abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87390576
quote:
gast, je spoort niet...
je bedoelt hiermee te zeggen dat niet-witten hun diploma's gratis en voor niets krijgen? dat mag je dan even keihard bewijzen hier, want je kletst helemaal uit je nek.
pi_87390719
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:21 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Er valt niks te zeggen over het andere deel van je post dan goed voor jou. Leuk dat je goed terecht bent gekomen, je zal vast niet de enige 23jarige Antilliaanse vrouw zijn die een VWO diploma heeft gehaald. Of wilde je er nog een punt mee maken?
Wat denk je zelf?

Nee ik ben niet de enige 'buitenlander' die wel werkt, een studie volgt etc. Dat had je er zelf niet uit kunnen halen?

Aangezien je verder niks te zeggen heb over de onderstaande discriminerende reactie?

"Dat je op het uiterlijk valt is één ding, maar dat je die 'cultuur' en levenswijze zo geweldig vindt, daar kan ik met mijn pet niet bij. Niet-werken, niet-studeren, rondhangen, bling-bling, drugs, pippa's, gangstah-rap, wat moet een intelligente vrouw daar nu mee?"
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_87390797
Jeetje, wat een hoop mensen die de vader groot gelijk geven..
pi_87390866
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je beshcrijft jezelf als een antiliaanse vrouw... Dus je bent een antiliaan. Jammer want je had ook kunnen zeggen "ik ben een Nederlander van antiliaanse afkomst" maar je koos iets anders.
Ja ik koos voor iets anders, dus?

Het feit dat ik hier woon, studeer en hier nota bene in het Nederlands post, geeft verder toch al aan dat ik ook 'Nederlands' ben?
pi_87391006
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:30 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Je kunt toch lezen wat ik zelf denk, je hebt niet voor niets twee ogen gekregen.
quote:
Nee ik ben niet de enige 'buitenlander' die wel werkt, een studie volgt etc. Dat had je er zelf niet uit kunnen halen?
Nee, dan had je die reactie maar duidelijk gequote bovenaan je post moeten zetten. Ik noem je nergens de uitzondering op de buitenlanders die wél werkt. Jij profileert jezelf als werkende Antilliaan en vraagt om een hokje, daar reageerde ik op. :)
quote:
Aangezien je verder niks te zeggen heb over de onderstaande discriminerende reactie?

"Dat je op het uiterlijk valt is één ding, maar dat je die 'cultuur' en levenswijze zo geweldig vindt, daar kan ik met mijn pet niet bij. Niet-werken, niet-studeren, rondhangen, bling-bling, drugs, pippa's, gangstah-rap, wat moet een intelligente vrouw daar nu mee?"
Ik heb niets over die reactie te zeggen, dan had ik hem wel gequote.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_87391018
Ik heb het even niet gelezen hoor,

Maar hier is een free kick! :D

Zeg BananaCoconutFrappuccino .. ik val op afgestudeerde Antilliaanse meiden. Wanneer moet je afstuderen? Ohw kanttekening: Minstens CupC en geen vette kont.

:9
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_87391132
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Jeetje, wat een hoop mensen die de vader groot gelijk geven..
Ik sta me eigenlijk nog steeds te verbazen over datgene wat SpecialK in het andere topic omschreef:
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wellicht bergrijpelijker voor jou omdat je het zelf bent.

Echte morele suprioriteit, echter, kan niet zonder een dialectische houding. Je staat zo te zien graag vooraan in de rij om andere mensen te vertellen hoe verwerpelijk ze zijn op basis van 1 of 2 geschreven zinnen. Maar je mist een stukje menselijk respect om ook echt te interesse te tonen om door te vragen waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt.

Dit draagt op zijn beurt weer bij aan het idee dat je gewoon bezig bent met morele zelfbevrediging. Iets wat totaal 0,0 toevoegt aan de discussie en ook 0,0 zal veranderen aan iemand anders' mening.

Nogmaals; jouw vrijheid dit te doen maar ik zit hier werkelijk vol verbazing naar je posts te kijken. Ik vind ze nog vreemder op filosofisch vlak dan de meningen van een KKK-lid.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:46:05 #208
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87391211
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:35 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ja ik koos voor iets anders, dus?

Het feit dat ik hier woon, studeer en hier nota bene in het Nederlands post, geeft verder toch al aan dat ik ook 'Nederlands' ben?
Nee hoor. Veel Nederlandse Marokkanen zien zichzelf bijvoorbeeld als #1. Marokkaan, #2 moslim en dan nog wat andere dingen en dan #83 Nederlander

Het meeste 'in hokjes proppen' gebeurt door het individu zelf.

Volgende keer zou je kunnen zeggen dat je een Nederlander bent als je dat voelt. :)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:49:23 #209
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_87391292
Wat een malloot, die vader. Ik zou ieder weekend met een andere thuiskomen, TS. Negertje hier, Moslimpje daar en dan die ouwe een goed hartinfarct leveren.
Dit, dus.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:51:00 #210
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_87391335
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:25 schreef bushwackerish het volgende:

[..]

gast, je spoort niet...
PvdA-modus on.

quote:
je bedoelt hiermee te zeggen dat niet-witten hun diploma's gratis en voor niets krijgen?
Niet gratis en voor niets. Begrijpend lezen is ook een vak.

quote:
dat mag je dan even keihard bewijzen hier, want je kletst helemaal uit je nek.
Hoef ik niet te doen. Dat doen anderen wel voor mij (direct of indirect).
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
pi_87391343
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:39 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je kunt toch lezen wat ik zelf denk, je hebt niet voor niets twee ogen gekregen.
[..]

Nee, dan had je die reactie maar duidelijk gequote bovenaan je post moeten zetten. Ik noem je nergens de uitzondering op de buitenlanders die wél werkt. Jij profileert jezelf als werkende Antilliaan en vraagt om een hokje, daar reageerde ik op. :)
[..]

Ik heb niets over die reactie te zeggen, dan had ik hem wel gequote.
Ik moet helemaal niks ;)

En nee ik heb mezelf ook niet als de werkende Antiliaanse geprofileerd. :)

Maakt niet uit hoor
pi_87391429
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:06 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

Onder welk hokje val ik nu?
Onder de mensen met het IQ van een bos wortels of een seniele lama.
pi_87391449
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:51 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks ;)

En nee ik heb mezelf ook niet als de werkende Antiliaanse geprofileerd. :)

Maakt niet uit hoor
Dan moet je ook niet zeuren dat je verkeerd begrepen wordt.

Ik ben een Antiliaanse 23 jarige vrouw.

Geeft niet hoor.
pi_87391493
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Veel Nederlandse Marokkanen zien zichzelf bijvoorbeeld als #1. Marokkaan, #2 moslim en dan nog wat andere dingen en dan #83 Nederlander

Het meeste 'in hokjes proppen' gebeurt door het individu zelf.

Volgende keer zou je kunnen zeggen dat je een Nederlander bent als je dat voelt. :)
Ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'. Spreek geen eens Papiaments omdat me ouders het nooit met me spraken. Dat ik ook Nederlands ben is voor mij vanzelfsprekend.

Je begrijpt wel dat het mij, met topics en opmerkingen/uitspraken zoals die hier geschreven worden, moeilijk gemaakt wordt om trots te gaan roepen dat ik Nederlandse ben. Of niet?
pi_87391528
Als je weet dat je vader er nogal achterlijke ideeën op nahoudt en zich weigert een beetje in te houden, lijkt het me beter dat je dat op een gegeven moment maar moet laten voor wat het is. Hoe vervelend het ook voor je is, je verandert mensen niet zomaar (los van de vraag of je dat moet willen), en je ouders al helemaal niet. Probeer je vader er maar buiten te houden, en ga niet steeds over je vriend beginnen als je al weet waar het op uitdraait. Het zal je best pijn blijven doen, en je zult het je vader wellicht kwalijk blijven nemen (en waarschijnlijk is dat wel terecht), maar de realiteit is nu eenmaal zo dat je niet bij machte bent om de situatie te veranderen. Je kunt altijd een beetje blijven hopen dat je vader op termijn wat bijdraait, en af en toe eens voorzichtig iets proberen, maar leg je er verder vooral bij neer. Je mag sowieso verder wel verwachten dat je vader er zelf niet continu over begint of bij het minste of geringste van de gelegenheid gebruik maakt om zijn afkeuring te laten blijken. Je weet hoe hij erover denkt, en andersom ook, en het leidt nergens toe om erover te blijven twisten. Je vaders 'visie' is duidelijk en de boodschap hoeft niet eindeloos herhaald te worden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:00:25 #216
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_87391587
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:32 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Wie is er nou kortzichtig. Ik heb een redelijk uitgesproken mening en afwijkende wensen. Ik zou ook nooit iets met een zwart meisje beginnen, laat staan samen kinderen opvoeden of krijgen. Mijn kijk op een aantal andere zaken zou door velen als deels racistisch worden bestempeld. Ben ik nou volgens jouw redenering een racist?

Als je mensen zo makkelijk afstreept ben je geen haar beter dan waartegen je vecht. Er is ook een hele, heeele, heeeeeele brede grijze middengebied.

Ik wil niet in clichés verzanden, vind het altijd grappig als andere mensen dit posten maar een van mijn beste vrienden is een afrikaan. Ik ken hem al meer dan 6 jaar en we zien elkaar minstens 2/3 keer per week. En nu? :')

Als die vader niet wil dat zijn dochter met een neger thuiskomt, is dat zijn goed recht. Hij is dan niet, zoals jij het wil voordoen, het uitschot van de wereld. je kunt mensen niet zo makkelijk in racisten en niet racisten opdelen, op de nederlandse wannabe commie's en het cognitief beperkte neo-nazi primaten na, als extreme voorbeelden van links en rechts.
Als jij dat niet wil omdat je ze lichamelijk niet aantrekkelijk vind, heb ik daar niets op tegen. Ieder zijn eigen smaak.

Anders zou ik het raar vinden.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_87391600
Ik begrijp je pa wel.. succes :P
pi_87391654
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren dat je verkeerd begrepen wordt.

Ik ben een Antiliaanse 23 jarige vrouw.

Geeft niet hoor.
Nog steeds fout..

Never mind
pi_87391677
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:02 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Nog steeds fout..

Never mind
Oke mevrouw.
pi_87391785
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:54 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Onder de mensen met het IQ van een bos wortels of een seniele lama.
:*
pi_87391819
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:50 schreef Lady_1989 het volgende:
Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor 'buitenlandse' jongens, zoals zuid-europeanen en donkere jongens. Ik heb daar tot 3 maanden terug nooit een relatie mee gehad, tot ik een afrikaanse vriend kreeg, die ook nog eens moslim was (dubbel 'fout' volgens mijn vader). Dit leverde nogal wat drama thuis op, ik mocht hem thuis niet komen voorstellen, omdat mijn vader, zoals de titel al zegt,iets tegen buitenlanders heeft. En vooral iets tegen moslims. Mijn vader is zelf Spaans, dus als ik dan zeg dat hij zelf ook een buitenlander is, dan is het ineens: ja maar ik ben Europeaan.
Nu is het al uit met die jongen, maar sinds die jongen kijk ik alleen nog maar meer naar donkere jongens en trekt me dit heel erg. Niet perse vanwege hun uiterlijk, maar ook qua leefstijl, qua achtergrond, qua cultuur. Maar goed, daar gaat dit topic niet om.

ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en als mijn vader half schreeuwend onzin begint te praten (want ik vind het onzin, komt hij nog eens met 'argumenten' aan die nog geen eens argumenten te noemen zijn), dan roep ik wat bijdehands terug, of vaak nogal een goed argument en loop ik weg, omdat dat nooit binnenkomt bij hem en hij verder gaat met dingen roepen. Gesprek aangaan met hem is geen optie, Hij is niet echt een rationeel iemand, staat niet open voor een gesprek en heeft ook niet dat in zich om een fatsoenlijk gesprek aan te gaan over gevoelens en dergelijke. Maar ondertussen hangt er thuis wel een nare sfeer als ik dus graag over, toen mijn vriend, wilde praten.

Ik wilde weten of iemand van jullie ervaring heeft met ouders die iets hebben tegen juist jouw voorkeur voor het andere geslacht, om het zo maar even te noemen. En wat jullie dan doen? En dan vooral bekeken in dat je eigenlijk niet echt een normaal gesprek met diegene kan voeren... En wat zeggen jullie dan tegen je partner?
'Buitenlander' is nu niet direct de beste wijze om iemand te omschrijven. Dat geeft alleen maar de informatie dat de persoon in kwestie niet uit Nederland komt. Je vader heeft dan waarschijnlijk ook helemaal niets tegen buitenlanders, maar iets tegen jouw vriend. Er is dus geen sprak van discriminatie, maar van het niet boteren tussen je vader en je vriend.

OP basis van de feiten die ter beschikking zijn is vast te stellen dat een relatie van een Nederlandse meid met zowel Afrikaanse vrienden als met Islamitische vrienden vaker tot problemen leiden dan die met een recht toe recht uit jongen uit de eigen straat.

Het probleem is gewoon dat een jongen met een dergelijke achtergrond totaal andere verwachtingen heeft in een relatie dan jij. Als jij het leuk vindt om 3 stappen achter je man aan te lopen; voor alles wat je wilt doen toestemming aan hem vragen; Jij geduldig moet zijn als hij een 'avontuurtje' heeft en hij het recht heeft om jou half dood te slaan als jij dat 'avontuurtje' hebt, als dat voor jou allemaal geen punt is dan zou ik gewoon door gaan met jongens zoals dit.

Als je ook maar voor 1 seconden de gedachten in je hoofd haalt dat je denkt dat man en vrouw gelijkwaardig zijn dan zou ik er direct een punt achter zetten.
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:08:18 #222
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87391869
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:56 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'. Spreek geen eens Papiaments omdat me ouders het nooit met me spraken. Dat ik ook Nederlands ben is voor mij vanzelfsprekend.

Je begrijpt wel dat het mij, met topics en opmerkingen/uitspraken zoals die hier geschreven worden, moeilijk gemaakt wordt om trots te gaan roepen dat ik Nederlandse ben. Of niet?
Wellicht als minder mensen zich als buitenstaander maar als deelnemer zouden zien (ondanks de tegenwerking van enkelen) zou dit landje iets minder verzuurd zijn.

Een leuk experiment voor je: Houd vanaf nu eens glashard vol dat je een Nederlander bent. Ookal blijven mensen maar doorvragen. Je bent immers Nederlander als ik zo jezelf zie omschrijven. Toch?

Als iedereen dat nou eens zou doen dan waren we van die "waar ligt je trouw" discussie eens af en hoeft niet elke allochtoon zich eerst op de werkvloer te bewijzen dat hij/zij ook typisch Nederlandse waarden ondersschrijft.

Dat gerefereer steeds naar welk land je ouders vandaan komen is nl. gewoon onzin.

Uiteindelijk zijn we allemaal centraal-afrikanen. Genetica doet er niet toe. Je cultuur wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_87391919
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:06 schreef Sakit-Gede het volgende:

OP basis van de feiten die ter beschikking zijn is vast te stellen dat een relatie van een Nederlandse meid met zowel Afrikaanse vrienden als met Islamitische vrienden vaker tot problemen leiden dan die met een recht toe recht uit jongen uit de eigen straat.

En juist door die feiten wordt een bevolkingsgroep over 1 kam geschoren, en dat is volledig te begrijpen ook al is dat onterecht.
Als alle blonde meisjes met blauwe ogen de hele dag op hun reet zaten dan zouden ze ook met de nek aangekeken worden, of ze nu wit, geel, of zwart zouden zijn.
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:10:08 #224
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_87391938
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat de neuk zou dat uitmaken mits de dame in kwestie een fatsoenlijk leven leidt?

Het gaat helemaal niet om kleur, of cultuur, maar de associaties die mensen (en in dit geval TS haar papa) hebben met bepaalde bevolkingsgroepen en de stigma's die daar aan vast hangen. Je leest het hier overal terug: Mocro's willen wel neuken en geen verplichtingen/relatie omdat dat niet mag van Allah, Negers zijn zlui, etc. Hollandse jongens hebben dat negatieve stereotype niet, iig niet in Nederland. Maar reken er maar op dat haar pa alles behalve blij zou zijn als ze met een Hollandse kamptokkie aan zou komen kakken. Ook niet. En ik ook niet als het mijn dochter betreft.

Het zou mij geen fuck uitmaken of het een neger is, maar wat voor'n neger. Of mocro, of kaas, of wat voor een persoon dan ook. Dat er dan een aspect meespeelt van 'soort zoekt soort' zou ik niet willen ontkennen. Maar ik ken genoeg Hollanders waar ik mijn dochter ook niet mee zou willen zien.
Jij snapt het. Goed verwoord :o
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_87392005
quote:
Het probleem is gewoon dat een jongen met een dergelijke achtergrond totaal andere verwachtingen heeft in een relatie dan jij. Als jij het leuk vindt om 3 stappen achter je man aan te lopen; voor alles wat je wilt doen toestemming aan hem vragen; Jij geduldig moet zijn als hij een 'avontuurtje' heeft en hij het recht heeft om jou half dood te slaan als jij dat 'avontuurtje' hebt, als dat voor jou allemaal geen punt is dan zou ik gewoon door gaan met jongens zoals dit.
:D
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')