| Stokstaart | vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:49 |
quote:Beetje jammer wel als je van Capelle naar Uitgeest moet en je kan niet eens ff pissen . Vrijdag en zaterdagavonden zijn helemaal een drama als iedereen aan de drank zit | |
| 92Merel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:51 |
| Vriend van me had er laatst ook last van. We stonden nl ruim een half uur te wachten totdat de trein zou vertrekken (trein was kapot/geen conducteur ofzo) en tja, als je dat optelt bij de tijd die we daarna nog onderweg waren, zit je toch op 3 kwartier, is vrij lang. | |
| kawotski | vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:52 |
| Gelukkig geen links kabinet, anders zouden we haast nog het veevervoer in gejaagd worden. | |
| Lkw | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:24 |
quote:Dit zijn 2 leugens op rij. Hoe komt zo'n woordvoerder erbij? | |
| YazooW | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:36 |
quote:Beginnen ze opeens na 20 jaar pas te zeiken Prutsers, kom daar dan eerder mee ofzo. | |
| Ascendancy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:40 |
quote:Het is niet waar. De oude sprinters hadden wel toiletten. Alleen de 2baks niet. Maar die reden praktisch altijd gekoppeld met een 3baks, die wel toilet heeft. | |
| Windigo | vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:03 |
| Internet in treinen kan wel voor het ego van hoge NS-bobo's maar een basisvoorziening als een toilet is teveel gevraagd | |
| Revolution-NL | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:55 |
quote:Dat dus. Sowieso OV | |
| RobMartin | zondag 10 oktober 2010 @ 22:42 |
| Er bestaat een mooie brief over dit onderwerp, hierbij de link http://www.rijksoverheid.(...)b99-f18f3499919a.pdf En hierbij mijn reactie: 1. Er wordt gesproken over dat reizigers vooraf (thuis) kunnen vaststellen of wel of geen toilet in de trein aanwezig is. Ik heb dat niet kunnen vaststellen op de desbetreffende websites van de vervoerders. 2. Veel station hebben een toilet, dit betekent in werkelijkheid dat op veel stations de toiletgroep van meerdere toiletten is vervangen door 1 toilet. 3. Er wordt nergens gesproken van korting op treinen zonder toilet, er is immers sprake van een forse achteruitgang van de service. 4. Er wordt aangegeven dat de toiletten nauwelijks gebruikt worden in de sprinters, ik reis zelf veel met de "oude"sprinters met toilet en het is een komen en gaan van toiletgebruikers. 5. Dat toiletten misbruikt en vernield worden kan voor een groot deel worden ondervangen door een muntautomaat op de deur te plaatsen. 6. Het valt mij op dat er nauwelijks conducteurs op de nieuwe sprinters aanwezig zijn, zijn deze dan even naar het toilet op de stations?? en de machinisten die hebben dus ook geen toiletmogelijkheid op hun werkplek. 7. Er wordt hoofdzakelijk gekeken naar de financiële kant van het vraagstuk, er wordt te veel voorbijgegaan aan de meest basale fatsoensnormen naar ouderen en zieken die toch graag willen reizen, een grove vorm van respectloosheid. 8. Ik mis duidelijk de oplossing die wordt geboden als de trein stil komt te staan vanwege storingen, dan wordt de reistijd duidelijk langer dan maximaal 20 minuten die als norm wordt gesteld. Daarnaast is mij onduidelijk waarom 20 minuten de norm is, bij acute problemen is 20 minuten een hel. 9. De overheid is eigenaar van de NS, er wordt gesteld dat er niet dwingend kan worden opgelegd dat er toiletten in de treinen aanwezig zijn. Dat is in mijn ogen volkomen onjuist. De aandeelhouder kan wel degelijk zaken dwingend opleggen. 10. Er rijdt een nieuwe sprinter tussen Uitgeest en Rotterdam. Stel je stapt in op station Muiderpoort (Amsterdam) een station zonder toilet. En je moet naar het toilet, dan moet je op Amstel uitstappen waar (eindelijk na jaren) een fatsoenlijk toiletgelegenheid is. Vervolgens stap je weer in de volgende trein, dan kun je volgens mij de vertraging als vertragingsschade claimen, hier zie ik niets van terug in de stukken. Eindconclusie: Argumentering voor het niet plaatsen van toiletten in de nieuwe treinen is puur gebaseerd op geld en niet op fatsoen, jammer een gemiste kans voor de NS en een zwaktebod voor de overheid. De huidige maatschappij is er blijkbaar alleen voor jonge en gezonde mensen, de rest hoort er blijkbaar niet meer bij. Gezien de verdere reacties denk ik dat het geen nut heeft er verder over door te gaan en zal ik moeten gaan kiezen eigen vervoer en op termijn de NS na 32 jaar de rug moet gaan toekeren. | |
| TheVotary | zondag 10 oktober 2010 @ 22:46 |
| Een wc in het onrendabele vervoer hoort er gewoon bij. Dat ze op een wc willen gaan beknibbelen geeft eigenlijk al het failliet aan van de vervoerbedrijven. | |
| -0- | maandag 11 oktober 2010 @ 00:15 |
quote:In Syntus treinen zijn ook geen toiletten, als je echter van Arnhem naar Winterswijk wilt ben je een uur en 6 minuten onderweg, minimaal. Gezien de vele vertragingen kun je ook goed twee uur in deze treinen zitten. Totaal belachelijk dat hier geen toilet in aanwezig is. | |
| La_Vita | maandag 11 oktober 2010 @ 01:15 |
| Lijkt me wel lachen als iemand acuut aan de diaree raakt in zo'n trein | |
| heiden6 | maandag 11 oktober 2010 @ 01:32 |
| Ik vind het een beetje waanzin dat ze überhaupt bezig zijn met hoe lang mensen het wel of niet op kunnen houden, wat een achterlijkheid. Ze hebben er bij de NS gewoon schijt aan, er is toch geen concurrent die eventueel betere treinen heeft en je van de ene stad naar de andere brengt. Zogenaamd concurreert men met de auto, maar dat is onzin, mensen die kunnen autorijden en dat kunnen betalen zitten sowieso al niet in het OV. Het OV is voor studenten, bejaarden en paupers. En als je moet pissen, dan heb je pech. | |
| LilDutchPrincess | maandag 11 oktober 2010 @ 01:46 |
quote:En toch heeft iedereen het alleen over die NS sprinters, terwijl die Syntus treinen allang zo rijden. Zeikt ook nooit iemand over toch? Dus waarom zou het ineens een probleem zijn. Heel erg apart. Mediahype noemen we zoiets denk ik. | |
| Vandaag... | maandag 11 oktober 2010 @ 01:53 |
| Syntus rijdt alleen in de achterhoek en een stukkie Overijssel toch? De klachten van die paar boeren zullen waarschijnlijk niet zoveel media en politieke aandacht genereren. Om dan te concluderen dat er dus geen probleem is lijkt me wat kort door de bocht. | |
| LilDutchPrincess | maandag 11 oktober 2010 @ 01:55 |
quote:Je stelt dat mensen in de randstad grotere zeikerds zijn? hmmm | |
| Vandaag... | maandag 11 oktober 2010 @ 01:59 |
| Of ze krijgen meer aandacht omdat ze in grotere aantallen reizen en heel misschien zelfs wel omdat ze economisch belangrijker zijn? | |
| Athlon64x | maandag 11 oktober 2010 @ 08:32 |
| IK zeg alle treinen onder schijten voor straf harde acties helpen wel | |
| MisterSqueaky | maandag 11 oktober 2010 @ 08:41 |
| Chemisch (camping) toiletje in het hokje van de hoofdconducteur zetten De passagiers mogen het dan natuurlijk nog steeds in hun broek doen, maar ach... heeft de NS ooit om passagiers gegeven ? | |
| karr-1 | maandag 11 oktober 2010 @ 15:05 |
| Negen van de 10 keer zijn die toiletten toch te goor om uberhaupt naar toe te gaan. Maar ja, als je echt moet is het wel handig. | |
| petertje2 | maandag 11 oktober 2010 @ 15:12 |
| Krijgen we dan ook toiletten in alle stads- en streekbussen? | |
| karr-1 | maandag 11 oktober 2010 @ 15:25 |
quote:Zit jij net zo lang in de bus als in een trein dan? | |
| sp3c | maandag 11 oktober 2010 @ 15:28 |
| deze was eerder maar goed NS-conducteurs plassen in fles daar verder aub |