abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87385157
Bron : Nu.nl

quote:
Gewonden door rellen Gay Pride Belgrado

BELGRADO - De politie in de Servische hoofdstad Belgrado is zondag slaags geraakt met groepen jongeren die fel gekant waren tegen de Gay Pride die in het centrum van de stad is gehouden. Zeker veertig agenten en enkele relschoppers raakten gewond.

Verder pakte de politie zeker tien tegenstanders van de homoparade op. Dat hebben de autoriteiten in Belgrado laten weten.

De Gay Pride trok circa duizend deelnemers. De zwaarbeveiligde manifestatie zelf verliep probleemloos, aldus GroenLinks-Europarlementariër Marije Cornelissen. Zij deed samen met andere Nederlanders mee uit solidariteit.

Na afloop werden alle deelnemers voor hun eigen veiligheid in politiebusjes naar politiebureaus vervoerd, waar zij moesten wachten tot de rust was weergekeerd.

Molotovcocktails

De oproerkraaiers bekogelden de politie met stenen en molotovcocktails. Verder vernielden de opponenten van de Gay Pride voertuigen en stichtten ze brand in onder meer een gebouw waarin de regerende Democratische Partij (DS) is gevestigd.

De politie gebruikte traangas tegen de menigte. De autoriteiten hadden uit vrees voor rellen circa vijfduizend agenten op de been gebracht.

Nationalisten

Het was zondag de eerste Gay Pride in Belgrado sinds 2001. De Gay Pride van negen jaar geleden liep volledig uit de hand. Extreme Servische nationalisten vielen toen deelnemers aan.

Vorig jaar zou er ook een Gay Pride in Belgrado worden gehouden. De autoriteiten schrapten die echter omdat ze de veiligheid van de deelnemers niet konden garanderen.

GroenLinks-politica Cornelissen noemde de samenwerking met de autoriteiten zondag uitstekend. Servië wil toetreden tot de Europese Unie.
pi_87385211
Geruchten gaan dat het compleet uit de hand loopt in de binnenstad.
pi_87385233
Ook in Servië viert het nationalisme hoogtij, net als in de Westerse landen....wat was het antwoord van de Nederlandse nationalisten ook alweer? Is de locale cultuur en moeten we accepteren. Belachelijk dat er weer Nederlanders zendingswerk gaan doen in een ander land.
pi_87385422
Twitter MarijeC :

quote:
Nieuws: de rellen lopen compleet uit de hand. Terwijl alle Pride deelnemers buiten de stad zijn, zijn extremisten in veldslag met politie.
quote:
We horen net dat er gevechten zijn voor de Nederlandse ambassade. Weet niet of het waar is. Hoop dat ambassadeur Stokvis veilig is.
pi_87386872
De kneusjes hebben zelfs zo'n vrachtwagen voor borstkankeronderzoek gesloopt.
pi_87387607

Sinds 1785
pi_87387615
Lol die Serviërs zijn geen Nederlanders of Duitsers die zich alles door de strot laten duwen :D
Farklı olanlar onların derdi
  † In Memoriam † zondag 10 oktober 2010 @ 16:52:37 #8
230491 Zith
pls tip
pi_87387671
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:50 schreef Disko.Krali het volgende:
Lol die Serviërs zijn geen Nederlanders of Duitsers die zich alles door de strot laten duwen :D
iDD, HOMOS MOET JE TOCH NIET ACCEPTEREN OF WEL
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87387756
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 11-10-2010 23:38:32 ]
Sinds 1785
pi_87387768
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:52 schreef Zith het volgende:

[..]

iDD, HOMOS MOET JE TOCH NIET ACCEPTEREN OF WEL
Accepteren ja. Maar kijk-mij-eens-homo-zijn-feestjes-en-je-moet-je-bek-verder-houden-dagen heb ik niet zoveel mee
pi_87387798
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:50 schreef Disko.Krali het volgende:
Dude WTF echt.
pi_87387823
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:56 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Accepteren ja. Maar kijk-mij-eens-homo-zijn-feestjes-en-je-moet-je-bek-verder-houden-dagen heb ik niet zoveel mee
Klopt, de kijk mij eens hetero zijn dance parade en zomercarnaval moet je ook bekogelen met stenen.
pi_87387862
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt, de kijk mij eens hetero zijn dance parade en zomercarnaval moet je ook bekogelen met stenen.
dance parade is niet een kijk-ons-eens-hetero-zijn feestje. Prima als je homo bent maar ga nou niet doen alsof je belangrijker bent dan heteroseksuelen. :') En ik word al helemaal ziek van die acties om homo's geaccepteerd te krijgen. Alsof die gasten in Servië opeens homo's gaan accepteren als ze daar elkaar bijna in de kont lopen te neuken :')
pi_87387874
Behoorlijk ziek, hoe extremisten zo gehersenspoeld zijn dat ze andere mensen hun rechten willen ontzeggen.
pi_87387883
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:59 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

dance parade is niet een kijk-ons-eens-hetero-zijn feestje. Prima als je homo bent maar ga nou niet doen alsof je belangrijker bent dan heteroseksuelen. :') En ik word al helemaal ziek van die acties om homo's geaccepteerd te krijgen. Alsof die gasten in Servië opeens homo's gaan accepteren als ze daar elkaar bijna in de kont lopen te
neuken :')
Sorry tegen zoveel domheid kan ik niet op. Weet niet waar ik Moet beginnen.

Maar jij gooit dus stenen naar mensen waar jij het mee oneens bent?
pi_87387904
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sorry tegen zoveel domheid kan ik niet op. Weet niet waar ik
Moet beginnen.
Jammer voor jou dan maar ik moet er niks van hebben. Oprotten met dit soort onzin. Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
pi_87387943
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:01 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Jammer voor jou dan maar ik moet er niks van hebben. Oprotten met dit soort onzin. Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
Gebruik je ook geweld tegenover mensen die irritant zijn? Of Marokkaans ? Of Turks?

Ik zag laatst nog een Turkse parade in de stad. Is het terecht als die ook worden aangevallen door dit soort fascisten?

'kijk mij eens Turks zijn'
pi_87387987
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Gebruik je ook geweld tegenover mensen die irritant zijn? Of Marokkaans ? Of Turks?

Ik zag laatst nog een Turkse parade in de stad. Is het terecht als die ook worden aangevallen door dit soor fascisten?
Turkse parade is niet ter acceptatie van Turken. Is totaal niet te vergelijken. En als het wel ter acceptatie is zie ik niet in welke vorm dit zou gaan helpen
pi_87388005
quote:

[..]

Maar o wee als mensen zo denken over een parade, manifestatie of weet ik veel wat georganiseerd door moslims. Dan is het ineens discriminatie! :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:05:51 #20
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_87388016
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:56 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

dus dan ga je maar met stenen gooien? Triest hoor.

Ik heb het ook niet zo met het strandvolleybaltoernooi dat hier elk jaar zo nodig op de Dam moet worden gehouden, met zo'n irritante kuub zand dat hier maar een beetje pardoes uit wordt gestrooid, en dat constante gefluit, maar ik sta toch ook niet met fakkels en hooivorken die knullige volleyballers op te wachten? :')
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_87388029
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:04 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Turkse parade is niet ter acceptatie van Turken. Is totaal niet te vergelijken. En als het wel ter acceptatie is zie ik niet in welke vorm dit zou gaan helpen
Je praat het geweld van fascisten goed met onzin argumenten dus. Duidelijk.
pi_87388030
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:05 schreef Brawler het volgende:

[..]

Maar o wee als mensen zo denken over een parade, manifestatie of weet ik veel wat georganiseerd door moslims. Dan is het ineens discriminatie! :')
http://images.google.com/(...)oq=&biw=1680&bih=811

Ik moet de eerste moslim parade van dit niveau nog zien :')
pi_87388048
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je praat het geweld van fascisten goed met onzin argumenten dus. Duidelijk.
Soms moet je het ze laten voelen anders begrijpen ze het niet.
pi_87388064
Je kan beter toegeven dat het geen handige opmerking was.

Beter laat dan nooit. :)
pi_87388075
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:07 schreef IHVK het volgende:
Je kan beter toegeven dat het geen handige opmerking was.

Beter laat dan nooit. :)
Neuh ik heb er nog steeds geen moeite mee
pi_87388079
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Alsof het precies op dezelfde schaal moet zijn?
Maar praat het maar goed hoor! :')

Als het hier om moslims ging, zou er moord en brand geschreeuwd worden en zou men de mond vol hebben van discriminatie :')

Meten met twee maten :r
pi_87388106
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:08 schreef Brawler het volgende:

[..]

Alsof het precies op dezelfde schaal moet zijn?
Maar praat het maar goed hoor! :')

Als het hier om moslims ging, zou er moord en brand geschreeuwd worden en zou men de mond vol hebben van discriminatie :')

Meten met twee maten :r
Is totaal niet vergelijkbaar :')
pi_87388128
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:09 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Is totaal niet vergelijkbaar :')
Omdat het je niet uitkomt :')
Het maakt niet uit wat voor voorbeeld ik aandraag, je blijft het punt ontwijken :')
pi_87388140
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:08 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Neuh ik heb er nog steeds geen moeite mee
Dan ben je gewoon irrationeel en onderbuik homofoob.

Je argumenten slaan namelijk geen hout.
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:11:06 #30
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_87388154
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Nou én. Of je het nou wel of niet eens bent met het bestaan van de gay pride heeft er naar mijn idee verder niets mee te maken. Je mág het van mijn part zelfs kut vinden dat zoiets bestaat. Maar dat kun je ook beschaafd kenbaar maken, op een manier waarbij niet de kans ontstaat dat er doden en gewonden vallen. En dat doen die Serviërs dus totaal niet.
pi_87388157
quote:
Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
Laten we inderdaad mensen onderdrukken door te eisen dat ze hun eigen zijn verbergen, omdat er een paar xenofobe idioten rondlopen die er wellicht aanstoot aan kunnen nemen.
Sinds 1785
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:12:09 #32
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_87388184
Je hebt verschil tussen homo's. Je hebt de "normale" homo's, die zich gewoon net zo gedragen als de hetero's. En dan heb je van die "vieze" homo's, die elkaar staan op te geilen in leren pakjes enzo tijdens zo'n Gay Pride. Die viezerikken mogen ze van mij allemaal stenigen, niet omdat ze homo zijn, maar omdat ze zo fucking vies doen.
pi_87388200
Dit zijn de zelfde soort mensen die er waarschijnlijk niet voor terugdeinzen om een tweede Srebrenica te organiseren DK.

Servische rechtsextremisten, snap niet dat je hun acties goed kunt praten.
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:12:55 #34
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_87388208
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:07 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Ja, accepteer het maar anders ga ik een parade houden
En dan kom ik met stenen gooien...? :')
pi_87388210
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon irrationeel en onderbuik homofoob.

Je argumenten slaan namelijk geen hout.
En jij bent een politiek-correcte supporter van de gay pride :')
pi_87388221
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:12 schreef Marouska het volgende:

[..]

En dan kom ik met stenen gooien...? :')
Neem je FOK!knokploeg mee, maken we er een meet van
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:13:52 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87388239
Tja. De recente geschiedenis heeft ons geleerd dat het daar nu niet bepaald een verdraagzame beschaving is. Stelletje tribale holeberen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_87388250
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:12 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

En jij bent een politiek-correcte supporter van de gay pride :')
Jii staat aan de kant van Servische rechtsextremisten , trots op jezelf?
pi_87388263
Die homo's met hun debiele prideparades leren het ook nooit. :') Gewoon lekker blijven proberen in die Slavische landen waar ze je bijkans ophangen aan de hoogste boom, net zolang tot er een keer echt slachtoffers vallen. :{w
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_87388264
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:12 schreef IHVK het volgende:
Dit zijn de zelfde soort mensen die er waarschijnlijk niet voor terugdeinzen om een tweede Srebrenica te organiseren DK.

Servische rechtsextremisten, snap niet dat je hun acties goed kunt praten.
Flauw om Srebrenica erbij te halen maar in die situatie waren beide kanten vuil. Alleen krijgt de ene kant meer aandacht dan de andere.
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:15:04 #41
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_87388279
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom wil je mensen die je vies vindt stenigen?
Zelfde waarom ik criminele marokkanen zou willen stenigen, omdat hun een kleine groep zijn die er voor zorgen dat de rest van de groep een slechte naam krijgt.

Stenigen is trouwens een beetje overdreven, zou ik nooit doen, maar ik zou niet gaan lopen schreeuwen dat ik het erg vind als een ander het zou doen ;)
pi_87388288
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:14 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Flauw om Srebrenica erbij te halen maar in die situatie waren beide kanten vuil. Alleen krijgt de ene kant meer aandacht dan de andere.
Nee niet flauw. Dit is nou het gevaar van georganiseerde haat.
pi_87388292
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jii staat aan de kant van Servische rechtsextremisten , trots op jezelf?
Ik verwelkom nationalisme
pi_87388313
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:15 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Ik verwelkom nationalisme
Waar zei ik nationalisme?
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:16:15 #45
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_87388316
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:13 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Neem je FOK!knokploeg mee, maken we er een meet van
It's a date. O+

Nee maar serieus: ik snap het nooit als mensen dit soort acties gaan lopen verdedigen omdat ze het eens zijn met de motieven van de daders. Ja dat kán. Maar dat rechtvaardigt naar mijn idee gewoon simpelweg het gedrag niet. Ik ben het ook eens met een heleboel dingen, en ook oneens met een heleboel dingen, maar dat maakt nog niet dat ik agressief en gevaarlijk ga lopen doen.
pi_87388323
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee niet flauw. Dit is nou het gevaar van georganiseerde haat.
Georganiseerde haat maak je alleen maar groter door dit soort onzin. Of denk je nou echt dat die haat kleiner is geworden binnen die groep? :')
pi_87388336
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waar zei ik nationalisme?
Rechtsextremisten zijn de nationalisten
pi_87388361
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:15 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik generaliseert niet, ik heb het slechts over vieze homo's zoals op de gay pride
Oh?

quote:
Homo zijn doe je maar lekker in je privé omgeving
Sinds 1785
pi_87388362
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:16 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Georganiseerde haat maak je alleen maar groter door dit soort onzin. Of denk je nou echt dat die haat kleiner is geworden binnen die groep? :')
Dus moet je ze stenigen? Gaat het lot van homo's je zo aan
Het hart dat je ze wil stenigen opdat ze niet gehaat worden?
pi_87388388
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:16 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Rechtsextremisten zijn de nationalisten
Wat doe je in Nederland dan? Rechtextremisme schrijft voor dat elk volk in zijn eigen land gaat wonen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')