Ik beweer ook niet dat er aan kopen geen voordelen zitten, ik doel er op dat de vraagprijs van de corporatie echt veel te hoog is voor datgene wat je dan koopt nl. een afgeleefde corporatiewoning van 30 jaar oud voor de prijs van een nieuwbouwwoning. In een nieuwbouwproject op 5 minuten loopafstand koop je nieuwbouwwoningen die kwa woonruimte en kavelgrote gelijk zijn en slechts 20k meer kosten dan een 30 jaar oude afgeleefde woningquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:44 schreef inXs het volgende:
[..]
+aflossing waardoor je over een tijd 'gratis' woont + dat je met een hypotheek elk jaar hetzelfde betaald en de huur elk jaar omhoog gaat.
Heeft je WBV dan al een aanbieding gedaan hoeveel ze ervoor willen hebben? Of zuig je dit uit je duim?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:53 schreef xenobinol het volgende:
Ik beweer ook niet dat er aan kopen geen voordelen zitten, ik doel er op dat de vraagprijs van de corporatie echt veel te hoog is voor datgene wat je dan koopt nl. een afgeleefde corporatiewoning van 30 jaar oud voor de prijs van een nieuwbouwwoning. In een nieuwbouwproject op 5 minuten loopafstand koop je nieuwbouwwoningen die kwa woonruimte en kavelgrote gelijk zijn en slechts 20k meer kosten dan een 30 jaar oude afgeleefde woning
Toch een kwestie van prijzen verlagen naar de marktprijs?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:49 schreef Foksnor het volgende:
[..]
800.000 huurwoningen verkopen in tien jaar??
Dat lukt niet . 50.000 per jaar is het maximum
Het is wel 8 miljard aan inkomsten publiek geld voor de corporaties
Ze verkopen al onder de huidige vraagprijzen en terecht , anders gaat het nietquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Toch een kwestie van prijzen verlagen naar de marktprijs?
De ene keer wordt er geroepen dat de prijzen omlaag moeten en de andere keer dat er toch niet verkocht wordt, door dezelfde personen...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Toch een kwestie van prijzen verlagen naar de marktprijs?
Een complete verarming natuurlijk. Feitelijk is de tijd voorbij dat je kon profiteren van een dubbel salaris. Nu mogen ook de kinderloze mensen meebetalen aan de dromen van asociale gezinnen met crashkinderenquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:08 schreef Bayswater het volgende:
Kinderopvang steeds belangrijker voor werkenden
Tsja, je moet die tophypotheek toch blijven betalen met twee baantjes.
Dat was voorheen toch ook al het geval, net zoals kinderlozen ook via belastingen bijdragen aan kinderbijslag, de gratis ziektekosten verzekering voor die kinderen , en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:41 schreef xenobinol het volgende:
. Nu mogen ook de kinderloze mensen meebetalen aan de dromen van asociale gezinnen met crashkinderen![]()
Natuurlijk, maar de vergoeding voor kinderopvang is daarbij gekomen. Met als negatieve gevolg dat de huizenprijzen mede stegen doordat mensen met twee inkomens meer konden betalen. Nu is dat de standaard geworden. Het voordeel van een dubbel inkomen is verdwenen en de nadelen zijn gebleven. Feitelijk mogen kinderloze mensen meebetalen aan de hoge huizenprijzen, een kwalijke ontwikkeling imo.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat was voorheen toch ook al het geval, net zoals kinderlozen ook via belastingen bijdragen aan kinderbijslag, de gratis ziektekosten verzekering voor die kinderen , en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.
Als al die mensen paniekerig beginnen te schreeuwen zodra er wat minder toeslag word gegeven dan weet je hoe laat het is voor sommigen, tot hun oogkassen toe gefinancierdquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Ja verdraai het maar helemaal in je eigen straatje . Heb je enige onderbouwing met grafiekjes/cijfers dat sinds de invoering van de kinderopvangtoeslag er ook nog een extra stijging in de huizenprijzen zat. We zien de curve van gemiddele huizenprijzen wel opeens veranderen nadat de banken de financiering van huizen op 2 inkomens geregeld hebben, en banken het aflossingsvrije hypotheek product hebben uitgevonden.
Vroeger maakte alleen de kinderen een hoop herrie...quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:14 schreef Basp1 het volgende:
Ik lees alleen nergens berichten over paniekerig schreeuwen.
Een collega van mij heeft een woning in 020 waarvoor hij zo'n 650k, deed deze uitspraak:quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:39 schreef Istrilyin het volgende:
Op mijn werk laatst een paar gesprekken gehad met mensen (met name collega's) die hun woning graag willen verkopen... Wat opvalt is hoe de verhalen ongeveer hetzelfde zijn. Terugkomende thema's:
"Tja het staat al 9 maanden te koop... Weinig bezichtigingen, maar ja je moet gewoon geluk hebben."
"Ik ga het binnenkort even van de markt halen maar, om na een paar maanden weer erop te zetten."
"Als iemand nog een koper weet... Oh nee ik zeg op voorhand niet hoeveel er van de prijs af mag."
"De prijs verlagen? Nee, aan de prijs ligt het niet hoor. Als iemand de woning echt wil, dan betaalt hij gewoon een bedrag gerelateerd aan de vraagprijs. Dus die kan het beste niet te laag zijn."
"Eigenlijk zit ik vast... Als ik de prijs verlaag heb ik een restschuld. Herfinancieren kan niet."
"Iedereen zit op elkaar te wachten, dat is het gewoon."
"Nou ja, voorlopig heb ik een huurder. Als de prijzen weer stijgen, dan gaat 'ie weer in de verkoop."
Ik schat: 2011 - rude awakening year in het land.
Tot de rente gaat stijgen, dan breekt de pleuris uitquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:39 schreef Istrilyin het volgende:
Op mijn werk laatst een paar gesprekken gehad met mensen (met name collega's) die hun woning graag willen verkopen... Wat opvalt is hoe de verhalen ongeveer hetzelfde zijn. Terugkomende thema's:
"Tja het staat al 9 maanden te koop... Weinig bezichtigingen, maar ja je moet gewoon geluk hebben."
"Ik ga het binnenkort even van de markt halen maar, om na een paar maanden weer erop te zetten."
"Als iemand nog een koper weet... Oh nee ik zeg op voorhand niet hoeveel er van de prijs af mag."
"De prijs verlagen? Nee, aan de prijs ligt het niet hoor. Als iemand de woning echt wil, dan betaalt hij gewoon een bedrag gerelateerd aan de vraagprijs. Dus die kan het beste niet te laag zijn."
"Eigenlijk zit ik vast... Als ik de prijs verlaag heb ik een restschuld. Herfinancieren kan niet."
"Nou ja, voorlopig heb ik een huurder. Als de prijzen weer stijgen, dan gaat 'ie weer in de verkoop."
Die makelaar is wel een heerlijk stereotypequote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:29 schreef xenobinol het volgende:
Hilarisch![]()
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/2/vA8sVTeyOBs
"de korting geld tot 1 januari, daarna gaan de prijzen wat ons betreft terug naar het oude niveau"
Tuurlijk... in jouw wereld werkt dat soort praat![]()
Alsof het filantropen zijn die mensen tijdelijk graag een voordeeltje gunnen, feit is dat ze met onverkoopbare woningen zitten en er flinke kortingen op moeten geven om er vanaf te komen. Dan kun je dat soort dingen wel (onzeker aan de lichaamstaal te zien) roepen, maar dan maak je jezelf nog ongeloofwaardiger. Ach... ja... de vastgoedsector beschikt nu eenmaal niet over getalenteerde verkopers, was nooit nodig dus men heeft de skills nooit ontwikkeld
True.... bij zo'n mannetje zou ik meteen op mijn hoede zijnquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:17 schreef tjoptjop het volgende:
Die makelaar is wel een heerlijk stereotype
Ja, echt schoenenquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:45 schreef tjoptjop het volgende:
Wat voor schoenen zal die makelaar dragen:
A:
[ afbeelding ]
Wat ik altijd hoor:"Je hebt uiteindelijk maar één koper nodig"quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:39 schreef Istrilyin het volgende:
Nederland had maar één wedstrijd meer moeten winnen om wereldkampioen te worden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik altijd hoor:"Je hebt uiteindelijk maar één koper nodig"
En op een dag zal dat ook gebeuren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
Nederland had maar één wedstrijd meer moeten winnen om wereldkampioen te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |