vernielden de opponenten van de Gay Pride voertuigen en stichtten ze brand in onder meer een gebouw waarin de regerende Democratische Partij (DS) is gevestigd.
De politie gebruikte traangas tegen de menigte. De autoriteiten hadden uit vrees voor rellen circa vijfduizend agenten op de been gebracht.
Nationalisten
Het was zondag de eerste Gay Pride in Belgrado sinds 2001. De Gay Pride van negen jaar geleden liep volledig uit de hand. Extreme Servische nationalisten vielen toen deelnemers aan.
Vorig jaar zou er ook een Gay Pride in Belgrado worden gehouden. De autoriteiten schrapten die echter omdat ze de veiligheid van de deelnemers niet konden garanderen.
GroenLinks-politica Cornelissen noemde de samenwerking met de autoriteiten zondag uitstekend. Servië wil toetreden tot de Europese Unie.
quote:Nieuws: de rellen lopen compleet uit de hand. Terwijl alle Pride deelnemers buiten de stad zijn, zijn extremisten in veldslag met politie.
quote:We horen net dat er gevechten zijn voor de Nederlandse ambassade. Weet niet of het waar is. Hoop dat ambassadeur Stokvis veilig is.
iDD, HOMOS MOET JE TOCH NIET ACCEPTEREN OF WELquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:50 schreef Disko.Krali het volgende:
Lol die Serviërs zijn geen Nederlanders of Duitsers die zich alles door de strot laten duwen
Accepteren ja. Maar kijk-mij-eens-homo-zijn-feestjes-en-je-moet-je-bek-verder-houden-dagen heb ik niet zoveel meequote:Op zondag 10 oktober 2010 16:52 schreef Zith het volgende:
[..]
iDD, HOMOS MOET JE TOCH NIET ACCEPTEREN OF WEL
Dude WTF echt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:50 schreef Disko.Krali het volgende:
Lol die Serviërs zijn geen Nederlanders of Duitsers die zich alles door de strot laten duwen
Klopt, de kijk mij eens hetero zijn dance parade en zomercarnaval moet je ook bekogelen met stenen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:56 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Accepteren ja. Maar kijk-mij-eens-homo-zijn-feestjes-en-je-moet-je-bek-verder-houden-dagen heb ik niet zoveel mee
dance parade is niet een kijk-ons-eens-hetero-zijn feestje. Prima als je homo bent maar ga nou niet doen alsof je belangrijker bent dan heteroseksuelen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt, de kijk mij eens hetero zijn dance parade en zomercarnaval moet je ook bekogelen met stenen.
Sorry tegen zoveel domheid kan ik niet op. Weet niet waar ik Moet beginnen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:59 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
dance parade is niet een kijk-ons-eens-hetero-zijn feestje. Prima als je homo bent maar ga nou niet doen alsof je belangrijker bent dan heteroseksuelen.En ik word al helemaal ziek van die acties om homo's geaccepteerd te krijgen. Alsof die gasten in Servië opeens homo's gaan accepteren als ze daar elkaar bijna in de kont lopen te
neuken
Jammer voor jou dan maar ik moet er niks van hebben. Oprotten met dit soort onzin. Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgevingquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Sorry tegen zoveel domheid kan ik niet op. Weet niet waar ik
Moet beginnen.
Gebruik je ook geweld tegenover mensen die irritant zijn? Of Marokkaans ? Of Turks?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:01 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Jammer voor jou dan maar ik moet er niks van hebben. Oprotten met dit soort onzin. Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
Turkse parade is niet ter acceptatie van Turken. Is totaal niet te vergelijken. En als het wel ter acceptatie is zie ik niet in welke vorm dit zou gaan helpenquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Gebruik je ook geweld tegenover mensen die irritant zijn? Of Marokkaans ? Of Turks?
Ik zag laatst nog een Turkse parade in de stad. Is het terecht als die ook worden aangevallen door dit soor fascisten?
Maar o wee als mensen zo denken over een parade, manifestatie of weet ik veel wat georganiseerd door moslims. Dan is het ineens discriminatie!quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:01 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Jammer voor jou dan maar ik moet er niks van hebben. Oprotten met dit soort onzin. Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
dus dan ga je maar met stenen gooien? Triest hoor.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:56 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Accepteren ja. Maar kijk-mij-eens-homo-zijn-feestjes-en-je-moet-je-bek-verder-houden-dagen heb ik niet zoveel mee
Je praat het geweld van fascisten goed met onzin argumenten dus. Duidelijk.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:04 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Turkse parade is niet ter acceptatie van Turken. Is totaal niet te vergelijken. En als het wel ter acceptatie is zie ik niet in welke vorm dit zou gaan helpen
http://images.google.com/(...)oq=&biw=1680&bih=811quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:05 schreef Brawler het volgende:
[..]
Maar o wee als mensen zo denken over een parade, manifestatie of weet ik veel wat georganiseerd door moslims. Dan is het ineens discriminatie!
Soms moet je het ze laten voelen anders begrijpen ze het niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je praat het geweld van fascisten goed met onzin argumenten dus. Duidelijk.
Neuh ik heb er nog steeds geen moeite meequote:Op zondag 10 oktober 2010 17:07 schreef IHVK het volgende:
Je kan beter toegeven dat het geen handige opmerking was.
Beter laat dan nooit.
Alsof het precies op dezelfde schaal moet zijn?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
http://images.google.com/(...)oq=&biw=1680&bih=811
Ik moet de eerste moslim parade van dit niveau nog zien
Is totaal niet vergelijkbaarquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:08 schreef Brawler het volgende:
[..]
Alsof het precies op dezelfde schaal moet zijn?
Maar praat het maar goed hoor!
Als het hier om moslims ging, zou er moord en brand geschreeuwd worden en zou men de mond vol hebben van discriminatie
Meten met twee maten
Omdat het je niet uitkomtquote:
Dan ben je gewoon irrationeel en onderbuik homofoob.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:08 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Neuh ik heb er nog steeds geen moeite mee
Nou én. Of je het nou wel of niet eens bent met het bestaan van de gay pride heeft er naar mijn idee verder niets mee te maken. Je mág het van mijn part zelfs kut vinden dat zoiets bestaat. Maar dat kun je ook beschaafd kenbaar maken, op een manier waarbij niet de kans ontstaat dat er doden en gewonden vallen. En dat doen die Serviërs dus totaal niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
http://images.google.com/(...)oq=&biw=1680&bih=811
Ik moet de eerste moslim parade van dit niveau nog zien
Laten we inderdaad mensen onderdrukken door te eisen dat ze hun eigen zijn verbergen, omdat er een paar xenofobe idioten rondlopen die er wellicht aanstoot aan kunnen nemen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:01 schreef Disko.Krali het volgende:
Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
En dan kom ik met stenen gooien...?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:07 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Ja, accepteer het maar anders ga ik een parade houden
En jij bent een politiek-correcte supporter van de gay pridequote:Op zondag 10 oktober 2010 17:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon irrationeel en onderbuik homofoob.
Je argumenten slaan namelijk geen hout.
Neem je FOK!knokploeg mee, maken we er een meet vanquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:12 schreef Marouska het volgende:
[..]
En dan kom ik met stenen gooien...?
Jii staat aan de kant van Servische rechtsextremisten , trots op jezelf?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:12 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
En jij bent een politiek-correcte supporter van de gay pride
Flauw om Srebrenica erbij te halen maar in die situatie waren beide kanten vuil. Alleen krijgt de ene kant meer aandacht dan de andere.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:12 schreef IHVK het volgende:
Dit zijn de zelfde soort mensen die er waarschijnlijk niet voor terugdeinzen om een tweede Srebrenica te organiseren DK.
Servische rechtsextremisten, snap niet dat je hun acties goed kunt praten.
Zelfde waarom ik criminele marokkanen zou willen stenigen, omdat hun een kleine groep zijn die er voor zorgen dat de rest van de groep een slechte naam krijgt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom wil je mensen die je vies vindt stenigen?
Nee niet flauw. Dit is nou het gevaar van georganiseerde haat.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:14 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Flauw om Srebrenica erbij te halen maar in die situatie waren beide kanten vuil. Alleen krijgt de ene kant meer aandacht dan de andere.
Ik verwelkom nationalismequote:Op zondag 10 oktober 2010 17:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jii staat aan de kant van Servische rechtsextremisten , trots op jezelf?
It's a date.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:13 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Neem je FOK!knokploeg mee, maken we er een meet van
Georganiseerde haat maak je alleen maar groter door dit soort onzin. Of denk je nou echt dat die haat kleiner is geworden binnen die groep?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee niet flauw. Dit is nou het gevaar van georganiseerde haat.
Oh?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:15 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik generaliseert niet, ik heb het slechts over vieze homo's zoals op de gay pride
quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:01 schreef Disko.Krali het volgende:
Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
Dus moet je ze stenigen? Gaat het lot van homo's je zo aanquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:16 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Georganiseerde haat maak je alleen maar groter door dit soort onzin. Of denk je nou echt dat die haat kleiner is geworden binnen die groep?
Wat doe je in Nederland dan? Rechtextremisme schrijft voor dat elk volk in zijn eigen land gaat wonen,quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:16 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Rechtsextremisten zijn de nationalisten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |