abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:53:03 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87396262
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:45 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ik heb nooit geschren "een enig donkere meisje"

Mijn zin was: ik woon hier sinds ik 5 maanden oud ben, ben als kind opgegroeid als enig donker meisje tussen de 'autochtonen'.

'een' en 'donkere' heeft hij er zelf bij verzonnen. Volgens mij is alleen enig hier fout? Correct me if I'm wrong.

Maar goed ik ga hier niet ontkennen dat ik fouten maak op Fok. Dat ik hierdoor niet 'geloofwaardig' ben als academicus.. tja, jammer dan, daar ben ik hier niet voor.
Wat ik geschreven heb is letterlijk wat jij geschreven hebt. Kijk maar na. Dat jij 'donkere meisje' geschreven hebt beweer ik nergens.

En ja, een slechte beheersing van de Nederlandse taal draagt niet bij aan de geloofwaardigheid van jou als academicus. Zo simpel is het gewoon.
The End Times are wild
pi_87396297
In al dit gewoel van overelkaar heen buitenlende fokkers die allemaal hun eigen morele gelijk claimen wil ik er ook wat aan toevoegen.

Ik constateer in mijn omgeving dat het een structureel probleem is. De ouders hebben een heel ander verwachtingpatroon over de relaties die hun kinderen aangaan dan de kinderen zelf. Daarnaast ZIJN er gewoon genoeg voorbeelden te vinden van negers die hun zwangere vrouw in de steek laten (kijk eens naar de Bijlmer, mijn zus geeft er les op een zwarte school, en een boel kinderen hebben een zeer jonge moeder en "geen" vader). Als je met een moslim thuis komt betekent dat ook per defnitie problemen. Of voor jou, omdat jij je moet aanpassen, of voor hem omdat zijn familie gaat vinden dat hij van het "rechte pad" afwijkt. Het zijn allemaal zaken die waarschijnlijk bij je vader door zijn hoofd gaan, alleen die hij niet naar jou toe uit.

Dat geeft verder niets, als je 21 bent ben je oud en wijs genoeg om je eigen keuzes te maken, maar ik raad je wel aan om gewoon met een iets minder roze bril naar de wereld om je heen te kijken. En natuurlijk, Nederlanders zijn ook niet alles. Ik kan ook een aantal negatieve karaktereigenschappen van Nederlanders oplepelen: "slap, onhandig, arrogant, materialistich, onromantisch, kil, chagerijnig, grote bek" die waarschijnlijk ook zeker niet voor iedereen opgeld doen, maar waarvan ik denk dat je in een aantal van deze omschrijvingen toch echt treffend een Nederlander kunt zien.

Ik raad je trouwens aan om het boek "alleen maar nette mensen" te lezen, ik denk dat de TS veel van haarzelf zal kunnen herkennen in het boek. En in ieder geval worden de Amsterdamse subculturen (zeg ik als Amsterdammer) heel treffend maar wel cynisch, neergezet.
http://www.librisliteratuurprijs.nl/2009/vuijsje
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:01:28 #253
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87396680
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:22 schreef GSbrder het volgende:
BCF, hij heeft wel een punt.
Dat je een paar spel of stijlfouten maakt is niet zo heel slecht, een d/t-fout is zo gemaakt als je snel typt, maar wanneer je basale taalvaardigheden niet hebt en typische beginnersfouten maakt als ''een enig donkere meisje'', dan draagt dat niet bij aan je geloofwaardigheid als academicus. Hate to be the spelling-nazi, maar je vraagt er om.
Want vooral op een internet forum moet iemand perfect Nederlands typen? Bijna alle fokkers maken regelmatig spelfouten of grammatica fouten. Bijna alle fokkers zeggen dat je VWO doen of een Universitaire studie. Spelfouten maken op de internet betekent niks.

Hier is mijn verhaal voordat mensen mijn schijf-stijl gaat bekritiseren. Ik heb mijn hele leven op Curacao gewoont. Ik zit nu een jaar in Nederland op te studeren. Daardoor is mijn Nederlands niet perfect. Ik maak altijd kleine fouten, ook al was ik van plan om mijn best te doen om geen fouten te maken. Dat zeg verder niks over mijn intelligentie en capaciteiten.

Maar over dat hele neger gedoe:

MTV ZEGT NIKS OVER "NEGER" CULTUUR. Dat is hiphop/ghetto cultuur die tieners stoer vinden.

DE MEERDERHEID VAN NEGERS IN NEDERLAND ZIJN GOED GEINTEGREERD. Waarschijnlijk is het wel waar dat een neger relatief gezien meer kans heeft om een slechte partner te zijn dan een autochtone. Maar de meerderheid van negers zullen hun vriendin goed behandelen. De grote meerderheid van negers zijn geen criminelen.

Dat jullie toevallig op je werk een paar stoere negers hebt gekend die allemaal stoere praatjes hebben betekent niks.

En waarom zou ik empathie moeten hebben voor de racist? Zij hebben toch geen empathie voor mij? Ik blijf erbij, verreweg de meeste racisten zijn sociaal onbekwame en onintelligente idioten die weinig echte ervaring hebben met negers. Ik denk serieus dat de meeste gasten hier gewoon onzeker zijn. Pech voor hun.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87396750
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:51 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

Dit dus.

Wat vindt je moeder er eigenlijk van? Misschien dat zei hem kan overtuigen?
Mijn moeder heeft er allemaal geen problemen mee. Wel dat ze er zo een beetje 'tussen' zit. Ze probeert de boel vaak te sussen maar kost haar natuurlijk ook wel energie
-- When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence --
-- People do not resist change, they resist being changed --
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:07:31 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87396968
Macho-cultuur Antillianen komt voort uit slavernijverleden

Ik begrijp je hoofdlettergebruik verder niet zo. Snap ook niet waarom je naar mijn post refereert en waarom je het vreemd vindt dat er op een forum net geschreven dient te worden. Als iedereen toch universitair geschoold is, kunnen we toch wel in net Nederlands communiceren? We hoeven niet elke d/t-fout aan te pakken of iemand daarom te ridiculiseren, maar er hoeft ook geen sugababes of superdudes-bRe3z4h gebezigd te worden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_87397297
Gelukkig... Ik doe geen VWO en geen universitaire studie en zal het ook nooit doen, ook.
pi_87397526
Mijn vader was ook ontzettend blij toen ik met mijn oudere harige asielzoeker aan kwam zetten. Vooral toen ie bokser geweest bleek te zijn. Wereldmomenten waren dat. Hij kwam zich ook nog voorstellen tijdens de Elfstedentocht van '97 om het contrast even wat groter te maken. Hij had zich niet geschoren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een tijdje bleek het wel mee te vallen. Hij eet haring, stampt pot en zorgt voor het huishouden.
Ik was toen 19 trouwens en mijn vader heeft keurig de kat uit de boom gekeken tot het okay bleek.

Toen ik na een jaar of anderhalf nog steeds niet achter een raam stond of zwanger was klaarde de Hollandse stormlucht langzaam op.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:18:38 #258
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_87397579
Overigens bestaat dit probleem volgens alleen bij meisjes die op buitenlandse jongens vallen als een Jongen op een buitenlandse dame valt is er niets aan de hand? correct me if I'm wrong.
pi_87397641
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef Drakire het volgende:
Overigens bestaat dit probleem volgens alleen bij meisjes die op buitenlandse jongens vallen als een Jongen op een buitenlandse dame valt is er niets aan de hand? correct me if I'm wrong.
Mannen zijn niet zo dom ;)
pi_87397709
Ik denk dat alleen het geloof en de daarbij behorende normen en waarden mij zou tegen staan. Ik wil gewoon een zelfstandige en sterke dochter.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:21:16 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87397723
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef Drakire het volgende:
Zie bericht paar posts terug.
Aziatische dames komen ook niet van hun golddigger-image af. Geldt overigens ook voor Russische of andere oostblok-vrouwen en Caribische of Braziliaanse mokkels worden vast ook niet door elke schoonmoeder met open armen ontvangen. Verschil mannen/vrouwen is dat bij mannen vooral financiële problemen dreigen, bij vrouwen worden ze lichamelijk geëxploiteerd.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:22:18 #262
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87397780
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:07 schreef GSbrder het volgende:
Macho-cultuur Antillianen komt voort uit slavernijverleden

Ik begrijp je hoofdlettergebruik verder niet zo. Snap ook niet waarom je naar mijn post refereert en waarom je het vreemd vindt dat er op een forum net geschreven dient te worden. Als iedereen toch universitair geschoold is, kunnen we toch wel in net Nederlands communiceren? We hoeven niet elke d/t-fout aan te pakken of iemand daarom te ridiculiseren, maar er hoeft ook geen sugababes of superdudes-bRe3z4h gebezigd te worden.
Ik quote je gewoon om dat Bananafrappuchino of wat haar naam was even te verdedigen. Ik heb geen serieuze fouten gezien. Ze heeft niet zo getypt:

ik benantiliano n ik duu oeniversitere stuudi.

Alleen wat kleine foute zoals "me" in plaats van "m'n" en andere kleine dingen. Misschien was ze een beetje slordig. Kan toch, op fok?

De rest van mijn post was gewoon in het algemeen voor iedereen hier. Ik dacht dat ik het maar duidelijk zou maken dat de meerderheid neger ouders niet trots zijn op hun kinderen als ze 3 verschillende babies van drie verschillende jonge moeders hebben. Ik ga jouw link lezen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87397811
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:01 schreef Keep_Walking het volgende:

Ik denk serieus dat de meeste gasten hier gewoon onzeker zijn. Pech voor hun.
Zoals jij met je (replies in) huil topics altijd over meisjes in R&P?
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:25:58 #264
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87397989
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zie bericht paar posts terug.
Aziatische dames komen ook niet van hun golddigger-image af. Geldt overigens ook voor Russische of andere oostblok-vrouwen en Caribische of Braziliaanse mokkels worden vast ook niet door elke schoonmoeder met open armen ontvangen. Verschil mannen/vrouwen is dat bij mannen vooral financiële problemen dreigen, bij vrouwen worden ze lichamelijk geëxploiteerd.
Maar hoe waar zal die imago werkelijk zijn?
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:27:12 #265
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87398061
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:22 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Zoals jij met je (replies in) huil topics altijd over meisjes in R&P?
Je bedoelt die replies waar ik gewoon advies geef aan mensen? Als je mijn replies lees dan zie je niks onzeker daar. Geef anders een recente voorbeeld van iets dat ik heb gezegd in een reply dat mij onzeker maakt. ;)
pi_87398179
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je bedoelt die replies waar ik gewoon advies geef aan mensen? Als je mijn replies lees dan zie je niks onzeker daar.
Mmm ik vind jou toch altijd erg onzeker overkomen. Het lijkt vooral alsof je je eigen onzekerheid wil verbergen altijd. Ik zal je snel confronteren met voorbeelden. Maar goed, ontopic!

edit: Wat is onhandiger?

;)
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:31:22 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87398337
Ik weet niet hoe waar imago's zijn, of hoe terecht vooroordelen.
Heb een artikel gelezen over enerzijds de onafhankelijkheid van Antilliaanse vrouwen, die al vroeg rekening hielden bij een wellicht niet altijd constant vaderfiguur en anderzijds het imago van Antilliaanse man als vrouwenverslinder, die toch niet te binden is en inderdaad in bepaalde groepen respect opbouwt wanneer hij meerdere vrouwen weet te strikken.

Aziatische vrouwen zouden gedienstig, nederig en uit op geld zijn. Negerinnen dominant, onafhankelijk en vol passie. Nederlanders nuchter, cynisch en rationeel. Of dit waar is weet ik niet, maar het kan geen kwaad kennis te nemen van deze vooroordelen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:33:50 #268
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87398498
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Mmm ik vind jou toch altijd erg onzeker overkomen. Het lijkt vooral alsof je je eigen onzekerheid wil verbergen altijd. Ik zal je snel confronteren met voorbeelden. Maar goed, ontopic!
Dat was vooral vorig jaar aan het begin toen ik hier pas in Nederland ben gekomen. Op zich ben ik ook wel een beetje onzeker wanneer het gaat over relaties en meisjes in het algemeen vanwege mijn verleden.

Maar ik post hier vooral omdat ik het leuk vind om te doen en ik heb ook het gevoel dat ik goed advies geef. ;)

Verder kan je mij in allerlei soorten topics vinden in R&P, niet alleen de huil topics van jongens die verliefd zijn en niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.
pi_87398665
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:31 schreef GSbrder het volgende:
Ik weet niet hoe waar imago's zijn, of hoe terecht vooroordelen.
Heb een artikel gelezen over enerzijds de onafhankelijkheid van Antilliaanse vrouwen, die al vroeg rekening hielden bij een wellicht niet altijd constant vaderfiguur en anderzijds het imago van Antilliaanse man als vrouwenverslinder, die toch niet te binden is en inderdaad in bepaalde groepen respect opbouwt wanneer hij meerdere vrouwen weet te strikken.

Aziatische vrouwen zouden gedienstig, nederig en uit op geld zijn. Negerinnen dominant, onafhankelijk en vol passie. Nederlanders nuchter, cynisch en rationeel. Of dit waar is weet ik niet, maar het kan geen kwaad kennis te nemen van deze vooroordelen.
Een 'vooroordeel' is meestal het resultaat van eerdere ervaringen van jezelf of van anderen.

De meeste 'vooroordelen' zijn gewoon waarheden. Vervelend is natuurlijk dat ze niet altijd opgaan, maar er geen rekening mee houden is geen kwestie van politieke correctheid, maar van domheid.
pi_87398670
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat was vooral vorig jaar aan het begin toen ik hier pas in Nederland ben gekomen. Op zich ben ik ook wel een beetje onzeker wanneer het gaat over relaties en meisjes in het algemeen vanwege mijn verleden.

Maar ik post hier vooral omdat ik het leuk vind om te doen en ik heb ook het gevoel dat ik goed advies geef. ;)

Verder kan je mij in allerlei soorten topics vinden in R&P, niet alleen de huil topics van jongens die verliefd zijn en niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Nou, goed dat je het toegeeft. Maar ik zou dan vooral niet je eigen ervaringen (uit het verleden) reflecteren op anderen want dat is te simpel.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:37:37 #271
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87398710
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef Monco10 het volgende:

[..]

edit: Wat is onhandiger?

;)
Wat heeft dat te maken met meisjes? :{

Kijk, ik ben onzeker, maar dat is omdat ik 2 jaar van mijn leven heb weggegooid vanwege overmatige blowen waardoor ik een psychose kreeg. Dus ik ben onzeker over leven in het algemeen. Meisjes ben ik eigenlijk helemaal niet onzeker, alleen misschien dat ik in een langdurige relatie wel goed kan zijn voor mijn vriendin/vrouw. Maar ik denk wel dat ik IRL populairder ben bij de vrouwen dan de meeste fokkers, eerlijk gezegd.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:39:35 #272
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87398806
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:36 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Nou, goed dat je het toegeeft. Maar ik zou dan vooral niet je eigen ervaringen (uit het verleden) reflecteren op anderen want dat is te simpel.
Tja, maar is dan ook niet te simpel als iemand hier zegt dat ze wel een paar negers op hun bijbaan hebben gekend die stoere praatjes over meisjes hadden?

Alweer, waarom moet ik rationeel blijven en rekening houden met wat de anderen hier denken, terwijl de meesten dat niet doen.

Ik geef toe, jij bent geloof ik wel redelijk nuchter geweest. Ik ben zeker bereid om een intelligentie discussie te gaan over rassen en cultuur verschillen, maar je gaat toch niet zeggen dat de meeste mensen hier "rationele" opmerkingen hebben gemaakt over ras en cultuur verschillen en de eventuele problemen?
pi_87398893
:') Wat een wereldvreemde mierenneukers... Een antilliaans meisje op spellingsfouten op een internetforum aanvallen ... Jullie doen de pro-vader kamp geen goed. :r :r

Soms vergeet wat voor volk op internet ronddwaalt.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_87398957
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met meisjes? :{

Kijk, ik ben onzeker, maar dat is omdat ik 2 jaar van mijn leven heb weggegooid vanwege overmatige blowen waardoor ik een psychose kreeg. Dus ik ben onzeker over leven in het algemeen. Meisjes ben ik eigenlijk helemaal niet onzeker, alleen misschien dat ik in een langdurige relatie wel goed kan zijn voor mijn vriendin/vrouw. Maar ik denk wel dat ik IRL populairder ben bij de vrouwen dan de meeste fokkers, eerlijk gezegd.
Ik geef gewoon een voorbeeld, het speelt niet alleen bij meisjes bij jou maar op elk gebied, zo'n beetje je hele postgeschiedenis bestaat uit R&P historie.

Maakt verder niet uit, maar ik vraag me af waarom je altijd maar moet roepen dat mensen onzeker zijn, lijkt vaak je enige weerwoord, probeer je te focusen op de argumenten liever.
pi_87399021
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef Observer86 het volgende:
:') Wat een wereldvreemde mierenneukers... Een antilliaans meisje op spellingsfouten op een internetforum aanvallen ... Jullie doen de pro-vader kamp geen goed. :r :r
De Antillen bestaan niet meer....

Verder heb ik haar niet afgezeikt, maar net als jij duidelijk geprobeerd te maken dat er niets mis is met haar bijdragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')