abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:20:22 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87324635
Situatie ;

X heeft een HTC wildfire... en heeft een hoesje gekocht bij een webshop.

Dit is het hoesje (de link die naar het plaatje linkt is niet de shop waar het hoesje gekocht is!)

Dit hoesje is natuurlijk gekocht om de HTC tegen krassen en andere beschadigingen te beschermen (discussie over wel of niet een hoesje nodig hebben, of hoe het hoesje eruit ziet is niet het punt in dit topic!)

Nu heeft het hoesje juist voor beschadigingen c.q vlekken op de telefoon gezorgd die er niet meer af gaan! Op de website van de webshop staat expliciet dat het hoesje geschikt is voor de HTC wildfire. Er wordt nergens gesproken op de site over een eventuele mogelijkheid dat het hoesje af zou kunnen geven.

De telefoon van X is nu best verneukt ;

Dit is een kleine impressie van de schade. Op de zijkant van de telefoon zitten nog meer vlekken. Die er dus niet afgaan.

De vraag die ik mijzelf af vroeg toen ; Is de webshop aansprakelijk. En moet de webshop meer dan eventueel het hoesje (lees de wildfire) vergoeden?

Is er iemand die me hier wat wijzer in zou kunnen maken?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:23:23 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87324778

[ Bericht 50% gewijzigd door Sjeen op 08-10-2010 15:28:25 (Doe het dan ook niet...) ]
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:27:30 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87324942
Ja, in theorie in ieder geval wel.

Hoewel het geen grote schade is, de telefoon wordt niet in functionaliteit aangetast, is het mijns inziens wel een gebrekkig product. Als koper mag je verwachten dat zo'n hoesje niet afgeeft op het product dat het zou moeten beschermen. De telefoon is nu bovendien minder geschikt als pauperbestek. :P

Dat zou betekenen dat je recht hebt op:
a) herstel van het gebrek, een nieuwe hoesje zonder het gebrek of geld terug
én
b) schadevergoeding voor de schade aan de telefoon

Maar goed, het zal in totaal wel om lage bedragen gaan, dus het is hier weer eens de vraag of recht hebben = recht krijgen. Zeker omdat er geen winkel is waarnaar je terug kunt gaat, maar een webshop waarmee je op afstand moet communiceren. Maar je zou de foto's uit de OP wel met een e-mail aan die shop mee kunnen sturen en in ieder geval een deugdelijk product of je geld terug eisen.
pi_87325184
Hmm wie is toch die X :o
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:40:45 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87325373
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:27 schreef Pool het volgende:
Ja, in theorie in ieder geval wel.

Hoewel het geen grote schade is, de telefoon wordt niet in functionaliteit aangetast, is het mijns inziens wel een gebrekkig product. Als koper mag je verwachten dat zo'n hoesje niet afgeeft op het product dat het zou moeten beschermen. De telefoon is nu bovendien minder geschikt als pauperbestek. :P

Dat zou betekenen dat je recht hebt op:
a) herstel van het gebrek, een nieuwe hoesje zonder het gebrek of geld terug
én
b) schadevergoeding voor de schade aan de telefoon

Maar goed, het zal in totaal wel om lage bedragen gaan, dus het is hier weer eens de vraag of recht hebben = recht krijgen. Zeker omdat er geen winkel is waarnaar je terug kunt gaat, maar een webshop waarmee je op afstand moet communiceren. Maar je zou de foto's uit de OP wel met een e-mail aan die shop mee kunnen sturen en in ieder geval een deugdelijk product of je geld terug eisen.
Nou, de achterkant van het ding is wel te vervangen, de voorkant alleen niet. Dus dan zou in principe de hele telefoon moeten worden vervangen. De telefoon wordt idd niet in functionaliteit aan getast... maar als ik van jouw winkel een fles autopoets koop, waar op staat dat ik er mijn auto mee kan poetsen, en de hele auto krijgt er krassen van, is de auto in principe ook niet in functionaliteit aangetast, maar is er wel degelijk een probleem.

Met het terug eisen van het geld van het hoesje, schiet X in principe niet zoveel op. De telefoon blijft beschadigd. Eigenlijk was mijn vraag dus achteraf gezien of de webshop de schade moet vergoeden.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:42:39 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87325442
Daarom heb ik dus een hekel aan webshops :{ !

Toch een tvp omdat ik het wel intressant vind.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87325585
an je vinger likken, en blijven wrijven...
wedde dattie binnen een uur schoon is?

Moet er wel een schrale vinger voor over hebben natuurlijk!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:47:34 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87325589
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:42 schreef Renesite het volgende:
Daarom heb ik dus een hekel aan webshops :{ !

Toch een tvp omdat ik het wel intressant vind.
Nah, wat ik zo afschuwelijk vindt aan webshops is idd dat communicatie per mail of post moet. En ze er in principe voor kunnen kiezen om niet te reageren.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:48:17 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87325617
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:47 schreef zwaardegekste het volgende:
an je vinger likken, en blijven wrijven...
wedde dattie binnen een uur schoon is?

Moet er wel een schrale vinger voor over hebben natuurlijk!
Neen. Het is er niet af te krijgen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:57:25 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87325904
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, de achterkant van het ding is wel te vervangen, de voorkant alleen niet. Dus dan zou in principe de hele telefoon moeten worden vervangen. De telefoon wordt idd niet in functionaliteit aan getast... maar als ik van jouw winkel een fles autopoets koop, waar op staat dat ik er mijn auto mee kan poetsen, en de hele auto krijgt er krassen van, is de auto in principe ook niet in functionaliteit aangetast, maar is er wel degelijk een probleem.

Met het terug eisen van het geld van het hoesje, schiet X in principe niet zoveel op. De telefoon blijft beschadigd. Eigenlijk was mijn vraag dus achteraf gezien of de webshop de schade moet vergoeden.
Ja, zoals ik zei, in theorie heb je recht op schadevergoeding voor de beschadigde telefoon. Maar de vraag is dus hoe hoog die schade nu werkelijk is. In jouw voorbeeld van de autopoets krijg je ook geen nieuwe auto, maar alleen een vergoeding voor de lakschade. Dus wat is op dit moment de waardevermindering van de telefoon? Met een nieuw hoesje er omheen zie je de vlekken niet meer. Ik vind het lastig inschatten wat een redelijk schadebedrag is.

Je kunt daarover natuurlijk onderhandelen. 75 euro eisen, maar vervolgens gewoon de 25 euro pakken als ze die aanbieden. ;)
pi_87325921
Ik vind het een beetje vreemd dat de vlekken nogal in een rechte lijn door lijken te lopen, alleen spontaan ophouden bij het batterijdeksel en daaronder weer verder gaan. Blijkbaar hecht het dus niet op het batterijdeksel?

Van wat voor materiaal is de telefoon en in hoeverre is dit (of de verf die erop zit natuurlijk) alcohol-vast? Vaak wil even creatief doen met wat alcohol op een wattenstaafje ook nog wel helpen. Aceton zou ik zelf afraden omdat dat ietwat aggressiever is en een hoop plastics oplost :P.

Zat er trouwens niet een gebruiksaanwijzing bij het hoesje met daarin een disclaimer dat de fabrikant niet verantwoordelijk is voor enige schade die ontstaat door het gebruik van het hoesje? Dat soort onzin zie je namelijk steeds vaker en je kunt er donder op zeggen dat de webschop zich daarop probeert te beroepen als het in een gebruiksaanwijzing staat. Of dat dan rechtsgeldig is of niet...
pi_87326013
Da's die zilveren Desire he?

Kon nogal eens vervelend worden, aangezien de zilveren Desire berucht is om zijn mooie "lak" afwerking. Vele hoesjes (zie diverse fora) kleuren de telefoon.
De telefoon zelf krast ook erg snel.

Wist je dit?

De wissel werking telefoon/hoesje maakt dat de ene verkoper/fabrikant ws. naar de andere verkoper/fabrikant gaat wijzen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:07:30 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87326243
Mwah, als het hoesje wordt verkocht als geschikt voor de Wildfire, dan moet 'ie gewoon geen vlekken maken lijkt me. En zo'n uitsluiting van aansprakelijkheid kun je gewoon wegwuiven als onredelijk beding. Je kunt als fabrikant niet de schade uitsluiten van een gebrek in wat juist de kernfunctionaliteit is: bescherming van de telefoon.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:07:59 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87326256
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, zoals ik zei, in theorie heb je recht op schadevergoeding voor de beschadigde telefoon. Maar de vraag is dus hoe hoog die schade nu werkelijk is. In jouw voorbeeld van de autopoets krijg je ook geen nieuwe auto, maar alleen een vergoeding voor de lakschade. Dus wat is op dit moment de waardevermindering van de telefoon? Met een nieuw hoesje er omheen zie je de vlekken niet meer. Ik vind het lastig inschatten wat een redelijk schadebedrag is.

Je kunt daarover natuurlijk onderhandelen. 75 euro eisen, maar vervolgens gewoon de 25 euro pakken als ze die aanbieden. ;)
Maar, met een nieuw hoesje er om heen... de voorkant is geen losse case. Dat zit gewoon echt vast vast. Dus dan zou er een compleet nieuwe voorkant moeten komen. Dat zou dus praktisch een nieuwe telefoon zijn.

Hmm,ik vind het lastig ook om te bepalen hoeveel idd de waarde verminderd is.
pi_87326289
Mea culpa... Ik lees net dat het een Wildfire is...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:09:06 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87326293
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:00 schreef jack4ya het volgende:
Da's die zilveren Desire he?

Kon nogal eens vervelend worden, aangezien de zilveren Desire berucht is om zijn mooie "lak" afwerking. Vele hoesjes (zie diverse fora) kleuren de telefoon.
De telefoon zelf krast ook erg snel.

Wist je dit?

De wissel werking telefoon/hoesje maakt dat de ene verkoper/fabrikant ws. naar de andere verkoper/fabrikant gaat wijzen.
Lees de OP nog eens een keer ;) :P . Wildfire. Op de desire zit een soort van tefal laag idd, maar op de wildfire niet. Er zit dan ook geen sticker op de doos van de wildfire. Dus de vinger naar de fabrikant gaat niet op.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:09:30 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87326306
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef jack4ya het volgende:
Mea culpa... Ik lees net dat het een Wildfire is...
No problemo :P
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:41:30 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87331097
dit is een leren hoesje toch? Dat geeft bijna altijd af als het nieuw is en warm en nat wordt. Dit is ook het geval met bijv. zweetvoeten in leren schoenen. Heeft ie toevallig in een zwetende broekzak gezeten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87331432
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Maanvis het volgende:
dit is een leren hoesje toch? Dat geeft bijna altijd af als het nieuw is en warm en nat wordt. Dit is ook het geval met bijv. zweetvoeten in leren schoenen. Heeft ie toevallig in een zwetende broekzak gezeten?
Allicht, maar daar is het toch voor?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:55:15 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87331523
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Allicht, maar daar is het toch voor?
nouja dan weten we de oorzaak iig ;)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:55:19 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87331531
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij nep leer, maar dan nog. Dan had dat wel vermeld mogen worden IMHO. Er is niks gecommuniceerd erover.

Ik heb zelf 1 van valenta voor mijn Desire. Geeft ook niet af :o Altijd in mijn broekzak.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:56:11 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87331566
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Volgens mij nep leer, maar dan nog. Dan had dat wel vermeld mogen worden IMHO. Er is niks gecommuniceerd erover.
het is ook meer een vrouwenhoesje en die hebben hun mobieltje altijd in hun tasje ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:56:29 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87331576
quote:
Het apparaat (mobiele telefoon, smartphone) kan gemakkelijk worden getrokken uit de case en veilig opgeborgen. De zachte binnenlaag beschermt uw display tegen krassen en beschadigingen.

* Flap met Velcro sluiting
* Afmetingen: ca. 110 x 60 x 11 mm
* Flat riemlus
* Zachte voering
* Kleur: Croco Look Brown
* Merk: Dolce Vita
Van de website van de webshop. Staat niks over leer of nep leer. Of afgeven :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:57:26 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87331602
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het is ook meer een vrouwenhoesje en die hebben hun mobieltje altijd in hun tasje ;).
Ik ben een vrouw, ik heb niet eens een tasje :+

Maar goed, geen idee waar X de telefoon met hoes heeft gedouwd ( :') ) is in principe ook niet relevant. Er is gewoon geen disclaimer bij af gegeven dat het hoesje zou kunne gaan afgeven, eventueel. :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:02:43 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87331776
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar goed, geen idee waar X de telefoon met hoes heeft gedouwd ( :') ) is in principe ook niet relevant. Er is gewoon geen disclaimer bij af gegeven dat het hoesje zou kunne gaan afgeven, eventueel. :)
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik weet ook niet of het verplicht is eigenlijk. vergelijk het met nieuwe kleren. die geven ook bijna altijd af en moet je de eerste keer apart wassen. dat staat lang niet altijd op de labeltjes iig ;).
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')