abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:56:24 #276
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_87406409
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:48 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Als iemand zoiets doet, zal dat zeker niet op grond zijn van wat een "rel" columnist schrijft. Ik denk dat wat deze schrijft uberhaupt niet interessant is voor iemand die in die bepaalde hoek films maakte of toneel. Dat is meer een "priveachtig" gedrag, ik denk niet dat dat hem zoveel schade toegebracht zou hebben dat dat de doorslag gaf.
Het lijkt mij sowieso onwaarschijnlijk dat iemand die zo depressief is dat hij op het randje van zelfmoord zit, uitgebreid de VI gaat zitten lezen.. :N
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:06:29 #277
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_87406554
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:23 schreef Marouska het volgende:

Het komt in het einde neer op de vraag hoeveel recht je hebt om iets te weten. Heb je het recht om (ongewenst) alle details van iemands dood te weten (dus in een situatie waarbij het niet naar buiten wordt gebracht)?
Ik schreef niet zonder reden, dat in feite eigenlijk niets ergens toe doet. Wat wij allemaal door de geschiedenis heen weten ging ons allemaal niets aan, in strikte zin. Toch hebben we ook allemaal Fortuyn gereanimeerd zien worden en zagen we de zoom in op zijn gezicht, zelfs voorpagina in de krant.

Ik was een fan van David Carradine, toen ik hoorde van zelfmoord in een Thais hotel vond ik dat wrang maar ook vreemd. Toen later details naar buiten kwamen, dat het een uit de hand gelopen erotische zelfverwurging was en geen ophanging in zijn kleerkast, had ik daar als bewonderaar vrede mee en was ik blij met de extra informatie.

Als biografieen en geschiedenisboeken ook alleen maar vol zouden staan met door familie goedgekeurde en gefilterde informatie, zouden we ze gortdroog vinden. Ik heb ook complete autopsie rapporten online zien staan op The Smoking Gun.com van beroemdheden een paar dagen na hun dood. In het licht van die Amerikaanse "toestand", is een 1-zins verwijzing naar het hoe van de zelfmoord geen brug te ver.

In een hypothetische biografie over Antonie Kamerling, of biografische film, kun je er zeker van zijn dat dit werk niet compleet is zonder dat het bekend wordt gemaakt.
pi_87409873
Een van de redenen dat de manier waarop niet genoemd wordt kan zijn dat men bang is voor kopieergedrag en daarom zo terughoudend mogelijk is met de details. Zie ook dit artikel in de volkskrant: Suīcidehulplijn is overbelast
mooi he, alles
pi_87410255
nog buiten dat: ik heb het als buitengewoon hinderlijk ervaren dat ik niet zelf heb uit mogen maken hoe en wat er allemaal gedaan werd en wordt rondom het overlijden van mijn zoontje. dergelijke dingen zijn aan de eigen familie en daar hebben anderen zich niet mee te bemoeien. dat dien je te respecteren. punt uit. erg genoeg dat iemand sterft (never mind hoe), als anderen daar dan steeds tussen zitten wordt de pijn enkel maar steeds erger.

imho heeft de familie het volste recht om te bepalen wat er naar buiten komt en wat niet. als je sappige details wenst moet je maar wachten op het overlijden van dries roelvink ofzo.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:37:51 #280
862 Arcee
Look closer
pi_87473580
quote:
Inmiddels meer dan 1 miljoen keer bekijken.

Beelden begrafenis SBS6: http://www.shownieuws.tv/video/uitvaart-antonie-kamerling/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87483875
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:11 schreef simmu het volgende:
nog buiten dat: ik heb het als buitengewoon hinderlijk ervaren dat ik niet zelf heb uit mogen maken hoe en wat er allemaal gedaan werd en wordt rondom het overlijden van mijn zoontje. dergelijke dingen zijn aan de eigen familie en daar hebben anderen zich niet mee te bemoeien. dat dien je te respecteren. punt uit. erg genoeg dat iemand sterft (never mind hoe), als anderen daar dan steeds tussen zitten wordt de pijn enkel maar steeds erger.

imho heeft de familie het volste recht om te bepalen wat er naar buiten komt en wat niet. als je sappige details wenst moet je maar wachten op het overlijden van dries roelvink ofzo.
André Hazes zijn dood hebben we ook aardig in de media meegemaakt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')