http://www.telegraaf.nl/b(...)assen_in_fles__.htmlquote:NS-conducteurs plassen in fles
Nu sinds kort de sprinters van de NS niet alleen voor korte ritten maar ook voor lange ritten worden gebruikt, hebben conducteurs en reizigers een probleem... Er zitten geen toiletten in de treinstellen.
De Vakbond voor Rijdend Personeel luidt de noodklok over dit probleem. "Vaak wordt er naar alternatieven gezocht zoals een lege fles, aan de blinde kant van de trein of uit het zicht op een perron”, stelt de bond op haar website.
Niet alleen voor conducteurs is het lastig. Ook reizigers kampen ermee. Enkele 'schrijnende voorbeelden' zijn „oudere reizigers en kinderen die het in hun broek doen. Reizigers die plassen in de trein of op het perron, reizigers die bij gebrek aan een toilet overgeven in de afvalbakken.” De bond heeft de directie van de NS ingelicht en eist een oplossing.
Het is niet voor het eerst dat er geprotesteerd wordt tegen het ontbreken van toiletten in de Sprinters. Minister Camiel Eurlings van Verkeer zegde eerder toe dat er toiletten komen op ruim honderd stations waar nog geen wc's zijn. Volgens Eurlings zou het 100 miljoen euro kosten om alle Sprinters van een toilet te voorzien.
De NS weet van de klachten en gaat op enkele stations in het land toiletten plaatsen. „De Sprinters zijn bedoeld voor korte routes. Maar op sommige plekken, waar een trein binnen tien minuten moet keren en vertrekken en er geen toiletten zijn, plaatsen we die”, aldus een woordvoerder.
Nja zoveel moet je als man ook niet met een wc.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:51 schreef Khalein het volgende:
Al zouden ze in elk treinstel en op elk perron een toilet plaatsen, dan nog zijn die dingen meestal dermate ranzig dan wel defect dat je er nog steeds weinig mee kunt
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.quote:
Voor de privatisering zaten er in elke trein WC's. Nu sturen we het personeel met een plasfles naar hun werk en mogen bejaarden en kinderen in hun broek pissen....en dan heb ik het nog niet over het afschaffen van het eetkarretje wat altijd voorbij kwam....ik hoor Jorritsma nog zeggen, dat we allemaal lekker een croissantje zouden kunnen eten als de privatisering eenmaal een feit was.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
In de Sovjetunie was het openbaar vervoer behoorlijk goed. Dus je vergelijking gaat niet op.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
Ja dat zag je in Engeland, daar rijden de treinen van verschillende maatschappijen op hetzelfde spoor, en tegen elkaar op ookquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Post hoc ergo propter hoc... Je legt verbanden die niets met elkaar te maken hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor de privatisering zaten er in elke trein WC's. Nu sturen we het personeel met een plasfles naar hun werk en mogen bejaarden en kinderen in hun broek pissen....en dan heb ik het nog niet over het afschaffen van het eetkarretje wat altijd voorbij kwam....ik hoor Jorritsma nog zeggen, dat we allemaal lekker een croissantje zouden kunnen eten als de privatisering eenmaal een feit was.
Hoe wil je dat dan doen ... het recht op bepaalde lijnen veilen of zo?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Ongelooflijk hoe een overheid om kan springen met de primaire voorzieningen van burgers.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:59 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ja dat zag je in Engeland, daar rijden de treinen van verschillende maatschappijen op hetzelfde spoor, en tegen elkaar op ook
http://www.archivesolidai(...)tml?lang=2&obid=1802
Kwoot dan een woordje meer: "zegde toe".quote:
Je bent niet heel erg bekend met de SU als je niet meteen snapt waar ik op doel. Fellow traveler zeker?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:56 schreef detulp050 het volgende:
[..]
In de Sovjetunie was het openbaar vervoer behoorlijk goed. Dus je vergelijking gaat niet op.
Da's wel een goeie. En dan moet dat ook een krap benauwd hok zijn met gore strontbesmeurde wc-bril en geen wc-papier!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:01 schreef thumbnail het volgende:
Ze moeten op het NS hoofdkantoor de wc's eens in de vier uur even open doen.
Eens kijken of die bonusjagers dan nog zo denken.
De Stavoren-kant.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat is de blinde kant van een trein?
De onderkant?
quote:Elk bedrijf is verplicht minstens één toilet te hebben voor het personeel, ook als het bedrijf niet op een vaste locatie werkt. In dit artikel lees je meer over de verplichtingen die je als werkgever hebt als het om sanitaire voorzieningen gaat.
http://www.mkbservicedesk(...)ieningen-bedrijf.htm
Ja, zoals de Staat die laatst 1,1 mrd aan dividend ontving van NS.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:13 schreef Kingstown het volgende:
Netto gaat de gewone burger er financiëel en qua voorzieningen hard op achteruit (wat je ook bij de NS ziet) en zijn er een paar investeerders die rijk worden.
Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nja zoveel moet je als man ook niet met een wc.
De grote boodschap kun je wel even volhouden en dat andere is zo gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |