abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87377630
Hallo Fokkers

Ik volg de studie TCS aan de UU en moet voor een vak en kleinschalig onderzoek voeren over de aanspreekvormen in het Nederlands

De enquete is kort, 25 vragen en is anoniem! ik heb alleen leeftijd, geslacht en provintie nodig

Tot nu toe heb ik meer dan genoeg mensen boven de 25 dus daarom dat ik hier vraag of jullie hem voor me ook willen invullen :)

Bij vraag 21 is een aflevering van GTST maar hij opent in hetzelfde venster dus of opennen in een nieuwe venster of gewoon terug naar enquete erna

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=51383

Alvast bedankt!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_87377654
Heb je toestemming?

En het is provincie, niet provintie
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_87377663
Ja anders had ik hem niet geplaats
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 oktober 2010 @ 10:08:19 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87377700
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:03 schreef bitterend het volgende:
Hallo Fokkers

Ik volg de studie TCS aan de UU en moet voor een vak en kleinschalig onderzoek voeren over de aanspreekvormen in het Nederlands

De enquete is kort, 25 vragen en is anoniem! ik heb alleen leeftijd, geslacht en provintie nodig

Tot nu toe heb ik meer dan genoeg mensen boven de 25 dus daarom dat ik hier vraag of jullie hem voor me ook willen invullen :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=51383

Alvast bedankt!!!
Wat is TCS?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87377784
Heb hem ingevuld (Okay, erg anoniem is het nu niet maarja.) Weet niet of ik geschikt ben, maarja. Er staan wel een paar kleine spelfoutjes in, als je de enquete ook aan je docent moet laten zien kun je die er misschien uithalen.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_87377791
Taal en Cultuurstudies :)
pi_87377812
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:11 schreef Lutte het volgende:
Heb hem ingevuld (Okay, erg anoniem is het nu niet maarja.) Weet niet of ik geschikt ben, maarja. Er staan wel een paar kleine spelfoutjes in, als je de enquete ook aan je docent moet laten zien kun je die er misschien uithalen.
Inderdaad, woorden zoals klantenservice mag je gewoon aan elkaar schrijven.
pi_87377818
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:11 schreef Lutte het volgende:
Bedankt voor het invullen!! ik weet van 1 spelfout die ik heb gemaakt maar de rest is van de website zelf :s maarja ik moest ergens een enquete maken
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 10:21:43 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87377950
Ja heeft toestemming.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 oktober 2010 @ 10:22:47 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87377981
Provintie, Noord-Braband... Het taalgedeelte van je studie kan beter ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87378118
Aw...klopt!! Bedankt !!
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:33:36 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87378163
-we weten het nu wel-

[ Bericht 83% gewijzigd door Rene op 10-10-2010 10:37:13 ]
Intelligent, but fucked up.
pi_87378239
Bedankt voor het invullen :):)

[ Bericht 80% gewijzigd door bitterend op 10-10-2010 10:49:04 ]
pi_87405418
-het is wel duidelijk-

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 11-10-2010 07:51:36 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_87405450
-het is wel duidelijk-

[ Bericht 93% gewijzigd door motorbloempje op 11-10-2010 07:51:12 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_87405835
-het is wel duidelijk-

[ Bericht 96% gewijzigd door motorbloempje op 11-10-2010 07:51:22 ]
pi_87454175
Serieus, er staan meer dan een paar kleine spelfoutjes in - als ik docent was, en je zou het zo bij me inleveren, zou ik het geloof ik weigeren na te kijken...
pi_87456205
Sommige vragen kun je misschien wat duidelijker/logischer opschrijven.

Ik heb hem ingevuld.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:17:13 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87458588
Waarom mag iemand geen kritiek geven op de betreurenswaardige kwaliteit van dit werk?

Misschien leert TS er dan nog iets van, in plaats van dat ze een stuk broddelwerk op het internet gooit om overal lekker snel vanaf te zijn.
Intelligent, but fucked up.
pi_87482725
Ik heb voor de zekerheid nog eens gekeken.
Ik nam aan dat UU Universiteit van Utrecht betekent en dat de enquęte in .be, dus België gemaakt is.

De eerste vraag.
Het stuk waarin de lezer met je wordt aangesproken is verder redelijk Nederlands. Het deel 2 waarin de lezer met U wordt aangesproken, lijkt wel vertaald te zijn door babelvis.

Ik sta dus voor een dilemma: ik vind de aanspreekvorm U (in hoofdletter!) beschaafder, maar ik vind leesbaar Nederlands even belangrijk.

Dus het ene effect valt weg tegen het andere. De vraag is onbeantwoordbaar.

Oh ja: de aanspreekvorm gij staat er niet eens bij. En dat voor een enqute.be!
pi_87482875
Die twee stukjes tekst vind ik nogal vaag, eerlijk gezegd.
pi_87483103
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:56 schreef Nemephis het volgende:
Die twee stukjes tekst vind ik nogal vaag, eerlijk gezegd.
Daarin zijn ze dan weer gelijk. Dus dat is geen probleem bij de keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')