abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87367571
Ik heb wel eens vaker topics geopend over het wel en wee over mijn relatie. Vaak krijg je reacties van: heb je hem weer, maak het dan gewoon uit (laat die maar achterwege) en reacties waar ik juist iets aan heb (wat steun geeft)

Achtergrond,

Vriendin en ik hebben nu dik 4 jaar een relatie met de bekende ups en downs, we zijn tegenpolen in zowel karakter als achtergrond en dit maakt dat we elkaar aantrekken en lol kunnen hebben maar ook zo nu en dan de nodige conflicten. Meestal komen we hier uit, en dan gaat het weer goed. Maar nu is er weer een moment bereikt dat ik denk van 'wat moet ik nu in godsnaam' . Ik zal het super kort houden en in hoofdlijnen uiteenzetten waar de grootste problemen zich bevinden.

Mijn verhaal,

Mijn vriendin heeft sinds een aantal jaar een nieuwe baan als leidinggevende, in haar werk stuurt ze aan, controleert en hoort uit. Wat ik de laatste tijd merk is dat ze die 'bazigheid' meneemt naar thuis. Dus steeds meer komt het voor dat ze niet vraagt, maar opdraagt (doe je dit even? doe dat even) controlerend gedrag (ben je weer uitgeweest? ik zag het wel) of mij controleren op huishoudelijke taken waar een ander bijzit (heb je dit nog gedaan? terwijl er dan familie of een collega erbij zit). Dit vind ik erg vervelend. Ik voel me dan net een klein kind die niet te vertrouwen is).

Ook hoort ze uit. Een voorbeeldje, dan belt ze me op en geeft ze aan dat er bedragen van de gemeenschappelijke rekening zijn afgeschreven, en hoort ze me uit waar het geld aan besteedt is, dit waar haar familie gewoon bijzit!! (wat hebben die ermee te maken).

Een ander probleem is uitgaan. Wij wonen samen en daardoor heb ik de behoefte om wekelijks lekker een biertje te drinken met mijn vrienden (alleen mannen) vaak krijg ik dan weer te horen van: ben je weer uitgeweest? je bent zeker wéér uitgeweest, je gaat zeker wéér uit, ga je nu weer uit? (ik ga hooguit 1 a 2x per week uit). Daardoor begin ik meer en meer een schuldgevoel te krijgen als ik weer iets leuks wil doen met mijn vrienden.

Door dit ben ik een beetje ten einde raad....ik heb het idee dat ze me niet vertrouwd en het respect voor mij een beetje weggebt is. Ook zit het controlerende gedrag en haar (steed vaker) commanderende toon mij erg dwars. Ik heb er gewoon buikpijn van!

Ik zal morgen dit met haar bespreken maar wat is nu het beste?

Alvast bedankt om het stuk te lezen en voor jullie reactie..
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:18:07 #2
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87367615
Trek een broek aan en geef haar eens flink de wind van voren. Je bent verdomme een man. Laat die bitch je niet stangen en ga al helemaal niet op een forum vragen wat je moet doen, maar vertel haar maar eens goed de waarheid.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_87367638
Dit morgen met haar bespreken.
pi_87367754
Dat je er een topic over opent zegt al genoeg.
Sorry maar ik vind je een watje. Sterker nog ik word er kotsmisselijk van.
Mijn advies: loop niet zo te zeiken, stel je niet aan.
Je bent geen slachtoffer, je bent een man dus gedraag je ook zo.
1+1
pi_87367755
Vragen waarom ze doet alsof je een peuter bent.
Komop deze dingen gebruik ik bij mn zoontje van 3....
(niet dat ik je daarmee wil vergelijken hoor)

Ik zou het gewoon tegen haar zeggen. En zeg op een rustige manier dat het lijkt of dat ze haar werk thuis nog doet. Misschien zit ze te 'diep' in haar werk oid.

Ik wens je heel veel succes met je gesprek.
Hopelijk vat ze het goed op. En anders zou je haar toch even (op een fatsoenlijke manier) een soort standje moeten geven. Jullie zijn gelijk aan elkaar dus even waardig.

Groetjes en succes. Hoor de resultaten graag van je.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:25:12 #6
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87367817
En dan ook als FOK!-naam Leonidas hebben, de koning die bij Thermopylae tegen een overmacht aan Perzen weigerde te vluchten en als een held stierf voor zijn land. :')

Naamsverandering naar Dipsy graag.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:26:04 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87367838
Vraag haar waarom ze je controleert en zeurt over geld en uitgaan. En zeggen dat je het niet langer pikt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87367863
Speltip 41: Bespreek problemen met je partner i.p.v. met mensen op internet.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:27:52 #9
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_87367889
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:18 schreef Skylark. het volgende:
Trek een broek aan en geef haar eens flink de wind van voren. Je bent verdomme een man. Laat die bitch je niet stangen en ga al helemaal niet op een forum vragen wat je moet doen, maar vertel haar maar eens goed de waarheid.
Hier ben ik het mee eens.

Je moet haar dus vertellen wat je dwars zit precies zoals het hier staat.
pi_87367945
Bespreek het eens met haar en als ze het er niet mee eens is dan moet je gewoon precies hetzelfde terug doen. Dus als ze iets uitgegeven heeft van de gezamenlijke rekening aan haar vragen waar ze dat aan uitgegeven heeft waar anderen bij zijn, etc

lijkt me trouwens een bijzonder kansloze leidinggevende als ze zo ook op het werk doet :')
pi_87367992
Agree met Skylark. Irritant doen doet ze maar bij de rest van de wereld, maar niet bij haar vriendje... als ze het morgen niet wil begrijpen is ze kansloos.
pi_87368008
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:29 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Bespreek het eens met haar en als ze het er niet mee eens is dan moet je gewoon precies hetzelfde terug doen.
Kinderlijk gedrag bestrijden met kinderlijk gedrag, ik zou haar gewoon vragen wat ze wil bereiken en totaal haar vraag ontwijken en naar het echte probleem gaan zoeken.
pi_87368100
Wat mij gewoon bijzonder dwars zit is dat ze me (miss onbewust) kleineert bij familie, vrienden en collega's. dus mij, op een negatieve manier, op dingen wijst waar een ander bij is. Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.

voorbeeld

vriend van mij komt een avondje langs..we zitten met z'n 3en wat te praten en te eten. Dan wordt het tijd om de kroeg in te gaan. Ik sta in de hal mijn jas aan te doen en vriendin wijst op onvolkomenheden zoals: je jas ziet er niet uit (knoop is stuk) kleed je eens wat warmer aan, dit kan niet, je hebt je nog steeds niet geschoren etc. Waar een goede vriend van mij bijstaat!! Dus die gaven het ook al aan van...je vriendin is wel bazig he, kleineert je waar ik bij ben.

Ik ga morgen het gesprek aan, maar meestal vat ze spiegelende gesprekken niet goed op.
pi_87368213
Zeg haar dan dat je daar niet van gediend bent en bespreek het met Fok HAAR!!!!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:39:14 #15
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_87368216
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:31 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Kinderlijk gedrag bestrijden met kinderlijk gedrag, ik zou haar gewoon vragen wat ze wil bereiken en totaal haar vraag ontwijken en naar het echte probleem gaan zoeken.
Eens.
pi_87368238
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:35 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat mij gewoon bijzonder dwars zit is dat ze me (miss onbewust) kleineert bij familie, vrienden en collega's. dus mij, op een negatieve manier, op dingen wijst waar een ander bij is. Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.
jezus christus man, zo zou ik echt niet kunnen leven, als mij dat zou overkomen zou er direct een gevoel van woede door mijn lichaam heen gaan, ik zou niet meer vriendelijk kunnen zijn, haar dodelijk aanstaren en dan prive haar op der plaats zetten. en als ze vindt dat ze niks verkeerd doet dan de relatie uitmaken, want nogmaals, hoe kan je als man zo leven???

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2010 22:40:42 ]
pi_87368254
Benoem concreet het gedrag wat je niet bevalt en vraag haar wat ze met dergelijk gedrag wil bereiken.
pi_87368305
oh en als ze het niet mee eens is met wat jij voelt dan trap je 'r dezelfde dag nog de deur uit
pi_87368346
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:42 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
oh en als ze het niet mee eens is met wat jij voelt dan trap je 'r dezelfde dag nog de deur uit
En als je haar de deur uittrapt luister dan niet naar haar commentaar naar hoe je haar de deur uittrapt, want op die manier blijft ze je onderdrukken.
pi_87368371
quote:
Ik bewonder je gevoel voor assertiviteit
pi_87368390
Nog 1 keer keihard neuken in alle gaten en dan meteen daarna uitmaken.
pi_87368402
quote:
alsof je dat ff makkelijk doet na een relatie van 4 jaar...
pi_87368415
Je kan haar ook vertellen dat ze haar broek uit moet doen!
Letterlijk & Figuurlijk. Zo kun je haar laten merken wie de baas is (de man..)
pi_87368427
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Dus als je haar vindt met drie negers in haar zou je het nog paar weken aanzien? Sjeez, ipv uitgaan zou ik op zoek gaan naar een ruggengraat.
pi_87368431
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

nee maar als ze je niet serieus neemt dan zit er iets fundamenteels niet goed, maar laten we daar maar niet vanuit gaan :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')