Ik heb wel eens vaker topics geopend over het wel en wee over mijn relatie. Vaak krijg je reacties van: heb je hem weer, maak het dan gewoon uit (laat die maar achterwege) en reacties waar ik juist iets aan heb (wat steun geeft)
Achtergrond,
Vriendin en ik hebben nu dik 4 jaar een relatie met de bekende ups en downs, we zijn tegenpolen in zowel karakter als achtergrond en dit maakt dat we elkaar aantrekken en lol kunnen hebben maar ook zo nu en dan de nodige conflicten. Meestal komen we hier uit, en dan gaat het weer goed. Maar nu is er weer een moment bereikt dat ik denk van 'wat moet ik nu in godsnaam' . Ik zal het super kort houden en in hoofdlijnen uiteenzetten waar de grootste problemen zich bevinden.
Mijn verhaal,
Mijn vriendin heeft sinds een aantal jaar een nieuwe baan als leidinggevende, in haar werk stuurt ze aan, controleert en hoort uit. Wat ik de laatste tijd merk is dat ze die 'bazigheid' meneemt naar thuis. Dus steeds meer komt het voor dat ze niet vraagt, maar opdraagt (doe je dit even? doe dat even) controlerend gedrag (ben je weer uitgeweest? ik zag het wel) of mij controleren op huishoudelijke taken waar een ander bijzit (heb je dit nog gedaan? terwijl er dan familie of een collega erbij zit). Dit vind ik erg vervelend. Ik voel me dan net een klein kind die niet te vertrouwen is).
Ook hoort ze uit. Een voorbeeldje, dan belt ze me op en geeft ze aan dat er bedragen van de gemeenschappelijke rekening zijn afgeschreven, en hoort ze me uit waar het geld aan besteedt is, dit waar haar familie gewoon bijzit!! (wat hebben die ermee te maken).
Een ander probleem is uitgaan. Wij wonen samen en daardoor heb ik de behoefte om wekelijks lekker een biertje te drinken met mijn vrienden (alleen mannen) vaak krijg ik dan weer te horen van: ben je weer uitgeweest? je bent zeker wéér uitgeweest, je gaat zeker wéér uit, ga je nu weer uit? (ik ga hooguit 1 a 2x per week uit). Daardoor begin ik meer en meer een schuldgevoel te krijgen als ik weer iets leuks wil doen met mijn vrienden.
Door dit ben ik een beetje ten einde raad....ik heb het idee dat ze me niet vertrouwd en het respect voor mij een beetje weggebt is. Ook zit het controlerende gedrag en haar (steed vaker) commanderende toon mij erg dwars. Ik heb er gewoon buikpijn van!
Ik zal morgen dit met haar bespreken maar wat is nu het beste?
Alvast bedankt om het stuk te lezen en voor jullie reactie..