abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87529646
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:44 schreef inXs het volgende:

[..]

+aflossing waardoor je over een tijd 'gratis' woont + dat je met een hypotheek elk jaar hetzelfde betaald en de huur elk jaar omhoog gaat.
Ik beweer ook niet dat er aan kopen geen voordelen zitten, ik doel er op dat de vraagprijs van de corporatie echt veel te hoog is voor datgene wat je dan koopt nl. een afgeleefde corporatiewoning van 30 jaar oud voor de prijs van een nieuwbouwwoning. In een nieuwbouwproject op 5 minuten loopafstand koop je nieuwbouwwoningen die kwa woonruimte en kavelgrote gelijk zijn en slechts 20k meer kosten dan een 30 jaar oude afgeleefde woning 8)7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87529957
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:53 schreef xenobinol het volgende:

Ik beweer ook niet dat er aan kopen geen voordelen zitten, ik doel er op dat de vraagprijs van de corporatie echt veel te hoog is voor datgene wat je dan koopt nl. een afgeleefde corporatiewoning van 30 jaar oud voor de prijs van een nieuwbouwwoning. In een nieuwbouwproject op 5 minuten loopafstand koop je nieuwbouwwoningen die kwa woonruimte en kavelgrote gelijk zijn en slechts 20k meer kosten dan een 30 jaar oude afgeleefde woning 8)7
Heeft je WBV dan al een aanbieding gedaan hoeveel ze ervoor willen hebben? Of zuig je dit uit je duim?

Toen ik mijn appartement wou kopen kwam er gewoon eerst een makelaar (niet van de WBV zelf maar wel in opdracht daarvan) langs waardoor er een prijs voor mijn appartement gemaakt werd. De prijzen van de qau oppervlakte gelijke appartementen fluctueren over een bandbreedte van 15.000 euro afhankelijk van wat er precies aan gedaan is.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:13:16 #128
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_87614433
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:49 schreef Foksnor het volgende:

[..]

800.000 huurwoningen verkopen in tien jaar??

Dat lukt niet . 50.000 per jaar is het maximum
Het is wel 8 miljard aan inkomsten publiek geld voor de corporaties
Toch een kwestie van prijzen verlagen naar de marktprijs?
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_87615416
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:13 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ze verkopen al onder de huidige vraagprijzen en terecht , anders gaat het niet
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:58:54 #130
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87617669
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:13 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

De ene keer wordt er geroepen dat de prijzen omlaag moeten en de andere keer dat er toch niet verkocht wordt, door dezelfde personen...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_87662752
Nederlandse bevolking krimpt

Vastgoed komt binnen korte termijn in vrije val terecht. Verkoop nog snel je rotzooi want over een paar jaar is het geen stuiver meer waard w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:08:48 #132
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_87666623
Kinderopvang steeds belangrijker voor werkenden

Tsja, je moet die tophypotheek toch blijven betalen met twee baantjes.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_87667822
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:08 schreef Bayswater het volgende:
Kinderopvang steeds belangrijker voor werkenden

Tsja, je moet die tophypotheek toch blijven betalen met twee baantjes.
Een complete verarming natuurlijk. Feitelijk is de tijd voorbij dat je kon profiteren van een dubbel salaris. Nu mogen ook de kinderloze mensen meebetalen aan de dromen van asociale gezinnen met crashkinderen :X
Working poor komt naar NL w/
I'll sing you a lullaby.
pi_87667958
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:41 schreef xenobinol het volgende:
. Nu mogen ook de kinderloze mensen meebetalen aan de dromen van asociale gezinnen met crashkinderen :X
Dat was voorheen toch ook al het geval, net zoals kinderlozen ook via belastingen bijdragen aan kinderbijslag, de gratis ziektekosten verzekering voor die kinderen , en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.
pi_87668293
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat was voorheen toch ook al het geval, net zoals kinderlozen ook via belastingen bijdragen aan kinderbijslag, de gratis ziektekosten verzekering voor die kinderen , en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.
Natuurlijk, maar de vergoeding voor kinderopvang is daarbij gekomen. Met als negatieve gevolg dat de huizenprijzen mede stegen doordat mensen met twee inkomens meer konden betalen. Nu is dat de standaard geworden. Het voordeel van een dubbel inkomen is verdwenen en de nadelen zijn gebleven. Feitelijk mogen kinderloze mensen meebetalen aan de hoge huizenprijzen, een kwalijke ontwikkeling imo.
Per direct afschaffen die vergoeding, ik wil overigens best flink meebetalen aan goed onderwijs en medische zorg voor de koters van een ander, maar dat komt omdat ik dat wel een zinvolle investering vind :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_87668734
Ja verdraai het maar helemaal in je eigen straatje . Heb je enige onderbouwing met grafiekjes/cijfers dat sinds de invoering van de kinderopvangtoeslag er ook nog een extra stijging in de huizenprijzen zat. We zien de curve van gemiddele huizenprijzen wel opeens veranderen nadat de banken de financiering van huizen op 2 inkomens geregeld hebben, en banken het aflossingsvrije hypotheek product hebben uitgevonden.
pi_87668863
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Ja verdraai het maar helemaal in je eigen straatje . Heb je enige onderbouwing met grafiekjes/cijfers dat sinds de invoering van de kinderopvangtoeslag er ook nog een extra stijging in de huizenprijzen zat. We zien de curve van gemiddele huizenprijzen wel opeens veranderen nadat de banken de financiering van huizen op 2 inkomens geregeld hebben, en banken het aflossingsvrije hypotheek product hebben uitgevonden.
Als al die mensen paniekerig beginnen te schreeuwen zodra er wat minder toeslag word gegeven dan weet je hoe laat het is voor sommigen, tot hun oogkassen toe gefinancierd *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_87669069
Ik lees alleen nergens berichten over paniekerig schreeuwen.
pi_87670138
Op mijn werk laatst een paar gesprekken gehad met mensen (met name collega's) die hun woning graag willen verkopen... Wat opvalt is hoe de verhalen ongeveer hetzelfde zijn. Terugkomende thema's:

"Tja het staat al 9 maanden te koop... Weinig bezichtigingen, maar ja je moet gewoon geluk hebben."
"Ik ga het binnenkort even van de markt halen maar, om na een paar maanden weer erop te zetten."
"Als iemand nog een koper weet... Oh nee ik zeg op voorhand niet hoeveel er van de prijs af mag."
"De prijs verlagen? Nee, aan de prijs ligt het niet hoor. Als iemand de woning echt wil, dan betaalt hij gewoon een bedrag gerelateerd aan de vraagprijs. Dus die kan het beste niet te laag zijn."
"Eigenlijk zit ik vast... Als ik de prijs verlaag heb ik een restschuld. Herfinancieren kan niet."
"Iedereen zit op elkaar te wachten, dat is het gewoon."
"Nou ja, voorlopig heb ik een huurder. Als de prijzen weer stijgen, dan gaat 'ie weer in de verkoop."

Ik schat: 2011 - rude awakening year in het land.
pi_87671190
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:14 schreef Basp1 het volgende:
Ik lees alleen nergens berichten over paniekerig schreeuwen.
Vroeger maakte alleen de kinderen een hoop herrie...
I'll sing you a lullaby.
pi_87671450
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:39 schreef Istrilyin het volgende:
Op mijn werk laatst een paar gesprekken gehad met mensen (met name collega's) die hun woning graag willen verkopen... Wat opvalt is hoe de verhalen ongeveer hetzelfde zijn. Terugkomende thema's:

"Tja het staat al 9 maanden te koop... Weinig bezichtigingen, maar ja je moet gewoon geluk hebben."
"Ik ga het binnenkort even van de markt halen maar, om na een paar maanden weer erop te zetten."
"Als iemand nog een koper weet... Oh nee ik zeg op voorhand niet hoeveel er van de prijs af mag."
"De prijs verlagen? Nee, aan de prijs ligt het niet hoor. Als iemand de woning echt wil, dan betaalt hij gewoon een bedrag gerelateerd aan de vraagprijs. Dus die kan het beste niet te laag zijn."
"Eigenlijk zit ik vast... Als ik de prijs verlaag heb ik een restschuld. Herfinancieren kan niet."
"Nou ja, voorlopig heb ik een huurder. Als de prijzen weer stijgen, dan gaat 'ie weer in de verkoop."

Een collega van mij heeft een woning in 020 waarvoor hij zo'n 650k, deed deze uitspraak:

"20 duizend van de prijs afhalen is zinloos, want alle vergelijkbare nieuwbouwwoningen zijn duurder".

Ik vraag me dan serieus af of je wel van plan bent je woning te verkopen :? Het is natuurlijk niet zo'n rare gedachte van deze persoon omdat in het verleden al zijn voorgaande woningen voor boven de vraagprijs zijn verkocht. Deze situatie is volkomen nieuw voor veel mensen en het zal tijd kosten eer men zich er geestelijk mee verzoent heeft dat de bomen niet verder doorgroeien en misschien zelfs wel rijp zijn voor de kap.
I'll sing you a lullaby.
pi_87675947
quote:

Tot de rente gaat stijgen, dan breekt de pleuris uit :7
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_87679043
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:29 schreef xenobinol het volgende:
Hilarisch _O-

http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/2/vA8sVTeyOBs

"de korting geld tot 1 januari, daarna gaan de prijzen wat ons betreft terug naar het oude niveau"

Tuurlijk... in jouw wereld werkt dat soort praat :')

Alsof het filantropen zijn die mensen tijdelijk graag een voordeeltje gunnen, feit is dat ze met onverkoopbare woningen zitten en er flinke kortingen op moeten geven om er vanaf te komen. Dan kun je dat soort dingen wel (onzeker aan de lichaamstaal te zien) roepen, maar dan maak je jezelf nog ongeloofwaardiger. Ach... ja... de vastgoedsector beschikt nu eenmaal niet over getalenteerde verkopers, was nooit nodig dus men heeft de skills nooit ontwikkeld :)
Die makelaar is wel een heerlijk stereotype :D
pi_87679227
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:17 schreef tjoptjop het volgende:

Die makelaar is wel een heerlijk stereotype :D
True.... bij zo'n mannetje zou ik meteen op mijn hoede zijn ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_87680160
Wat voor schoenen zal die makelaar dragen:

A:

B:
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:11:37 #146
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87681098
Haha duidelijk A!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_87681396
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:45 schreef tjoptjop het volgende:
Wat voor schoenen zal die makelaar dragen:

A:
[ afbeelding ]
Ja, echt schoenen ^O^
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:24:03 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87681483
quote:

Wat ik altijd hoor:"Je hebt uiteindelijk maar één koper nodig"
The End Times are wild
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:27:52 #149
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_87693610
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat ik altijd hoor:"Je hebt uiteindelijk maar één koper nodig"
Nederland had maar één wedstrijd meer moeten winnen om wereldkampioen te worden.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_87694121
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
Nederland had maar één wedstrijd meer moeten winnen om wereldkampioen te worden.
En op een dag zal dat ook gebeuren. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')